Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonkun ne teidän halveksimat "paskaduunitkin" on tehtävä!

Vierailija
14.10.2021 |

Mitä, jos kaikki lopettaisi niiden ns paskaduunien tekemisen? Ei se maailma sillä tavalla pyöri, että niitä paskaduuneja ei vain enää kukaan tekisi. Tällaisen duunin työntekijöitä halveksiva ihminen omaa todella pienen älykkyysosamäärän. Ihminen, joka halveksii ja pilkkaa ja antaa "neuvojaan" esim "opiskele paremmin"- tyyppisiä lausahduksiaan tällaista duunia tekevälle on typerä ääliö, jonka päässä ei liiku kuin korkeintaan silmät hyvällä tuurilla, koska niin pienistä putkiaivoista ei ole avarampaan ajatteluun. Surullista. Ratkaisu ei ole, että niitä teidän kutsumianne "paskaduuneja" lakataan tekemästä vaan ratkaisu on maksaa näistä duuneista parempaa palkkaa - palkkaa, jolla pystyy elämään.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Itsekin teen täysipäiväistä 8-16 duunia 5 pv viikossa 1800 e/kk nettopalkalla. Parempaan minusta ei ole. Prseestähän tuo palkka on mutta minkäs teet.

Vierailija
22/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskinkertaisessa älykkyysosamäärällä pystyy Suomessa kouluttautumaan, jos on ahkera, tosi pitkällekin. Ihan mikä tahansa ala ei käy, mutta aika paljon on vaihtoehtoja. Ainakin minä olen pystynyt. En ole älykäs, mutta ahkerana ja tunnollisena pärjäsin hyvin. Minusta ei nimenomaan ole kädentaitoaloille. Mieluiten tekisin 8-16 aivot narikkaan töitä ja aivojumppaa tekisin harrastuksena, mutta ei ole kykyjä sellaiseen. Siivous on liian fyysistä nykyään minulle ja siinä joutuu kohtaamaan asiakkaita, mitä inhoan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itsekin teen täysipäiväistä 8-16 duunia 5 pv viikossa 1800 e/kk nettopalkalla. Parempaan minusta ei ole. Prseestähän tuo palkka on mutta minkäs teet.

Jotkut tekevät 1800€ bruttopalkalla, revi siitä....

Vierailija
24/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaperseet ei ymmärrä tavallisesta elämästä hölkäsenpöläystä.

Jos ne paskaduunit jätettäisiin tekemättä niin kyllä ne halveksijat aika pian itkisivät takaisin niitä paskaduunien työntekijöitä tai sitten joutuisivat itse ne tekemään.

Me siivotaan itse meidän konttoritilat, jaettu hommat että jokaine hoitaa omat tonttinsa ja mä olen ottanut keittiön kerran viikossa. Osataan kyllä, samat materiaalit siellä on kuin kotonakin ja porukkaa on vähän, asiakkaita ei käy kuin pari viikossa keskimäärin, eli kulumaa on vähän varsinkin kun nykyään osa on etätöissäkin välillä.  Neukkaritilat on ulkopuoliset. Suunnittelufirma. 

No sinä et halveksi siivoojia koska itse siivoatte siellä konttoritilat niin ei ole varaa halveksiakkaan niin et kuulu halveksujiin ainakaan siivoojien osalta. Maailmassa on paljon muitakin töitä mitä jotkut halveksii.

Vierailija
25/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siivooja ja kerron aina ylpeydellä, että olen töissä(Olin pitkään työtön, kunnes sain paikan) En häpeile kertoa olevani siivooja ja olen ylpeä työni jäljestä, vaikka muut siihen eivät kiinnittäisi huomiotaan. Olen joidenkin mielestä "vain siivooja", mutta miksi en saisi tuntea ylpeyttä tekemästäni työstä? Se surettaa silloin tällöin. Minut lokeroidaan usein tyhmemmäksi kuin muita töitä tekevät, vaikka asia ei ole niin.

Ne jotka sut lokeroivat ovat todellisuudessa sua tyhmempiä eivätkä sitä tajua koska ovat niin tyhmiä.

Eikä se jos on älykäs tarkoita sitä että silloin pitäisi olla joku korkeasti koulutettu tms. ihmiset ovat erilaisia ja jokainen älykäskin tekee työtä mitä haluaa tehdä. Jotkut haluaa esim. siivota, olla lähihoitaja tms. Ei se mitä työtä tekee kerro ihmisen älykkyydestä mitään paitsi

tyhmien mielestä.

Jep. Opiskelin ydinvoimatekniikkaa Lappeerannan tekn. yliopistossa mutta mielummin päädyin siivoamaan. Arvostan enemmän vapaa-aikaani.

Vierailija
26/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen valitsee ammattinsa ja työpaikkansa tässä maassa itse omasta tahdostaan. Sinun duunisi on sinun valintojesi tulos. Älä tule tänne märisemään.

Niin, tarvitsemme luusereita, joita voi katsoa alaspäin ja kyykyttää, tunteaksemme itsemme joksikin.

Juuri näin, pikkuporvarillisesti.

Totuus on, että meidän kaikkien elämä olisi erittäin hankalaa ja inhottavaa, jos kukaan ei noita "paskaduuneja" tekisi.

Itse arvostan suuresti.

Vierailija
27/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan keskinkertaisessa älykkyysosamäärällä pystyy Suomessa kouluttautumaan, jos on ahkera, tosi pitkällekin. Ihan mikä tahansa ala ei käy, mutta aika paljon on vaihtoehtoja. Ainakin minä olen pystynyt. En ole älykäs, mutta ahkerana ja tunnollisena pärjäsin hyvin. Minusta ei nimenomaan ole kädentaitoaloille. Mieluiten tekisin 8-16 aivot narikkaan töitä ja aivojumppaa tekisin harrastuksena, mutta ei ole kykyjä sellaiseen. Siivous on liian fyysistä nykyään minulle ja siinä joutuu kohtaamaan asiakkaita, mitä inhoan. 

Aina ei tarvitse sen kummemmin kouluttautua. Se riippuu täysin siitä mitä työtä haluaa tehdä. Itse olen henk.koht avustaja koska haluan tehdä vain tätä työtä ja tähän ei ole koulutusta edes saatavilla. Kaupassa käyntiä, uimassa /elokuvissa käyntiä ym. harrastuksissa avustamista niin ei ole mitään mihin kouluttaa. Mulla ei ole mitään hoitoalan koulutusta koska en tarvitse.

Vierailija
28/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään yhä useampi kouluttautuu pidemmälle, oletus on vähintää lukio+amk.

Tämä johtaa koulutuksen inflaatioon, yo+tradenomi löytyy yhä useammin kaupan kassalta.

Juuri palkattiin erääseen duuniin KTM, homma hoituisi sopivan työkokemuksen omaavalta merkonomiltakin.

Palkkaus ko. työssä 3000€/kk.

Vierailija
29/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pitää joitakin duuneja paskaduuneina koska niistä saa niin paskaa palkkaa.

Kaikenlaiset puheet joissa kiitellään arvokkaasta työstä, mutta tilipäivänä ei muisteta, on silkkaa vittuilua.

Vierailija
30/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vain sellainen dilemma, että eihän se ole tasa-arvoista, että vaativasta asiantuntijatyöstä ja ns. paskaduunista saisi samaa palkkaa. Kaikkia palkkoja on korotettava. Jonka jälkeen ollaankin samassa ongelmassa, joku tienaa edelleen enemmän kuin joku toinen. Tästähän monesti on kyse, harmittaa kun ei ole varaa samaan kuin toisen korttelin Mäkisen perheellä, jonka isä on opettaja ja äiti lääkäri. Itse siivoilee ja asuu vuokra-asunnossa. Mutta hei, sullakin on mahdollisuus. Erilaisia opiskelupaikkoja on vapaana.

Aika paljon niitä "paskaduunien" palkkoja saa nostaa, ennen kuin ollaan samalla tasolla "vaativien asiantuntijatöiden" kanssa...

Vierailija
31/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hauskaa selittää koko ajan työkkärille mitä aikoo seuraavaksi? Minulle se on sietämätöntä joten olen töissä.

Vierailija
32/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat pitää joitakin duuneja paskaduuneina koska niistä saa niin paskaa palkkaa.

Kaikenlaiset puheet joissa kiitellään arvokkaasta työstä, mutta tilipäivänä ei muisteta, on silkkaa vittuilua.

Monestihan kyse ei ole siitä, etteikö olisi varaa maksaa parempaa palkkaa, yksinkertaisesti ei vaan haluta niin tehdä.

Vierailija
33/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä paskaduunejakaan riitä kaikille. Joidenkin se pitää tehdä myös ne korkeampaa koulutusta vaativat työt.

Vierailija
34/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on ollut monta kertaa roskakuskit lakossa ja kaupungit on meinannut hukkua paskaan. Lemu on kamala kesäkuumalla, kärpäset pörrää ja rotat juhlii. Kyllä roskakuskin homma on yksi niistä kaikkein tärkeimmistä ja kaikkeim aliarvostetuimmista.

Vierailija
35/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vain sellainen dilemma, että eihän se ole tasa-arvoista, että vaativasta asiantuntijatyöstä ja ns. paskaduunista saisi samaa palkkaa. Kaikkia palkkoja on korotettava. Jonka jälkeen ollaankin samassa ongelmassa, joku tienaa edelleen enemmän kuin joku toinen. Tästähän monesti on kyse, harmittaa kun ei ole varaa samaan kuin toisen korttelin Mäkisen perheellä, jonka isä on opettaja ja äiti lääkäri. Itse siivoilee ja asuu vuokra-asunnossa. Mutta hei, sullakin on mahdollisuus. Erilaisia opiskelupaikkoja on vapaana.

Aika paljon niitä "paskaduunien" palkkoja saa nostaa, ennen kuin ollaan samalla tasolla "vaativien asiantuntijatöiden" kanssa...

Ja tuosta päästään siihen mikä on vaativaa asijantuntijatyötä. On termi kärsinyt melkoisen inflaation.

Vierailija
36/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa on ollut monta kertaa roskakuskit lakossa ja kaupungit on meinannut hukkua paskaan. Lemu on kamala kesäkuumalla, kärpäset pörrää ja rotat juhlii. Kyllä roskakuskin homma on yksi niistä kaikkein tärkeimmistä ja kaikkein aliarvostetuimmista.

Italiassa jätehuolto on mafiabusiness. Ei ehkä liity nyt tähän asiaan.

Vierailija
37/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siivoojankin työ on asiatuntijatyötä, jolle pitää maksaa parempaa palkkaa. Hän on asiantuntija omalla alallaan, tietää paljon aineista ja laitteista jota käyttää, ettei mikään mene vikaan. Pitäisi ymmärtää työn merkitys yhteiskunnllisesti. On meinaan taloudellisesti parempi, että siivooja on ammattilainen, koska väärin tehdystä työstä johtuen pilalle menneet tilat ja elementit joudutaan korvaamaan rakentamalla ne uudestaan. 

Vierailija
38/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa on ollut monta kertaa roskakuskit lakossa ja kaupungit on meinannut hukkua paskaan. Lemu on kamala kesäkuumalla, kärpäset pörrää ja rotat juhlii. Kyllä roskakuskin homma on yksi niistä kaikkein tärkeimmistä ja kaikkein aliarvostetuimmista.

Italiassa jätehuolto on mafiabusiness. Ei ehkä liity nyt tähän asiaan.

Siellä kipataan ongelmajätteitä viljelymaille.

Vierailija
39/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos insinöörin aloituspalkka on vaikka 2600€/kk, eikä mm. ylitöistä makseta, mikä on samassa firmassa työskentelevälle varastomiehelle sopiva palkka?

Vierailija
40/42 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se opiskelu aina auta. Tiedän miehen joka luki ylioppilaaksi ja kävi ammattikorkeakoulun. Oli töissä alallaan 7v. Joutui tuotannollisista ja taloudellisista syistä pois potkituksi. Ei saanut enää saman alan töitä. Opiskeli pienipalkkaisen ns paskaduunin ja on sitä tehnyt yli 10v.

mulla molemmat maisteri-kaverit on pitkäaikaistyöttömiä, itse olin hyvässä työssä, en saanut enää vastaavaa joten otin vastaan "paskaduunia", jännä nähdä miten erilailla ihmiset suhtautuvat vaikka sama ihminen kysessä kun status on muuttunut, kertoo juuri ihmisten (jopa koulutettujen) tyhmyydestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän