Ärsyttääkö sinua sanat "äityli" ja "paituli"?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:54"]
Telaketjufeministi, wt, hiekkapillu ym. ARGH!!!
[/quote]
Hyvin pitkälti ärsyttää tämä argh! Korkkarikuolema tulee mieleen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:44"]
Äityli, paituli, masuasukki ovat hyviä esimerkkejä ällösössöstä.
[/quote]
Mun mielestä "masuasukki" on ihana sana!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:54"]
Telaketjufeministi, wt, hiekkapillu ym. ARGH!!!
[/quote]
Hyvin pitkälti ärsyttää tämä argh! Korkkarikuolema tulee mieleen.
[/quote]
No voih. Ja huoh! ;)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:51"]Paituli ei ärsytä millään tavalla. Siihen on tottunut, kun sanaa on käytetty jo reippaasti parikymmentä vuotta. Ja sillähän on ihan oma merkitys, ei tarkoita samaa kuin paita vaan nimenomaan yöasua, mutta ei kuitenkaan sitä mummojen maata viistävää flanelliyöpaitaa. Nuo muut sanat on väännelmiä ja näistä kaikista väännelmistä minua ärsyttää eniten lappari, mikä idea on vääntää sanasta joku pitempi muoto, eikö se voi olla vain lapio?
[/quote] Luulin että lappari on lapinkoira eli koirarotu.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:23"]
[/quote]
Mun käsittääkseni paituli on sellainen yöpaidan tapainen trikoopaita,mutta äityli-sana on kyllä ällöttävää lässytystä :D
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:51"]Paituli ei ärsytä millään tavalla. Siihen on tottunut, kun sanaa on käytetty jo reippaasti parikymmentä vuotta. Ja sillähän on ihan oma merkitys, ei tarkoita samaa kuin paita vaan nimenomaan yöasua, mutta ei kuitenkaan sitä mummojen maata viistävää flanelliyöpaitaa. Nuo muut sanat on väännelmiä ja näistä kaikista väännelmistä minua ärsyttää eniten lappari, mikä idea on vääntää sanasta joku pitempi muoto, eikö se voi olla vain lapio? [/quote] Luulin että lappari on lapinkoira eli koirarotu.
[/quote]
Tai Lapin Kulta.
[/quote]
Ei vaan Lapinlahden mielisairaala (Helsingissä)
Ei läheskään niin paljoa kuin kemikaliosta käytettävä "kemppari" ! Aaarg!
Kun äityli myy pimpulia niin siitä saa rauhulia jolla ostaa kinkkulia ja punkkulia.
"Pussukka" kuuluu myös samaan sarjaan. Mitä eroa on pussilla ja pussukalla?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:51"]Paituli ei ärsytä millään tavalla. Siihen on tottunut, kun sanaa on käytetty jo reippaasti parikymmentä vuotta. Ja sillähän on ihan oma merkitys, ei tarkoita samaa kuin paita vaan nimenomaan yöasua, mutta ei kuitenkaan sitä mummojen maata viistävää flanelliyöpaitaa. Nuo muut sanat on väännelmiä ja näistä kaikista väännelmistä minua ärsyttää eniten lappari, mikä idea on vääntää sanasta joku pitempi muoto, eikö se voi olla vain lapio? [/quote] Luulin että lappari on lapinkoira eli koirarotu.
[/quote]
Tai Lapin Kulta.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:18"]
[/quote]
Pussukka on laukkuli :D
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:18"]
[/quote]
Pussukka on pieni ja pussi kekikokoinen tai iso?
Ärsyttää, aivan helvetisti. Lisäksi ärsyttää mm. varpulit sekä kipuilu.
Ei ärsytä, muut saavat vapaasti käyttää aakkosia parhaaksi katsomassaan järjestyksessä.
Nyt ei ole rahulia ostaa joulukinkkulia. Pitänee myykäistä pimpulia.