Jälleen yksi läskimahakuva, haukkukaa mut jotta alan tehdä jotain :(
Kommentit (29)
Sun pitää alkaa liikkua jonkun ystävän kanssa :) aloitatte vaikka kävekylenkeillä, menee lennki nopeasti kun voit höpöttä toisen kanssa ja jos liikkuisit niin ei varmaan tekis mieli herkkuja ja mäkkiruokaa! Tsemppiä!
Aloita heti tänään, eläkä siirrä joulun jälkeen. Elämänmuutosta tuo vaatii ja sen voi tehdä hiljalleen. Itse en usko kuureihin, ne on niin väliaikaisia. Sen jälkeen lihoo taas uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:18"]
*konvehdeilla
[/quote]
Ja ammattipätevyys on korjailuun/opetukseen? Pätemisen tarve ainakin...Olisit samaan syssyyn vaikka antanut kiitosta ap:lle oikein kirjoitetuista yhdyssanoista. Myös tuo "herkuttelematta" päätyy usealla muotoon "ilman herkuttelematta", joten tästä erikoismaininta! Antakaa ihmisten ilmaista itseään korjailematta näitä tekstejä, kun varsin hyvin ymmärrätte sen, mitä niillä tarkoitetaan!
Ap:lle sisua laihtumiseen!
Ennen laihtumista sun pitää alkaa rakastaa itseäsi ja kehoasi. Sen kautta voit oppia hellimään kehoasi oikeilla ravintoaineilla. Tuollainen itseviha johtaa vain aina pahempaan kierteeseen.
Sen sijaan lopeta laihduttaminen viikoksi ja mieti koko viikon ajan kuinka ihana ja arvokas ihminen olet. Vello positiivisissa muistoissa "tarja-täti kehui silmiäni vuonna -89", "ystävä sanoi, että olen hänen tärkein ystävänsä" tai "se päivä kun mies kosi, ai ai". :) Tämän jälkeen laihtuminen tapahtuu vahingossa, sillä et enää halua vahingoittaa rakastamaasi kroppaa syömällä päivittäine suoniasi tukkivaa suklaata ja muuta kovaa rasvaa. Sellainen syöminen on väkivaltaa itseäsi kohtaan, lopeta se lempeästi. Liika kurikin on väkivaltaa, joten syö kuitenkin joskus hyvää ja opettele kohtuus
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:15"]http://lohtusyoppo.blogspot.fi/2014/12/vatsamakkara.html
[/quote]
Laitan sut seurantaan, kiitos vinkistä. Täällä toinen samanlaisten ongelmien kanssa painiva lähettää tsempit! :)
Joo, en lähtis haukkumalla motivoimaan yhtään ketään yhtään mihinkään.. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta mitä jos koittaisit olla itsellesi hieman ystävällisempi? Lopeta laihduttaminen. Kuuntele vähän itseäs, mikä sua ajaa syömään roskaruokaa? Ei ole mikään itsekurijuttu nyt. Et varmaan kaveriakaan lähtis haukkumalla motivoimaan? Miksi itseäsi?
En todellakaan suostu sinua haukkumaan! Ole itsellesi hyvä. Opettele tekemään asioita joista nautit. En tiedä laihduttamisesta mitään, mutta luulisin että sekin sujuisi kivuttomasti ja kivasti tekemällä mukavia asioita kaverin kanssa. Onko mitään liikuntalajia, josta sulle tulee hyvä olo? Joka olisi kivaa, ja jota tekisit sen takia että se on kivaa, et laihtumisen takia?
Onpas typeriä neuvoja, lopeta laihduttaminen. Luettuani aloituksen (vaiko se blogiteksti?), mainitaan hyvin selvästi, että mitään ei ole vielä tehty sen laihtumisen eteen, päinvastoin, on mätetty lisää paskaa suuhun. Otat itseäsi niskasta tässä ja nyt, kaikki muu on selittelyä ja itsesi huijaamista.
Nuo jotka neuvovat laihduttamisen lopettamisesta ovat varmasti alkupisteessä tai taantuneet ja hokevat sitä mantraansa sinullekin, tyydyttääkseen omaa saamattomuuttaan. Mitään muuta keinoa ei ole kuin vähentää päivittäistä kalorikuormaa ja lisätä kulutusta, kuinka paljon ja kuinka nopeasti, sen päätöksen joudut tekemään itse ja se pitää olla tavoitteellista jotta saat jotain tuloksia aikaiseksi.
Heitä ne konvehdit roskiin ja aloitat uuden elämäntavan nyt, PISTE!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:15"]http://lohtusyoppo.blogspot.fi/2014/12/vatsamakkara.html [/quote] Laitan sut seurantaan, kiitos vinkistä. Täällä toinen samanlaisten ongelmien kanssa painiva lähettää tsempit! :)
[/quote]
Onko sulla blogia, tulisin mielellään seurailemaan :)
-ap-
Kiitos kommentoijille.
Olen siis lohtusyöppö, tunnesyöppö tai oikeastaan SYÖPPÖ oli tunne mikä hyvänsä. Liikun kyllä kohtalaisen paljon, en tällä hetkellä riittävästi, mutta kuitenkin. Herkut ja ruoka on intohimoni, ja itsekuri niiden vastustamiseen nolla. Se on suurin asia mitä inhoan itsessäni, plus maha. Tällä hetkellä en löydä itsekuria enkä motivaatiota syömisten vähentämiseen/terveellistämiseen, silti inhoan sitä kun maha kasvaa...ÄH.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:12"]
Onpas typeriä neuvoja, lopeta laihduttaminen. Luettuani aloituksen (vaiko se blogiteksti?), mainitaan hyvin selvästi, että mitään ei ole vielä tehty sen laihtumisen eteen, päinvastoin, on mätetty lisää paskaa suuhun. Otat itseäsi niskasta tässä ja nyt, kaikki muu on selittelyä ja itsesi huijaamista.
Nuo jotka neuvovat laihduttamisen lopettamisesta ovat varmasti alkupisteessä tai taantuneet ja hokevat sitä mantraansa sinullekin, tyydyttääkseen omaa saamattomuuttaan. Mitään muuta keinoa ei ole kuin vähentää päivittäistä kalorikuormaa ja lisätä kulutusta, kuinka paljon ja kuinka nopeasti, sen päätöksen joudut tekemään itse ja se pitää olla tavoitteellista jotta saat jotain tuloksia aikaiseksi.
Heitä ne konvehdit roskiin ja aloitat uuden elämäntavan nyt, PISTE!
[/quote]
Oletko ihan hölmö? Aloittaja on tunnesyöppö, jolle syömisen laukaiseen stressi tai muu voimakas tunne. Hänelle tuollainen heitä purilainen roskiin -vinkit eivät toimi vaikka sulle olisi toiminut. Stressin sietokyky nousee jos itsetunto kasvaa. Täällä onkin ollut hyviä vinkkejä siihen!
PISTE.:DD
Mua ahdistaa toi sun blogisi aivan vietävästi. Vaikutat niin epävarmalta ja masentuneelta että mulle tulee paha olo lukiessani sun itsevihaasi ja valitustasi. Se että haet vielä negatiivista huomiota jostain AV-palstalta viestittää mulle hyvin vinksahtaneesta minäkuvasta jota pitäisi korjata kyllä ihan terapeutin kanssa. Täysin samaa ylläolevien kanssa, ongelmasi on ensisijaisesti pääsi sisällä ja sitten vasta kehossasi. Sinun on opittava hakemaan turvaa ja lohtua muualta kuin ruoasta, mieluiten turvallisista ihmissuhteista ja sinua miellyttävistä harrastuksista. Jos hyvin käy niin harrastukset ovat liikunnallisia ja niiden avulla pääset parempaan kuntoon.
Auttaisiko se ettet osta kotiin mitään muuta kuin terveellistä ruokaa ja laskisit tarkasti budjetin, niin ettei niihin ylimääräisiin herkkuihin ole edes varaa. Ja osta muilla rahoilla itsellesi vaikka joku vaate tai kampaamo käynti tai laita säästötilille.
En ole masentunut mutta inhoan tätä itsekurittomuuttani ja syömishimoani ja aion vielä tehdä sille jotain!! Kiitos vinkeistä, ja uskokaa tai älkää mulla hyvät ihmissuhteet ja liikunnallisia harrastuksia, mutta kun se ruoka vaan on mulle niin liian herkullista!
Tärkeä neuvo kaikille elämäntapamuutosta kaipaaville: älä aloita huomenna. Aloita nyt. Ainoa syy huomiselle siirtämiseen on yleensä se, ettei sinulla ole oikeasti aikomusta tehdä mitään.
No on kivempi istua kun ei ole kahta/useampaa makkaraa päällekkäin! Niiden alta iho alkaa hikoa ja haista. Makkarat tuntuu inhottavilta kun istuu. Eli laihduta ne pois :)