Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapu

Vierailija
10.12.2014 |

Tiedän, että tänne kirjoittaminen on varmaankin virhe mutta koitetaan nyt.

Tuttavaperheeni ei ole päässyt/saanut mitään muilta netin jouluapua jakavilta tahoilta mutta toivoisin todella heille iloa jouluun. Perheen isä jäi yllättäen työttömäksi kuopuksen odotusaikana ja äiti on minimivanhempainpäivärahalla. Lapsia yhteensä 4.

Perhe ei itse kehtaa pyytää apua mistään, joten olen yrittänyt järjestää heille jotain mutta laihoin tuloksin. He auttavat aina parhaansa mukaan muita ja hiljaisesti tyytyvät osaansa. Olenkin varma, että he ilahtuisivat kaikesta muistamisesta.

Jos ketään kiinnostaisi auttaa perhettä, niin voisi ottaa minuun yhteyttä jouluapu@outlook.com.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:53"]

No jos haluut samantien sulattaa sen ja paistaa? Saan sen 19.12

[/quote]

Oliko tämä kenelle tarkoitettu?

Vierailija
42/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viihtikö. Kiva varmaan antaa jotain apua alkkisperheille. Vanhemmat voi jatkaa kännittelyään, kun kaiki tarpeellinen telee avustuksina. Suomessa toistaiseksi ei ole köyhyyttä ilman amaa syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako avustus tilille?

Vierailija
44/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:53"]

No jos haluut samantien sulattaa sen ja paistaa? Saan sen 19.12

[/quote]

Oliko tämä kenelle tarkoitettu?
[/quote]

Tuolle nro 10

Vierailija
45/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:59"]

Kelpaako avustus tilille?

[/quote]

Mielestäni tavaralahja tai ruokalahjakortti/leluliikkeen lahjakortti (jos ei halua tavaraa lähettää/tuoda) olisivat huomattavasti paremmat lahjat. Niissä lähettäjäkin tietää lahjan menneen oikeaan käyttöön. :)

Vierailija
46/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:59"]Älkää viihtikö. Kiva varmaan antaa jotain apua alkkisperheille. Vanhemmat voi jatkaa kännittelyään, kun kaiki tarpeellinen telee avustuksina. Suomessa toistaiseksi ei ole köyhyyttä ilman amaa syytä.
[/quote] eli kaikki köyhät on alkkiksia? T. Absolutisti opiskelija

Vierailija
47/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:53"] No jos haluut samantien sulattaa sen ja paistaa? Saan sen 19.12 [/quote] Oliko tämä kenelle tarkoitettu? [/quote] Tuolle nro 10

[/quote]

Eli siis mulle... Niin, kyllähän siinä sulattamisessakin menee päiviä, että ehkä just vois säilyä sinne aatonaattoon asti, riippuu minkä kokoinen? Jaa-a, kehtaiskohan ihan näin ottaa tarjous vastaan, en yleensä pyytele jokaiselta vastaantulevalta apua... Mutta, kun on nyt tänä vuonna rahat vähissä, niin... Mites se nyt sitten onnistuisi?

Vierailija
48/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:59"]

Älkää viihtikö. Kiva varmaan antaa jotain apua alkkisperheille. Vanhemmat voi jatkaa kännittelyään, kun kaiki tarpeellinen telee avustuksina. Suomessa toistaiseksi ei ole köyhyyttä ilman amaa syytä.

[/quote]

Tässä perheessä alkoholia käytetään hyvin harvoin. Muutama saunaolut vuodessa. En siis alkkiksiksi sanoisi. :)

Vierailija
49/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:53"] No jos haluut samantien sulattaa sen ja paistaa? Saan sen 19.12 [/quote] Oliko tämä kenelle tarkoitettu? [/quote] Tuolle nro 10

[/quote]

Eli siis mulle... Niin, kyllähän siinä sulattamisessakin menee päiviä, että ehkä just vois säilyä sinne aatonaattoon asti, riippuu minkä kokoinen? Jaa-a, kehtaiskohan ihan näin ottaa tarjous vastaan, en yleensä pyytele jokaiselta vastaantulevalta apua... Mutta, kun on nyt tänä vuonna rahat vähissä, niin... Mites se nyt sitten onnistuisi?

[/quote]

Laita s-postiosoitteesi, niin kinkun lähettäjä voi ottaa yhteyttä. Vaihtoehtoisesti voitte laittaa viestiä tuohon jouluapu@outlook.com postiin, niin välitän osoitteenne toisillenne. (Jos siis kumpikaan ei halua laittaa s-postiaan tänne.) :)

Vierailija
50/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:00"]

[/quote]

[/quote]

Olen töissä lähellä Tuusulan väylää ja kehä 3. Saan kinkun ennen työvuoroni alkua, joka alkaa ennen klo. 14. Sitten pääsem töistä klo. 22 ja ajan kotiin joka on lähellä kehä 1 ja Lahdenväylää. Voin poiketa ajomatkalla jossakin. Eli kinkun voi saada työpaikkani parkikselta noudettuna klo. 13 tai vuoroni jälkeen. Voin tietenkin tunkea sen omaan jääkaappiini ja toimittaa sen lauantaina 20pv. En tiedä minkä kokoinen kinkku.

Vierailija
51/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:00"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:53"] No jos haluut samantien sulattaa sen ja paistaa? Saan sen 19.12 [/quote] Oliko tämä kenelle tarkoitettu? [/quote] Tuolle nro 10 [/quote] Eli siis mulle... Niin, kyllähän siinä sulattamisessakin menee päiviä, että ehkä just vois säilyä sinne aatonaattoon asti, riippuu minkä kokoinen? Jaa-a, kehtaiskohan ihan näin ottaa tarjous vastaan, en yleensä pyytele jokaiselta vastaantulevalta apua... Mutta, kun on nyt tänä vuonna rahat vähissä, niin... Mites se nyt sitten onnistuisi? [/quote] Olen töissä lähellä Tuusulan väylää ja kehä 3. Saan kinkun ennen työvuoroni alkua, joka alkaa ennen klo. 14. Sitten pääsem töistä klo. 22 ja ajan kotiin joka on lähellä kehä 1 ja Lahdenväylää. Voin poiketa ajomatkalla jossakin. Eli kinkun voi saada työpaikkani parkikselta noudettuna klo. 13 tai vuoroni jälkeen. Voin tietenkin tunkea sen omaan jääkaappiini ja toimittaa sen lauantaina 20pv. En tiedä minkä kokoinen kinkku.

[/quote]

Niin, mä asun Tikkurilan keskustassa lähellä junarataa. Mulla ei ole autoa, eikä ketään kuka voisi lähteä kuskaamaan just tuolloin. Ainut kuski on tuolloin 300 km päässä. Mites tästä nyt jatketaan? Sähköpostiosoitteet vai tuonne outlookkiin, jota Ap(ko) ehdotti?

Vierailija
52/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap poistuu nukkumaan. Jos päädytte laittamaan viestiä s-postiini, niin laitan sitten aamupäivän aikana osoitteenne toisillenne. :)

Hyvää yötä kaikille.

Vierailija
53/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:00"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:53"] No jos haluut samantien sulattaa sen ja paistaa? Saan sen 19.12 [/quote] Oliko tämä kenelle tarkoitettu? [/quote] Tuolle nro 10 [/quote] Eli siis mulle... Niin, kyllähän siinä sulattamisessakin menee päiviä, että ehkä just vois säilyä sinne aatonaattoon asti, riippuu minkä kokoinen? Jaa-a, kehtaiskohan ihan näin ottaa tarjous vastaan, en yleensä pyytele jokaiselta vastaantulevalta apua... Mutta, kun on nyt tänä vuonna rahat vähissä, niin... Mites se nyt sitten onnistuisi? [/quote] Olen töissä lähellä Tuusulan väylää ja kehä 3. Saan kinkun ennen työvuoroni alkua, joka alkaa ennen klo. 14. Sitten pääsem töistä klo. 22 ja ajan kotiin joka on lähellä kehä 1 ja Lahdenväylää. Voin poiketa ajomatkalla jossakin. Eli kinkun voi saada työpaikkani parkikselta noudettuna klo. 13 tai vuoroni jälkeen. Voin tietenkin tunkea sen omaan jääkaappiini ja toimittaa sen lauantaina 20pv. En tiedä minkä kokoinen kinkku.

[/quote]

Niin, mä asun Tikkurilan keskustassa lähellä junarataa. Mulla ei ole autoa, eikä ketään kuka voisi lähteä kuskaamaan just tuolloin. Ainut kuski on tuolloin 300 km päässä. Mites tästä nyt jatketaan? Sähköpostiosoitteet vai tuonne outlookkiin, jota Ap(ko) ehdotti?
[/quote]
Voin tuoda sun kotiin, ei oo tiksiin töistä pitkä matka jos se on ok et tuon sen klo. 22 jälkeen?
Mä en vaa halusi et mun sähköposti ois tässä kaikkien luettavana :P

Vierailija
54/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti enää lainaa tekstiä. Mut, jos laitetaan tuonne Ap:n sähköpostiin kummankin ja hän sitten huomenissa laittaa ne meille päittäin? Tai sitten tavataan Tiksin kirjastolla pe-iltana, koska luonnollisesti en haluais tarkkaa osoitettani kertoa. Kellon aika vaan milloin olisit siinä parkkiksella ja tuntomerkit, vaikka tuskin siihen aikaan montaa henkilöä siellä onkaan :). OK?

Vierailija
55/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:30"]En viitti enää lainaa tekstiä. Mut, jos laitetaan tuonne Ap:n sähköpostiin kummankin ja hän sitten huomenissa laittaa ne meille päittäin? Tai sitten tavataan Tiksin kirjastolla pe-iltana, koska luonnollisesti en haluais tarkkaa osoitettani kertoa. Kellon aika vaan milloin olisit siinä parkkiksella ja tuntomerkit, vaikka tuskin siihen aikaan montaa henkilöä siellä onkaan :). OK?
[/quote]
Laitoin AP:lle sähköpostini. Tuo tiksin kirjasto käy hyvin. Että siellä sillo 19.12 joskus klo. 22 jälkeen. Mutta jos säkin laitat AP:lle sähköpostiosoittees niin voidaan sopia lisää sitä kautta.

Vierailija
56/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:34"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:30"]En viitti enää lainaa tekstiä. Mut, jos laitetaan tuonne Ap:n sähköpostiin kummankin ja hän sitten huomenissa laittaa ne meille päittäin? Tai sitten tavataan Tiksin kirjastolla pe-iltana, koska luonnollisesti en haluais tarkkaa osoitettani kertoa. Kellon aika vaan milloin olisit siinä parkkiksella ja tuntomerkit, vaikka tuskin siihen aikaan montaa henkilöä siellä onkaan :). OK? [/quote] Laitoin AP:lle sähköpostini. Tuo tiksin kirjasto käy hyvin. Että siellä sillo 19.12 joskus klo. 22 jälkeen. Mutta jos säkin laitat AP:lle sähköpostiosoittees niin voidaan sopia lisää sitä kautta.

[/quote]

Selvä, tehdään näin.

Vierailija
57/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista. Jos nyt otatvsen kinkun vastaan, mikä on erittäin ok, ja antaja vielä suostuu toimittamaan sen, aiot sinä mennä kommandopipossa sivukujalle vastaan. Uskokaa nyt ihmiset toisistanne parempaa.

Vierailija
58/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/61 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ihminen tuo kinkun lahjoittaja! Sydämelliset joulut hänelle <3
t sivusta seuraaja :)

Vierailija