Jouluapu
Tiedän, että tänne kirjoittaminen on varmaankin virhe mutta koitetaan nyt.
Tuttavaperheeni ei ole päässyt/saanut mitään muilta netin jouluapua jakavilta tahoilta mutta toivoisin todella heille iloa jouluun. Perheen isä jäi yllättäen työttömäksi kuopuksen odotusaikana ja äiti on minimivanhempainpäivärahalla. Lapsia yhteensä 4.
Perhe ei itse kehtaa pyytää apua mistään, joten olen yrittänyt järjestää heille jotain mutta laihoin tuloksin. He auttavat aina parhaansa mukaan muita ja hiljaisesti tyytyvät osaansa. Olenkin varma, että he ilahtuisivat kaikesta muistamisesta.
Jos ketään kiinnostaisi auttaa perhettä, niin voisi ottaa minuun yhteyttä jouluapu@outlook.com.
Kommentit (61)
Esimerkiksi Joulukalenteri 2014. fb-ryhmä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:18"]
Missä päin Suomea he asuvat?
[/quote]
Pk-seutu. Itse asun Espoossa ja veisin avun sitten heille yllätyksenä perille. Tietysti kertoisin keneltä apu on tullut. :)
Olisiko kukaan halukas auttamaan perhettä pienellä muistamisella?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:24"]
Aivan ihana ihminen tuo kinkun lahjoittaja! Sydämelliset joulut hänelle <3 t sivusta seuraaja :)
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä. :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:57"]
Mulla on edelleen ilmainen kinkku jonka saan ensi viikolla ilman ottajaa. Pks
[/quote]
Löytyikö kinkulle kotia? :)
Ei ole löytynyt kinkulle kotia. Joulukalenteri FB ryhmässä ei löytynyt sopivaa perhettä.
"Annetaan hyvään kotiin kinkku. Syntynyt marraskuussa, entinen koti pakastin. Uudessa kodissa tulee olla uuni. Kinkku voidaan toimittaa ovelle asti. Kodin ainoaksi kinkuksi, ei siedä muita kinkkuja. Ei ole tottunut koiriin"
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:46"]
Ei ole löytynyt kinkulle kotia. Joulukalenteri FB ryhmässä ei löytynyt sopivaa perhettä. "Annetaan hyvään kotiin kinkku. Syntynyt marraskuussa, entinen koti pakastin. Uudessa kodissa tulee olla uuni. Kinkku voidaan toimittaa ovelle asti. Kodin ainoaksi kinkuksi, ei siedä muita kinkkuja. Ei ole tottunut koiriin"
[/quote]
Me tarvittais kinkku, mutta ei ole isoa pakastinta ja ulkona ei tarpeeksi kylmä, niin ei taitais säilyä jouluun asti. Meitä on 2 perheessä, minä ja lapseni. Jouluruokiin on rahaa tänä vuonna n. 40 euroa, että eipä kummoistakaan ruokaa tule olemaan ja tosiaan kinkkua ei ole varaa ostaa. Täytyy kehitellä tänä vuonna siis muuta. No toivottavasti kinkkusi löytää kodin vielä :)
Kuuluisiko perheeseen sattumalta tyttöä jolla on 35 kengän koko?
No jos haluut samantien sulattaa sen ja paistaa? Saan sen 19.12
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:52"]
Kuuluisiko perheeseen sattumalta tyttöä jolla on 35 kengän koko?
[/quote]
Ikävä kyllä ei. Kaikki perheen lapset ovat poikia. Nuorin 5 kk ja vanhin täyttää pian 8 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:57"]
Mulla on edelleen ilmainen kinkku jonka saan ensi viikolla ilman ottajaa. Pks
[/quote]
Toivottavasti löydät sille hyvän kodin. Kinkun perhe saa isovanhemmilta, ja se onkin ainut joulutarve, joka löytyy. Itse olen viemässä itseleivottuja pipareita sekä kynttilöitä, askartelutarpeita ja pienille lapsille siistejä käytettyjä vaatteita omilta lapsiltani. Omasta taloudellisesta tilanteesta johtuen en paljoa enempää pysty auttamaan, vaikka haluaisinkin.
Oletko koittanut fb:n kautta antaa kinkkua? Varmasti olisi halukkaita. :)