Naapurissa asuu yksinäinen mummo, joka antaa lapsilleni aina karkkia, vaikka olen kieltänyt
Taas lapset tulivat koulusta ja tämä mummeli oli jo etupihalla odottamassa, että hän on leiponut korvapuusteja, kelpaako lapsille korvapuusti. Ennenkuin ehdin ulos niin siellä ne olivat korvapuustit kädessä, vaikka ruoka oli jo odottamassa.
Miten tästä nyt pitäisi sanoa kun ystävällisesti pyytäminen ei näköjään onnistu?
Kommentit (24)
Hiukan eri vinkkeli anoppiongelmaan.
Soita poliisille ja sano, että mummo yrittää myrkyttää lapsesi.
Eikös mummo ole kuullut diabeteksen räjähdysmäisestä kasvusta? Voisi ehkä antaa mummolle ja lapsille pari artikkelia.
Opetat tietysti lapsille ettei vierailta saa ottaa herkkuja.
Oletko täysin typerys?
Onko tämä jokapäiväistä? Onko teillä jotain allergioita?
Jos ei, niin en näe mitään ongelmaa. Mummo yrittää vaan olla mukava.
Voi kiesus mä sanon. Kun olin lapsi, naapurissa asui ihana mummo miehensä kanssa. Mummo antoi meille aina kettukarkin tai Omarin kun käytiin. Sitten yhden häirikkölapsen todella väkivaltaisen oloinen isä kävi huutamassa mummolle eikä mummo enää uskaltanut antaa meille karkkia. Anna olla, yksikään lapsi ei tuosta liho, mekin saatiin vain yksi karkki ja juostiin ja leikittiin pihalla koko päivä. Se on mummolle mieluisaa kun lapsia käy ovella.
Sääli, jos mummo on yksinäinen. Onko hän muuten normaali? Voisitteko perheenä tutustua häneen?
Kerro mummolle mitä herkkuja lapsesi syövät ja milloin, niin säästät ruokalaskuissa, kun mummo pitää lapset herkuissa. Sano ettei lapsille maistu enää kunnon ruoka, jos he syövät herkkuja ennen ateriaa. Eiköhän se mene sillä perille. Tai jos ei mene, tee mummosta huoli-ilmoitus, kun hän tuhlaa rahojaan syöttämällä naapurien lapset.
Ennen vanhaan oli ihan tavallista, että naapurit tarjosivat lapsille pullaa tms.
Olen omille lapsilleni opettanut, ettei vierailta aikuisilta saa ottaa karkkia tai mitään muutakaan, eikä vieraiden matkaan saa lähteä.
Mutta vanha naapurin mummo tuskin on vaarallinen, jos lapset hänen kanssaan pihalla juttelevat. Olisin antanut lasten ottaa pullat, mutta olisin antanut syödä ne vasta kotona ruoan jälkeen.
Siirrä ruoka-aikaa. Tuo korvapuusti voi olla lapsillesi tärkeä muisto aikuisena.
Mummo ei tule tajuamaan mitään, mutta lapsille sanot että kieltäytyvät ja rientävät suoraan kotiin.
SairaalAssa moni mummo j pappa haluaa tarjota suklaata rasiasta tai namuja pussista. Otan vastaan , kiitän ja sanon syöväni kAhvin kanssa myöhemmin. Pistän kuitenkin roskiin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kiesus mä sanon. Kun olin lapsi, naapurissa asui ihana mummo miehensä kanssa. Mummo antoi meille aina kettukarkin tai Omarin kun käytiin. Sitten yhden häirikkölapsen todella väkivaltaisen oloinen isä kävi huutamassa mummolle eikä mummo enää uskaltanut antaa meille karkkia. Anna olla, yksikään lapsi ei tuosta liho, mekin saatiin vain yksi karkki ja juostiin ja leikittiin pihalla koko päivä. Se on mummolle mieluisaa kun lapsia käy ovella.
Tätä mietin minäkin. Olin lapsi 90-luvulla ja asuimme kerrostalossa. Vastapäätä asuntoamme asui mummeli, joka aina joskus antoi karkin tai kutsui mehulasilliselle. Se oli ihan ok vanhemmillekin. Ja tosiaan, ei se ollut kun se karkki/keksi/mehulasillinen ja sitten taas mentiin kavereiden kanssa pitkin pihoja. Ja tää mummeli sanoi aina "muista pestä hampaat!" :D
Vierailija kirjoitti:
Olen omille lapsilleni opettanut, ettei vierailta aikuisilta saa ottaa karkkia tai mitään muutakaan, eikä vieraiden matkaan saa lähteä.
Mutta vanha naapurin mummo tuskin on vaarallinen, jos lapset hänen kanssaan pihalla juttelevat. Olisin antanut lasten ottaa pullat, mutta olisin antanut syödä ne vasta kotona ruoan jälkeen.
Näissä bondausyrityksissä yritetään ostaa seura, syömään juuri hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä en halua yhtään vierasta lasta tai aikuista ovelle. En ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä et mutta oletko 1920-luvulla syntynyt vanha mummo? Aika oli eri ja usein lapsen kasvattamiseen osallistui koko kylä tai vähintäänkin naapurit tai sisarukset, tämä tapa jäi heille elämään ja monet pitivät lapsista. En puhunut sinusta sanaakaan vaan tästä mummosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä et mutta oletko 1920-luvulla syntynyt vanha mummo? Aika oli eri ja usein lapsen kasvattamiseen osallistui koko kylä tai vähintäänkin naapurit tai sisarukset, tämä tapa jäi heille elämään ja monet pitivät lapsista. En puhunut sinusta sanaakaan vaan tästä mummosta.
Satavuotias asuu yksin ja tekee naapurinlapsille pullaa, aika hyvin.
Ensin sanot lapsillesi, että eivät saa ottaa mummolta mitään. Jos eivät pysty pitämään puoliaan, sano mummolle, että lapsillesi ei saa antaa mitään.