Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään rokottamatonta?

Vierailija
13.10.2021 |

Millaisia ihmisiä nämä ovat?

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu itse olen, korkeakoulutettu nainen.

Vierailija
182/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattu Virpunen kirjoitti:

Hyvin se toimii.

Minä saatan ottaa rokotteen sitten, kun sen pitkäaikaisvaikutuksista on jotain tietoa. Sitähän ei ole, ei myöskään taudin pitkäaikaisvaikutuksista koska koko tauti keksittiin vasta 2v sitten ja se ei vielä määritelmää täytä.

Ihan oikeassa olet, emme varmuudella tiedä mitä pitkäaikaisvaikutuksia koronaviruksella on ja miten pitkään ne vaivaavat. Toisaalta meillä on laajalti empiiristä tietoa ihmisistä, joilla on edelleenkin hengitysvaikeuksia, sydänvaivoja yms. laajoja elimistöllisiä ongelmia lähes kaksi vuottakin koronan sairastamisen jälkeen.

Ihmismielellä on kummallinen tapa käsitellä todennäköisyyksiä, koska juuri kukaan meistä ei osaa arvioida niitä järkevästi. Odottakaa ihan vapaasti vaikka maailman tappiin asti. Minä suren täällä sillä aikaa sitä, kun ihmiset alkoivat luottaa enemmän itseensä kuin asiantuntijoihin. Eipä ihmiskunta olisi kovin pitkällä, jos aina oltaisiin oltu yhtä itsepäisiä, eikä osattaisi pelata sekä itsensä että muiden vahvuuksien ehdoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan se joulukin jo tulee. Pitääkin alkaa harjoitella joululauluja.

"Taatto, taatto läksi innoissaan, pakkopiikin, piikin hankintaan;

naama saapi halvauksen, suonet kaikki, tiedät sen, paljon hyytymiä!"

Vierailija
184/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpariskunta. Ovat lapsettomuushoidoissa ja epäröivät, kun kuukautishäiriöt voivat vaikuttaa isostikin ja pilata kalliin hoitokierroksen. Ja näitä kuukautishäiriöitähän on monella todettu.

Vierailija
185/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tradenomitkin käy korkeakoulun, mutta tokkopa se tässä asiassa tekee asiantuntijaksi.

Vierailija
186/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absoluuttisen Nollapisteen ensimmäisen singlen takakannessa lukee:

TUN-NET-KO  SI-NÄ  KE-TÄÄN  TYÖ-TÖN-TÄ?

Se on siis huumoria.

Vierailija
187/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin olen. Koulutustasoltani olen yliopiston käynyt ja töissä ylemäpänä toimihenkilönä, tuloluokitukseltaan kuulun johonki ylimpään 20% desiiliin. En ole yleisesti rokotuksia vastaan ja olen monta sellaista ottanutkin elämäni aikana. Mutta tämä koronarokote on valitettavasti vielä koeasteella ja sillä on vain ehdollinen myyntilupa. Pitkäaikaisvaikutuksista ei ole vielä varmaa tietoa. Ja muutenkin olen perusterve, liikunnallinen, normaalipainoinen nuori aikuinen, joten koko korona olisi luultavasti pelkkä flunssa itsellä. Otan rokotteen sitten, kun se saa kaikki hyväsyntäleimat, jos korona nyt sitten on enää ajankohtainen.

Vierailija
188/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse ainakin olen. Koulutustasoltani olen yliopiston käynyt ja töissä ylemäpänä toimihenkilönä, tuloluokitukseltaan kuulun johonki ylimpään 20% desiiliin. En ole yleisesti rokotuksia vastaan ja olen monta sellaista ottanutkin elämäni aikana. Mutta tämä koronarokote on valitettavasti vielä koeasteella ja sillä on vain ehdollinen myyntilupa. Pitkäaikaisvaikutuksista ei ole vielä varmaa tietoa. Ja muutenkin olen perusterve, liikunnallinen, normaalipainoinen nuori aikuinen, joten koko korona olisi luultavasti pelkkä flunssa itsellä. Otan rokotteen sitten, kun se saa kaikki hyväsyntäleimat, jos korona nyt sitten on enää ajankohtainen.

Yliopiston käynyt, eli kandi vai maisteri? Minkä alan kandi/maisteri?

Työpaikka ja tuloluokka eivät tässä nyt juuri vaakakupissa paina, koska ei raha tee kenestäkään asiantuntijaa vaikka välillä superrikkaiden somea seuratessa se näyttää ainakin antavan sellaisen harhaluulon.

Koronan vaikutukset sinuun ovat todennäköisesti aika minimaaliset, mutta on ehkä hieman empatian puutetta tai kapeakatseisuutta ajatella ettei korona voisi sitten levitä sinusta jollekin muulla, jolla ei ole ihan yhtä hyvät valmiudet taistella sitä vastaan. Maskia käyttämällä ja varotoimia noudattamalla tietenkin toisten tartuttamisriskiä minimoi, mutta mutta...

Turhaanpa tunnun täällä huutelevan, kun eipä täällä oikein asiasta keskustella vaan pääpaino on oman mielipiteen vahvistamisella. Toivottavasti historia sitten osoittaa omat huolet vääriksi.

Vierailija
189/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa saamaan bännit yhdelle erittäin vaaralliselle rokotevastaisen disinformaation levittäjälle instassa!!

Hänen nimensä on Olli Posti. Hän levittää rokotevastaisia valheita ja muuta salaliittoskeidaa 24/7. Rahastaa myös helppouskoisia sillä.

Menkää instassa hänen profiiliin, valitkaa report ja vaikkapa viole nce and dangerous organizations ja siitä de ath or severe injury.

Laitaan nyt stoppi tolle pellelle!!!!

Laitetaan stopp ennemmin oikeille pelleille, kuten sinulle. 

Vierailija
190/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tradenomitkin käy korkeakoulun, mutta tokkopa se tässä asiassa tekee asiantuntijaksi.

En ole tradenomi :D

Vierailija
191/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te, jotka odotatte parempaa tutkimustietoa koronarokotteesta.

Mitä se tieto on? Miten se eroaa nyt jo tutkitusta? Koska tutkimus valmistuu? Mitä koronarokotteen tutkimuksesta puuttuu verrattuna muihin rokotuksiin, joita olet ottanut?

Tutkimus valmistuu ajallaan.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04816643

A Phase 1/2/3 Study to Evaluate the Safety, Tolerability, and Immunogenicity of an RNA Vaccine Candidate Against COVID-19 in Healthy Children and Young Adults

"

Actual Study Start Date  :March 24, 2021

Estimated Primary Completion Date  :June 18, 2024

Estimated Study Completion Date  :June 18, 2024"

Vierailija
192/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpariskunta. Ovat lapsettomuushoidoissa ja epäröivät, kun kuukautishäiriöt voivat vaikuttaa isostikin ja pilata kalliin hoitokierroksen. Ja näitä kuukautishäiriöitähän on monella todettu.

Tämä itsellänikin merkittävä syy, perhe ja raskaus on toiveissa ja kuukautishäiriöitä on rokotetuilla todettu paljon. Lisäksi vastustan fasistista koronapassia ja kannatan vapaata länsimaista demokrataa, perustuslakia ja itsemääräämisoikeutta.

Vierailija
193/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04470427

A Study to Evaluate Efficacy, Safety, and Immunogenicity of mRNA-1273 Vaccine in Adults Aged 18 Years and Older to Prevent COVID-19

"

Actual Study Start Date  :July 27, 2020

Estimated Primary Completion Date  :October 27, 2022

Estimated Study Completion Date  :October 27, 2022"

Vierailija
194/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätpäs käy. Tradenomi on opistotason tutkinto, aina ollut. Niinkuin muutkin -nomit.

Vierailija
195/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma 22v poikani. Itsenäinen ja omapäinen, ei anna toisten ohjailla itseään. Arvostan.[/quote

Voi kateeksi käy, omat menivät kuin lampaat piikille, kun tyttöystävien perheetkin ottivat. Nyt katuvat! Yksi urheileva kaveri jo saanut sydänlihastulehduksen.

Vierailija
196/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattu Virpunen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätpäs käy. Tradenomi on opistotason tutkinto, aina ollut. Niinkuin muutkin -nomit.

Paska on paskatason paska. PASKA.

Vierailija
197/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulustele ihmisiltä ovatko ottaneet rokotteen vai eivätkö ole. Mutta tiedän yhden nuoren naisen, josta on tullut 5G-hörhö ja on vahva epäilys, että hän ei varmaankaan rokotetta ole ottanut. En oikein tiedä mitä hänelle on käynyt, lukiolaisena hän oli vielä normaalin kirjoissa. Nyt hän on jo 23v eikä opiskele, saa kuulemma oireita wifi-kentästä ja pitää yöpöydällä jotain kristallikiveä. Haaveilee muuttavansa jonnekin maalle, missä ei ole 5G-mastoja lähimaillakaan. 

Vierailija
198/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston käynyt, eli kandi vai maisteri? Minkä alan kandi/maisteri?

Yliopistoista valmistaa paljon muitakin kuin kandeja ja maistereita. Muunmuassa tohtoreita ja lisensiaatteja. Itse olen diplomi-insinööri. Mutta eipä näitä tiedä jos ei ole kyseistä korkeakoulua käynyt.

Vierailija
199/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulustele ihmisiltä ovatko ottaneet rokotteen vai eivätkö ole. Mutta tiedän yhden nuoren naisen, josta on tullut 5G-hörhö ja on vahva epäilys, että hän ei varmaankaan rokotetta ole ottanut. En oikein tiedä mitä hänelle on käynyt, lukiolaisena hän oli vielä normaalin kirjoissa. Nyt hän on jo 23v eikä opiskele, saa kuulemma oireita wifi-kentästä ja pitää yöpöydällä jotain kristallikiveä. Haaveilee muuttavansa jonnekin maalle, missä ei ole 5G-mastoja lähimaillakaan. 

Kommentoin vielä tätä kirjoitustani, että en todellakaan kuvittele että kaikki rokottamattomat olisivat tällaisia. Mutta jos omia tuttujani mietin, niin tämä olisi sellainen joka varmaankaan ei ole rokotetta ottanut, kun uskoo koronan olevan jonkinlainen salaliitto (jos oikein olen ymmärtänyt). 

Itse olen rokotuskriittinen ja omalle lapselleni en mitään rokotteita ottanut. Hän sai dT-rokotuksen ennen riparia ja aikuisena on ottanut sitten jotain muita rokotteita, en ole sen enempi kysellyt, on hänen asiansa. dT-rokote minulla on, en vastustanut sitä kun tuli kirveestä haava. Influenssarokotusta en ole ikinä ottanut enkä varmaan ota jatkossakaan. Koronarokotteeseenkin suhtauduin alkuun todella epäilevästi, mutta matkan varrella tiedon lisääntyessä kallistuin sen kannalle ja otin heti kun sen sai.

Vierailija
200/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lupaavalta:

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05014048?cntry=FI&draw=2&rank=8

Vitamin D Supplementation for the Prevention of Acute Respiratory Infections: a RCT in Young Finnish Men

Odotellaan jännittyneinä tuloksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän