Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko yhtään rokottamatonta?

Vierailija
13.10.2021 |

Millaisia ihmisiä nämä ovat?

Kommentit (215)

Vierailija
201/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Osa aikuisista lapsistani. Neljällä on rokotukset, kahdella ei.

Vierailija
202/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tunnen, mutta en mä ole kuin yhden kanssa puhunut asiasta. Noh, hän on vähän hörhö, mutta muuten ihan mukava. Eiköhän tutuissani ole muitakin rokottamattomia. Niin ja muutaman lapsen tiedän olevan rokottamaton, kun ei sen ikäisille edes anneta vielä rokotetta. 

Kuuluisin itsekin rokottamatotmien joukkoon, jos nivelreumani ei olisi keväällä aktivoitunut. Tiesin, että mulle tullaan aloittamaan sytostaattihoito ja sen vuoksi päätin kuitenkin ottaa rokotteen. Muussa tapauksessa olisin odotellut vielä pari vuotta ja arvioinut tilannetta myöhemmin. Työskentelen nykyisin it-alalla (etätyö ja helppo pysytellä erossa muista ihmisistä), aiemmalta ammatiltani olen sairaanhoitaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Minä, mieheni, siskoni, äitini, kaksi ystävääni, muutama sukulainen.

Ihan "normaaleja" työssäkäyviä ihmisiä, osalla amk taustaa, yhdellä yliopisto. EHkä jos joku yhdistää niin epäluottamus rokotteeseen näitä kenen kanssa olen keskustellut. Itsellä sama, naisten kuukautisongelmat mietityttävät.

Vierailija
204/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on suomessa käynnissä:

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04816643?cond=covid&cntry=FI&dra…

A Phase 1/2/3 Study to Evaluate the Safety, Tolerability, and Immunogenicity of an RNA Vaccine Candidate Against COVID-19 in Healthy Children and Young Adults

"Exclusion Criteria:

Individuals with a history of autoimmune disease...

Vierailija
205/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse sitä, että miten ne kaikki rokottamattomat lääkärit, juristit, sairaanhoitajat ja muut osuvat aina samojen ihmisten ystäväpiiriin runsain määrin? Kuitenkin tällä hetkellä varmaan jotain +80% rokotettu ainakin kerran. Mutta ehkä jokin muukin asia sitten yhdistää näitä ihmisiä.

Itse tunnen yhden rokottamattoman henkilön. Oma tuttavapiiri koostuu lähinnä korkeakoulutetuista kolmikymppisistä eri tieteen aloilta, jos sillä on väliä.

Vierailija
206/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapseni. Muiden rokotuksista en kysele. Olen sairastanut koronan.

Vierailija
207/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, eiköhän jokainen tunne. Tunnen kymmeniä. Vanhin yli 90-v, ilmoitti, että ei ota piikkiä, kun ei ole ottanut koskaan flunssapiikkiäkään, eikä sairasta koskaan mitään. Se on totta, terve kuin pukki. Ja kuulemma jos tulee kuolema tästä taudista, niin on jo aikakin, kun kaikki muut ikäisensä tutut ovat jo kuolleet. 

Nuorimmat alakoululaisia. Koulutukseltaan hyvin erilaisia: sähköasentaja, fysioterapeutti, hammaslääkäri, luokanopettaja, liikunnan ja terveystiedon opettaja, matikan opettaja, 3 x lto, maatalousyrittäjiä, lastenhoitaja, liikunnanohjaaja, "metallimies", koodari, lähihoitajia, sairaanhoitajia, kaksi läääriä, insinöörejä, kampaaja, puuseppa, rakennusmies, psykologi, fysiikan opiskelija, kielten opiskelija, lääketieteen opiskelija, lukiolaisia, eläinlääkäri, FT...

Yleensä ovat sellaisia terveysihmisiä, mutta ei kaikki. Eli sanovat syövänsä terveellisesti, ovat hoikkia tai normaalipainoisia, harrastavat liikuntaa, seuraavat aktiivisesti terveysasioita, eivät tupakoi ja alkoholinkäyttö vähäistä tai ei ollenkaan. Jotkut lestadiolaisia, mutta varmaan yhtä paljon ns. perusluterilaisia ja aika moni ei millään tavalla uskonnollinen. Sanoisin, että ihan kaikenlaisia ihmisiä. 

Vierailija
208/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että aika moni näistä jotka sanovat olevansa ihan tavallisia, ovatkin kiihkouskovaisia. Ovat tavallisia ehkä vain lähipiirin, eli muiden uskovaisten mielestä.

Vierailija
209/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa linkkien laittaminen koronakeskusteluihin.

Suurin syy siihen, että nämä ketjut aina poistetaan, on valeinfon levittäminen. Tässäkin ketjussa jo monta linkkiä humpuukisivustoille.

Vierailija
210/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ukrainalaisen, joka pelkää piikkiä ihan mahdottomasti.

Minulla on satoja kontakteja työni puolesta ja rokotukset ovat olleet ihan yleinen keskustelunaihe. Näistä kontakteista kukaan ei ole rokottamaton.

Vierailija
211/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden ukrainalaisen, joka pelkää piikkiä ihan mahdottomasti.

Minulla on satoja kontakteja työni puolesta ja rokotukset ovat olleet ihan yleinen keskustelunaihe. Näistä kontakteista kukaan ei ole rokottamaton.

Minulla on tuhansia kontakteja työni puolesta, ja he kaikki ovat rokottamattomia. Mutta puhummekin ns. herrasväestä.

Vierailija
212/215 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa linkkien laittaminen koronakeskusteluihin.

Suurin syy siihen, että nämä ketjut aina poistetaan, on valeinfon levittäminen. Tässäkin ketjussa jo monta linkkiä humpuukisivustoille.

Juuri näin. Itse olen toistaiseksi rokottamaton, mutta ilmoitan viestin asiattomaksi aina, kun siinä on huuhaa-linkkejä (rapsodia ja vastaavat ulkomaalaiset).

Vierailija
213/215 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi: kriittinen, itsenäinen ajattelija. Maisteritutkinto yliopistosta. Asunut useita vuosia ulkomailla. Harrastan liikuntaa päivittäin. Syön pääasiassa luomua. Ei mitään eläinkunnan tuotteita ruokavaliossani. Olen kolmikymppinen, 173 cm pitkä ja hieman alle 50 kg painava. Ei sairauksia ja viimeksi kipeä ala-asteella. 

Olen saanut perusrokotteet lapsena, mutta aikuisena olen jättänyt ottamatta. En varsinaisesti ole rokotevastainen, mutta koronan alettua aloin ensimäistä kertaa pohtimaa, mitä rokotteet todella ovat ja millaisia riskejä niihin voi liittyä.

Korona"rokotteista" lukeneena ja ulkomaalaisilta asiantuntijoita (Esim. Geert Vanden Bossche, Michael Yeadon, Peter A. McCullough) kuunnelleena olen kaikkea muuta kuin vakuuttunut. Olen seurannut läheisten urheilullisten ystävieni ikäviä oireita rokotteiden jälkeen (esim. sairaana viikon rokotteen jälkeen, hengitysongelmia, lihaskipuja, jatkuvaa janontunnetta). Myös pari henkilöä lähipiiristäni (vanhaa tosin) kuoli viikon sisällä rokotteen saamisesta. En tiedä ketään, joka olisi joutunut koronan takia sairaalaan tai sairastunut siihen vakavasti. Päin vastoin.

Myönnän: olen katsonut dokumentit Plandemic ja Covidland sekä seuraan kriittisiä podcasteja. Joten ehkä olen aivopesty, who knows, mutta haluan kuulla tarinan molemmat puolet. Mediaa on käytetty kautta historian propagandan levitykseen, ja kansanmurhia on tehty ennenkin, joten sinällään tässä ei olisi mitään uutta. Niin ja aika paljon sattumia tässä on ollut: kuten Event 201 juuri ennen koronaa sekä useat eri patentit... Lisäksi Fimean sivuilta voi lukea tiedot raportoiduista haitoista. 

Rehellisesti sanottuna sairastan mielummin koronan (sairaalaan en ole menossa) ja kuolen, kun sen aika on. En halua ottaa riskiä koronarokotteesta. Jos rokotepassia/ -todistusta aletaan vaatia joka paikassa, muutan ulkomaille. Täällä minun ei ole mikään pakko elää ja asua. 

Vierailija
214/215 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lupaavalta:

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05014048?cntry=FI&draw=2&rank=8

Vitamin D Supplementation for the Prevention of Acute Respiratory Infections: a RCT in Young Finnish Men

Odotellaan jännittyneinä tuloksia.

Muuten hyvä, mutta olisi ollut hyvä olla myös 50 mikrogramman annoksen ryhmä mukana. Se on turvalliseksi todettu maksimiannos aikuiselle, monet syövät alkutasojen tarkistuksen jälkeen jopa 100 mikrogramman annoksen.

Vierailija
215/215 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te, jotka odotatte parempaa tutkimustietoa koronarokotteesta.

Mitä se tieto on? Miten se eroaa nyt jo tutkitusta? Koska tutkimus valmistuu? Mitä koronarokotteen tutkimuksesta puuttuu verrattuna muihin rokotuksiin, joita olet ottanut?

Siihen menee aikaa noin 5-10 vuotta, kuten kaikkien muidenkin rokotteiden ja lääkkeiden kanssa.

Tähän mennessä rokotekiihkoilijat ovat unohtaneet, miten itse naureskelivat Donald trumpille alkuvuodesta 2020, kun hän lupasi, että vuoden loppuun mennessä markkinoilla on koronarokote. Taitavat olla foliohattuja kaikki!

Ei sekoiteta lääkkeitä tähän mukaan, niiden vaikutus on aivan toisenlainen kuin rokotusten, joten niiden tutkimukseen koronarokotetta on turha verrata. 

On totta, että koronarokotteet tulivat poikkeuksellisen nopeasti markkinoille. Suurin syy ei ole juosten kustu tutkimus, vaan kaikkien muiden vaiheiden nopeuttaminen. Neuvottelut sopimuksista, rahoitus, raaka-aineiden hankinta, rokotteisen valmistus, kuljetus, jakelu, markkinointi jne. vaativat yleensä aikaa, koska valmistelut ja suunnittelu tehdään aina edellisen vaiheen valmistuttua.

Nyt kaikki tehtiin nopealla aikataululla, limittäin. Raaka-ainehankinnoista neuvoteltiin, vaikka tutkimus oli vielä käynnissä. Jakeluketjua rakennettiin, vaikka tuotantoa oltiin vasta pystyttämässä. Pfizer ja Biontech tekivät lopullisen sopimuksen vasta, kun rokotuksia oli jo valmistettu, mikä oli aivan poikkeuksellista. 

Itse rokotustutkimus tapahtui aivan normaalin käytännön mukaan. Rokotusten vaikutukset ovat nopeita, joko vasta-aineet lähtevät syntymään tai eivät. Mitä te edelleen odotatte?

Niitä pitkän aikavälin seurantatuloksia, joita kaikilta rokotteilta ja lääkkeiltä edellytetään. Yhtään talidomidia tai narkolepsiaa ei tarvita enää lisää.