Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (215)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tunnen. 70-vuotias eläkeläinen, joka vastustaa kaikkea mahdollista muutakin.

Muistisairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuten voimme tästäkinkeskustelusta todeta "rokottamaton kategorian" alle mahtuu kainkenlaisia ihmisiä. On siis turhaa muodostaa stereotypistä kuvaa kuola poskella netin syövereissä öyhöttävistä "typeryksistä". Sitäpaitsi näillä stereotyyppisilläkin ihmisiää on silti ihmisarvo, joka tuntuu tässä nykymenossa joiltain unohtuvan.

• ylös 33
  • alas 2
Vierailija

Perustuen lähipiirin ja työkaverien lausuntoihin: ainakin puolet tässä ketjussa valehtelee.

Jos jo lähes 75 % on saanut 2 rokotetta, kummasti tähän ketjuun on löytynyt yhtä aikaa kaikki rokottamattomat. Olette trolleja.

• ylös 8
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Perustuen lähipiirin ja työkaverien lausuntoihin: ainakin puolet tässä ketjussa valehtelee.

Jos jo lähes 75 % on saanut 2 rokotetta, kummasti tähän ketjuun on löytynyt yhtä aikaa kaikki rokottamattomat. Olette trolleja.

Puuttuvat 25% on suomen väestöstävähän alle 1 400 000. Ja ne kaikki on nyt täällä ketjussa komentoimassa?

Vierailija

Miettikaas sita, etta mita enemman maailmalta kuuluu huonoja uutisia rokotteista ( heikko teho, sivuvaikutukset, moderna kiellot joissakin maissa)
Sita vahvemmin tama pakottaja joukkio rummuttaa, etta nyt ei enaan pyydeta vaan kasketaan rokotukselle. Ja heilutetaan hoidonevayskorttia julkisesti!
Suomi on syoksykierteessa australian tasolle ja se on aiakmoinen pohjoiskorea nykyaan.

Nain ulkomailta sivistyksen ja rauhan parista, kun lukee suomalaisa lehtia ei voi kuin ihmetella ja putistella paata.
Se on se alku kun puututaan perusoikeuksiin.

Rooottamattomat eivat ole mikaan rokottamattomien eriarvoinen ryhma, vaan ihmisia. Ihan samoja ihmisia kuin kaikki muut.

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Monta hoitajaa ja muutaman lääkärin.

Tää on jo vanha. Älä jaksa.

Kannattaa käydä sivustolla https://pelastetaansuomenlapset.fi. Sieltä löydät ihan nimien kera :)

Meitä on enemmänkin työyhteisössä, mutta kaikki eivät halua tuoda nimiä julki. Mikä on ihan ymmärrettävää kun lukee tätäkin ketjua. Lisätietoa on saatava vielä paljon, jotta voisimme ammattikuntana olla yhtenäisempiä. Nyt tutkimusten osalta ollaan vasta aloitettu.

Meidän työyhteisössä on vähintään kolmannes ilman rokotteita ja kuinka monta heitä jotka eivät ole siitä kertoneet. On lääkäreitä, sairaanhoitajia ja lähi/perushoitajia.

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En onneksi. Pyrin välttämään tyhmien ihmisten seuraa.

Ja sinä olet todella fiksu, kun teet kaiken mitä Thl suosittelee?

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Yksi vanha kaveri, jonka kanssa kaveerattiin n.15v sitten. Hän muutti kauas, mutta facessa ollaan oltu yhteydessä. Tosin olen tehnyt sellaisen eston etten näe enää hänen päivityksiä. En jaksanut lukea niitä rokotevastaisia hullutuksia. Hän on lähihoitaja, hoitaa vanhuksia.
Miehen muutama lapsuudenkaveri kuuluu myös näihin rokotevastaisiin . Tosin heitä en tunne henk.koht.

Vierailija

Tunnen montakin. Monista eri taustoista ja poliittisista suuntauksista. Itse olen kolmikymppinen, akateeminen nainen. En ole rokotevastainen, mutta terveen skeptinen uusia rokotuksia kohtaan. Otan sitten kun rokotuksesta on tarpeeksi tutkimustietoa pidemmältä aikaväliltä. Myönnän kyllä, että hieman tämä perusoikeuksien rajoittaminen esim. Italiassa luo minussa vastareaktiota koko rokotetta kohtaan. 

• ylös 24
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En onneksi. Pyrin välttämään tyhmien ihmisten seuraa.

Mutta peilistä kuitenkin kurkistaa aina ohikulkiessa?

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Minä ja mieheni, minä akateeminen johtavassa asemassa oleva, mieheni suuren yrityksen toimitusjohtaja. Siskoni, joka sairaanhoitaja, äitini joka eläkkeellä. Lapseni, lukiolainen. Ystävistäni vain kaksi ottanut rokotteen, toinen kasvatusalalla ja diabeetikko, toinen opiskelee parhaillaan uutta ammattia. Rokottamattomat ystäväni ovat kaikista yhteiskuntaluokista, enimmäkseen parempaan kolmannekseen tuloluokassa ja työurallaan kohdistuvia fiksuja ja tavallisia mukavia ihmisiä. Naapurini, joka politiikassa mukana (ei persu), siivojani, joka aivan ihana ihminen ja loistava työssään, arvostan. Suurinta meteliä rokotteiden puolesta pitää työtön sukulaiseni (alkoholisti), Facebook-kavereina olevat pari vanhaa opiskelukaveriani (toinen ei koskaan valmistunut ja toinen parhaillaan äitiyslomalla). Yleisesti ottaen emme juurikaan enää keskustele koronasta, vaan puhumme ihan tavallisista muista asioista.

• ylös 18
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaksi persumiestä, joista toinen duunari ja toinen opettaja (huoh!). Molemmat olis rokotettuja, jos vain Mestari olisi pääministerinä. Hihii!

Lisäksi yhden ravintoterapeuttinaisen, joka ajatteleen aina omaa kehoaan.  On akateeminen, eikä mitenkään tyhmä. Jostain syystä ei silti anna logiikalle riittävää sijaa ajattelussaan. Asioiden suurempi kuva hänelläkin hakusessa, koska subjektiivinen kokemus ohjaa. 

Tästä tulikin mieleeni. Miksi Halla-aho katosi politiikasta ja mitä hän väisti sairaslomalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missä on vastuu kanssaeläjistä? Entä jos sairastutte rokottamattomat, pitääkö yhteiskunnan tarjota hoidot ihan tehoa myöten? Kuitenkin oma valinta....

Nykyisillä rokotteilla ei virus pysähdy, se vain loiventaa viruksen aiheuttamat reaktiot kehossa.

Eli rokotetut levittävät virusta jolloin heidän löysentynyt käytös virushygienian suhteen on riski rokottamattomille jotka yleensä haluaa lisätietoa ja tutkimustuloksia rokotteesta ennen ottamista. Nykyinen vaillinainen rokote ei vakuuta.

Suomessa ei ole kehittyneiden maiden korona-estolääkkeitä tarjolla, siksi kasvikseksi päätymisellä manipuloidaan rokottomattomia.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Tässä se nähdään, kuinka fiksuja ihmiset ovatkaan.

Tällaiset poliittiset keinot (pakkorokottaminen yms) PITÄISI saada hälytyskellot soimaan.

Kaikki ei ole nyt kunnossa. Kaikki ei ole yhtään kunnossa.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni. Korkeakoulutettuja, ihan tavallisia kolmikymppisiä tyyppejä. Ollaan vietetty pandemian ajan hiljaiseloa, eli ei rellestetä baareissa räkimässä ja muita tartuttamassa, eikä myöskään uskota mihinkään mikrosiruihin ja reptiliaaneihin.

Miehesi on tietysti DI ja sä pa

En tiedä miksi moista oletat, mutta väärin meni molemmissa kohtaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tunnen montakin. Monista eri taustoista ja poliittisista suuntauksista. Itse olen kolmikymppinen, akateeminen nainen. En ole rokotevastainen, mutta terveen skeptinen uusia rokotuksia kohtaan. Otan sitten kun rokotuksesta on tarpeeksi tutkimustietoa pidemmältä aikaväliltä. Myönnän kyllä, että hieman tämä perusoikeuksien rajoittaminen esim. Italiassa luo minussa vastareaktiota koko rokotetta kohtaan. 

Tämä voisi olla minun kirjoittamani. En alunperin edes ollut mitenkään erityisesti rokotetta ”vastaan”, vähän vaan varuillani, mutta tämä täysin hulluksi tullut ilmapiiri on tehnyt asenteestani huomattavasti epäluuloisemman.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole rokottamattomia kantasuomalaisia. Kaikilla on 5-10 rokotetta otettuna minimissään. Polio-, Tuberkuloosi- ja jäykkäkouristusrokote ainakin on ihan kaikilla.

Minä olen kantasuomalainen täysin rokottamaton.

N33

Sivut