Tunnetko yhtään rokottamatonta?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään aikuista rokottamatonta.
En minäkään. En voi kuvitella ystävien joukossa moisia hörhöjä, ystäväthän valitaan, sukulaisia ei.
Huvittavaa että uskot. Läheskään kaikki ei kerro terveystietojaan, tai kertoo sen mitä utelija haluaa tietää.
Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Nyt kun olen julkisesti uskaltanut kertoa kaikille asiasta keskusteleville lähipiirissä, että en vielä ole ottanut rokotteita, niin tadaa! Useampi ystävä, jotka aikaisemmin sanoivat ottaneensa kaikki rokotteet, ovatkin kertoneet ettei heillä tosiasiassa ole rokotteita. Eivät vain ole uskaltaneet sanoa tätä aikaisemmin ääneen 😅
Nyt on ammuttu niin kovilla mediassa, että ihmiset ovat hämillään. Ei uskalleta julkisesti kertoa, ”olen huolissani, haluan lisätietoja ennenkuin uskallan tehdä päätöksen”. Tämä jos joku on väärin.
Tiedän itseni lisäksi ainakin 3 aikuista. Itse en usko salaliittoteorioihin ja selkeästi rokote toimii mutta rokotehaitat silti pelottaa liikaa, että ottaisin ei-riskiryhmäläisenä. Jos on ajankohtaista ensi vuoden puolella, niin ehkä jo uskallaudun. Narkolepsiakin ilmeni useita kuukausia rokotteen ottamisen jälkeen, joten ei ihmiset voi nytkään huokaista helpotuksesta jos parin viikon sisällä ei ole tullut mitään. Rokotteeseen on myös ihan oikeasti kuollut ihmisiä. Tämä näyttää ihmisiltä joskus unohtuvan kun painostavat sen ottamiseen.
Tunnen ilmeisesti kaksi. Toinen on n.150 henkisen työyhteisömme jäsen ja toinen on jnkv muistisairas 80v leskirouva naapuristamme. Omaiset eivät ole häntä jstkn syystä järjestäneet rokotettavaksi.
Voi jumalauta näitä mukamas ihmettelyitä, joiden tavoitteena on saada rokottamattomat tuntumaan saastaisilta kummajaisilta😅 Tunnen montakin. Täysin tavallisia ihmisiä, jotka kokevat piikin haittojen olevan suuremmat kuin hyödyt.
Kannattaa aikuisena ihmisenä koittaa hyväksyä erilaisuus. Älä lähde median nuorassa lietsomaan vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useita. Kaikki ovat aivan tavallisia ihmisiä, suurin osa akateemisesti tai ylemmässä ammattikorkeakoulussa koulutettuja. Toki joukossa on muutama hieroja ja kampaajakin.
Ja vielä enemmän tunnen ystäviä, jotka ovat painostuksen alla ottaneet ensimmäisen rokotteen ja nyt sanoneet, etteivät enää ota enempää rokotteita. Itse olen maisteri ja minulla ei ole yhtään koronarokotetta. Mieheni on lääkäri, jolla on rokotukset. Hän sanoi ettei olisi ottanut niitä, ellei töissä olisi pakotettu. Odotamme lisätutkimuksia pitkäaikaisvaikutuksista.
Nyt valehtelet. Tai miehesi valehtelee. Tai et asu Suomessa. Suomessa lääkäreitä -tai ketään muutakaan - ei ole pakotettu ottamaan rokotusta.
Onhan. Ei piikkiä toki paineta ihon läpi ilman suostumusta, mutta jos ei ota, niin eipä ole enää töitäkään.
Veikkaulen, että suurin osa ihmisiä ei oikeesti ole ottanut sitä.
yhden entisen virolaisen työkaverin tiedän, seuraa vain venäläisiä kanavia ja uutisia, johtuneekohan siitä ettei usko koronan olevan olemassakaan. Tämä virolainen taas puolestaan tunee yhden koronaa sairastaneen samaasa taloyhtiössä ja kertoo ettei vieläkään saa käveltyä edes portaita toiseen kerrokseen lepäämättä välillä. Tämä on kyllä pannut ajattelemaan tuon toisenkin, josko se sittenkin olisi olemassa. Ei kuitenkaan rokotteita ole ottanut, kun niissä on ties mitä....venäläisten kanavien propaganda puree yhä, vaikka on ausunut täällä on yli 20v.
Minä en tunne yhtään rokotettua aikuista. En ole yhdeltäkään työkaveriltanikaan kysynyt heidän terveystietojaan.
Vattu Virpunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useita. Kaikki ovat aivan tavallisia ihmisiä, suurin osa akateemisesti tai ylemmässä ammattikorkeakoulussa koulutettuja. Toki joukossa on muutama hieroja ja kampaajakin.
Ja vielä enemmän tunnen ystäviä, jotka ovat painostuksen alla ottaneet ensimmäisen rokotteen ja nyt sanoneet, etteivät enää ota enempää rokotteita. Itse olen maisteri ja minulla ei ole yhtään koronarokotetta. Mieheni on lääkäri, jolla on rokotukset. Hän sanoi ettei olisi ottanut niitä, ellei töissä olisi pakotettu. Odotamme lisätutkimuksia pitkäaikaisvaikutuksista.
Nyt valehtelet. Tai miehesi valehtelee. Tai et asu Suomessa. Suomessa lääkäreitä -tai ketään muutakaan - ei ole pakotettu ottamaan rokotusta.
Onhan. Ei piikkiä toki paineta ihon läpi ilman suostumusta, mutta jos ei ota, niin eipä ole enää töitäkään.
Töissä käyntikin on oma valinta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni hoitaa myös koronapotilaita. Ilman rokotuksia hän ei saisi hoitaa näitä potilaita. Eli en sitten tiedä mitä olisi tapahtunut, jos hän olisi kieltäytynyt rokotuksista 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsin pöpsin. Tiedän pari sairaanhoitajaa jotka eivät ole ottaneet rokotuksia mutta en yhtään lääkäriä, paitsi sen joka riehuu varastettu lääkärintakki päällään q-anon tapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni hoitaa myös koronapotilaita. Ilman rokotuksia hän ei saisi hoitaa näitä potilaita. Eli en sitten tiedä mitä olisi tapahtunut, jos hän olisi kieltäytynyt rokotuksista 🤔
Hoitajatkin hoitavat koronapotilaita ja ovat näiden kanssa enemmän tekemisissä kuin lääkärit. Eikä heiltä kysellä ovatko ottaneet rokotteen. Työnantaja ei saa pakottaa ottamaan rokotetta. Toki se on järkevää kun työskentelee ympäristössä jossa voi altistua.
Nyt taitaa olla niin että miehesi on katsonut järkeväksi ottaa rokotteet, mutta väittää sinulle että hänet on pakotettu, koska haluaa välttää konfliktia kanssasi
Vierailija kirjoitti:
No tätä en usko. Ketään ei "painostettu" alkuvaiheessa. Ihmisiä suututti hidas rokotustahti ja rokotusaikoja varailtiin kilpaa. Aikaisilla rokotuksilla myös ylpeiltiin, jos oli vaikkapa terveydenhuollossa töissä. Rokottamattomia on myös tutkittu ja he pääsääntöisesti eivät ole korkeakoulutettuja. Luulen, että olet korkeintaan uimamaisteri. Kirjoitustyylisi on muistuttaa niitä rokotekriittisten "vaikuttajien" kirjoituksia, jotka ovat aina korkeasti koulutettuja tai sairaanhoitajia ja joiden työkavereista "tuskin kukaan" on ottanut rokotusta. Ja huom. terveydenhuollon työntekijät on rokotettu yli 90%.
En tunne. Onneksi. Tunnen vain järkeviä ihmisiä.
Tunnen, itseni: nelikymppinen korkeakoulutettu vaativissa asiantuntijatehtävissä työskentelevä hlö, joka joutuu kulkemaan omia polkujaan terveysasioiden takia. Mieheni on riskiryhmäläinen, hänellä on molemmat rokotteet. Koko korona-ajan olemme olleet mieheni kanssa hyvinkin paljon kaksin tavaten vain vanhempiamme. Teemme etätöitä, tilaamme ruokatarvikkeet kotiinkuljetuksena verkkokaupasta. Käytämme aina maskia julkisissa tiloissa ja tavatessamme lähipiirimme ulkopuolisia ihmisiä sisätiloissa. Emme vietä aikaa ostoskeskuksissa, kuntosaleilla, leffateattereissa tai tapahtumissa. Sen sijaan katsomme sarjoja, leffoja, teatteria ja keikkoja striimeistä kotona. Meillä on harrastuksia, joiden tiimoilta vietämme paljon aikaa ulkona luonnossa. Tykkäämme myös touhuta kotona, sisustaa ja laittaa pihaa. Parisuhteemme voi paremmin kuin koskaan kun saamme vaan keskittyä toisiimme. Ystävämme ovat samanmielisiä ja vaikka emme näe usein, olemme usein yhteyksissä ja juttu jatkuu aina samasta mihin se on edelliskerralla jäänyt.
Jos ostokset saa kotiinkuljetuksena oven taakse, työt tehdään etänä, kuntoiluvehkeet on kotona, sosialisointi tapahtuu diginä ja viikottaisten face to face ihmiskontaktien määrä on muutenkin 0-1, kuinka paljon tämä ronatilanne loppupeleissä vaikuttaa? Haen piikit varmaan sitten jos tulee kutsu häihin tms., tai käsky takaisin toimistolle, muuten jatkan normaalia elämistä ilman piikkejä. Ei sillä, etteikö rokotteesta olisi varmasti hyötyä mahdollisen tartunnan oireiden lieventämiseksi ja jatkolevittämisen suitsemiseksi, mutta jos elintavat ovat mitä toiset kutsuvat "karanteeniksi", ei tartuntamahdollisuuksiakaan juuri ole jos lainkaan ja rokottautuminen tuntuu varsin tarpeettomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsin pöpsin. Tiedän pari sairaanhoitajaa jotka eivät ole ottaneet rokotuksia mutta en yhtään lääkäriä, paitsi sen joka riehuu varastettu lääkärintakki päällään q-anon tapahtumissa.
Ja höpsin pöpsin itse.
Työskentelen vanhusten palveluasumisen parissa, ja kenkää olisi tullut jos en olisi suostunut (työnantajan järjestämään) rokotukseen.
Tunnen. 70-vuotias eläkeläinen, joka vastustaa kaikkea mahdollista muutakin.
Tunnen joo. Osa on lapsia, mutta muutama aikuinen ihminen. Ihan normaaleja tyyppejä, pysyvät aika hiljaa koronasta ja rokotuksista, tuskin julkisesti kertoisivat etteivät ota rokotetta, jotta eivät leimaudu.