Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko yhtään rokottamatonta?

Vierailija
13.10.2021 |

Millaisia ihmisiä nämä ovat?

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman, ihan normaaleja ihmisiä.

Vierailija
22/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ihan tavallisia keskiluokkaisia työssä käyviä. Hyvin toimeen tulevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on vastuu kanssaeläjistä? Entä jos sairastutte rokottamattomat, pitääkö yhteiskunnan tarjota hoidot ihan tehoa myöten? Kuitenkin oma valinta....

Vierailija
24/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2, jotka ovat samassa työpaikassa minun kanssani. Eivät pidä melua asiasta, mutta ovat ilmeisen vakuuttuneita omista elämäntavoistaan (molemmat mm. vegaaneja) ja siitä että korona ei heille tule vakavana. Toinen erityisesti uskoo siihen että hänen ruokavalionsa takaa sen, että mikään sairaus ei vaan voi iskeä, ei esim. aasian reissulleen (oli 6 viikkoa) ottanut a-hepatiittirokotetta, vaikka on siis vegaani, joka ihan varamasti syö reissullaan kasviksia, jotka on ehkä pesty ei pullovedellä. Itse en olisi jättänyt ottamatta, koska riski hepatiittiin on suuri ja kun hän sanoi, että no ei tullut, niin me työkaverit vaan sanoimme, että bingo.

Ja sitten 1 sukulaiseni, joka on ihan joka asiassa änkyrä ja kaikki on hallituksen vikaa, erityisesti nyt, kun siellä on sitä hameväkeä (on siis mies tämä sukulainen). Vähän eri näkökannasta siis rokotevastainen, kuin nämä työkaverit.

Vierailija
25/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään aikuista rokottamatonta.

Vierailija
26/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sairastanut, kiitos vaan. Piikkiä en ota. Ne jotka piikitetty elää kuin viimestä päivää, matkustelee, varanneet konserttilippuja, syövät ulkona. Minä en tee näistä mitään. Noilta se korona tarttuu ei minulta. Ja lääkärini mukaan minulla on paljon parempi tulevaisuus kuin piikitetyillä, joten ime siitä.

Vierailija
27/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on vastuu kanssaeläjistä? Entä jos sairastutte rokottamattomat, pitääkö yhteiskunnan tarjota hoidot ihan tehoa myöten? Kuitenkin oma valinta....

Eikö tuota pitäisi kysyä niiltä, jotka koronaa nyt levittävät riekkumalla ympäriinsä eikä meiltä, jotka pysymme kotona? Joka neljäs sairaalassa oleva on rokotettu. Rokotetut levittävät koronaa ihan yhtä lailla kuin rokottamattomat, jopa enemmän koska heitä ei useimmissa tapauksissa edes testata.

Vierailija
28/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti tunne yhtään. Kaikki työkaverit on rokotteen ottaneet, samoin kaikki lapseni ja mieheni. Myös vanhemmat ja sedät ja tädit ja sisarukset ja heidän perheensä. Ystävät myös. Luulen, että lasteni teinikaverit eivät ole kaikki ottaneet rokotetta.

Vierailija
29/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, ainakin itseni, mieheni ja parhaan ystäväni. Luultavasti paljon enemmänkin, mutta en tiedä sitä. On paljon mielenkiintoisempiakin puheenaiheita sukulaisten, ystävien ja tuttavien kanssa kuin korona-rokote niin eipä ole tullut kysyttyä eikä kukaan muukaan ole ottanut asiaa puheeksi.

Ja ihan tavallisia ihmisiä ollaan.

Vierailija
30/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 22v poikani. Itsenäinen ja omapäinen, ei anna toisten ohjailla itseään. Arvostan.

Vierailija
31/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. En voi kuvitella ystävien joukossa moisia hörhöjä, ystäväthän valitaan, sukulaisia ei.

Vierailija
32/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja muutama muu aikuinen tuttavasi annetaan sinun uskoa että ollaan piikitetty koska olet kannassasi liian ehdoton.

Vierailija
33/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita. Kaikki ovat aivan tavallisia ihmisiä, suurin osa akateemisesti tai ylemmässä ammattikorkeakoulussa koulutettuja. Toki joukossa on muutama hieroja ja kampaajakin.

Ja vielä enemmän tunnen ystäviä, jotka ovat painostuksen alla ottaneet ensimmäisen rokotteen ja nyt sanoneet, etteivät enää ota enempää rokotteita. Itse olen maisteri ja minulla ei ole yhtään koronarokotetta. Mieheni on lääkäri, jolla on rokotukset. Hän sanoi ettei olisi ottanut niitä, ellei töissä olisi pakotettu. Odotamme lisätutkimuksia pitkäaikaisvaikutuksista.

Vierailija
34/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itseni. Olen 45-vuotias YTT.

Vierailija
35/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen lapsi. On piikkikammoinen ja pelkää haittavaikutuksia, vaikka osaa kyllä järkeillä, että mahdollinen tauti voisi olla pahempi kuin rokotteen haitat. 

Vierailija
36/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään rokottamatonta. Hui kauhea, minkälaisia ihmisiä ne ovat? Onko niillä edes silmiä tai korvia? Eivät varmaan osaa ainakaan puhua, korkeintaan korisevat. Onko ne edes ihmisiä? Nyt alkoi kyllä pelottaa, uskallanko enää astua ovesta ulos ollenkaan?

Vierailija
37/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo sairastanut, kiitos vaan. Piikkiä en ota. Ne jotka piikitetty elää kuin viimestä päivää, matkustelee, varanneet konserttilippuja, syövät ulkona. Minä en tee näistä mitään. Noilta se korona tarttuu ei minulta. Ja lääkärini mukaan minulla on paljon parempi tulevaisuus kuin piikitetyillä, joten ime siitä.

Lääkärisi ei taida olla keuhkosairauksiin erikoistunut lääkäri, joten en ime.

Vierailija
38/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koko perheeni, minä mukaan luettuna. Ollaan ihan tavallisia työssäkäyviä, jotkut opiskelee, yksi tienaa elantonsa urheilemalla. 

Vierailija
39/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita. Kaikki ovat aivan tavallisia ihmisiä, suurin osa akateemisesti tai ylemmässä ammattikorkeakoulussa koulutettuja. Toki joukossa on muutama hieroja ja kampaajakin.

Ja vielä enemmän tunnen ystäviä, jotka ovat painostuksen alla ottaneet ensimmäisen rokotteen ja nyt sanoneet, etteivät enää ota enempää rokotteita. Itse olen maisteri ja minulla ei ole yhtään koronarokotetta. Mieheni on lääkäri, jolla on rokotukset. Hän sanoi ettei olisi ottanut niitä, ellei töissä olisi pakotettu. Odotamme lisätutkimuksia pitkäaikaisvaikutuksista.

Nyt valehtelet. Tai miehesi valehtelee. Tai et asu Suomessa. Suomessa lääkäreitä -tai ketään muutakaan - ei ole pakotettu ottamaan rokotusta.

Vierailija
40/215 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauha tuota samaa esim. lihavuudesta, tupakoinnista, päihteistä sairastuneille. Miten se rokottamaton on yhtäkkiä niin erityisasemassa noihin muihin nähden?