Naisten vaikea löytää tasoistaan miestä?
Usein kuulee tällaista valitusta. Näin miehenä oma kokemukseni on, että menet baariin, harrastuksiin, mihin tahansa, niin on helppo löytää kaikesta kitiseviä juorukellonaisia, jotka kuvittelevat että he ansaitsevat fiksun, koulutetun ja sosiaalisen alfauroksen. Kaikista pahinta on, jos tällainen nainen on opiskellut yliopistossa. Silloinhan hän vasta kuvitteleekin ettei voi kelpuuttaa ketään muuta kuin jonkun 185 cm pitkän lihaksikkaan lakimiehen. Ei, meitä miehiä ei kiinnosta sun koulutuksesi, ei ainakaan niin paljon että se peittäisi sun epälojaalin ja narisevan luonteesi tai pömpöttävän vatsasi. Ennemmin joku oikea laatunainen Siwan kassalta kuin tuollainen.
Ugh!
Kommentit (153)
Tuleva tohtori-ystäväni, näyttävä, pitkä, pitkällä luonnonvaalealla hiuksilla varustettu älykäs, konservatiivinen ja omien sanojen mukaan just rennoista vähän juntteista pitävä, ei vaan löydä ketään koska koulutustaso.
Itse nätti, naisellinen ja itselleni sopivan älykäs, mutta amk-koulutettu taas löytää helpommin laidasta laitaan olevia miehiä.
Mikä sitten lie ongelma.
Ongelma onkin siinä, että naiset arvioivat oman tasonsa reilusti liian korkealle eivätkä voi näin ollen vahingossakaan hyväksyä oikeasti itsensä tasoisia miehiä. Joskus tekisi mieli ärähtää rouvan sinkkukavereille "millä avuilla luulet saavasi sellaisen miehen" kun kuuntelee heidän juttujaan, sen verran tukevasti jalat irti maasta...
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:20"]
Ongelma onkin siinä, että naiset arvioivat oman tasonsa reilusti liian korkealle eivätkä voi näin ollen vahingossakaan hyväksyä oikeasti itsensä tasoisia miehiä. Joskus tekisi mieli ärähtää rouvan sinkkukavereille "millä avuilla luulet saavasi sellaisen miehen" kun kuuntelee heidän juttujaan, sen verran tukevasti jalat irti maasta...
[/quote]
Pidätkö itseäsi liian korkeatasoisena näille "rouvan sinkkukavereille"? Ihan näin teoreettinen kysymys.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:17"]
Vittu minä koulutettuna kulttuuriantropologiaa opiskelleena sivistyneenä naisena suostu ottamaan mitään saatanan kiroilevaa karjalalippispäistä hitsaajaa. Etsiköön runkkari tasoistaan seuraa.
[/quote]
Vaikka oletkin trolli niin sinunlaisesi "naiset" löytävät oman turkkilaisen "karjalalippiksen ;)
[/quote]
Ja se on vitusti hienompi ja sivistyneempi kuin mikään persuja äänestävä naisia alistava konservatiivijuntti. Nih!
[/quote]
kröhöm. Ei mitään turkkilaisia tai karjalalippiksiä vastaan, mutta kyllä Turkissa ollaan aika konservatiivisia, eikä tasa-arvoajattelukaan ole kovin pitkällä...
[/quote]
Mutta kun tunteet eivät herää, jos ne eivät herää. On aivan turhaa sanella jollekin, että tuossa olisi "tasoisesi" mies, otapa se. Eivät suhteet toimi siten. Mikä sitten onkaan kiinnostuksen takana, niin sen on herättävä, muuten paria ei synny.
Miten naiset sitten ovat kehittäneet itselleen ulkopuolisen silmissä liian korkeat tavoitteet? Ken tietää. Osaltaan se liittyy lapsuuden ja nuoruuden ihmissuhteisiin, median antamiin malleihin jne. Sitten tulevat vielä mystiset kemiat jne.
Välittämistä ei voi pakottaa. Ehkä yhä harvemmat ihmiset löytävät kumppanin itselleen. Eikö sellaista ole ennustettu. Tilanne taitaa olla jo näkyvissä joissakin maissa, esim. Japanissa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:32"]
Pidätkö itseäsi liian korkeatasoisena näille "rouvan sinkkukavereille"? Ihan näin teoreettinen kysymys.
[/quote]
Pidän. Kouluttamattomia, itsensä siiderillä/mässyllä turvottamia suoranaisia luuserinaisia, yhdellä niistä kolmelle eri miehelle neljä penskaa. Oikein, oikein unelmien naisia - tai sitten ei, av-palstan luokitus WhiteTrash taitaisi osua aika hyvin kohdalle.
Mutta kun ovat rouvan kavereita ajalta ennen minua, niin enpä voi kieltää tapaamisia. Onneksi voi aina jäädä ylitöihin niin ei tarvitse katsella kämpillään noita otuksia.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:39"]
Usein kuulee tällaista valitusta. Näin miehenä oma kokemukseni on, että menet baariin, harrastuksiin, mihin tahansa, niin on helppo löytää kaikesta kitiseviä juorukellonaisia, jotka kuvittelevat että he ansaitsevat fiksun, koulutetun ja sosiaalisen alfauroksen. Kaikista pahinta on, jos tällainen nainen on opiskellut yliopistossa. Silloinhan hän vasta kuvitteleekin ettei voi kelpuuttaa ketään muuta kuin jonkun 185 cm pitkän lihaksikkaan lakimiehen. Ei, meitä miehiä ei kiinnosta sun koulutuksesi, ei ainakaan niin paljon että se peittäisi sun epälojaalin ja narisevan luonteesi tai pömpöttävän vatsasi. Ennemmin joku oikea laatunainen Siwan kassalta kuin tuollainen.
Ugh!
[/quote]
vielä kun lukee jotain täysin irrationaalista pilipalitiedettä jolla ei koskaan saa mitään duunia yksityiseltä puolelta... voi kuvitella että nainen luulee olevansa mielettömän viisas ja haluttava kun on opetellut jotain naistutkimuksen skeidaa ja tekee siitä gradun.
hieno korkeakoulutason koulutus menee aivan hukkaan. kukaan ei tarvii tuollaista pseudotiedettä ja turha selittää että ollaan niin paljon fiksumpia kuin miehet.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:32"]
[/quote]
Pidän. Kouluttamattomia, itsensä siiderillä/mässyllä turvottamia suoranaisia luuserinaisia, yhdellä niistä kolmelle eri miehelle neljä penskaa. Oikein, oikein unelmien naisia - tai sitten ei, av-palstan luokitus WhiteTrash taitaisi osua aika hyvin kohdalle.
Mutta kun ovat rouvan kavereita ajalta ennen minua, niin enpä voi kieltää tapaamisia. Onneksi voi aina jäädä ylitöihin niin ei tarvitse katsella kämpillään noita otuksia.
[/quote]
Hmm. Rouvan sinkkukaverit eivät sitten olekaan näitä hoikkia, akateemisia, lapsettomia, joiden on tutkimusten mukaan vaikeinta löytää tasoistaan miestä puolisoksi. Olen erehtynyt.
Ainakin rouvan sinkkukavereilla on käynyt flaksi, jos neljäkin lasta useamman miehen kanssa. Sivistyneesti punaviiniä siemaileva uranainen on jäänyt ilman.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:32"]
Näitä linkkejä on täällä varmaan ollut, mutta laitetaan, jos ketään kiinnostaa:
http://tamapaiva.blogspot.fi/2014/03/kannattaako-naisen-tienata.html
[/quote]
Harmittavan hyviä pointteja.
Minäkin nain itseäni alaspäin ja otin vain AMK-tasoisen miehen (itse FM luonnontieteistä). Mutta tämä mies tienaakin minua kaksi kertaa enemmän.
Olen huomannut, että monet suomalaiset koulutetut miehet ovat hirveitä pyrkyreitä, eikä tiedetä oikein mistään mitään oman alan ulkopuolelta. Ei olla luettu kirjoja, katsottu klassikkoelokuvia, ei osata argumentoida mitenkään poliittisten mielipiteiden puolesta. Äänestetään tottumuksesta Kokoomusta, "kun vanhemmatkin äänestivät" ja "kyllähän se ajaa mun asiaa, kun olen kouluttautunut". Näin ainakin hyvin työllistävillä akateemisilla aloilla. Olen tavannut paljon miehiä lääkiksestä, oikiksesta ja kauppiksesta. Suurin osa juuri yllä kuvatun kaltaisia ja loput täysmykkiä nörttejä. En tiedä ovatko naiset samanlaisia, mutta minun on ainakin vaikea löytää miehistä vertaistani. En välitä miehen ulkonäöstä, palkasta (kunhan omat kulut pystyy maksamaan) tai koulutuksestakaan. Tärkeintä minulle on sivistys. Haluan miehen, jonka kanssa voin puhua maailmankaikkeuden rakenteesta ja olemuksesta, uskonnoista poliittisena ja kulttuurisena ilmiönä, biologiasta (vaikkapa naisten ja miesten pariutumiskriteereistä), histroiasta, kirjoista, joita olen lukenut, elokuvista, joita olen nähnyt... Moni mies tuntuu vain haluavan naisen, joka on kaunis, ihailee miestä ja synnyttää miehelle lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:44"]
Olen täällä. En ole vain pillun perässä, mutta haluan myös sitä ja paljon. T: Hyvä mies
[/quote]
You cunthunter... :D
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:31"]
Olen huomannut, että monet suomalaiset koulutetut miehet ovat hirveitä pyrkyreitä, eikä tiedetä oikein mistään mitään oman alan ulkopuolelta. Ei olla luettu kirjoja, katsottu klassikkoelokuvia, ei osata argumentoida mitenkään poliittisten mielipiteiden puolesta. Äänestetään tottumuksesta Kokoomusta, "kun vanhemmatkin äänestivät" ja "kyllähän se ajaa mun asiaa, kun olen kouluttautunut". Näin ainakin hyvin työllistävillä akateemisilla aloilla. Olen tavannut paljon miehiä lääkiksestä, oikiksesta ja kauppiksesta. Suurin osa juuri yllä kuvatun kaltaisia ja loput täysmykkiä nörttejä. En tiedä ovatko naiset samanlaisia, mutta minun on ainakin vaikea löytää miehistä vertaistani. En välitä miehen ulkonäöstä, palkasta (kunhan omat kulut pystyy maksamaan) tai koulutuksestakaan. Tärkeintä minulle on sivistys. Haluan miehen, jonka kanssa voin puhua maailmankaikkeuden rakenteesta ja olemuksesta, uskonnoista poliittisena ja kulttuurisena ilmiönä, biologiasta (vaikkapa naisten ja miesten pariutumiskriteereistä), histroiasta, kirjoista, joita olen lukenut, elokuvista, joita olen nähnyt... Moni mies tuntuu vain haluavan naisen, joka on kaunis, ihailee miestä ja synnyttää miehelle lapsia.
[/quote]
Tutkimukset osoittavat, että naiset ovat selvästi miehiä enemmän pihalla politiikasta kaikilla koulutustasoilla, vaikka tätä naiset usein käyttävät korttina miehiä vastaan. Se on ihan sama menetkö kauppikseen, valtsikkaan vai johonkin duunariporukkaan, miehillä on aina parempi tietämys politiikasta ja taloudesta. Junttiporukoissa huomaa, että miehet sentään jotain ymmärtävät jostain verotuksesta, kun taas kampaajanaiset eivät oikein edes tiedä mikä on hallitus. Valtsikassa miehet ovat enemmän niitä aktiivisia, jotka pistävät yhdistykset pystyyn, ovat aktiivisia puolueissa ja osallistuvat keskusteluryhmiin. Kauppiksessa miehillä on sentään joku käsitys politiikasta, kun taas monet naiset tuntuvat olevan yksinomaan sitä tutkintoa hakemassa (heillä on muuten selvä yliedustus ns. kevyissä kauppisaineissa, kuten johtaminen ja markkinointi).
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:31"]
[/quote]
Mut oikeesti menepä sä vuorostas lähestymään niitä baarin komeimpia miehiä ja mieti että jääkö susta aina sellainen kuva, että olet sivistynyt ja keskustelutaitoinen?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:17"]
Vittu minä koulutettuna kulttuuriantropologiaa opiskelleena sivistyneenä naisena suostu ottamaan mitään saatanan kiroilevaa karjalalippispäistä hitsaajaa. Etsiköön runkkari tasoistaan seuraa.
[/quote]
Vaikka oletkin trolli niin sinunlaisesi "naiset" löytävät oman turkkilaisen "karjalalippiksen ;)
[/quote]
Ja se on vitusti hienompi ja sivistyneempi kuin mikään persuja äänestävä naisia alistava konservatiivijuntti. Nih!
[/quote]
kröhöm. Ei mitään turkkilaisia tai karjalalippiksiä vastaan, mutta kyllä Turkissa ollaan aika konservatiivisia, eikä tasa-arvoajattelukaan ole kovin pitkällä...
[/quote]
Oisko ollut sarkasmia toi kommentti nih! - sanaan loppunut kommentti...
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:41"]
[/quote]
Mutta kun tunteet eivät herää, jos ne eivät herää. On aivan turhaa sanella jollekin, että tuossa olisi "tasoisesi" mies, otapa se. Eivät suhteet toimi siten. Mikä sitten onkaan kiinnostuksen takana, niin sen on herättävä, muuten paria ei synny.
Miten naiset sitten ovat kehittäneet itselleen ulkopuolisen silmissä liian korkeat tavoitteet? Ken tietää. Osaltaan se liittyy lapsuuden ja nuoruuden ihmissuhteisiin, median antamiin malleihin jne. Sitten tulevat vielä mystiset kemiat jne.
Välittämistä ei voi pakottaa. Ehkä yhä harvemmat ihmiset löytävät kumppanin itselleen. Eikö sellaista ole ennustettu. Tilanne taitaa olla jo näkyvissä joissakin maissa, esim. Japanissa.
[/quote]
Se voi olla näin, mutta jos olisin akateeminen nainen joka on ihan liian nirso, niin en kehtaisi valittaa ettei hyviä miehiä riitä hänelle. Yhtä säälittävää kuin jos se alkoholisoitunut karjalalippismies valittaa, että kaikki hyvät naiset viedään hänen nenänsä edestä.
Mä en jotenkin syty tälle tasoajattelulle. Jos joku mies ei kiinnosta, niin ei se johdu siitä että kokisin tämän olevan minua alempitasoisempi - ei vaan kemiat kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 03:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:41"]
[/quote]
[/quote]
Se voi olla näin, mutta jos olisin akateeminen nainen joka on ihan liian nirso, niin en kehtaisi valittaa ettei hyviä miehiä riitä hänelle. Yhtä säälittävää kuin jos se alkoholisoitunut karjalalippismies valittaa, että kaikki hyvät naiset viedään hänen nenänsä edestä.
[/quote]Olet oikeassa, minä olen nauranut joskus ihan suoraan päin naamaa kun ylipainoinen lihava yh äiti esitti vaatimuksiaan miehistä ja niin nauroi kaikki muutkin. En tiedä tajusiko hän kuinka naurettavalta hän kuulosti, kun katsoi sitä ihmistä, niin ei voinut kuin revetä räkänauruun.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:39"]
Ugh!
[/quote]
vielä kun lukee jotain täysin irrationaalista pilipalitiedettä jolla ei koskaan saa mitään duunia yksityiseltä puolelta... voi kuvitella että nainen luulee olevansa mielettömän viisas ja haluttava kun on opetellut jotain naistutkimuksen skeidaa ja tekee siitä gradun.
hieno korkeakoulutason koulutus menee aivan hukkaan. kukaan ei tarvii tuollaista pseudotiedettä ja turha selittää että ollaan niin paljon fiksumpia kuin miehet.
[/quote]
Joo, juuri näin. Mistä syntyy naisten edustus yliopistossa? Sosiologia, naistutkimus, sosiaaliantropologia, kulttuuriantropologia, taidehistoria, folkloristiikka, kulttuuriperinnön tutkimus, kulttuurintuotanto- ja maisematutkimus... ja sitten tietysti kaikki muut alat jotka ovat paisuneet niin suuriksi vain ylimitoitetun julkisen sektorimme ja sen suojatyöpaikkojen takia. Eikä pidä unohtaa jotain vasemmistonaivistisille maahanmuuttajaintegrointi- tms. projekteille myönnettyjä julkisia tukia, jotka työllistävät merkittävän määrän naisia.
Jos nuo alat supistuisivat sen perusteella, mikä on oikeasti tuottavaa ja mistä kukaan ei ole valmis maksamaan, en tiedä olisiko naisilla enää yliedustusta yliopistossa. Itse en pidä näitä aloja opiskelleita naisia yleisesti ottaen kyllä yhtään sen fiksumpina kuin jotain varmasti työllistävän amis- tai amk-alan valinneita miehiä. Oikeastaan päinvastoin. Tällainen nainen lukee pahimmillaan 8 vuotta laiskasti jotain alaa, jonka työllistymisnäkymät ovat heikonlaiset ja jonka tieteellinen teoria on jossain höpöhöpön ja mutun välissä (kuten voidaan mm. monien sosiologien ja naistutkijoiden paranoian rajalla liikkuvista julkaisuista päätellä) ja sitten on niin ylpeä että on akateeminen ja ylenkatsoo jotain sivistymättömiä raksamiehiä. Ei siinä voi muuta kysyä, kuin että oletko ihan terve?
Esittäisin kysymyksen, että onko naiset oikeasti tasokkaampia koulutuksen perusteella? Miesten valitsemat koulutusalat ovat hyvin pitkälle sellaisia, joista on jotain käytännön hyötyä tai jotka oikeasti tuottavat jotain (vaikka joku kvanttifysiikan tutkimus). Naiset taas päätyvät sankoin joukon kaikenlaisille pilipalialoille, joista parhaimmillaankin "pätevöityy" kirjoittamaan Voima-lehteen vainoharhaisia kolumneja patriarkaatin juonista, Suomen huippuvaarallisesta äärioikeistosta tai kapitalistien tavoitteista näännyttää Suomen köyhät hengiltä. Näitäkö minun pitäisi pitää tasokkaina naisina?
Joo, tulee mieleen tää joku suomalaisista akateemisista sinkkunaisista kertonut sarja. Siinä oli naisilla niin kovat vaatimukset esim. nettideitissä ja speed datessa. Perusmukavat ja rehdinoloiset, mutta hieman ujot, särmättömät tai kouluttamattomat miehet eivät kelvanneet. Itse olen kaksi maisterintutkintoa suorittanut mies, jolla on kaunis ja fiksu akateeminen vaimo. En nähnyt kyseisissä naisissa yhtään mitään. Ehkä yhdeksi yöksi jos ei ole vähään aikaan parempaa irronnut, mutta mitään sellaista vetoavaa feminiinisyyttä, hauskuutta, tyttömäistä spontaanisuutta tai vastaavaa ei niissä naisissa ollut. Ulkonäölläkään ei ollut erikoisemmin ketään siunattu. Voivat he olla älykkäitä ja hyvät sosiaaliset taidot, mutta ei se nyt vaan riitä. Olen tavannut paljon paljon heitä kiinnostavampia naisia, joita harkinnut jopa parisuhteeseenkin, joilla on vain joku amk-koulutus tai lukio/kampaajalinja. Ei kiinnosta pätkääkään, jos pitää valita tylsän, särmättömän ja vähemmän kauniin akateemisen ja sitten ihan erilaisen kampaajan väliltä. Sehän on myös tunnettu fakta, että naistohtoreista 40 % on lapsettomia. Olisiko tässä joku yhteys?
Kuvitellaan että sillä akateemisuudella saavutetaan se mieskin ja sitten kun joku sellainen Mr. Big / Chris O'Neill -tyypin huippumies ei uikaan liiveihin, niin valitetaan että ei löydy hyvää miestä. Ei, sä vaan olet tavallinen tylsä nainen joka ei ole edes erityisen kaunis ja luulee siksi saavansa huippumiehen. Se on ihan yhtä realistista kuin jos sellainen luonteeltaan sydämellinen ja reilu, mutta äärimmäisen nössö firman atk-vastaava kuvittelee aina omaavansa mahkuja siihen koulun/duunin parhaimman näköiseen kaunottareen. Ei tapahdu.