Naisten vaikea löytää tasoistaan miestä?
Usein kuulee tällaista valitusta. Näin miehenä oma kokemukseni on, että menet baariin, harrastuksiin, mihin tahansa, niin on helppo löytää kaikesta kitiseviä juorukellonaisia, jotka kuvittelevat että he ansaitsevat fiksun, koulutetun ja sosiaalisen alfauroksen. Kaikista pahinta on, jos tällainen nainen on opiskellut yliopistossa. Silloinhan hän vasta kuvitteleekin ettei voi kelpuuttaa ketään muuta kuin jonkun 185 cm pitkän lihaksikkaan lakimiehen. Ei, meitä miehiä ei kiinnosta sun koulutuksesi, ei ainakaan niin paljon että se peittäisi sun epälojaalin ja narisevan luonteesi tai pömpöttävän vatsasi. Ennemmin joku oikea laatunainen Siwan kassalta kuin tuollainen.
Ugh!
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:00"]Tuleva tohtori-ystäväni, näyttävä, pitkä, pitkällä luonnonvaalealla hiuksilla varustettu älykäs, konservatiivinen ja omien sanojen mukaan just rennoista vähän juntteista pitävä, ei vaan löydä ketään koska koulutustaso.
Itse nätti, naisellinen ja itselleni sopivan älykäs, mutta amk-koulutettu taas löytää helpommin laidasta laitaan olevia miehiä.
Mikä sitten lie ongelma.
[/quote]
No miksi tarttee korostaa koulutustasoaan. Voi vaan todeta joo opiskelleensa ja vaihtaa aihetta. En mäkään jaksaisi treffeillä istua jos toinen vaan kertais omia saavutuksiaan.
Nainen, kaksi AMK tutkintoa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:40"]
Joo, olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että jotkut naiset taitavat arvottaa markkina-arvonsa liian yläkanttiin. Kannattaisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ottaa sellainen mies minkä saa koska muuten jää ilman. Ja yli-ikäistä vanhaapiikaa ei sitten enää huoli kukaan.
[/quote] Buaahhhaa, ihanan raikas tuulahdus suoraan 1900-luvun alkuhämäristä. Mies se on huonokin mies, ota se paska, vaikket siitä pidäkään, etkä siitä välitä. Muuten jäät vanhaksipiiaksi, mikä kauhia kohtalo! Ei helevata, onko nämä ihan tosissaan?
Mut itse asiassa eniten mua ihmetyttää tällaistä soopaa puhuvat miehet - ihanko totta, että kilvan ottaisitte sellaisen naisen elämänkumppaniksi, josta tietäisitte, et hän alentaa vaatimuksia, ottaa ensimmäisen miehen, joka jotain ehdottaa? Huh. Miesten pinnallisuudelle ei vain ole rajaa. Ei ihme, etteivät he älykkäille naisille kelpaa, kun naiset pärjäävät nykyaikana vallan erinomaiset ihan itsekseenkin, elämänlaadun juuri mitenkään kärsimättä - tai itse asiassa elämänlaatu jopa paranee yksin, kun ei ole pelkoa tulla pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai tapetuksi omassa kodissaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:20"]
Maa on täynnä korkeakoulutettuja naisia ja jokaisella lukioluokalla, yliopiston vuosikurssilla yms. on monia kauniita naisia ja ainakin pari mallitason kaunotartakin. Kuinka monta filmitähtitason nuorta miestä tunnette? Niinpä. Nuoret naiset ovat paljon paremmannäköisiä kuin nuoret miehet, ja lisäksi alkavat olla koulutetumpiakin. Ne harvat komeat ja menestyvät miehet menevätkin sitten kuin kuumille kiville. Ei ihme että naisten on vaikea löytää tasoistaan...
[/quote]
Sinä nyt vaan periaatteessa vahvistit nuo puheet, että naiset arvioi tasonsa liian korkealle. Se taso kun on suhteellista. Jos naisista kerran löytyy malleja ja paljon muuten vaan kauniita ja suurin osa vielä korkeakoulutettuja niin sellainen perusnätti korkeakoulutettukin on korkeintaan keskikastia. Jos miehistä vain harva on komea ja menestynyt, niin komea ja menestynyt mies ei tosiaan ole keskikastia, joten sen perusnätin mutta koulutetun on ihan turha valitella, ettei löydä tasoistaan seuraa jos ei miestä löydy sieltä miesten tasokkaimmasta desiilistä, kun on itse vain keskinkertainen tavis.
[/quote]
Juuri näin. Nättejä ja jotenkin elämässä pärjääviäkin naisia riittää vaikka kuinka. Moni nainen luulee suht nätillä naamalla ja korkeakoulututkinnolla olevansa oikeutettu johonkin top 5 % mieheen. Ei näin, koska nainen itse on lähinnä siellä top 70 %:ssa. Mutta kelpaako siellä 70:n paikkeilla oleva mies? No niin...
[/quote]
Tietenkin jokaisen naisen kuuluu tavoitella niin hyvää miestä kuin vain saa. Naiselle kumppanin laadukkuudella on ihan toisenlainen merkitys kuin miehelle. Ps. Olen mies ja havainnoin vain mitä ympärilläni näen.
[/quote]
Tietenkin naisen pitää tavoitella parasta eikä kelpuuttaa ketä tahansa (en tiedä meneekö sitten jossain raja missä kannattaisi mennä omia viettejä vastaan, but anyway), mutta kitinä siitä että Suomesta ei hyviä miehiä löydy nyt on vain ylimielistä paskaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:16"]
Ihme ininää koko aloitus. Tilastollisesti sinkuksi jäävät korkeakoulutetut kaupunkilaisnaiset ja maaseudun peräkammarinpojat. Voin hyvin kuvitella, että näitä kahta ryhmää on keskimäärin erittäin vaikeaa yhdistää. Mitä puhuttavaa heillä on? En ymmärrä kenen etu se sitten on pakottaa korkeakoulutettua naista suhteeseen, johon hän ei halua. Ilmeisesti tätä kuitenkin toivoo joku pillunkipeä duunarimies jossain. Joku jolle se nainen on kuitenkin loppujenlopuksi vain reikä, koulutuksesta ja henkisistä ominaisuuksista viis.
t: akateeminen nainen, joka on naimisissa peruskoulun käyneen, älykkään miehen kanssa
[/quote]
Ei kukaan ole pakottamassa ketään, vaan kritisoimassa sitä, että omaan laatuunsa nähden liian nirsot akat valittavat siitä, että suomalaiset miehet ovat paskoja.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:40"]
Joo, olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että jotkut naiset taitavat arvottaa markkina-arvonsa liian yläkanttiin. Kannattaisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ottaa sellainen mies minkä saa koska muuten jää ilman. Ja yli-ikäistä vanhaapiikaa ei sitten enää huoli kukaan.
[/quote] Buaahhhaa, ihanan raikas tuulahdus suoraan 1900-luvun alkuhämäristä. Mies se on huonokin mies, ota se paska, vaikket siitä pidäkään, etkä siitä välitä. Muuten jäät vanhaksipiiaksi, mikä kauhia kohtalo! Ei helevata, onko nämä ihan tosissaan?
Mut itse asiassa eniten mua ihmetyttää tällaistä soopaa puhuvat miehet - ihanko totta, että kilvan ottaisitte sellaisen naisen elämänkumppaniksi, josta tietäisitte, et hän alentaa vaatimuksia, ottaa ensimmäisen miehen, joka jotain ehdottaa? Huh. Miesten pinnallisuudelle ei vain ole rajaa. Ei ihme, etteivät he älykkäille naisille kelpaa, kun naiset pärjäävät nykyaikana vallan erinomaiset ihan itsekseenkin, elämänlaadun juuri mitenkään kärsimättä - tai itse asiassa elämänlaatu jopa paranee yksin, kun ei ole pelkoa tulla pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai tapetuksi omassa kodissaan.
[/quote]
Nooo eiköhän tuo viimeinen lause kerro jotain olennaista omasta tasostasi. Ei kukaan fiksu mies halua naista, jonka ajatukset miehistä liikkuvat tuolla tasolla.
Ihme ininää koko aloitus. Tilastollisesti sinkuksi jäävät korkeakoulutetut kaupunkilaisnaiset ja maaseudun peräkammarinpojat. Voin hyvin kuvitella, että näitä kahta ryhmää on keskimäärin erittäin vaikeaa yhdistää. Mitä puhuttavaa heillä on? En ymmärrä kenen etu se sitten on pakottaa korkeakoulutettua naista suhteeseen, johon hän ei halua. Ilmeisesti tätä kuitenkin toivoo joku pillunkipeä duunarimies jossain. Joku jolle se nainen on kuitenkin loppujenlopuksi vain reikä, koulutuksesta ja henkisistä ominaisuuksista viis.
t: akateeminen nainen, joka on naimisissa peruskoulun käyneen, älykkään miehen kanssa
[/quote]
Ei ne korkeasti koulutetut naiset ole yksin siksi ettei heille perähikiäläinen peräkammarinpoika kelpaa, vaan sen takia, että hinnoittelevat itsensä ulos niiden omantasoistensa miesten osalta. Koska jokainen tietysti haluaa mahdollisimman hyvän kumppanin, niin jos yläpäästä poistetaan osa naisista markkinoilta niin se tyhjä tila jää sinne peräkammareihin, kun ne naiset, joille he ehkä olisivat kelvanneet, löytävätkin kumppanin pykälän ylempää.
Maa on täynnä korkeakoulutettuja naisia ja jokaisella lukioluokalla, yliopiston vuosikurssilla yms. on monia kauniita naisia ja ainakin pari mallitason kaunotartakin. Kuinka monta filmitähtitason nuorta miestä tunnette? Niinpä. Nuoret naiset ovat paljon paremmannäköisiä kuin nuoret miehet, ja lisäksi alkavat olla koulutetumpiakin. Ne harvat komeat ja menestyvät miehet menevätkin sitten kuin kuumille kiville. Ei ihme että naisten on vaikea löytää tasoistaan...
[/quote]
Sinä nyt vaan periaatteessa vahvistit nuo puheet, että naiset arvioi tasonsa liian korkealle. Se taso kun on suhteellista. Jos naisista kerran löytyy malleja ja paljon muuten vaan kauniita ja suurin osa vielä korkeakoulutettuja niin sellainen perusnätti korkeakoulutettukin on korkeintaan keskikastia. Jos miehistä vain harva on komea ja menestynyt, niin komea ja menestynyt mies ei tosiaan ole keskikastia, joten sen perusnätin mutta koulutetun on ihan turha valitella, ettei löydä tasoistaan seuraa jos ei miestä löydy sieltä miesten tasokkaimmasta desiilistä, kun on itse vain keskinkertainen tavis.
[/quote]
Juuri näin. Nättejä ja jotenkin elämässä pärjääviäkin naisia riittää vaikka kuinka. Moni nainen luulee suht nätillä naamalla ja korkeakoulututkinnolla olevansa oikeutettu johonkin top 5 % mieheen. Ei näin, koska nainen itse on lähinnä siellä top 70 %:ssa. Mutta kelpaako siellä 70:n paikkeilla oleva mies? No niin...
[/quote]
Mitä paskaa tämä on? "On oikeutettu"? Ei parinvalinta ole mitään hyväntekeväisyyttä. Se on kilpailu. Vain netin kahelit luulevat että pariutumisessa pätee joku oikeutus.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 06:26"]
Mutta mikään ei ole niin säälittävää kuin piparitta jäänyt aikuinen mies, joka surkuttelee kohtaloaan päivästä toiseen Vauva-lehden keskustelupalstalla.
[/quote]
Surkuttelu on turhaa, mutta tilastollisesti naiset ja miehet kyllä "saavat" tismalleen saman määrän. Homojen villit seksuaalitavat kääntävät kokonaistilastot miesten eduksi.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:24"]
[/quote]
Ei kukaan ole pakottamassa ketään, vaan kritisoimassa sitä, että omaan laatuunsa nähden liian nirsot akat valittavat siitä, että suomalaiset miehet ovat paskoja.
[/quote]
Mitä sinä sitä itket? Jos et jotakuta kiinnosta, niin yritä jotain muuta. Kyllä maailmassa naisia riittää. Itse löysin tohtoriksi kouluttautuneen ja varsin hyvännäköisen mieheni Ranskasta. Olen sellainen tavallisen sievä maisterisnainen. Ranskassa sinkkuna asuessani huomasin, että siellä keskimäärin tasokkaammat miehet tulivat jutulle, eikä tarvinnut itse asiassa olla aloitteellinen ollenkaan, toisin kuin Suomessa. Sinne vaan siskot!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä paskaa tämä on? "On oikeutettu"? Ei parinvalinta ole mitään hyväntekeväisyyttä. Se on kilpailu. Vain netin kahelit luulevat että pariutumisessa pätee joku oikeutus.
[/quote]
Selvästihän he kokevat olevansa oikeutettuja, kun sitten alkavat kitistä suomalaisten miesten tasosta.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:33"]
[/quote]
[/quote]
Mitä sinä sitä itket? Jos et jotakuta kiinnosta, niin yritä jotain muuta. Kyllä maailmassa naisia riittää. Itse löysin tohtoriksi kouluttautuneen ja varsin hyvännäköisen mieheni Ranskasta. Olen sellainen tavallisen sievä maisterisnainen. Ranskassa sinkkuna asuessani huomasin, että siellä keskimäärin tasokkaammat miehet tulivat jutulle, eikä tarvinnut itse asiassa olla aloitteellinen ollenkaan, toisin kuin Suomessa. Sinne vaan siskot!
[/quote]
Nyt ymmärsit väärin. Ei puhuttu minun mahdollisuuksista, vaan noiden korkeastikoulutettujen naisten mahdollisuudesta saada sellainen mies, jonka luulevat olevan omaa tasoaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:27"]
[/quote]
Ei ne korkeasti koulutetut naiset ole yksin siksi ettei heille perähikiäläinen peräkammarinpoika kelpaa, vaan sen takia, että hinnoittelevat itsensä ulos niiden omantasoistensa miesten osalta. Koska jokainen tietysti haluaa mahdollisimman hyvän kumppanin, niin jos yläpäästä poistetaan osa naisista markkinoilta niin se tyhjä tila jää sinne peräkammareihin, kun ne naiset, joille he ehkä olisivat kelvanneet, löytävätkin kumppanin pykälän ylempää.
[/quote]
Sen takia he päätyvät yksin, kyllä. Mutta edelleen lopputuloksena on ongelma, että näitä kahta ryhmää on melko vaikeaa yhdistää. Monesti vähemmän koulutettu ja vähemmän tienaava mies ei kestä sitä, että naisella menee paremmin. Ja toisaalta nainen ei kestä sitä, ettei mies tunnu älyllisesti vähintään tasaveroiselta.
Kommentoin tuohon miehen saamiseen Suomesta tai ulkomailta. Oma kokemus on että se on ulkomailta PALJON helpompaa.
Suomesta en koskaan oikein löytänyt ketään. Olen pienikokoinen ja tavanomaisen näköinen, en kaunis mutten karmean rumakaan. Mikä pahinta, en ole iloinen ja sosiaalinen. Olen vakava, hiljainen ja rauhallinen - vastapainoksi syvällinen ja älyllisesti monista asioista kiinnostunut. Suomessa kaltaiselleni naiselle ei löydy ketään, koska sosiaaliset miehet haluaa niitä kauniimpia, ja "hissukat" joille voisi muuten kelvata, eivät halua koska kahden introvertin alkututustuminen on niin julmetun vaivautunutta ja epämukavaa. Kumpikaan ei keksi mitään sanottavaa ja ujostuttaa jne.
Olen asunut kahdesti ulkomailla, Briteissä ja Espanjassa. Ja molemmissa vientiä oli ihan mielettömästi. Minulle flirttailtiin ihan arjessakin paljon, töissä, kaupassa, pubista puhumattakaan. Ja ihan mukavia, kunnollisenoloisia miehiä. Espanjasta löysin sitten aviomiehenikin, ja jos joku luulee että joku loisiva juoppo varmaan, niin ei, ihan hyvännäköinen, minua 9 vuotta nuorempi, akateemisesti koulutettu, kaikin puolin kunnollinen mies. Tasoa, jota en Suomesta olisi taatusti ikinä saanut.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 20:02"]Olen itse naimisissa jossen ihan alfan, niin ainakin laadukkaan betan, kanssa. Kirjoitan silti mielipiteeni.
Mielestäni naisilla on ihan yhtäläinen oikeus yrittää tasoistaan miestä kuin miehellä tasoistaan naista. Jos mies voi vaatia tietynlaista kroppaa, koulutusta jne. olematta edes mikään alfa, eiköhän sama päde naisiinkin? Tilastojen mukaan naiset on miehiä kouluttautuneempia, hoikempia (uskokaa tai älkää) ja elämäniloisempia. Hukkaan menee hyvä nainen junttimiehen kanssa, ja yhteiskunnalle tulee helvetin kalliiksi jos jokainen akateemisen koulutuksen saanut nainen jää kotiin lasten kanssa tai alkaa lähäriksi miehen toivomuksesta.
[/quote] OLET IHANA JA FIKSU MIES!!
LISÄÄ TÄNNE PALSTALLE NORMAALEJA JA HENKISESTI TERVEITÄ MIEHIÄ!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Selvästihän he kokevat olevansa oikeutettuja, kun sitten alkavat kitistä suomalaisten miesten tasosta.
[/quote]
Ainoat joiden tiedän kitisevän Suomi-miesten tasosta, on lähiöiden karvaranteiden morsiamet. Akateemiset kaunottaret ei sellaista tee. Ovat mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nyt ymmärsit väärin. Ei puhuttu minun mahdollisuuksista, vaan noiden korkeastikoulutettujen naisten mahdollisuudesta saada sellainen mies, jonka luulevat olevan omaa tasoaan.
[/quote]
No minulla oli loistavat mahdollisuudet Ranskassa, Suomessa ehkä niukemmat. Tuli vähemmän vastaan vapaita miehiä, jotka kiinnostivat millään tasolla. Ja onhan se niin, että Suomessa naiset ovat suhteessa paremmin koulutettuja ja paremman näköisiä. Jos mies on Suomessa sellainen ok-näköinen, sillä nousee helposti kusi päähän, kun se kuvittelee saavansa naisen kuin naisen sormia napsauttamalla. Otetaan vaikka Mikko Leppilampi, joka todellakin olisi Ranskassa aivan 13 tusinassa perusjannu, mutta Suomessa muka joku seksisymboli.
Epäilen silti, että sulla taustalla on suru omista mahdollisuuksistasi. Et sä muuten tästä aiheesta näin riemua repisi, ellei vähän jostain katkeruus puristaisi.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Ainakaan minä en ole IRL kuullut kenenkään kitisevän suomalaisten miesten tasosta. Sekä miesten että naisten on todellakin syytä katsoa kenen kanssa pariutuvat, ottaen huomioon että puolet avioliitoista päättyy eroon. Veikkaan, että ei tilanne siitä paranisi jos alettaisiin valita puolisoita sillä mielellä että otetaan joku kouluttamaton kaljaa kittaava juntti, koska ei ole "oikeutettu" muunlaiseen mieheen. Tai sellainen mies jonka mielestä nainen kuuluu hellan ja nyrkin väliin.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:38"]
Miehille naisen koulutus, asema, status tai raha ei merkitse niin paljon. Mies voi ihan hyvin ottaa kaupan kassan eikä se tuota minkäänlaista ongelmaa mikäli nainen on muuten sopiva. Oletteko koskaan nähneet naista joka ottaa kumppaniksi kaupan kassan jos on itse korkeassa asemassa, rahaa löytyy, koulutusta ja muuta. Aika harvinainen skenaario.
Hypergamia on yleistä Suomessa, tilastojen mukaan nainen suosii lähes aina oliko peräti 80% suhteissa paremmin tienaavaa miestä. Tiedän, että raha ei joillekin merkkaa ja siitä aina kilahdetaan kun asiasta mainitsee, mutta tilastot ei valehtele, rahalla on tosi iso merkitys varsinkin miehen kohdalla ja lisää mahdollisuuksia merkittävästi.
[/quote] Niin, se mies ottaa sen kaupankassan, jos kaupankassa on kaunis. Eli kehää kierretään. Miehet valitsevat naisia pääsääntöisesti erittäin pinnallisista syistä, naiset joutuvat harkitsemaan paljon muutakin. Nyt sitten näitten valittaja- ja milensäpahoittajamiesten mielestä naisten täytyisi heretä yhtä pinnallisiksi kuin miehet partnerin valinnassaan - tai mieluummin ei mitään kriteereitä. Pillut on sosialisoitava at once! Niin typerä olento kuin nainen on, niin sen vastuulle ei voi antaa tätä miehille niin huipputärkeää värkkiä. Ei ne vain osaa! Aina jaetaan väärille tyypeille! Ei koskaan Rahikaiselle!
ootteko pannut merkille, et miehillä on se takapillu? Jos onnais toisten miesten kanssa paremmin ja loppuisi nää ikuiset naukumiset.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No minulla oli loistavat mahdollisuudet Ranskassa, Suomessa ehkä niukemmat. Tuli vähemmän vastaan vapaita miehiä, jotka kiinnostivat millään tasolla. Ja onhan se niin, että Suomessa naiset ovat suhteessa paremmin koulutettuja ja paremman näköisiä. Jos mies on Suomessa sellainen ok-näköinen, sillä nousee helposti kusi päähän, kun se kuvittelee saavansa naisen kuin naisen sormia napsauttamalla. Otetaan vaikka Mikko Leppilampi, joka todellakin olisi Ranskassa aivan 13 tusinassa perusjannu, mutta Suomessa muka joku seksisymboli.
Epäilen silti, että sulla taustalla on suru omista mahdollisuuksistasi. Et sä muuten tästä aiheesta näin riemua repisi, ellei vähän jostain katkeruus puristaisi.
[/quote]
Epäilepä mitä lystäät
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 07:11"]
Tässä vielä teille jankuttajille....http://www.ts.fi/mielipiteet/kolumnit/685771/Miten+suomalaiset+oikein+pariutuvat
Kaunis, vaalea suomalainen au pair liittyi perheeseemme elokuussa ja pienen paikkakunnan tytölle on riittänyt suurkaupungissa uutuuksia. Ehkä suurin ihmetyksen aihe ovat englantilaiset miehet ja heidän hanakkuus tulla juttelemaan. Jo ensimmäisellä Lontoon vierailulla oli joku tullut pyytämään au pairia treffeille, kun tämä hetkeksi pysähtyi kadun kulmalla karttaa lukemaan. Tämä teki melkein yhtä suuren vaikutuksen kun Buckinghamin palatsin näkeminen.
“Eikö ne Suomessa tule sulle juttelemaan,” kysyin, sillä olisin kuvitellut että sinisilmäisellä, herkästi hymyilevällä tytöllä olisi flaksi käynyt missa vaan.
“No ei ainakaan tollain, siis selvin päin,” tokaisi au pair-tyttömme.
RUPESIN MUISTELEMAAN omia, muinaisia ennen-lapsia-ja-miestä kokemuksia Suomen yöelämässä. Ne olivat kieltämättä aina kummallisia. Usein joku täysin tuntematon mies tiivisti illan lopussa koko tutustumisen kolmeen öristyyn sanaan: ”Sulle vai mulle?” Se osasi aina häkellyttää, varsinkin kun en siihen asti ollut edes katsekontaktissa kyseisen herran kanssa.
Kerran parrakas nuori mies katsoi minua lempeästi silmiin ja ojensi minulle sanattomasti noin pyyhekumin kokoisen, harmaan-ruskean, hieman rosoisen kiven. Tähänkään en osannut vastata, vaikka myöhemmin ajattelin, että hän oli ehkä lainannut eleen pingviinien pariutumisriitistä, jossa uros antaa valitsemalleen naaraalle kiven. Olisiko minun pitänyt röyhistää rintahöyheniä ja oksentaa puolisulanutta kalalientä miehen varpaille? Ja mitä sen jälkeen olisi tapahtunut? Olisimmeko heti ruvenneet neuvottelemaan tulevan munamme hoitovuoroista?
Usein tuntui, etten ymmärtänyt suomalaisen sosiaalisen kanssakäynnin sääntöjä ja merkkejä. Mutta au pairin kanssa jutellessa ymmärsin, etteivät kokemukseni suomalaisista miehistä ehkä olleetkaan kovin epätavallisia.
HUVITTAVINTA ON, etteivät englantilaiset miehetkään ole mitään maailmankuuluja naistenmiehiä. Italialaisiin “Ciao bellaa” huuteleviin tyyppeihin verrattuna he ovat kankeita ja estyneitä.
Englannissakin käytetään paljon alkoholia uuden tuttavuuden solmimiseen. Mutta englantilaiset osaavat tuon kuuluisan ”small talkin”. Täällä on tapana vaihtaa ainakin muutama lause – vaikka säästä jos ei parempaa keksitä – ennen kuin edetään illan “sulle vai mulle” -vaiheeseen.
Kun ensimmäisen kerran tapasin englantilaisen mieheni ystäväni syntymäpäiväjuhlilla juttelimme koko illan – niin hartaasti, että rupesin jo pelkäämään, ettei hän koskaan yrittäisikään suudella minua.
Ja sekin kalju ja harvahampainen englantilainen herra, joka pyysi minua pubi-seuralaisekseen kun myin koulun arpajaisiin lippuja supermarketin aulassa, esitteli minulle ensin kohteliaasti tatuointejaan ja kysyi vaunuissa nukkuvan lapseni nimeä. Small talkia kai sekin.
Suomessa ei taida edes olla käännöstä englantilaiselle ilmaisulle “chat up”, joka tarkoittaa flirttailevaa jutustelua.
Olenkin miettinyt, että Suomen ja Englannin välille pitäisi perustaa joku kansainvälinen vaihto, jossa englantilaiset sinkkumiehet matkustavat Suomeen tyttöystävää hakemaan. Silloin ujoimmatkin olisivat kuin sulavasuisia Don Juaneja, ja suomalaiset naisetkin saisivat hieman vaihtelua. Jos en nyt ole ymmärtänyt tätä taas ihan väärin. Ehkä suomalaiset naiset eivät pidä hölösuisista miehistä, vaan odottavat, että joku vaan tulee hiljaa painamaan pienen harmaan kiven käteen?
[/quote]
Ei jutella Suomessa koska naiset pitävät meitä miehiä perversseinä pedofiileina, raiskaajina ja murhaajina jos joku sanoo moi. Olemme oppineet jättämään teidät rauhaan, ei viitsitä enää häiritä teitä.