Työssäkäyvät äidit! Eroaako teidän pukeutuminen jollain tapaa kotona ja töissä? Miten?
Erityisesti jos saatte itse valita vapaasti työvaatteet.
Kommentit (9)
Todellakin. Kotona lököhousut, villasukat ja pontso. Töissä siistit vaatteet.
Talon puolesta työvaattert, mutten koskaan ole kotona samoissa vaatteissa kuin esim.kuljen työmatkay/käyn kaupassa/kylässä. Kotona ollaan rennoissa kotivaatteissa. Myös lapset vaihtavat kotiin tullessaan koulu-ja päiväkotivaatteet pois ja laittavat kotivaatteet päälle.
Joo. Kotona verkkareita ja lökäreitä tai pelkässä t-paidassa ja alusvaatteissa. Jalassa villasukat, jos en ole paljain jaloin. Töissä suorat housut ja joku siisti paita ja neuletakki tai jakku, vaihtoehtoisesti mekko, sukkikset ja avokkaat.
Töissä mekko/neuletakki/jakku/hame/housut/paita/neule ja korkokengät. Siistiä biz pukeutumista koska on asiakastapaamisia ja edustamista.
Kotona usein trikoot ja tunikamekko/neulemekko tai kuten nyt collegehousut ja huppari (tulin just uimasta), jos olen pihahommissa niin jotkut vanhat röntsät ja kumisaappaat
Töissä yövuorossa olen melko rennoissa kuteissa, kun en näe muita eikä muut minua kuin aamulla lyhyesti. Päivävuoroissa mekko, tai hame ja paita, farkut ja neule tai jotain sellaista. Kotiin tullessa vaihdan melkein aina vaatteet astetta rennompiin, saatan pitää vähän kulahtaneitakin kotona.
Töissä farkut tai muut siistimmät housut, kotona trikoot tai collarit. Töissä neule tai muu siistimpi paita, kotona joku rento paita, huppari tai vastaava. Töissä jalassa kengät, kotona villasukat.
Ei ole mikään tiettyä pukukoodia vaativa työpaikka.
Miksi tässä kysytään nimenomaan äideiltä? En siis itse ole, eikä vastaustani siis ilmeisesti kaivata, mutta minusta on ihan normaalia että ihmisellä on erikseen kotivaatteet.
Kyllä. Töissä on neutraalit, siistit vaatteet (pikkumusta, tummat sukkahousut, hillityt korut, tukka kiinni jne.).
Vapaalla olen usein tukka auki, paljon koruja, nahkahousuja, minihameita, bootseja, 70-luvun tyylisiä näyttäviä asusteita ym.
Eli oikeasti en ole ollenkaan niin hillitty ja neutraali, kuin työelämässä tai vaikkapa vanhempainillassa.
Viikonloppuna uusiksi niitä vaatteita, mitä on käyttänyt viikolla töissä.