Miksi te vastaeronneet ette voi käsitellä rauhassa eroa?
Miksi pitää sotkea siihen ulkopuolisia ihmisiä? Olin vastaeronneen kanssa ja melkein jo ihastuin häneen kunnolla. Pikku hiljaa sain tietää miten paljon ex-kumppanilla on vielä valtaa tämän miehen elämässä. He eivät halua luopua "perheestään" ja ystävyydestään ja yhteisestä ajastaan. Mietin, mikä olisin itse ollut tässä yhtälössä - joku kiva bonuslisä elämään? Ja minkä takia pitää edes erota, jos kumppanilla on niin tärkeä rooli elämässä? Jatkossa kierrän vastaeroonneet kaukaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Joskus ero on käsitelty jo ennen varsinaista eroa. Näin minun miesystävän kohdalla oli, kun aloimme seurustella.
Mikäli eron jälkeen ajatukset levällään niin pitäisi ihan rehellisesti hakea kevyttä suhdetta tai olla yksin jotta ei loukkaa ketään.
Mä luulen, että näin oli myös mun exän tilanne. Eli hän oli saanut asiansa mietittyä ennen kuin kertoi minulle haluavansa erota. Hänellä olikin uusi nainen jo (ihan avoimesti) puolen vuoden päästä erilleen muuttamisesta, en tiedä miten paljon aiemmin sitten olivat oikeasti tavanneet. Mulla taas ei ole edelleenkään kiirettä etsiä ketään uutta, kun yritän koota itseäni kasaan vielä varmasti jonkin aikaa.
Eroasiat käsiteltiin jo ennen eroa, joten ei niitä tarvitse enää eron jälkeen vatvoa.
Juu kaikki ei muista kertoo tai vastailee ympäripyöreästi ettei selvää eroaikaa tiedä. Mutta sekin on nykyään minulle Red flag ettei vastaa selvästi kysymykseen vaan välttelee tai mumisee jotain epäselvää.
Toki on erilaisia eroja ja tilanteita mutta kyllä minäkin olen sitä mieltä että erosta täytyy olla vähintään puoli vuotta ja että henkilö on tämän ajan viettänyt yksin niin sitten voi olla jotain järkeä olla tosissaan. Onhan niitäkin jotka eron jälkeen aloittaa hirveän pano rallin eikä se ole mun mielestä asioiden käsittelyä/yksinoloa. Ja miksi yksinolo on niin tärkeää? Siksi koska kun oot yksin niin ajan kans alkaa pikkuhiljaa nousta käsiteltäviä asioita mieleen. Eron käsittelyä ei voi suorittaa vaan se tapahtuu hitaasti ja tarvitsee tilaa.
Ero ja perintöasioissa vajotaan usein ihan pikkulasten tasolle, jopa korkeasti koulutetut ihmiset, uskomatonta, eikö kenelläkään ole sitä kuuluisaa selkärankaa kovan paikan tullen.
Kai niillä uusillakin kumppaneilla on vastuu valinnoistaan. Jos et halua kumppania, joka on exänsä kanssa tekemisissä niin älä hommaa sellaista. Et sinä voi sen takia esittää mitään yleisiä vaatimuksia ettei kukaan exänsä kanssa hyvissä väleissä oleva saisi etsiä uutta kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ero on käsitelty jo ennen varsinaista eroa. Näin minun miesystävän kohdalla oli, kun aloimme seurustella.
Mikäli eron jälkeen ajatukset levällään niin pitäisi ihan rehellisesti hakea kevyttä suhdetta tai olla yksin jotta ei loukkaa ketään.Paskat ole. Sitä nollapistettä ei yksinkertaisesti voi kuvitella etukäteen.
Lopullisen eropäätöksen tekijä voi hyvinkin olla jo vuosia käsitellyt eroa ja täysin sinut hakiessaan avioeroa. Eroja on erilaisia.
Näinpä. Itse olin todella sujut ja ainoastaan helpottunut, kun viimein erottiin exän kanssa ja ero lähti siis hänen aloitteestaan. Uuden asunnon löydettyäni kannoin kamani sinne ja silmää räpäyttämättä painoin oven entiseen elämään kiinni. Ehdin suruni käsitellä ja paljon ennen tuota hetkeä, vaikka se luopuminen kipeää tekikin. Se kipu pitää kohdata ja käsitellä, mutta ei sillä ole väliä, tekeekö sen ennen varsinaista eroa vai sen jälkeen.
Aloitin lähes saman tien eron jälkeen uuden parisuhteen eikä ole tarvinnut katua. Rakastuimme erään ystäväni kanssa, jonka kanssa on oltu nyt 11 vuotta, on yhteinen talo ja neljä lasta.
N43
Vierailija kirjoitti:
Kai niillä uusillakin kumppaneilla on vastuu valinnoistaan. Jos et halua kumppania, joka on exänsä kanssa tekemisissä niin älä hommaa sellaista. Et sinä voi sen takia esittää mitään yleisiä vaatimuksia ettei kukaan exänsä kanssa hyvissä väleissä oleva saisi etsiä uutta kumppania.
Exän kanssa tekemisissä oleva ja erosta ei ylipäässyt on kaksi eri henkilöä.
Ja eihän siinä mitään kun sanotaan niille deittikumppaneille että on tämä eron käsittely hiukan kesken. Tärkeintä on rehellisyys omasta tilanteestaan
Vierailija kirjoitti:
Ero ja perintöasioissa vajotaan usein ihan pikkulasten tasolle, jopa korkeasti koulutetut ihmiset, uskomatonta, eikö kenelläkään ole sitä kuuluisaa selkärankaa kovan paikan tullen.
Se on kummallista. Me ollaan exän kanssa molemmat korkeasti koulutettuja, olevinaan älykkäitä ihmisiä ja tapeltiin eron tullen jostain vanhoista lakanoista ja tiskiräteistä. Katkeruuden kulminoituma parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eihän siinä mitään kun sanotaan niille deittikumppaneille että on tämä eron käsittely hiukan kesken. Tärkeintä on rehellisyys omasta tilanteestaan
Aloituksesta ei kyllä käy ilmi ettei erosta ole päästy yli, vaan että ex on edelleen (platonisesti) tärkeä ihminen ja se ärsytti ap:ta.
Oikeampi kysymys lienee se että miksi sinä ap olet vastaeronneen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se eronnut tiedä aina itsekään missä mennään. Voi hetkellisesti tuntua että ero on jo käsitelty, ja sitten tuleekin takapakkia. Jos menee vastaeronneen kanssa kimppaan niin tämä on riski joka pitää hyväksyä eikä sitä voi täysin ulkoistaa sille eronneelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei kyllä käy ilmi ettei erosta ole päästy yli, vaan että ex on edelleen (platonisesti) tärkeä ihminen ja se ärsytti ap:ta.
Aloituksessa puhuttiin vastaeronneesta joka ei halunnut luopua perheestään eikä ystävyydestään exän kanssa. Viittaa siis vahvasti siihen ettei eroa ole käsitelty. Ero on aina muutos perhekuvioihin ja exän kans väleihin. Ensin ikään kuin pitää vanha tuhota ja sen jälkeen raunioille rakentuu uusi erilainen yhteys exän kanssa. Ei voi siis pitää kiinni vanhasta ja mennä eteenpäin. Todennäköisesti ap:n casessa ap olisi ollut nimenomaan kiva lisä sinkkuelämää jossa kuitenkin ap:n suhteen osapuoli on kiinni vielä vanhassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se eronnut tiedä aina itsekään missä mennään. Voi hetkellisesti tuntua että ero on jo käsitelty, ja sitten tuleekin takapakkia. Jos menee vastaeronneen kanssa kimppaan niin tämä on riski joka pitää hyväksyä eikä sitä voi täysin ulkoistaa sille eronneelle.
Tämä on totta. Ja usein uuden suhteen alku nostaakin pintaan ikävää ja haikeutta menneestä kun uusi suhde on erilainen kum vanha. Siinä ei ole syntynyt vielä tuttuja yhteisiä juttuja.
Ap:n aloitus on yksi sarjassa, jossa tyyppi hengaa henkilön kanssa, jossa on selkeä puute ja tulee ihmettelemäänm miksi näin. Vinkki ap:lle on se, että ole tyyppien kanssa, joista et pidä. Se on just se juttu deittailussa, että tutustutaan ja jos ei toimi, niin sitten mennään eteenpäin.
Kannattaa herätä siihen, että elämme yhä enemmän kulttuurissa, jossa jokaisessa ihmissuhteessa ihmiset määrittelee itse, mitä siltä suhteelta hakee. Pitkästä suhteesta vasta eronnut tuskin on valmis uuteen vakisuhteeseen, mutta eipä deittimarkkinoilla useat mitään vakavaa muuten haluakaan. Se pitää ap:kin hyväksyä, ettei kaikki ole liikkeellä samoilla odotuksilla ja jos ne ei kohtaa, niin sitten vain menet itse eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhuttiin vastaeronneesta joka ei halunnut luopua perheestään eikä ystävyydestään exän kanssa. Viittaa siis vahvasti siihen ettei eroa ole käsitelty. Ero on aina muutos perhekuvioihin ja exän kans väleihin. Ensin ikään kuin pitää vanha tuhota ja sen jälkeen raunioille rakentuu uusi erilainen yhteys exän kanssa. Ei voi siis pitää kiinni vanhasta ja mennä eteenpäin. Todennäköisesti ap:n casessa ap olisi ollut nimenomaan kiva lisä sinkkuelämää jossa kuitenkin ap:n suhteen osapuoli on kiinni vielä vanhassa
Hienosti analysoit ihmistä yhden anonyymin avauksen kautta. Ap voi kuitenkin itse pohtia, miksi roikkuu tyypissä, jos ehdot ei miellytä.
Hmm mutta eikö erot johdu usein nimenomaan siitä että jompi kumpi on löytänyt uuden? Tai molemmat löytäneet?
Eivät siis olleet vielä eronneet.
N33 kirjoitti:
Ero voi sattua tosi paljon. Eronnut haluaa pahasta olosta ja yksinäisyydestä eroon. Uuden suhteen voidaan ajatella olevan ratkaisu, vaikka eihän se fiksua missään nimessä ole. Pahassa olossa ihminen ei kuitenkaan välttämättä osaa toimia järkevästi ja haluaa vain kivusta eroon.
Mitä kauheaa siinä yksinäisyydessä sitten on kun toiset ovat koko elämänsä yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti analysoit ihmistä yhden anonyymin avauksen kautta. Ap voi kuitenkin itse pohtia, miksi roikkuu tyypissä, jos ehdot ei miellytä.
Eihän se roikukaan.
Ero voi sattua tosi paljon. Eronnut haluaa pahasta olosta ja yksinäisyydestä eroon. Uuden suhteen voidaan ajatella olevan ratkaisu, vaikka eihän se fiksua missään nimessä ole. Pahassa olossa ihminen ei kuitenkaan välttämättä osaa toimia järkevästi ja haluaa vain kivusta eroon.