Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te vastaeronneet ette voi käsitellä rauhassa eroa?

Vierailija
13.10.2021 |

Miksi pitää sotkea siihen ulkopuolisia ihmisiä? Olin vastaeronneen kanssa ja melkein jo ihastuin häneen kunnolla. Pikku hiljaa sain tietää miten paljon ex-kumppanilla on vielä valtaa tämän miehen elämässä. He eivät halua luopua "perheestään" ja ystävyydestään ja yhteisestä ajastaan. Mietin, mikä olisin itse ollut tässä yhtälössä - joku kiva bonuslisä elämään? Ja minkä takia pitää edes erota, jos kumppanilla on niin tärkeä rooli elämässä? Jatkossa kierrän vastaeroonneet kaukaa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette oikeasti tajua. Ero on kuin kuolema. Ei ihminen käyttäydy mitenkään järkevästi sellaisen kriisin keskellä. Huomaatte kun osuu omalle kohdalle. Jos itse olette normaalissa järjissä niin se on teidän asia pysyä erossa vastaeronneista. He eivät sitä itse pysty ja osaa tehdä.

Joo, aion itse ainakin vastaisuudessa kysyä treffikumppanilta viimeistään ekoilla treffeillä, milloin edellinen suhde on päättynyt. Tokikaan se ei takaa, että kysymykseen saisi rehellisen vastauksen.

Vierailija
22/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta erostani on kolme kuukautta ja olen sekaisin kuin seinäkello. Itse olen kyllä ollut yksin mutta ex-mies löysi kolmessa viikossa uuden. Melko mänttinä pidän sitä naistakin joka kuvittelee sen ihmisraunion kanssa jonkun parisuhteen nyt kukoistavan. Ja mies ei todellakaan ole sellaisessa mielentilassa että pystyisi mitään järkeään käyttämään.

Todennäköisesti eksäsi on löytänyt uuden kumppanin jo aiemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ero on käsitelty jo ennen varsinaista eroa. Näin minun miesystävän kohdalla oli, kun aloimme seurustella.

Mikäli eron jälkeen ajatukset levällään niin pitäisi ihan rehellisesti hakea kevyttä suhdetta tai olla yksin jotta ei loukkaa ketään.

Vierailija
24/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa itse, niin huomaatte miltä se tuntuu ja miten kauan tuntuu.

Jos on ollut 15 vuotta yhdessä, elänyt arjet ja juhlat ja hyvät ja huonot ajat, niin ei henkinen suhde katkea kuin saksilla leikaten siihen viralliseen eroon.

Toinen osapuoli elää ja on pitkään ajatuksissa ja niitä yhteisiäkin asioita vielä on hoidettava.

Ja toinen osapuoli voi haluta auttaa toista, esimerkiksi muuttoasioissa sun muissa.

Niin helppo neuvoa ja arvostella muita ja toisia, jos itse ei ole eroa kokenut.

Ja just silloin varsinaisen eron aikana kaikki on niin hektistä ja sekavaa, ettei siinä ehdi eikä jaksa jutella syvällisemmin.  

Tuo kaikki on ihan hyväksyttävää mutta eihän uutta suhdetta kannata hakea kun asiat on noin. Elelee ja katselee, kun tilanteet rauhoittuu niin sitten uutta matoa koukkuun.

Vierailija
25/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kokemusta yhdestä ja puhut "heistä" ?

Miksi yleistät miehet yhteen nippuun, ovatko naiset noin saatanan tyhmiä?

Vierailija
26/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut 15 vuotta yhdessä, elänyt arjet ja juhlat ja hyvät ja huonot ajat, niin ei henkinen suhde katkea kuin saksilla leikaten siihen viralliseen eroon.

Toinen osapuoli elää ja on pitkään ajatuksissa ja niitä yhteisiäkin asioita vielä on hoidettava.

Ja toinen osapuoli voi haluta auttaa toista, esimerkiksi muuttoasioissa sun muissa.

Ja just silloin varsinaisen eron aikana kaikki on niin hektistä ja sekavaa, ettei siinä ehdi eikä jaksa jutella syvällisemmin.  

Tuo kaikki on ihan hyväksyttävää mutta eihän uutta suhdetta kannata hakea kun asiat on noin. Elelee ja katselee, kun tilanteet rauhoittuu niin sitten uutta matoa koukkuun.

fiksut oppivat virheistään

Vierailija
27/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Ota. Koskaan. Vasta. Eronnutta.

Vierailija
28/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on rankkaa, ei sitä kukaan taida epäilläkään, mutta miksi silloin pitää heti alkaa etsimään uutta? Onko se toinen ihminen vain jokin väline jonka avulla pyritään pääsemään yli nopeammin?

Vastaajan älykkyysosamäärä ei vaikuta kamalan isolta. Ehkä kyse onkin tyhmyydestä eikä siitä, että on juuri erottu. Viisaat eivät toimi toisia hyväksi käyttäen ja muutenkin sekavasti eronsa jälkeen. Joten summaus: tällaisista ihmisistä on parempikin pyrkiä eroon.

No ei asialla ole suoraa yhteyttä älykkyysosamäärään. Olen ollut hyvin älykkään ihmisen laastari itse hänen pitkän parisuhteensa jälkeen. Halusin itsekin vielä vapaan kesäsuhteen ennen vakituisen parisuhteen etsimistä. Meillä oli hauskaa, aikamme ja en kadu mitään. Silti alusta alkaen tiesin olevani laastari, eikä missään vaiheessa toinen antanut ymmärtää haluavansa vakituista suhdetta - ehkä joskus, muttei kanssa, ei juuri erottuaan.

Kun tietää, mitä tahtoo ja kertoo sen toiselle niin kyse on silloin kahden aikuisen ihmisen sopimuksesta. Kyllähän sen on aina mukavampaa, jos toinen viehättää ja hänen seurassaan on mukava olla. Vaikka toiseen ihastuukin, tietää silti mistä suhteessa on kyse.

Erosin kesän loputtua ja aloin käymään pian treffeillä. Noin 1,5kk kuluttua löysin nykyisen pitkäaikaisen puolisoni ja en haikaile hänen peräänsä, enkä ole varma seurusteleeko hän nykyisin.

Vierailija
29/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette oikeasti tajua. Ero on kuin kuolema. Ei ihminen käyttäydy mitenkään järkevästi sellaisen kriisin keskellä. Huomaatte kun osuu omalle kohdalle. Jos itse olette normaalissa järjissä niin se on teidän asia pysyä erossa vastaeronneista. He eivät sitä itse pysty ja osaa tehdä.

Niin että sen toisen osapuolen pitäisi jotenkin osata nähdä ettei toinen ole ihan kunnossa ja olla uskomatta hänen sanoihinsa? Että omapa on vikasi jos tulit törkeästi käytetyksi laastarina? Sori vaan mutta aikuisella ihmisellä - myös vasta eronneella - on vastuu omista tekemisistään, sitä ei voi muille sysätä.

Vierailija
30/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ero on käsitelty jo ennen varsinaista eroa. Näin minun miesystävän kohdalla oli, kun aloimme seurustella.

Mikäli eron jälkeen ajatukset levällään niin pitäisi ihan rehellisesti hakea kevyttä suhdetta tai olla yksin jotta ei loukkaa ketään.

Paskat ole. Sitä nollapistettä ei yksinkertaisesti voi kuvitella etukäteen.

Vierailija
31/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että sen toisen osapuolen pitäisi jotenkin osata nähdä ettei toinen ole ihan kunnossa ja olla uskomatta hänen sanoihinsa? Että omapa on vikasi jos tulit törkeästi käytetyksi laastarina? Sori vaan mutta aikuisella ihmisellä - myös vasta eronneella - on vastuu omista tekemisistään, sitä ei voi muille sysätä.

Juuri niin! Kyse on sellaisesta tilasta että vastaa mielisairautta. Monet joutuu turvautumaan lääkkeisiin ja terapiaan. Täytyy olla tyhmä päästään jos uskoo että joku pääsee yli pitkän liiton loppumisesta muutamassa viikossa. Ja tyhmälle käy tyhmästi.

Vierailija
32/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin! Kyse on sellaisesta tilasta että vastaa mielisairautta. Monet joutuu turvautumaan lääkkeisiin ja terapiaan. Täytyy olla tyhmä päästään jos uskoo että joku pääsee yli pitkän liiton loppumisesta muutamassa viikossa. Ja tyhmälle käy tyhmästi.

Et ole tosissasi. Jokainen vasta eronnut ei todellakaan kerro toiselle osapuolelle, että olenpa tässä just eronnut pitkästä liitosta/elämäni rakkaudesta. Mistä sen toisen pitäisi tietää mikä on tilanne? Pitäisi vissiin osata lukea ajatuksia?

Vierailija
33/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta erostani on kolme kuukautta ja olen sekaisin kuin seinäkello. Itse olen kyllä ollut yksin mutta ex-mies löysi kolmessa viikossa uuden. Melko mänttinä pidän sitä naistakin joka kuvittelee sen ihmisraunion kanssa jonkun parisuhteen nyt kukoistavan. Ja mies ei todellakaan ole sellaisessa mielentilassa että pystyisi mitään järkeään käyttämään.

Todennäköisesti eksäsi on löytänyt uuden kumppanin jo aiemmin. 

Melkein toivon että olisikin löytänyt niin siinä olisi vähän enemmän järkeä, mutta satun tietämään että löysi hänet tinderistä kolme viikkoa eron jälkeen. Vastaa suunnilleen sitä että heittäytyisi yhteen ensimmäisen vastaantulijan kanssa.

Vierailija
34/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi. Jokainen vasta eronnut ei todellakaan kerro toiselle osapuolelle, että olenpa tässä just eronnut pitkästä liitosta/elämäni rakkaudesta. Mistä sen toisen pitäisi tietää mikä on tilanne? Pitäisi vissiin osata lukea ajatuksia?

Lasketaan nyt tähän vaan ne jotka kertoo.

Vierailija
35/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, ettei mieleeni tule ketään exänsä perään haikaillutta treffiseuralaista. Sen sijaan useita exän haukkujia tai eroa treffeillä aktiivisesti läpikäyviä miehiä tapasin. Vuoden verran kantsii mielestäni keskittyä yksinoloon tai kevyisiin suhteisiin.

Vierailija
36/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin henkisesti täysin poissa suhteesta n. viimeisen vuoden ajan. Kun sitten lopulta sain erottua, oli lähinnä helpotus kun toinen ei ollutkaan enää siinä hänksättämässä. Ei se ollut mikään nollapiste, vaan vain piste. 

M46

Vierailija
37/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän tässä haettiinkin, että miksei voi käsitellä eroa rauhassa ennen kuin alkaa etsiä uutta suhdetta.......

No jos panettaa eikä eksä enää anna niin mitä muutakaan siinä tekisi?

Vierailija
38/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin henkisesti täysin poissa suhteesta n. viimeisen vuoden ajan. Kun sitten lopulta sain erottua, oli lähinnä helpotus kun toinen ei ollutkaan enää siinä hänksättämässä. Ei se ollut mikään nollapiste, vaan vain piste. 

M46

Suurempi todennäköisyys että et vaan ole käsitellyt eroasi vieläkään, vaan olet työntänyt ikävät tunteet pois mielestä.

Vierailija
39/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M46

Suurempi todennäköisyys että et vaan ole käsitellyt eroasi vieläkään, vaan olet työntänyt ikävät tunteet pois mielestä.

No ei, vaan ne ikävät tunteet oli pinnassa silloin kun olin vielä suhteessa. Eron myötä vapauduin niistä. 

M46

Vierailija
40/69 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopullisen eropäätöksen tekijä voi hyvinkin olla jo vuosia käsitellyt eroa ja täysin sinut hakiessaan avioeroa. Eroja on erilaisia.