Miehen työpaikan saannin estäminen?
Todennäköisesti moni teistä tuomitsee minut ja tämän keskustelun jo pelkästään otsikon perusteella, mutta olkaa kilttejä ja malttakaa lukea viestini loppuun asti ennenkuin kommentoitte mitään.
Tilanne on siis se että asumme avomieheni kanssa tällä hetkellä kahdestaan. Suhteemme on kyllä hyvällä pohjalla muuten, ja aikomuksena on ainakin minun puolesta myös jatkaa näin. Ainoa ongelma suhteessamme on lievä mustasukkaisuus sekä yltiömäinen kilpailun ja voiton tahto. "Kinastelemme" vähän väliä milloin mistäkin asiasta ja jopa TV:n kykyjenetsintäkilpailuista saadaan jo kisaa ja vedonlyöntiä aikaan. Tämä todennäköisesti juontaa juurensa molempien suuresta sisarmäärästä sekä taustasta joukkourheilulajeissa.
Minä itse työskentelen tällä hetkellä PK yrityksessä Web-suunnittelijana ja mieheni ohjelmistosuunnittelijana melko suuressa yrityksessä. Nyt mieheeni on kuitenkin otettu yhteyttä eräästä toisesta suuresta firmasta jossa palkka olisi n.30% parempi nykyiseen nähden. Tällä hetkellä palkkamme ja työmäärämme sekä vastuumme on kutakuinkin samat.
Mikäli mieheni saisi tuon työpaikan, edellyttäisi se muuttoa pääkaupunkiseudulle, sekä hänelle tietenkin parempaa palkkaa. En voi sietääkään ajatusta tuosta palkan kasvamisesta ja kysynkin nyt teiltä, olisiko moraalisesti väärin tai oikein "estää" mieheltäni tuon työpaikan saanti? Olisi se sitten valehtelemalla työnantajalle jotain, tai jopa kehoitusta miettimään tuon uuden työpaikan ja meidän suhteen väliltä.
Myönnän että kilpailuviettini on tässä asiassa ehkä jopa kohtuuttoman suuri mutta mitä mieltä te olette ja mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (31)
Kuulostaa enemmän yksilöurheilulta.
oliko tämä provo vai minne ap katosi?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 16:27"]
Kuulostaa enemmän yksilöurheilulta.
oliko tämä provo vai minne ap katosi?
[/quote] Harvemmin provot on näin yksityiskohtaisesti kirjoitettuja.
Odotan kyllä itsekin innolla, milloin palaa kommentoimaan asiaa.
Mitä ap siis tuntisi voittavansa, jos sabotoisi miehen työpaikan saamisen?
YES! Mä sain vastauksia, oon niin onnellinen.
Kauan mietin hyvää provoo ja se kannatti. Oon niin onnellinen!
Ap.
Kyse ei ole siis siitä että haluaisin miehelleni mitään pahaa, vaan ihan puhtaasti siitä kun olemme molemmat niin älyttömän voitontahtoisia etten halua olla tässä asiassa se huonompi osapuoli. Mieheni nykyinenkin palkka on jo sellainen jolla pärjäämme eikä mielestäni senkään takia ole tarvetta tuolle uudelle työpaikalle.
T. Ap
Näkisin tilanteen niin, että toivottavasti miehes tajuaa erota susta!
Olette varmaan reippaasti yli parikymppisiä?
Soita sille mahdolliselle uudelle työnantajalla ja esitä olevasi miehen äiti. Kysele kaikenlaista tyyliin että miten se meidän pekka mahtaa selvitä siellä ja kerro tulevasi paikalle ainakin ensimmäisen viikon ajaksi varmistamaan että kaikki varmasti on kunnossa ja että lapsi pärjää uudessa työpaikassaan ja tutustuu uusiin työtovereihinsa. Samalla voit pyytää tulevien läheisimpien työtovereiden yhteystiedot että voit soittaa heillekin.
Nimim. kiitti vitusti äiti. en olisi sitä työpaikkaa halunnutkaan ja miksi ihmeessä erehdyin edes kertomaan.
Olet pelannut joukkueessa? Tönitkö sielläkin joukkuekavereita nurin jos he meinasivat tehdä maalin?