Ketsupin kulutus
Kauanko kestä esim. kilon pullo ketsuppia? Meillä noin viikon!
Kommentit (53)
Teen itse ketsuppia, mutta eipä sitäkään paljon kulu. Jääkaapissa on ollut sama Heinz varmaan kolme vuotta, päässyt jopa muuttokuormaan välillä. Ei olla niin ketsupin perään tässä huushollissa.
Aika aggressiivista sakkia tänään liikkeellä.
Kyllä meillä lapset tykkää ketsupista mutta annetaan laittaa vaan tiettyjen "ketsuppiruokien" päälle. Ei tosiaankaan kaiken kanssa. Syövät ketsuppia pari-kolme kertaa kuussa.
Kyllä sitä muutkin syö, mut tällä palstalla ollaan täydellisiä. Meillä ei ketsuppia syö kuin mies enkä tiedä miten paljon sitä menee kun hän hankkii sen itse. Mä ja poika ollaan tomaatille allergisia.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:40"]Meillä poika 16v laittaa sitä joka ruokaan.ap [/quote] Hyi hele ota se pois siltä! Eikä varmana kaikkeen laita. Laittaako muka puuroon? Kalakeittoon? Ei taideta kunnon ruokaa teillä syödäkään
[/quote]
Älä missään nimessä ota koska ketsupissa on terveellistä lykopeenia.
Menee varmaan vähän kausittain se kulutus meillä. Joskus, kun eletään oikein säästeliäästi, niin saatetaan syödä jotain soijarouhemakaronilaatikkoa viikottain. Silloin sitä tietysti menee. Ja jos on vaikka lohkoperunoita tarjolla. Ei se purkki mitään ikuisuuksia kestä. Eikä hävetä yhtään, vaikka tämän keskustelun perusteella joka helvetin emäntä vääntää ketsuppinsa itse ja vain idiootit vetää ketsuppia :D
T: Reilu parikymppinen pariskunta
Meitä on kaksi, minä ja 18 v. lapsi. Minä en tykkää ketsupista ja lapsi laittaa harvakseltaan joihinkin ruokiin, että ehkä 2-3 putelia menee vuodessa. Tainut mennä jo vanhaksi jääkaapissa oleva, en muista milloin viimeksi sitä on käyttetty...
Ei ne teidän ketsupit kuulkaa vanhaksi ihan helposti mene. Etenkään, kun säilytätte jääkaapissa. Niissä on niin paljon etikkaa, että säilyvät huoneenlämmössäkin avattuna vuosia.
Ketsuppi on ihanaa! Felixin ketsuppia lisään aika moneen ruokaan lautasellani. Lapsetkin laittavat. Mies ei juurikaan muuhun kuin makaronilaatikkoon tai ranskalaisiin.
En ole ajatellut kuinka kauan pullo kestää. Ehkä pari viikkoa. Riippuen onko iso vai pieni pullo :)
Tiesittekö muuten, että ketsupissa on runsaasti lykopeenia eli tomaatista saatavaa antioksidanttia! Sokeri tietysti on huono puoli, mutta en sitten lisääkään esim. kahviin sokeria tai juo makeita virvoitusjuomia tai syö makeutettuja jogurtteja.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:51"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:48"]Nykyinen pieni purkki jääkaapissa näkyy menneen vanhaksi kesällä, joten ei sitä kovin paljoa kulu. Käytän mieluummin muita mausteita ja oikeaa tomaattipyrettä, kuin tomaatilla maustettua sokerikastiketta. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/jopa-neljannes-ketsupista-on-sokeria/1306767 Jos aloittajan perheessä menee kilo ketsuppia viikossa, tarkoittaa se sitä, että ketsupin mukana syödään noin kilo sokeria joka kuukausi. Aika paljon piilosokeria. [/quote]uskokaa nyt saatana että ketsuppia saa ilman sokeriakin [/quote] Voisitko antaa esimerkin? Ja sellainen ei kelpaa, jossa on sokerin sijaan makeutusainetta, niitä nyt ei syö tosiaan itse saatanakaan. [/quote]taidat olla vähän vajaa ? Makeutusaine ei ole sokeria nähnytkään
[/quote]
Itse taidat olla vajaa, en väittänyt että makeutusaine olisi sokeria vaan että se on ihan saatanan pahan makuista ja lisäksi helvetin epäterveellistä, että ei sitä voi pitää hyvänä vaihtoehtona sokerille. Vittu perkele. (Jokohan osasin puhua sun kieltä, molopää kusi-idiootti).
[/quote]
Lääkkeet....