Ketsupin kulutus
Kauanko kestä esim. kilon pullo ketsuppia? Meillä noin viikon!
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:48"]Nykyinen pieni purkki jääkaapissa näkyy menneen vanhaksi kesällä, joten ei sitä kovin paljoa kulu. Käytän mieluummin muita mausteita ja oikeaa tomaattipyrettä, kuin tomaatilla maustettua sokerikastiketta.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/jopa-neljannes-ketsupista-on-sokeria/1306767
Jos aloittajan perheessä menee kilo ketsuppia viikossa, tarkoittaa se sitä, että ketsupin mukana syödään noin kilo sokeria joka kuukausi. Aika paljon piilosokeria.
[/quote]uskokaa nyt saatana että ketsuppia saa ilman sokeriakin
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:48"]Nykyinen pieni purkki jääkaapissa näkyy menneen vanhaksi kesällä, joten ei sitä kovin paljoa kulu. Käytän mieluummin muita mausteita ja oikeaa tomaattipyrettä, kuin tomaatilla maustettua sokerikastiketta.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/jopa-neljannes-ketsupista-on-sokeria/1306767
Jos aloittajan perheessä menee kilo ketsuppia viikossa, tarkoittaa se sitä, että ketsupin mukana syödään noin kilo sokeria joka kuukausi. Aika paljon piilosokeria.
[/quote]
Kuuntele nyt itse mitä horiset
Eli me nyt pidetään ketsuppi tehtaita pystyssä kun ei kukaan muu sitä syö?? Ap
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:48"]Nykyinen pieni purkki jääkaapissa näkyy menneen vanhaksi kesällä, joten ei sitä kovin paljoa kulu. Käytän mieluummin muita mausteita ja oikeaa tomaattipyrettä, kuin tomaatilla maustettua sokerikastiketta. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/jopa-neljannes-ketsupista-on-sokeria/1306767 Jos aloittajan perheessä menee kilo ketsuppia viikossa, tarkoittaa se sitä, että ketsupin mukana syödään noin kilo sokeria joka kuukausi. Aika paljon piilosokeria. [/quote]uskokaa nyt saatana että ketsuppia saa ilman sokeriakin
[/quote]
Voisitko antaa esimerkin? Ja sellainen ei kelpaa, jossa on sokerin sijaan makeutusainetta, niitä nyt ei syö tosiaan itse saatanakaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:48"]Nykyinen pieni purkki jääkaapissa näkyy menneen vanhaksi kesällä, joten ei sitä kovin paljoa kulu. Käytän mieluummin muita mausteita ja oikeaa tomaattipyrettä, kuin tomaatilla maustettua sokerikastiketta.
[/quote]
Kuuntele nyt itse mitä horiset
[/quote]no mitä? Kerro sinä
Kuukausia. Itse en ketsuppia laita, kuin lihamakaronilaatikkoon ja sitä meillä ei kovin usein ole.
Lapset laittavat joskus johonkin muihinkin ruokiin.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:48"]Nykyinen pieni purkki jääkaapissa näkyy menneen vanhaksi kesällä, joten ei sitä kovin paljoa kulu. Käytän mieluummin muita mausteita ja oikeaa tomaattipyrettä, kuin tomaatilla maustettua sokerikastiketta. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/jopa-neljannes-ketsupista-on-sokeria/1306767 Jos aloittajan perheessä menee kilo ketsuppia viikossa, tarkoittaa se sitä, että ketsupin mukana syödään noin kilo sokeria joka kuukausi. Aika paljon piilosokeria. [/quote]uskokaa nyt saatana että ketsuppia saa ilman sokeriakin
[/quote]
Voisitko antaa esimerkin? Ja sellainen ei kelpaa, jossa on sokerin sijaan makeutusainetta, niitä nyt ei syö tosiaan itse saatanakaan.
[/quote]taidat olla vähän vajaa ? Makeutusaine ei ole sokeria nähnytkään
Varmaan ainakin vuoden (liekö enää syötävää...). Meillä ei käytetä ketsuppia oikeestaan koskaan. Toikin pullo lienee, kun oli vieraita (lapsia). Minun eikä mieheni perheessäkään ole ketsuppia paljon käytetty, joten ei olla siihen vaan totuttu. Samoin lapsemme (7v, 12v. ja 18v.) eivät tykkää. Tomaatteja kyllä rakastetaan ja syödään lähes päivittäin eri muodoissa. Teen myös aika usein tomaattichutneya, siis ihan ite:). Sitä käytetään lisukkeena.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:42"]Puolen kilon satsi menee noin vuodessa. Teen ketsupit itse ja pakastan pienissä purkeissa, säilyy näin vuoden. [/quote] ja tietysti teet ne purkitkin itse puusta
[/quote]
En sentään. Tykkään kokkailla, mutta veistely ja muu näpertely ei kiinnosta. ;)
Meillä ei kestä edes viikkoa kilon puteli ja lapsia 1 joka kuorruttaa joka ruuan ketsupilla (paitsi puuroa, koska ei syö sitä).
No ei kestä varmaan kuin 2vkoa. Lapset haluaa joka ruokaan sitä laittaa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:51"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:48"]Nykyinen pieni purkki jääkaapissa näkyy menneen vanhaksi kesällä, joten ei sitä kovin paljoa kulu. Käytän mieluummin muita mausteita ja oikeaa tomaattipyrettä, kuin tomaatilla maustettua sokerikastiketta. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/jopa-neljannes-ketsupista-on-sokeria/1306767 Jos aloittajan perheessä menee kilo ketsuppia viikossa, tarkoittaa se sitä, että ketsupin mukana syödään noin kilo sokeria joka kuukausi. Aika paljon piilosokeria. [/quote]uskokaa nyt saatana että ketsuppia saa ilman sokeriakin [/quote] Voisitko antaa esimerkin? Ja sellainen ei kelpaa, jossa on sokerin sijaan makeutusainetta, niitä nyt ei syö tosiaan itse saatanakaan. [/quote]taidat olla vähän vajaa ? Makeutusaine ei ole sokeria nähnytkään
[/quote]
Itse taidat olla vajaa, en väittänyt että makeutusaine olisi sokeria vaan että se on ihan saatanan pahan makuista ja lisäksi helvetin epäterveellistä, että ei sitä voi pitää hyvänä vaihtoehtona sokerille. Vittu perkele. (Jokohan osasin puhua sun kieltä, molopää kusi-idiootti).
[/quote]:D ap
mulla menee pari kolme putelia vuodessa. riippuu ruuasta mitä syön. heinz!
Kyllä se puolisen vuotta ainakin kestää. Taitaa olla ranskalaiset ja makaronilaatikko, milloin se pöytään nostetaan. Itse en käytä kyllä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:42"]Puolen kilon satsi menee noin vuodessa. Teen ketsupit itse ja pakastan pienissä purkeissa, säilyy näin vuoden.
[/quote] ja tietysti teet ne purkitkin itse puusta