Uskotteko että maailmanloppu on jo lähellä?
Olen miettinyt uskonasioita jo vuosia. Koronavirus ja etenkin nämä jatkuvat maailmanlaajuiset lockdownit ja tänään tullut uutinen ovat saaneet minut vakuuttuneeksi, että Ilmestyskirja todellakin ennustaa tulevaisuuden, jok kenties jo pian on täällä...Surettaa ihmiskunnan puolesta ja niiden läheisten puolesta, jotka eivät ymmärrä mitä on meneillään :/
Joskus nauroin follareille ja salaliittoteoreetikoille. Nyt olen alkanut ymmärää, että he taisivat sittenkin olla oikeassa. Miten muut uskossa olevat, pelottaako teitä tulevaisuus vai suhtaudutteko siihen rauhassa pelkäämättä ja luottaen Jeesukseen?
Ps. Kutsukaa vain hul_luksi, olen jo tottunut siihen...
Kommentit (580)
Olen uskossa, mutta en mieti maailmanlopun asioita.
Uskonasioita taas mietin paljonkin.
Jos se meidän elinaikanamme johonkin loppuu niin ydinsotaan.
Juupa, juu- olin n viiden vanha ja siitä eteenpäin lapsuudessani aina kuulin aikuisten vouhkaavan maailmanlopusta ( nimenomaan ns uskovaiset ihmiset ). Nyt olen 75v , ja ajattelen et kai se maapallo voi tuhoutua kun pojat leikkii ydinaseilla.
Ihmiskunnan tai jopa maapallon elämä saattaa päättyä, mutta universumin loppu ei liene kovin lähellä.
Päivän hauskin #Jouko Piho Suomen presidenttinä
Olen nähnyt 15.4.2008 lähtien vuosien mittaan 12 unta, joissa on viittauksia siihen, että minusta tulisi Suomen presidentti.
Sen lisäksi seitsemän eri henkilöä on sanonut minulle, että minusta pitäisi tulla presidentti tai vielä suoremmin, että minusta tulee presidentti.
Viimeksi näin viime yönä unta, että minut oli valittu presidentiksi ja olin menossa johonkin tilaisuuteen, jossa oli paljon ihmisiä. Minulla oli kädessäni iso valtikka, millaista ei Suomessa käytetä, joten sen merkitys on symbolinen kuvaten valtaa.
Kun kävelin kohti minulle varattua paikkaa, katsoin vasemmalle ja oikealle ja tervehdin ihmisiä pään nyökkäyksellä. Mietin kulkiessani, että toivottavasti minä nyt osaan käyttäytyä arvokkaasti ja presidentillisesti.
Päästyäni paikalleni jäin seisomaan, koska menossa oli jokin juhlallinen seremonia, luultavasti kansallislaulu, en muista tarkkaan.
Jonkin ajan kuluttua minua alkoi hiukan huimata, joten otin vieressä olevasta pöydästä tukevasti kiinni, mikä auttoikin ja seisoin paikallani suorana ja ylväänä.
Siihen heräsin.
Jos minusta tulee presidentti, se ei tapahdu tavanomaisesti vaalien kautta, vaan hätä- ja poikkeusoloissa, jolloin valtakunta on yhtäkkiä ilman korkeinta johtoa ja hallitus pyytää minua ryhtymään presidentiksi ja puhumaan heti kansalle televisiossa.
Esimerkkini on Raamatussa mainittu Joosef, joka oli aamupäivällä vankilassa, jonne hän oli joutunut väärien syytösten takia, mutta vielä saman päivän aikana Egyptin pääministeri, koska hän oli osannut selittää Jumalan antaman lahjan avulla faaraon unet oikein.
Eli vain Jumala voi asettaa minut presidentiksi siten, että hän vaikuttaa hallituksessa tahtotilan pyytää minua siihen virkaan.
Kuva: Jouko Piho presidenttinä.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppua on ennustettu eri tahoilta lukuisia kertoja, aina mennyt pieleen. No todennäköisesti se joskus kuitenkin loppuu.
Maailmalopun profeetat on kyllä käsittämättömän positiivista sakkia, ennustukset menevät pieleen kerta toisensa jälkeen, mutta aina joku jaksaa keksiä uuden päivämäärän: "Kyllä tämä ennen pitkää onnistuu!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka lukija ei itse uskoisi mihinkään, hän voisi huomioida sen, että raamatussa puhutaan että ennen Jeesuksen takaisin tuloa, maailmassa tapahtuu ainakin seuraavia asioita:
-Paljon maanjäristyksiä, ja muita luonnon onnettomuuksia
-Nälänhätää
-Kulkutautteja, kuten tämä koronavirus
-Sotia, kapinoita
-Merkkejä taivaalla, tarkoittaa kuuta ja avaruutta
-Monet kansat hyökkäävät yhdessä Israelia vastaan
-Israelin Jerusalemin uuden temppelin rakentaminen
-Antikristus joka menee temppeliin ja vaatii palvontaa
-Kristittyjen vainoa
-Pedon merkki, käteen tai otsaan. Ilman merkkiä ei voi ostaa mitään.Sotia ja tauteja on ollut aina, samoin nälänhätää. Ei vaan Suomessa olla totuttu sellaiseen, jos ei nyt jotain sikainfluenssaa lasketa.
Ei siitä nyt niin hirveän kauaa ole, kun Suomi oli sodassa. Tuppaavat vain unohtumaan nopeasti ja luullaan, että nykyään ollaan viisaampia.
Jeesuksen seuraajat oli tuomiopäivän lahko. Miksi kuvittelivat että ne myivät maatilansa ja käyttivät rahat kun olisivat voineet asuttaa jäsenet tiloille ja käyttää tuottoja.
Maailma ei lopu vaikka ihmiskunta loppuisi kokonaankin. Joten en usko.
Mitä tarkoitat maailmanlopulla?
Jotain ihmiskunnan tervehdyttämistä, missä jäljelle jää se 100 miljoonaa tjsp selviytyjää? Vai jotain muuta, maapallo poksahtaa palasiksi avaruuteen? No ei sellaista ole näkypiirissä vielä miljardeihin vuosiin.
Joillekin maailmanloppu on se että ei ole saanut naamaansa seiskalehteen kolmeen viikkoon, joillekin se että -40% alejauheliha oli loppunut kun ehti Alepaan.
Joillekin se on maailmanloppu että... keksi tähän oma versiosi. Maailmanloppu jollekin voi olla esimerkiksi että oli tästä haaveillut puolet aikuisiästään, eli jo 3 kuukautta, ja sitten se olikin jo mennyt, uniikkituote kun on... https://gemtrade.fi/product/kaulaketju-18k-kultaa-45-cm-hieno/
Kerro mitä tarkoitat kysymykselläsi, niin saatat saada relevantteja vastauksiakin. Jos nyt sellaisia edes kaipaat, luulen että huomiota vain hakemassa.
Nasaretin miehen salaisuus
Ainoa oikea uskonto?
Miten muuten voi selittää sen, että eri uskontoihin kuuluvat ihmiset näkevät oman uskontonsa hahmoja kuolemanrajakokemuksissa. Kristityt näkevät Jeesusta tai Saatanaa, muslimit näkevät hahmoja Koraanista ja juutalaiset oman uskontonsa hahmot. Kovin paljon videoita on tästä ja myös tutkimuksia tehty tästä aiheesta.
Kaikki on saatanasta (jota ei ole edes olemassa), vain kristittyjen kokemus on Jumalasta.
https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
Reinkarnaatio on poistettu Raamatusta.
Kristitty ei ole automaattisesti korkean moraalin synonyymi. Sanomalehdistä voi lukea tarinoita tällaisista kristityistä: Jalovaara, Koivisto ja muista. Eikä se, että joku on ateisti, automaattisesti tarkoita, että ateistilla ei olisi moraalia. Monet ateistit ovat paljon moraalisempia kuin jotkut kristityt.
Miten hemmetissä tämä ketju saa olla pystyssä?
Jo ekasta viestistä näkee, että tämä on trollien omaa maata. Onko sivuston kanta se, että näille saa olla yksi paikka pelotteluun ja valeinfon levitykseen, ja muut poistetaan?
Miksi yksi ketju saa olla, kun sokea Reettakin näkee, että osa kirjoittajista on rajan takaa?
Ainainen ihmisten pelotteleminen ikuisella helvetillä on rikos koko ihmiskuntaa vastaan.
Kristityt poistavat edelleen ahkerasti ketjuja, koska he eivät halua, että meillä on vapaus valita, mihin uskomme. Siksi laitan linkkejä moniin paikkoihin, koska kristityt yrittävät kaikki poistaa.
Tässä on englanninkielinen kirja täsmälleen samasta asiasta.
https://www.amazon.co.uk/Reincarnation-Controversy-Uncovering-Truth-Religions/dp/188708911X
Reinkarnaatiokiista: Uncovering the Truth in the World Religions: Uncovering the Truth in the World Religions Paperback
Tässä kirjassa selvitetään monia myyttejä ja stereotypioita jälleensyntymisajattelusta, joita esiintyy maailman suurimmissa uskonnoissa. On ilo nähdä, että niin monet lähteet on koottu ja tiivistetty mukavaan, pieneen teokseen, joka on tehokas sekä opiskelijoiden että yleisön lukijoiden kouluttamisessa. Guy L. Beck, tohtori, uskontotieteen laitos, Loyolan yliopisto.
Kristityt vastustavat taas sitä, että ihmisille kerrotaan jälleensyntymisestä.
https://www.facebook.com/Gaia/videos/why-was-reincarnation-removed-from-the-bible/1807452312618785/
Vierailija kirjoitti:
Kristityt poistavat edelleen ahkerasti ketjuja, koska he eivät halua, että meillä on vapaus valita, mihin uskomme. Siksi laitan linkkejä moniin paikkoihin, koska kristityt yrittävät kaikki poistaa.
Tässä on englanninkielinen kirja täsmälleen samasta asiasta.
https://www.amazon.co.uk/Reincarnation-Controversy-Uncovering-Truth-Religions/dp/188708911X
Reinkarnaatiokiista: Uncovering the Truth in the World Religions: Uncovering the Truth in the World Religions Paperback
Tässä kirjassa selvitetään monia myyttejä ja stereotypioita jälleensyntymisajattelusta, joita esiintyy maailman suurimmissa uskonnoissa. On ilo nähdä, että niin monet lähteet on koottu ja tiivistetty mukavaan, pieneen teokseen, joka on tehokas sekä opiskelijoiden että yleisön lukijoiden kouluttamisessa. Guy L. Beck, tohtori, uskontotieteen laitos, Loyolan yliopisto.Kristityt vastustavat taas sitä, että ihmisille kerrotaan jälleensyntymisestä.
Jälleensyntyminen ja länsimainen kulttuuri
Vaikka ajatukset jälleensyntymisestä liitetään yleensä idän suuriin ajattelijoihin, käsitteellä on pitkä ja kunniakas historia myös länsimaisessa kulttuurissa. Esimerkiksi tunnettu historioitsija Sirarpie Der Nersessian sanoo:
"Yleisesti ottaen ei ole selvää, kuinka syvälle idän ajatukset tunkeutuivat kreikkalais-latinalaisuuteen: Aleksanteri Suuren ajoista lähtien skeptisyyden kasvu siellä johtui Intian vaikutuksen vastustamisesta."
Sirarpie Der Nersessian mainitsee, että Apollonius, kuuluisa filosofi-pythagoralainen, joka eli ennen ajanlaskumme alkua, matkusti Efesoksesta Intiaan ja toi monia brahmanien salaisuuksia sieltä lainaten länteen[15]. Kreikkalainen historioitsija Herodotos (5. vuosisata eKr.) oletti, että egyptiläiset olivat ensimmäisiä jälleensyntymisen kannattajia, mutta egyptiläiset itse tunnustivat idän, erityisesti Intian, aidoksi siirtolaisuuskäsitysten lähteeksi. Varhaiset egyptiläiset muistiinpanot osoittavat, kuinka jumala Osiris, esoteerisen tiedon ruumiillistuma, tuotiin Intiasta Egyptiin täplikkään sonnin muodossa, joten kaikki Osiriksen seuraajat uskovat, että jumala jälleensyntyi sonnina. Muinaisten intialaisten perinteiden tavoin muinaisten egyptiläisten käsitykset jälleensyntymisestä ulottuivat erilaisiin eläimiin.
Richard Garb oli aikansa (1800-luvun lopulla) ehkä tunnetuin Intian tuntija, ja vaikka hänen kirjoituksensa oli kirjoitettu kristillisestä näkökulmasta, hän kuitenkin väitti, että Intialla oli alkuperäinen vaikutus antiikin kreikkalaisen ja siten koko länsimaisen ajattelun kehitykseen yleensä[18]. Historiantutkija-indologi Arthur Osborne kehitti tätä ajatusta. Hänen mukaansa itäintialaiset käytännöt ja tavat, kuten kokonaisvaltainen lääketiede, kasvisruokavalio ja uskonnollinen mystiikka, tasoittivat vähitellen tietä länsimaiselle filosofialle ja kirjallisuudelle. Osborne ja muut 1800-luvun tutkijat väittävät, että länsimaat kuulivat jälleensyntymisestä ensimmäisen kerran Intian vaikutuksesta länsimaisiin filosofeihin ja kirjailijoihin.
No ei tämä Suomikaan niin montakymmentä vuotta ole hyvinvointivaltio ollut.