Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästynyt joulukortti

Vierailija
17.12.2024 |

Mikäs olisi mielestänne paras toimintatapa? Olen unohtanut lähettää tärkeälle, joskin kaukaiselle sukulaiselle kaukomaahan, joulukortin. Unohdin viimekin vuonna. En yleensä lähetä kortteja niin pääsee unohtumaan. 

Kysymys: Laitanko joulukortin joka menee reilusti myöhässä (olisi perillä vuodenvaihteessa) vai lähetänkö sen kalliina pikakirjeenä? On siis todella kallis, järjetön hinta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä E-kortti sähköpostissa. Ei maksa mitään.

Vierailija
2/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä uudenvuodenkortti ja joulutervehdys netissä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä normipostina. Hän ilahtuu kuitenkin, eik se päivämäärä aikuisille ihmisille niin tärkeä ole!

Vierailija
4/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi tuli naapurikaupungista lähetetty joulukortti pääsiäisviikolla.  Joten aivan sama milloin lähetät jos suomen Posti on kuljettamassa pätkänkään.

Vierailija
5/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
6/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että laita käsinkirjoitettu kortti, johon laitat jonkin itse kirjoittamasi viestin, kerrot ja kysyt vaikka kuulumisia. Uuden vuoden kortti käy myös. Jos on myös sukulaisen puhelinnumero, voisit laittaa myös tekstiviestiä tai whatsappia, että kortti tulee perässä.

Vierailija
7/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on vaikka huru mycket. Osta pahvikortti, skannaa se ja lähetä sähköpostilla. Jos haluat lähettää käsinkirjoitetun kortin, niin skannaa silloin se kirjoitettu puolikin. Formaatti jpg ja koko mielellään A6, niin vastaanottaja voi tulostaa sen helposti ja liimata etu ja takaosan vastakkain.

Vierailija
8/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on sukulainen, jolle olen välillä lähettänyt sesonkikortteja tai synttärikortin. Usein se on mennyt myöhässä eli jopa 2-3 pv myöhässä, koska olen huono ennakoimaan näitä asioita. Olen vain huono ja se siitä. Luulisi että ajatus on kuitenkin tärkein, mutta ehei, henkilö on viime vuosina alkanut ilkeillä kortin myöhästymisestä. Ihan päin naamaa vittuilee. Sähköpostissa myös. Käsittämättömän huonoa käytöstä! 

Vierailija
9/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelimella kuva joulukortista ja lähetä se viestillä vastaanottajalle.

Vierailija
11/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvanottamisvinkkiä olen kokeillut. Sukulaistäti alkoi sen jälkeen vittuilla kahta kauheammin.

Ap

Vierailija
12/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lähettänyt korttisi sen sijaan että ihmettelet täällä! Tänään on vasta tiistai.

Vierailija
13/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postit taisin normi postina, koska ei mene pikana nopeammin kun kulkevat lentojen mukaan, yhdistä uuden vuoden toivotus siihen. Itse olen aikoinaan saanut joulukortin Espanjasta helmikuussa. 

-
14/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava, joka laittaa joulukortin helmi-maaliskuussa. Ensin olin hämmästynyt. Nyt kun siitä on tullut tapa, osaan jo hymyillä kortin saatuani.  Hän lähettää tervehdyksiä myös puhelimitse.

Vierailija
15/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kortti nyt ja onnittelut jouluaattona tai -päivänä sähköisesti.

Voit aina sanoa että laiton kyllä kortin ajoissa matkaan, mutta posti on niin hidas.

Ja ensi vuonna laitat sen kortin marraskuun lopulla-joulukuun alussa menemään.

Vierailija
16/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat normaalin priortity kirjeen (kortti kuoreen, huomaa painoraja 20g) ja laitat tiputat sen postilaatikkoon. Manailet sitten postin hidasta toimintaa, jos ei ehdi ajoissa.

Ennen jouluposti kulki muuten tuolla menetelmällä Eurooppaan nopeammin kuin normaalin joulupostiryysiksen joukossa, nykyään tulee laitettua vain sähköisesti.

Vierailija
18/20 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sukulaiselle. Jos on kallista soittaa, niin pidä puhelu lyhyenä. Tai käykö jokin skype tai wa-puhelu? Tai sitten laita kortti, mutta laita siihen  päivämäärä esim. 10.12.24, niin vaikuttaa siltä, että olet silloin ollut kortteja kirjoittamassa. 

Vierailija
19/20 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/20 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kortin menemään tavallisen postin kautta. Saa sitten kuin saa. 

Ei mitään sähköisiä viestejä. Miksi pitäisi moninkertaisesti muistaa? Vanhat ihmiset eivät ylipäätään tykkää viesteistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme