Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun vaikea ymmärtää haluani tulla äidiksi 21-vuotiaana?

Vierailija
10.12.2014 |

Okei, no nyt saa sitten kysellä jos mielesi tekee. Täällä tuntuu olevan niin kauhean vaikea ymmärtää muiden valintoja, mm tätä tai sitten vanhempana äidiksi tulemista ja no...ihan kaikkea :D

En ole pariin vuoteen käynytkään kuin vilkaisemassa muutaman kerran  ja heti pistäytyessäni ihan kunnolla huomasin, että jaahas taas on uudet mamit tulleet äideiksi ja keksineet epävarmuuksissaan mitä kaikkea nyt "eivät mitenkään ymmärrä" ja suorastaan ilkkuvat ketjutolkulla.

Antaa tulla kysymyksiä. Ei haittaa vaikka tunnistettaisiin.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:43"]

On koska menetät vapautesi niin nuorena. Tarkoitan että olet niin nuorena 24/7 vastuussa toisesta et voi tehdä paljoa spontaaneja juttuja. Mutta kaikkien oma valinta tämä siis vain minun mielipide.

[/quote]

Niinkuin mitä spontaaneja juttuja? Jos on koulussa tai töissä, tai on vaikka lemmikkieläin, niin ei sitä kauhean radikaaleja juttuja tehdä, varsinkin kun harvalla on rahaa tehdä ihan mitä tykkää. Se vapaus on jotenkin suhteellinen asia, lähinnä korvien välissä.

Toisia ihmisiä ahdistaa täysin kuvitellutkin asiat, esim. asuntolaina. Toiselle asuntolainalla ei ole mitään merkitystä, sitä maksetaan pankille samalla tavalla kuin maksettaisiin vuokraa vuokranantajalle, toiset taas stressaavat että kun ovat velkaa jollekin, ja laskevat joka penniä, että montako nyt on vielä sitä velkaa.

Vierailija
62/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60, mistä jutuista siis jäit kavereiden kanssa paitsi? Ryyppyjuhlista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:48"]Itse sain 16- vuotiaana esikoisen. Lapseni on nyt 5 vuotta ja elämä mallillaan. 17-vuotiaana menin ammattikouluun, meni hyvin läpi 2,5 vuodessa ( koska kävin työvaltaisesti oppimassa) ja sen käytyäni olen ollut vakitöissä, eikä ole mitään ongelmia ollut lapsen isän kanssa. Ei se tarkoita että jos on nuori on huonompi äiti kuin joku vanhempi äiti. Kyllä vanhempani hieman "pelkäsivät" että lapsi jäisi heidän vastuulleen mutta jälkeen päin puhuen he ovat ymmärtäneet että sen ikäinenkin voi olla järkevä, osaa kantaa vastuut teoistaan.
[/quote] lisätäkseni vielä, enkä ole päivääkän katunut tai hävennyt sitä!

Vierailija
64/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selvästi paistaa läpi että tahallaan teit noin epäselvän aloituksen... Eihän tuosta voi millään hoksata että olet oikeasti nyt jo vanhempi ja monen lapsen äiti.

Vierailija
65/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:46"]

Kyllä minun on hyvin vaikeaa ymmärtää että joku haluaa äidiksi 21vuotiaana. Osaatko edes hävetä?

[/quote]

Hävetä? Äitiyttäkö? Miksi ihmeessä häpeäisin äitiyttä? Häpeätkö sinä sitä vai oletko lapseton/vela?

ap
[/quote]

On mulla lapsia. Miten ne nyt tähän liittyy?

Vierailija
66/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:43"]

On koska menetät vapautesi niin nuorena. Tarkoitan että olet niin nuorena 24/7 vastuussa toisesta et voi tehdä paljoa spontaaneja juttuja. Mutta kaikkien oma valinta tämä siis vain minun mielipide.

[/quote]

Niinkuin mitä spontaaneja juttuja? Jos on koulussa tai töissä, tai on vaikka lemmikkieläin, niin ei sitä kauhean radikaaleja juttuja tehdä, varsinkin kun harvalla on rahaa tehdä ihan mitä tykkää. Se vapaus on jotenkin suhteellinen asia, lähinnä korvien välissä.

Toisia ihmisiä ahdistaa täysin kuvitellutkin asiat, esim. asuntolaina. Toiselle asuntolainalla ei ole mitään merkitystä, sitä maksetaan pankille samalla tavalla kuin maksettaisiin vuokraa vuokranantajalle, toiset taas stressaavat että kun ovat velkaa jollekin, ja laskevat joka penniä, että montako nyt on vielä sitä velkaa.

[/quote]

Samaa mieltä. En kertakaikkiaan ymmärrä tätä vapausasiaa. Minulle se vapauden menetys voisi olla sitä, etten pääsisi enää ulos kodistani. Minulla olisi jokin kauhea mies joka pitää minua alistettavana neljän seinän sisällä. Se jos joku olisi vapauden kmenettämistä. Myöskin olen ihmetellyt eikö erästä reilu 30v ystävää ahdista yhtään kun hän ei voi lähteä mihinkään extempore, esimerkiksi syömään kanssani koska miehen kanssa pitää etukäteen sopia. Sekin olisi minulle aika uuvuttavan sitovaa, mutta voin lähteä ihan minä iltana tahansa ja jos huvittaa ensi viikonloppuna lähteä akkalauman kanssa juhlimaan niin senkus menen. Vapauden tunne on minulla siinä, että voisin lähteä jos haluaisin, vaikka en sitten menisikään. :)

Ja kun ei ole vauvoja talossa, voin hyvin vaikka lähteäkin viikonloppureissulle tyttöjen kesken ja siitä muutaman vuoden päästä vaikka viikoksikin jos nyt iskisi jokin tarve mitä ei ole tähän asti tullut. Haaveena kiertää perheen kanssa maailmaa kun lapset ovat isompia ja innokkaina lähtemässä. :) Emmehän itsekään ole silloin vanhoja.

ap

Vierailija
67/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:46"]

Kyllä minun on hyvin vaikeaa ymmärtää että joku haluaa äidiksi 21vuotiaana. Osaatko edes hävetä?

[/quote]
Häpeätkö sitä?

ap

Hävetä? Äitiyttäkö? Miksi ihmeessä häpeäisin äitiyttä? Häpeätkö sinä sitä vai oletko lapseton/vela?

ap
[/quote]

On mulla lapsia. Miten ne nyt tähän liittyy?

[/quote]

Vierailija
68/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:56"]

Aika selvästi paistaa läpi että tahallaan teit noin epäselvän aloituksen... Eihän tuosta voi millään hoksata että olet oikeasti nyt jo vanhempi ja monen lapsen äiti.

[/quote]

Et varmaankaan usko vaikka sanon, mutta en tehnyt tahallisesti epäselvää aloitusta. Kirjoitin vain äkkiä jotain ajattelematta sen kummemmin miten sen voi myös ymmärtää. Mutta nythän se asioiden oikea laita on tullut jo selväksi. 

ap

Vierailija
69/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 21, kun esikoinen syntyi. En kokenu olevani edes liian nuori. Siskoni sai juuri vauvan, hänkin 21-vuotias.

Vierailija
70/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:46"] Kyllä minun on hyvin vaikeaa ymmärtää että joku haluaa äidiksi 21vuotiaana. Osaatko edes hävetä? [/quote]   Hävetä? Äitiyttäkö? Miksi ihmeessä häpeäisin äitiyttä? Häpeätkö sinä sitä vai oletko lapseton/vela?   ap [/quote] On mulla lapsia. Miten ne nyt tähän liittyy?

[/quote]

Häpeätkö siis äitiyttäsi?

ap

Vierailija
71/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:55"]60, mistä jutuista siis jäit kavereiden kanssa paitsi? Ryyppyjuhlista?
[/quote]
Ystäväpiirissäni ei pidetä 'ryyppyjuhlia'. Äitinä en tietenkään päässyt osallistumaan kaikkiin tyttöjen iltoihin, mökkireissuihin yms koska se aika on pois perheeltä. Useimpiin ei liittynyt edes alkoholia ja aina joku oli juomatta. Meillä on tiivis tyttöporukka jonka kanssa istutaan brunssilla, saunassa tai laiturilla kesäiltana parantamassa maailmaa. Näemme pari kertaa kuussa-kerran viikossa, näin usein ei tietty opiskelevana perheellisenä onnistu. Viikonlopuksi en viitsi edes mihinkään mökille lähteä oikeastaan vieläkään. Pahimpaan vierastusaikaan en viitsinyt jättää huutavaa lasta isänsä kanssa koko illaksi.

Vierailija
72/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan joillekkin vaikeaa ymmärtää että jotkut eivät ole samanlaisia kun itse on ollut/on. Jotkut tosiaan ovatkin todella lapsellisia vielä 30v, mutta ei tietenkään tarkoita että joku ei voisi aikuistua jo varhaisessa vaiheessa. Kaikki eivät tarvitse sitä villiä nuoren elämää, ravata baareissa ja matkustella spontaanisti. Itse olen 21v, haluisin kovasti lapsen ja olen enemmän kuin valmis. Harmi vain että mies on työtön ja muutenkin vielä miettii onko valmis isäksi. En halua painostaa ketään isäksi ja vielä odotellaan parempaa taloustilannetta ja miehen halua tulla isäksi. Todellakin haluan että mies on yhtälailla mukana ja innoissaan lapsen saamisessa. Meillä kyllä muuten on tosi hyvä pohja seurustelussa, pian 5 vuotta yhdessä ja tunnemme toisemme paremmin kun kukaan muu, edes omat äitimme. Meillä on kaksi koiraa ja ne jo rajoittaa elämää aika paljon kun ei voi viedä yleensä kavereille mukaan tai kauppaan yms ja on vielä toinen vasta 7kk ja tuhoaa kotona paikkoja jos liikaa yksin. Ei todellakaan olla mitään baarissa hilluvia teinejä enää. Aikuisia ollaan ja piste. 

Vierailija
73/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:46"] Kyllä minun on hyvin vaikeaa ymmärtää että joku haluaa äidiksi 21vuotiaana. Osaatko edes hävetä? [/quote]   Hävetä? Äitiyttäkö? Miksi ihmeessä häpeäisin äitiyttä? Häpeätkö sinä sitä vai oletko lapseton/vela?   ap [/quote] On mulla lapsia. Miten ne nyt tähän liittyy?

[/quote]

Häpeätkö siis äitiyttäsi?

ap
[/quote]

En tietenkään! Hyi, saisit hävetä!

Vierailija
74/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:10"]

Se on vaan joillekkin vaikeaa ymmärtää että jotkut eivät ole samanlaisia kun itse on ollut/on. Jotkut tosiaan ovatkin todella lapsellisia vielä 30v, mutta ei tietenkään tarkoita että joku ei voisi aikuistua jo varhaisessa vaiheessa. Kaikki eivät tarvitse sitä villiä nuoren elämää, ravata baareissa ja matkustella spontaanisti. Itse olen 21v, haluisin kovasti lapsen ja olen enemmän kuin valmis. Harmi vain että mies on työtön ja muutenkin vielä miettii onko valmis isäksi. En halua painostaa ketään isäksi ja vielä odotellaan parempaa taloustilannetta ja miehen halua tulla isäksi. Todellakin haluan että mies on yhtälailla mukana ja innoissaan lapsen saamisessa. Meillä kyllä muuten on tosi hyvä pohja seurustelussa, pian 5 vuotta yhdessä ja tunnemme toisemme paremmin kun kukaan muu, edes omat äitimme. Meillä on kaksi koiraa ja ne jo rajoittaa elämää aika paljon kun ei voi viedä yleensä kavereille mukaan tai kauppaan yms ja on vielä toinen vasta 7kk ja tuhoaa kotona paikkoja jos liikaa yksin. Ei todellakaan olla mitään baarissa hilluvia teinejä enää. Aikuisia ollaan ja piste. 

[/quote]

Aikuisia täälläkin, mutta lapsekkaita sellaisia. ;) Sitä en halua koskaan menettää, aivan kuten omat vanhempani jotka edelleen hulluttelevat ja ovat villejä. Heitä ihaillen.

ap

Vierailija
75/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:57"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:46"] Kyllä minun on hyvin vaikeaa ymmärtää että joku haluaa äidiksi 21vuotiaana. Osaatko edes hävetä? [/quote]   Hävetä? Äitiyttäkö? Miksi ihmeessä häpeäisin äitiyttä? Häpeätkö sinä sitä vai oletko lapseton/vela?   ap [/quote] On mulla lapsia. Miten ne nyt tähän liittyy? [/quote]   Häpeätkö siis äitiyttäsi?   ap [/quote] En tietenkään! Hyi, saisit hävetä!

[/quote]

Menen heti nurkkaan.

ap

Vierailija
76/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:57"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:46"] Kyllä minun on hyvin vaikeaa ymmärtää että joku haluaa äidiksi 21vuotiaana. Osaatko edes hävetä? [/quote]   Hävetä? Äitiyttäkö? Miksi ihmeessä häpeäisin äitiyttä? Häpeätkö sinä sitä vai oletko lapseton/vela?   ap [/quote] On mulla lapsia. Miten ne nyt tähän liittyy? [/quote]   Häpeätkö siis äitiyttäsi?   ap [/quote] En tietenkään! Hyi, saisit hävetä!

[/quote]

Minusta ap tuntuu että tämä ihminen ei oo oikee mukana täs jutus ja katosi kartalta jo aikaa sitten. Mutta älä välitä noista. -ulkopuolinen

Vierailija
77/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:13"]

[/quote]

Aikuisia täälläkin, mutta lapsekkaita sellaisia. ;) Sitä en halua koskaan menettää, aivan kuten omat vanhempani jotka edelleen hulluttelevat ja ovat villejä. Heitä ihaillen.

ap

[/quote]

Jotkut ottaa aikuisuuden liian vakavasti. Ei ymmärretä että aikuinenkin voi olla vähän lapsekas ja villi :) ollaan aikalailla samalla aaltopituudella siis.

Vierailija
78/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:13"]

[/quote]

ap

[/quote]

Jotkut ottaa aikuisuuden liian vakavasti. Ei ymmärretä että aikuinenkin voi olla vähän lapsekas ja villi :) ollaan aikalailla samalla aaltopituudella siis.

[/quote] Näin on

ap

Vierailija
79/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kait. Itse haluaisin vasta joskus 28-vuotiaana, muttei haittaa jos tupsahtaa aiemmin. Nyt 24v.

Vierailija
80/92 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itsekin olin vauvakuumeinen tuossa iässä jo,mutta elin kuitenkin opiskelijaelämää eikä sopivaa miestä (onneksi) tuolloin löytynyt. Haaveilin kuitenkin vauvasta ja hoidin lapsia eri perheissä.Nyt 10 vuotta myöhemmin olen saanut juuri esikoiseni. Silloin se olisi tuntunut pitkältä ajalta jos sen olisi tiennyt, tällä hetkellä tuntuu että juuri näin kaiken on pitänyt mennäkin. Niin se elämä menee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi