Kirjoja odotuksesta ja synnytyksestä 2-4-vuotiaallle?
Isoveljiä kiinnostaa kovin vauva äidin mahassa ja Myyrä puhemiehenä kirjassa olikin kivan yksinkertaisesti pupuäidistä, joka sai poikasia. Nyt kaipaisin vinkkejä muista kirjoista, joissa aihetta käsitellään tarpeeksi yksinkertaisesti. En siis kaipaa kirjoja, joissa " selitetään liikaa" ts. isompien kirjoja. Poikia ei vielä ole askarruttanut esim. miten vauva on joutunut äidin mahaan, joten turha sitä on vielä kovin selitää.
Kommentit (3)
Meillä on paljon luettu kirja 2,5-vuotiaan kanssa; Vallaton vauva valtaa vatsan. Tosi kiva kirja!
Jossain olen myös lukenut; Sauli saa pikkusiskon tmv...
Noita Vallaton vauva-kirjoja on muitakin, meiltäkin löytyy toinenkin mutta se ei ole niin kiva.
Mutta tuo edellä mainittu on kyllä oikein mukava kirja tuon ikäiselle joka ei vielä niin hirmu syvällisesti osaa pohtia sitä vauvan vatsassaoloa :)
löytyy sellainen kirja jonka nimi on jotain tänne päin, kun " Äidin mahassa kasvaa vauveli" .
Siinä kyllä selitetään aika tarkasti kuinka isin pippeli jäykistyy ja kun tuntuu mukavimmalle, sieltä tulee vauvasiemeniä....
Itse olen lukenut kirjaa soveltaen omalle lapselle jo alle 3v. lähtien. Lapseni tykkää siitä kovasti, kun raskautta on käsitelty kuukausi kuukaudelta lapselle sopivalla tavalla.
Nyt se on meillä ahkerassa käytössä, kun vihdoinkin pikkuveli tai sisko on tulossa (esikoinen jo 5v.)
...mutta ajattelin laittaa sen tähän, jos jotakuta muuta kiinnostaa " enemmän selittävä" kirja. Nimittäin semmonen kirja kuin " Pete, Pii ja pikkuinen" on aivan loistava! En muista nyt tekijää, valitettavasti, ja painoskin tästä kirjasta on loppunut (myös omaksi harmikseni, koska oma kirjani on jo melkoisen kulunut), mutta jostain divarista tms. voisi löytyäkkin!