Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estääkö tällainen harrastaminen lasten hankinnan?

Vierailija
10.12.2014 |

Tällä palstalla puhutaan aika ajoin pienten lasten vanhempien harrastusmenoista. Minun harrastukseni tapahtuvat kuitenkin yleensä kotona, ja ne vaativat aina muutaman tunnin keskeytyksetöntä syventymistä kerrallaan. Tähän asti tämä ei ole ollut mikään ongelma, koska puolisoni ei vaadi jatkuvaa seuranpitoa vaan osaa kyllä keksiä itselleen tekemistä, ja lapsettomana pariskuntana yhteistä aikaa löytyy kyllä yllin kyllin. Nyt olen kuitenkin miettinyt, onnistuisiko tällainen jokapäiväinen 2-4 tunnin syventyminen lapsiperheessä, vai täytyyö lisääntymissuunnitelmat hylätä. Harrastuksistani en ole valmis luopumaan enkä edes laittamaan niitä tauolle. Tuhon päälle tulee toki sitten vielä liikunnat ja ystävien tapaamiset, mutta unohdetaan ne nyt.

Kokemuksia? Näkemyksiä?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ovi lukkoon, kun harrastat mietiskelyä. Mies hoitakoon lasta.

Vierailija
22/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:00"]

MINÄ MINÄ MINÄ-ihmiset eivät yleensä ole kovin hyviä äitejä tai isiä...

[/quote]

Millainen on "MINÄ MINÄ MINÄ -ihminen"? -ap

[/quote]

Sellainen joka luulee voivansa syödä kakun ja säästää sen. Sellainen joka luulee voivansa hankkia lapsia ja silti elävänsä tismalleen kuin ennenkin, joutumatta tekemään elämässä mitään kompromisseja jonkun muun hyväksi. Joka ajattelee minunharrastus, minun2-4tuntia, minäenvoilopua, minunpitääsaada jne.

[/quote]

Ok. No, minä en luule mitään, ja siksi laitoinkin tämän gallupin pystyyn. Toistaiseksi kukaan ei ole sanonut, että heillä jommallakummalla vanhemmalla on tämän verran päivittäistä harrastusaikaa, mutta muissa ketjuissa kyllä valitetaan, että puoliso on koko ajan harrastamassa. Mielenkiintoista... -ap

[/quote]

Ne tapaukset, joissa puoliso on kokoajan harrastamassa lapsen saannin jälkeen, on hyvä esimerkki toimimattomasta parisuhteesta ja huonosta vanhemmuudesta. Haluatko kenties sellaiseen alkaa? Jos, niin tee ihmeessä naises kanssa lapsi ja jatka elämää kuin lasta ei olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:51"]

Mies ei näkisi tuossa mitään ongelmaa => ajattele siis kuin mies, hanki lapsi ja jatka elämää kuten ennen lasta.

[/quote]

Minä olenkin mies. -ap

[/quote]

Aloittajaa on alapeukutettu, koska hän on mies. Ja jonkun mielestä tämä ei ole miesvihamielinen palsta?

Vierailija
24/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mikä herra ap:n harrastus on?

Vierailija
25/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:32"]

[/quote]

Taitaa olla Vauva-palstailu

Vierailija
26/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta; mitä harrastat ap?

Vierailija
27/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:32"]

[/quote]

Olen käsityöläinen. Entisöin, huollan, suunnittelen ja rakennan kalusteita, esineitä, elektroniikkaa ja kulkupelejä. -ap

Vierailija
28/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko mies vai nainen mutta jos ei ole aikaa omalle lapselle tai parisuhteelle niin ei pidä lasta tai parisuhdetta hommata. Kun on yksin saa harrastaa mitä haluaa ja koska haluaa ja vaikka 24/7 jos vaan talous kestää!

Lapsi ei ole mikään kasvi jota kastellaan silloin kun muistetaan...

Vierailija
29/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:32"]

[/quote]

Olen käsityöläinen. Entisöin, huollan, suunnittelen ja rakennan kalusteita, esineitä, elektroniikkaa ja kulkupelejä. -ap
[/quote]
Voit siis tarvittaessa keskeyttää työn, jos vaikka rouva kaipaa apua lapsen kanssa. Lapsen ja koko perheen voi välillä ottaa verstaalle mukaankin, tosin kyllä vähän keskittymiseen vaikuttaa. En näkisi tässä mitään ongelmaa, jos olet joustava persoona.

Vierailija
31/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa 23-07

Töissä 08-16

Harrastuksia 17-20

Lapset nukkumaan viimeistään klo 21. 

Sulla jäisi tunti päivässä olla lapsen kanssa. Tarvitseeko sinun oikeasti edes kysyä, että kannattaako tuossa tilanteessa lisääntyä? Ei tietenkään kannata, se olisi todella väärin lasta kohtaan.

Vierailija
32/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:18"] 

Ota nyt hyvä nainen huomioon että mies on oma yksilö eikä kukaan voi mennä toiselle vaan sanomaan että sori: mun elämäntapa ja mitäs läksit isäksi. Entä jos mies alkaa sinua hyppyyttämään samoin?

Entä jos miehen työ muuttuu vuorotyöksi ja on duunissa kun sinulla alkaa harrastus?

Entä jos mies sairastuu eikä jaksa vahtia lasta? Tai jos mies ei vaan tahdo. Piste. Jos se tahtoo lähteä kaljalle jääkiekkomatsiin kavereitten kanssa. Paljonko sinä olet valmis venymään?

Entä jos eroatte isän kanssa: Se ei enää jaksanut että olet 4 päivää viikossa toteuttamassa itseäsi (viikonloppu plus ne 2 arki-iltaa). Pystytkö lapsellesi huoltajaksi? Onko sinusta jakamaan lapsi erossa miehen kanssa joka hylkää sinut ja olisitte yhteishuoltajia?

Ei elämä ole sinä ja sinun elämäntapa vaan teitähän on KOLME. Tsiisus mitä lapsia liikkeellä.

[/quote]

kyllä tämä hyvä nainen on luonnollisesti keskustellut asiasta miehensä kanssa ;). En minä mikään tyranni ole. Harrastus minulla oli jo ennenkuin mieheeni tutustuin ja asioista keskusteltu kyllä perusteellisesti. Tietenkin jos mies on kipeä tai lapsi todella sairas ja tarvitsee minua, en voi harrastaa juuri silloin. Tai jos mies on työmatkalla, töissä tai muuten käyttämämättömissä.

olemme sopineet miehen kanssa että hän voi kyllä hoitaa lasta/lapsia kun harrastan. Tietysti hänellä on vastavuoroisesti oikeus omiin harrastuksiinsa. Meidän parisuhteemme perustuu toistemme huomioimiseen ja vastavuoroisuuteen. Tietenkin lapsi muuttaa kaiken ja silloin ensimmäisenä ajatellaan sitä lasta.

Mutta jos te olette onnellisia ilman harrastuksia, niin mikä minä olen siihen puuttumaan. Meillä mennään näin. Minusta kaikista järkevintä on tehdä ne lapset sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa arki ja yhteiselämä sujuu mahdollisimman helposti. Exäni kanssa tämä järjestely ei olisi ikinä toiminut, eikä siihen suhteeseen lapsia hankittukaan. Nykyinen mieheni ei taas näe asiassa ongelmaa, vaikka vaatii tietenkin häneltä eforttia ja omien aikataulujensa sumplimista. 

T. Nro 11, 31-vuotias "lapsi"

Vierailija
33/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:32"] Kiinnostaisi tietää, mikä herra ap:n harrastus on? [/quote] Olen käsityöläinen. Entisöin, huollan, suunnittelen ja rakennan kalusteita, esineitä, elektroniikkaa ja kulkupelejä. -ap [/quote] Voit siis tarvittaessa keskeyttää työn, jos vaikka rouva kaipaa apua lapsen kanssa. Lapsen ja koko perheen voi välillä ottaa verstaalle mukaankin, tosin kyllä vähän keskittymiseen vaikuttaa. En näkisi tässä mitään ongelmaa, jos olet joustava persoona.

[/quote]

Periaatteessa näin, mutta mieluummin en kyllä keskeytä työtä. Se flow-kokemus, jonka saa, kun uppoutuu työhön ja unohtaa ympäistön ja ajan kulumisen kokonaan, on paras osa tätä harrastusta. Käsillä oleva työ tietysti vaikuttaa myös. Elektroniikan kanssa askartelu vaatii keskittymistä mutta fillaria voi huoltaa vaikka keskustelun lomassa. Erityisen joustavaa persoonaa minusta ei kyllä saa millään...

Parisuhde ei tällaisesta harrastamisesta ole kärsinyt millään tavalla, päinvastoin. -ap

Vierailija
34/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista stressiä tiedossa sun puolisolle, jos sen pitää huolehtia, että isiä ei saa nyt häiritä. Siis jos ei ole mahdollisuutta harrastella lukittujen ovien ja äänieristysten takana. En suostuisi.

Vierailija
36/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
37/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:51"]

Mies ei näkisi tuossa mitään ongelmaa => ajattele siis kuin mies, hanki lapsi ja jatka elämää kuten ennen lasta.

[/quote]

Minä olenkin mies. -ap

[/quote]

Aloittajaa on alapeukutettu, koska hän on mies. Ja jonkun mielestä tämä ei ole miesvihamielinen palsta?
[/quote]

Kyllä alapeukutus alkoi jo ennen kuin ap paljasti olevansa mies!

Vierailija
38/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa ei voi ratkaista kuin sinä ja kumppanisi. Jos se hänelle ok, niin go for it! Voi olla, että vauva kuitenkin muuttaa mielipiteesi ja haluat viettää enemmän aikaa hänen kanssaan.

Vierailija
39/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänpä näin päin: mikä määrä harrastuksia olisi teistä sellainen, joka on vielä yhteensopiva lapsen hankinnan kanssa? -ap

Vierailija
40/96 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:54"]Aika paljolta kuulostaa 2-4h päivässä. 

Mutta olen itse miettinyt samaa. Minulla harrastus joka vie 2 kertaa viikossa illan sekä satunnaisesti viikonloppuja. Harrastus on minulle kuin elämäntapa, eli en ole siitä valmis luopumaan. Eli miehen on vaan joustettava ja oltava tulevien lasten kanssa tuo pari iltaa viikossa. Ne viikonloppuleirit sitten tietenkin pitää katsoa erikseen.

taukoa on minun tapauksessani kyllä pidettävä sillä tätä harrastusta ei pysty viimeisillään raskaana tai heti synnytyksen jälkeen harrastamaan. Sen verran fyysistä.
[/quote]

Harrastatko kiviterapiaa ja tarotia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan