Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat tuovat kipeitä lapsia päivähoitoon? Eivät ainakaan lapsen parasta mieti yhtään.

Vierailija
13.10.2021 |

Ihan puolikuolleita, kenestä näkee jo heti naamasta että eivät ole terveitä. Nenä tukossa, yskittää, itkettää, mustat silmänaluset, ei meinaa pysyä edes silmät auki... Julmaa. Oikeasti mielestäni lasun paikka jos toistuvasti jotkut vanhemmat toimivat näin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans näitä, kellä jompi kumpi vanhemmista kotona ja SILTI työnnetään kipeää lasta hoitoon. Se on niin surullista kun ulkona lapsi vaan itkee, eikä kukaan edes pysty ottamaan syliin kokoajan, ensinnäkin saattaa olla jo isompi painava lapsi ja kun on pienempiä joita joutuu muutenkin kantamaan jatkuvasti, tai muuten touhuamaan muiden kanssa. Rattaissa sitten istuu itkuisena, räkä poskella itkuisena... Kun tästä kertoo vanhemmalle lasta hakiessaan, jotta arvioisi tarkasti tuoko lasta seuraavana päivänä hoitoon, niin aina tuodaan seuraavanakin päivänä, koska illalla kotona on iloinen ja pirteä. On se kumma juttu. Aamulla kuitenkin itkee jo hoitoon tullessa räkä poskella.. On vaan nukkunut huonosti, eikä halunnut herätä. Ja vanhempi menee takaisin kotiin tuotuaan lapsen. 

Vierailija
42/48 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vanhempiahan riittää, jotka eivät halua viettää yhtään sekuntiakaan lapsensa kanssa, jos on mahdollisuus viedä heidät hoitoon. Lapsen etu ei kiinnosta, vain oma mukavuudenhalu.

Luulen pikemminkin, että työnantaja / muut työntekijät ovat jotenkin syyllistäneet lapsen kanssa kotiin jäävää työntekijää ja häntä siksi hävettää olla pois töistä. Flunssakaudella lapsi voi sairastaa paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä vanhempiahan riittää, jotka eivät halua viettää yhtään sekuntiakaan lapsensa kanssa, jos on mahdollisuus viedä heidät hoitoon. Lapsen etu ei kiinnosta, vain oma mukavuudenhalu.

Luulen pikemminkin, että työnantaja / muut työntekijät ovat jotenkin syyllistäneet lapsen kanssa kotiin jäävää työntekijää ja häntä siksi hävettää olla pois töistä. Flunssakaudella lapsi voi sairastaa paljonkin.

Valitettavasti näitä on jotka kotonaolevana tuovat selvästi kipeänä olevan hoitoon. Näin vakaduunissa huomattuna. Ei haluta lasta kotona pitää . Tai tuodaan aina selvästi toipilaana jolloin tauti pitkittyy eikä lapsi saa levätä riittävästi. Itse sain aina lääkärintodistuksella palkkaa yli 3pv kestävistä työpoissaoloista kun ipana sairasti. Tai jaettiin miehen kanssa kotonaolo.

Vierailija
44/48 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten toisessa ääripäässä on päikyn tädit, jotka soittelee hakemaan kun reippaalla, ruokahaluisella ja normaalisti leikkivällä lapsella vuotaa ulkona nenä! Oma tyttö oli 2-5vuotiaana semmoinen että joka syksy kun ilmat viileni, nenä alkoi valua pihalla kuin vesiletku. Eka vuosi päiväkodissa meni hyvin, toisena alkoi alituinen soittelu hakemaan kun Milla on taas ihan räkäinen.

Niin eli sä olet just näitä tyyppejä ketkä työntää sen kipeän lapsen päikkyyn tartuttamaan muut lapset.

Kun näitä vesiletkulapsia tuntuu olevan vain niin kovin paljon nykyään.

Mä olen aikuinen mutta ulkona valuu nenä koko ajan heti kun ilmat vähän viilenee. En silti ole kipeä. Jotkut vain reagoivat näin. Muuten varmaan nenä valuisi myös sisällä jos johtuisi kipeydestä. Ohis

Sama juttu ja tällä  taitaa olla virallinen nimikin, vasetooninen nuha tai joku semmoinen. Ei  auta allergialääkkeet tai mitkään, ainoa keino olisi pysyä ikuisesti sisällä!

Vierailija
45/48 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan he eivät tajua lapsen olevan sairas. Vaikea uskoa, että ongelma olisi kovin yleinen. Meilläpäin vanhemmat pitävät lapsia kotona hyvinkin matalalla kynnyksellä. Esim. lapseni ryhmässä on 19 lasta, mutta viimeiset kaksi viikkoa päiväkodissa on ollut paikalla kerrallaan vain 8-12 lasta, kun niin moni on kotona flunssassa.

Sovitaanko, että jos lapsi vaikuttaa aamulla kipeältä, niin henkilökunta ihan itse avaa suunsa, ja esittää arvion, että lapsi ei ole päiväkotikuntoinen? Niin ei tarvitse netissä vänistä.

Niin, onnistuu varmaan teillä kun pienet ryhmät ja henkilökuntaa ja ennen kaikkea fiksut ja vastuuntuntoiset vanhemmat.

Toista on paikoissa, joissa sairas lapsi tuupataan päiväkotiin ja vanhempi vilistää pakoon, jottei lasta käännytetä.    Ei ole aina vanhemmillekaan helppo juttu, jos työpaikalla ei katsota hyvällä tai duunista leipä kerätään pieninä palasina eli ei vakituista täyspäiväistä työtä.

Vierailija
46/48 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävin tilanne oli, kun syöpähoidoissa käyvä, immuunipuolustukseltaan siksi alentunut yh toi lapsensa hoitoon tautiaikana ja kävi itse töissä. Olisi olut niin sairasloman ja eristäytymisen paikka, mutta henkensä uhalla teki näin. Mikä työpaikkariippuvaisuus, kun ei millään olisi tahtonut jäädä sairaslomalle, kuin ihan yksittäisinä päivinä, jolloin ei edes jalat kannatelleet.

Yleensähän vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon kun ovat itse sairaslomalla. Ja juu vaikka olisi tarttuva tauti.

Minä tein näin lapsen ollessa pienempi. Astmaatikkona flunssa veti minut siihen kuntoon, etten olisi pystynyt lapsen perustarpeista huolehtimaan päivän aikana. Nyt lapsi on koulussa ja menee kyllä sinnekin, vaikka minä olisin flunssassa.

Vierailija
47/48 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten toisessa ääripäässä on päikyn tädit, jotka soittelee hakemaan kun reippaalla, ruokahaluisella ja normaalisti leikkivällä lapsella vuotaa ulkona nenä! Oma tyttö oli 2-5vuotiaana semmoinen että joka syksy kun ilmat viileni, nenä alkoi valua pihalla kuin vesiletku. Eka vuosi päiväkodissa meni hyvin, toisena alkoi alituinen soittelu hakemaan kun Milla on taas ihan räkäinen.

Niin eli sä olet just näitä tyyppejä ketkä työntää sen kipeän lapsen päikkyyn tartuttamaan muut lapset.

Kun näitä vesiletkulapsia tuntuu olevan vain niin kovin paljon nykyään.

Mä olen aikuinen mutta ulkona valuu nenä koko ajan heti kun ilmat vähän viilenee. En silti ole kipeä. Jotkut vain reagoivat näin. Muuten varmaan nenä valuisi myös sisällä jos johtuisi kipeydestä. Ohis

Sama juttu ja tällä  taitaa olla virallinen nimikin, vasetooninen nuha tai joku semmoinen. Ei  auta allergialääkkeet tai mitkään, ainoa keino olisi pysyä ikuisesti sisällä!

No meni termi vähän sinnepäin. Enivei, näillä kyllä valuu nöösi ihan sitä ehtaa keltaista tavaraa, sisälläkin.

Vierailija
48/48 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävin tilanne oli, kun syöpähoidoissa käyvä, immuunipuolustukseltaan siksi alentunut yh toi lapsensa hoitoon tautiaikana ja kävi itse töissä. Olisi olut niin sairasloman ja eristäytymisen paikka, mutta henkensä uhalla teki näin. Mikä työpaikkariippuvaisuus, kun ei millään olisi tahtonut jäädä sairaslomalle, kuin ihan yksittäisinä päivinä, jolloin ei edes jalat kannatelleet.

Yleensähän vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon kun ovat itse sairaslomalla. Ja juu vaikka olisi tarttuva tauti.

Minä tein näin lapsen ollessa pienempi. Astmaatikkona flunssa veti minut siihen kuntoon, etten olisi pystynyt lapsen perustarpeista huolehtimaan päivän aikana. Nyt lapsi on koulussa ja menee kyllä sinnekin, vaikka minä olisin flunssassa.

Okei, no mitä jos olisit yh ja tämä olisi tapahtunut viikonloppuna tai miten iltaisin/öisin pystyisit huolehtimaan lapsesta? Varmaan olisi huostaanotettu. Ei hitto jotkut ihmiset tekevät suuren numeron sairastumisistaan. T. itsekin useita perussairauksia ja monta lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi