Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat tuovat kipeitä lapsia päivähoitoon? Eivät ainakaan lapsen parasta mieti yhtään.

Vierailija
13.10.2021 |

Ihan puolikuolleita, kenestä näkee jo heti naamasta että eivät ole terveitä. Nenä tukossa, yskittää, itkettää, mustat silmänaluset, ei meinaa pysyä edes silmät auki... Julmaa. Oikeasti mielestäni lasun paikka jos toistuvasti jotkut vanhemmat toimivat näin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan he eivät tajua lapsen olevan sairas. Vaikea uskoa, että ongelma olisi kovin yleinen. Meilläpäin vanhemmat pitävät lapsia kotona hyvinkin matalalla kynnyksellä. Esim. lapseni ryhmässä on 19 lasta, mutta viimeiset kaksi viikkoa päiväkodissa on ollut paikalla kerrallaan vain 8-12 lasta, kun niin moni on kotona flunssassa.

Sovitaanko, että jos lapsi vaikuttaa aamulla kipeältä, niin henkilökunta ihan itse avaa suunsa, ja esittää arvion, että lapsi ei ole päiväkotikuntoinen? Niin ei tarvitse netissä vänistä.

Vierailija
2/48 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttua hävettää olla töistä pois joten kuskaa lastaan kipeänä päiväkotiin. Sitten harmittelee jos joutuu hakemaan kesken päivää pois. Mua aina harmittaa niiden muiden lasten puolesta ketkä se ehtii tartuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi ei välitä lapsestaan?

Vierailija
4/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vanhempiahan riittää, jotka eivät halua viettää yhtään sekuntiakaan lapsensa kanssa, jos on mahdollisuus viedä heidät hoitoon. Lapsen etu ei kiinnosta, vain oma mukavuudenhalu.

Vierailija
5/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojuu tätä samaa olen miettinyt. Olen pph ja tällä viikolla hoitanut useamman perheen kipeitä itkuisia lapsia. Aika tiukkaa tekee yksin neljän pienen kanssa, ja tuntuu siltä että lapsetkin jäävät ihan heitteille, kun ei kaikki mahdu mitenkään samaan aikaan syliin. Yhden pyysin tulla hakemaanm hieman aiemmin kun oli aivan sairaan oloinen, itki vaan, ei syönyt mitään, ei leikkinyt ja lämpöäkin oli, niin eiköhän sitten seuraavana päivänä tule aamulla aikaisin uudestaan yhtä sairaan oloisena. Jotenkin sitä ajattelisi että lapsen paras olisi kotona lepäillä oman vanhempansa kanssa (toien vanhempi vielä pienemmän sisaruksen kanssa kotona), mutta ehkä näin ei sitten ole, kun väkisin tuodaan kipeenäkin hoitoon.

Vierailija
6/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää niitä lasuja.

Vierailija
7/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävin tilanne oli, kun syöpähoidoissa käyvä, immuunipuolustukseltaan siksi alentunut yh toi lapsensa hoitoon tautiaikana ja kävi itse töissä. Olisi olut niin sairasloman ja eristäytymisen paikka, mutta henkensä uhalla teki näin. Mikä työpaikkariippuvaisuus, kun ei millään olisi tahtonut jäädä sairaslomalle, kuin ihan yksittäisinä päivinä, jolloin ei edes jalat kannatelleet.

Vierailija
8/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävin tilanne oli, kun syöpähoidoissa käyvä, immuunipuolustukseltaan siksi alentunut yh toi lapsensa hoitoon tautiaikana ja kävi itse töissä. Olisi olut niin sairasloman ja eristäytymisen paikka, mutta henkensä uhalla teki näin. Mikä työpaikkariippuvaisuus, kun ei millään olisi tahtonut jäädä sairaslomalle, kuin ihan yksittäisinä päivinä, jolloin ei edes jalat kannatelleet.

Yleensähän vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon kun ovat itse sairaslomalla. Ja juu vaikka olisi tarttuva tauti.

Vierailija
9/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, millaisia noista poloista kasvaa, ei ihme että nykyään ei sitä myötäelämisen taitoa enää ole jos sitä ei lapsena saanut.

Vierailija
10/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojuu tätä samaa olen miettinyt. Olen pph ja tällä viikolla hoitanut useamman perheen kipeitä itkuisia lapsia. Aika tiukkaa tekee yksin neljän pienen kanssa, ja tuntuu siltä että lapsetkin jäävät ihan heitteille, kun ei kaikki mahdu mitenkään samaan aikaan syliin. Yhden pyysin tulla hakemaanm hieman aiemmin kun oli aivan sairaan oloinen, itki vaan, ei syönyt mitään, ei leikkinyt ja lämpöäkin oli, niin eiköhän sitten seuraavana päivänä tule aamulla aikaisin uudestaan yhtä sairaan oloisena. Jotenkin sitä ajattelisi että lapsen paras olisi kotona lepäillä oman vanhempansa kanssa (toien vanhempi vielä pienemmän sisaruksen kanssa kotona), mutta ehkä näin ei sitten ole, kun väkisin tuodaan kipeenäkin hoitoon.

Minä olen myös pph ja tällä hetkellä hoidossa olevat lapset ovat sairastaneet kotona. Kiitos siitä.

On kyllä ollut joskus muinoin tilanteita, että mullakin ollut todella kipeitä lapsia hoidossa. Erään kerran lapsi 2v alkoi aamusta oksentamaan. Oksensi meillä kolme kertaa lattialla, seinille yms ennenkuin haettiin. Äiti haki sitten kotia, soitti parin tunnin päästä, että "tää on ihan terve jo eikä oksenna enää, että jos tuon loppupäiväksi." Sanoin kyllä, että ei onnistu ja vielä huominenkin ollaan kotona.

Olen muutenkin ottanut tavaksi sen, että jos joudun kesken päivän soittamaan vanhemman hakemaan niin olen sitten sanonut, että huominenkin vielä pois hoidosta ja terveenä vasta hoitoon.

Ja tosiaan nyt mulla on ollut todella terveitä hoidossa ja vanhemmat olleet tyytyväisiä kun ei tule poissaoloja töistä. Lähipäiväkodissa on jatkuvasti poppoo kipeänä.

Meillä pieni ryhmä joten se tietty auttaa asiaa.

Vierailija
11/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, millaisia noista poloista kasvaa, ei ihme että nykyään ei sitä myötäelämisen taitoa enää ole jos sitä ei lapsena saanut.

Ja lapset ja nuoret voivat pahoin... Kyllä katsoisin vanhempiin päin. Eiku eihän niitä saakaan syyllistää mistään, kun AIKUISELLE tulee paha mieli, hyihyi..

Vierailija
12/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Itsekkäitä vanhempia tänäpäivänä.

Vierailija
13/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varhaiskasvatus, ei päivähoito.

Vierailija
14/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan he eivät tajua lapsen olevan sairas. Vaikea uskoa, että ongelma olisi kovin yleinen. Meilläpäin vanhemmat pitävät lapsia kotona hyvinkin matalalla kynnyksellä. Esim. lapseni ryhmässä on 19 lasta, mutta viimeiset kaksi viikkoa päiväkodissa on ollut paikalla kerrallaan vain 8-12 lasta, kun niin moni on kotona flunssassa.

Sovitaanko, että jos lapsi vaikuttaa aamulla kipeältä, niin henkilökunta ihan itse avaa suunsa, ja esittää arvion, että lapsi ei ole päiväkotikuntoinen? Niin ei tarvitse netissä vänistä.

Eipä sitä aamulla aina heti huomaa kun työnnetään lapsi kiireesti hoitoon. Vanhempi selittelee että lapsella on allergiaa, hampaita tulee, ties mitä.. Ja tietenkin illalla on ollut aivan pirteä ja syönyt hyvin. Vaikka on aivan selvästi muuten kipeä, itkuinen ja kuumakin. Osalle vanhemmista ei tule edes mieleen olla tuomatta lasta hoitoon jos lämpö on alle 38 astetta. Ja toki lääkettä vaan aamulla, ettei se pääse edes nousemaan hoitopäivän aikana.

Vierailija
15/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varhaiskasvatus, ei päivähoito.

Päiväkotiin vien lapseni.

Vierailija
16/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon kun ovat itse sairaslomalla. Ja juu vaikka olisi tarttuva tauti.

Tää on kans hyvin erikoinen ilmiö. Tokihan lapsen paras on aina hoidossa...

Vierailija
17/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei töistä voi olla paljon pois jos haluaa pitää työpaikkansa. Ja ei aina kela korvaa tälläisiä tapauksia

Vierailija
18/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, se että nokka vuotaa, silmät punaiset, niin pitäisikö vanhemman olla viikko kaksi kotona?

Mihin katosi ’ly siitä, että ihmiset sairastavat, lapset sairastavat ilman että joutuvat tehohoitoon ja tarvitsee jäädä kotiin… Vuotava nenä on normaali asia!

Vierailija
19/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain, se että nokka vuotaa, silmät punaiset, niin pitäisikö vanhemman olla viikko kaksi kotona?

Mihin katosi ’ly siitä, että ihmiset sairastavat, lapset sairastavat ilman että joutuvat tehohoitoon ja tarvitsee jäädä kotiin… Vuotava nenä on normaali asia!

No ei ole normaalia. Tää on sanottu jo sata kertaa, mutta nyt kun korona-aikana ne räkänokat hoidettiin kotona niin meillä oli ainakin tosi terveitä lapsia hoidossa. En muista ikinä nähneeni sellaista syksyä (2020) ja talvea kuin nyt, kun ei tarvinnut kaivaa koko ajan nenäliinoja jostain.

Keväällähän tästä jo lipsuttiin taas koska oli allergiaa abaut joka toisella, sen takia niiskutettiin.

Ja jostain syystä tää "allergia" kiersi niin lapset kuin aikuiset.

Nyt on taas sama vanha meininki päällä. Räkää ja yskää riittää. Aikuisetkin vähän väliä poissa ja sijaisia ei saada. Koska vuotava nenähän on normaalia.

Aina riittää näitä idareita, jotka tuovat sen kipeän hoitoon. Harmittaa muiden vanhempien puolesta, jotka joutuvat sitten töistä pois olemaan, koska se yksi Nicopetteri oli ihan pirteä, eikä ollut kuumetta..

Voi v*ttu sanon mä.

Vierailija
20/48 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi