Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko käyttänyt hautajaisissa rauhoittavaa?

Vierailija
13.10.2021 |

Yhdet tulossa ja mietin josko lääkäriltä saisi. Mulla menee se itkeminen aivan överiksi. Vai näkyykö se päällepäin, en haluaisi huumatun näköisenä siellä olla.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lievä rauhoittava sinua huumatun näköiseksi tee. Toki voit ja kannattaakin testata lääkkeen tehoa etukäteen, jotta annos on sopiva.

Vierailija
2/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli taskussa koko ajan varuilta. En lopulta ottanut ja hyvä niin. Annoin tunteiden tulla sellaisinaan ja se oli ihan hyvä ratkaisu. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee itkeminen överiksi, jos yritän pidätellä itkua. Itke siis vapaasti, niin se menee nopeammin ohi. Ja missä muualla saisit itkeä samalla tavalla kuin hautajaisissa? Kaikki ovat vain tyytyväisiä kun näkevät että vainajaa surraan. Varaa riittävästi nenäliinoja mukaan.

En usko että haluat jälkikäteen muistella kuinka lääkepöllyssä olit hautajaisissa ja kuinka tilaisuus meni ohi kuin huomaamatta.

Vierailija
4/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja koen että se on hyvä ratkaisu. Kevyesti Opamoxia 7,5 mg, ettei aivan unessa ole. Sama homma lentämisen aikana.

Vierailija
5/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt, ei tee mitenkäään huumatun näköiseksi. Jos mahdollista, kannattaa kuitenkin ottaa koeannos ennen vaikka vapaapäivänä, että tietää ettei annos ole niin iso itselle että tulee pakottava nukkumaan menon tarve. 

Vierailija
6/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni menee itkeminen överiksi, jos yritän pidätellä itkua. Itke siis vapaasti, niin se menee nopeammin ohi. Ja missä muualla saisit itkeä samalla tavalla kuin hautajaisissa? Kaikki ovat vain tyytyväisiä kun näkevät että vainajaa surraan. Varaa riittävästi nenäliinoja mukaan.

En usko että haluat jälkikäteen muistella kuinka lääkepöllyssä olit hautajaisissa ja kuinka tilaisuus meni ohi kuin huomaamatta.

Ei siinä nyt pöllyssä tai tajuttomana tarvitse olla, jos lievää rauhoittavaa ottaa.

Vierailija
7/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan ystävän hautajaisiin nappasin heti ekaks 2 kymppimillin "taivaansinistä" Diapamia kielen alle. Parin tunnin päästä yksi lisää. Sit kun oli ukko montussa, niin kuusi kaljaa ja nukkumatti tuli.

Vierailija
8/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä olin yksissä ja ulvoin kyllä koko tilaisuuden ajan kun muut olivat suht rauhallisia. Tuskin nyt kukaan hautajaisissa tyytyväinen on 🙁

Vierailija
9/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni se itkeminen äitini hautajaisissa olisi olltu luokkaa nolo huutoitku naama punaisena nurkkaan käpertyneenä. Ei sellainen vaan käy, varsinkaan kun olet lähimpänä elossa olevana omaisena vähän niin kuin järjestelyvastuussa esim. hautajaisten jälkeen olevasta vastaanotosta. Toki jos itku on kyynelten valumista ja hiljaista nyyhkytystä, sellainen ei haittaa, mutta minä en pysty itkemään niin.

Eikä todellakaan mene rauhoittavilla ohi kuin huomaamatta. Niitä kuuluu ottaa sellainen annos, että tuskasta ja surusta johtuva ylikiihtymystila normalisoituu, ei mitään unilääkeannosta. Niin että pystyy vielä toimimaan vaikka edelleen tuntee surua ja voi vähän itkeäkin.

Vierailija
10/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lievä rauhoittava sinua huumatun näköiseksi tee. Toki voit ja kannattaakin testata lääkkeen tehoa etukäteen, jotta annos on sopiva.

Kyllä rauhoittavat näkyvät päälle, vaikka käyttäjä muuta luulisi.

Vierailija
11/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia tunteitaan pitää näköjään turruttaa tilanteessa kuin tilanteessa. Ihme pilleristejä nykyään

Vierailija
12/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna on tulossa omaisen hautajaiset, olen ne yksin järjestänyt.  Muutama vieras. Murehdin vain että mitä muut ajattelevat vaatimattomuudesta jne. Toki myös hallitsematonta itkuakin, kun tilaisuus nostattaa pintaa kaikenlaisia tunteita. Mutta enimmäkseen mietin tätä itse tilaisuutta ja se aiheuttamaa reaktiota vanhoillisissa sukulaisissa. 

Vierailija
13/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea rauhoittavia ja voit itkeä. Suru ja itku ovat ihan normaaleja asioita eikä niissä ole mitään hävettävää.

T: äitinsä hautajaisissa äänekkäästi itkenyt

Vierailija
14/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jos käyttää normaaleja annoksia eikä ota heti mitään isoja annoksia kuten 20mg diapamia tai 2mg xanoria niin mitään ei näy muille.

Vierailija
15/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia tunteitaan pitää näköjään turruttaa tilanteessa kuin tilanteessa. Ihme pilleristejä nykyään

Haloo hei! Lääkärithän määräävät noita pillereitä juurikin akuutteihin ahdistusoireisiin. Minulle on yli 15 lääkäriä kirjoitellut diapam-reseptejä, mutta vuosiin en ole syönyt kuin max 2 pilleriä/vuosi. Ja silloin pitää olla jo kova ahdistus päällä. On oikeasti loistavia täsmälääkkeitä ahdistukseen. Etsi tietoa ja opi.

-7

Vierailija
16/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt oikeasti mieti sitä käyttäydytkö muiden mielestä hautajaisissa väärin. Hautajaiset ovat sitä varten, että voit hyvästellä ihmisen. Sinulla on oikeus surra omalla tavallasi.

Vierailija
17/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkemistä oudompaa on se ettei ihminen vaikuta yhtään liikuttuneelta läheisen kuolemasta. Vieläkin karmii, kun serkkuni ei äitinsä hautajaisissa itkenyt yhtään ja ei ollut lainkaan kiinnostunut koko tapahtumasta.

Vierailija
18/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä näy jos ihan sen lääkärin määräämän annoksen ottaa. Ne mistä näkee päälle on viihde/sekakäyttäjiä jotka on ottanut vähän eri määriä. 

Itse olen syönyt rauhoittavaa krooniseen perinnölliseen unettomuuteen 10 vuotta päivittäin, ei ole kukaan sanonut että näkyy päälle. Hoitamattomana se unettomuus kyllä näkyisi, jos nyt enää olisin edes hengissä.

Vierailija
19/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo hei! Lääkärithän määräävät noita pillereitä juurikin akuutteihin ahdistusoireisiin. Minulle on yli 15 lääkäriä kirjoitellut diapam-reseptejä, mutta vuosiin en ole syönyt kuin max 2 pilleriä/vuosi. Ja silloin pitää olla jo kova ahdistus päällä. On oikeasti loistavia täsmälääkkeitä ahdistukseen. Etsi tietoa ja opi.

-7

15 eri lääkäriä hoitanut ja nyt 16 pitäisi määrätä lisää. Ja sä haet jotain oikeutusta keskustelufoorumilla hautajaisten varjolla. Sulla on lääkeriippuvaisuus

Vierailija
20/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkemistä oudompaa on se ettei ihminen vaikuta yhtään liikuttuneelta läheisen kuolemasta. Vieläkin karmii, kun serkkuni ei äitinsä hautajaisissa itkenyt yhtään ja ei ollut lainkaan kiinnostunut koko tapahtumasta.

Mä olin varmaan tuollainen päällepäin. Olen elämäni aikana joutunut suremaan paljon ja oppinut säätelemään tunneilmaisuani. Eli pystyn siihen, että siellä hautajaisissa en anna periksi ylitsevuotavalle surulle, vaan olen ikään kuin muissa maailmoissa sisäisesti. Näin selviän siitä tilaisuudesta. Annan luvan itselleni surra ja itkeä sitten kotona jälkeenpäiin yksin. En vaan halua näyttää tunteitani siellä itse tilaisuudessa.

Toinen vaihtoehto on, että osa voi tuossa vaiheessa viielä olla suruprosessin vaiheessa, jossa syvälle asti ei ole vielä mennyt taju siiitä että tämä ihminen on nyt lopullisesti poissa. Järki tietää, mutta syvempi tunnemaailma vielä kieltää itseään suojellakseen.