Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi päiväkodissa, minä lomalla!

Vierailija
10.12.2014 |

Ai kun on mukavaa juoda aamukahvi rauhassa ;) Onko tämä pahakin synti?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ymmärtänyt että kukaan aikuinen ihminen haluaisi vapaaehtoisesti hoidattaa lastansa toisilla jos siihen itsekin kykenee.Tulkitsen asian siis niin että hoitoa tarvitsevien lasten vanhemmat eivät itse kykene lapsiaan hoitamaan. Sukulaisten luona kyläily hoitomielessä on toinen asia. Päiväkodit on niille lapsille joiden vanhemmat käyvät työssä. 

Vierailija
22/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:31"]

Minä en ole koskaan ymmärtänyt että kukaan aikuinen ihminen haluaisi vapaaehtoisesti hoidattaa lastansa toisilla jos siihen itsekin kykenee.Tulkitsen asian siis niin että hoitoa tarvitsevien lasten vanhemmat eivät itse kykene lapsiaan hoitamaan. Sukulaisten luona kyläily hoitomielessä on toinen asia. Päiväkodit on niille lapsille joiden vanhemmat käyvät työssä. 

[/quote]

Se lomalainen voi toki pitää lapsen kotona lomansa ajan, mutta ei se paikka sillä välin kenenkään toisen lapselle mene, joten ongelma oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:31"]Minä en ole koskaan ymmärtänyt että kukaan aikuinen ihminen haluaisi vapaaehtoisesti hoidattaa lastansa toisilla jos siihen itsekin kykenee.Tulkitsen asian siis niin että hoitoa tarvitsevien lasten vanhemmat eivät itse kykene lapsiaan hoitamaan. Sukulaisten luona kyläily hoitomielessä on toinen asia. Päiväkodit on niille lapsille joiden vanhemmat käyvät työssä. 
[/quote]
Mä nyt vaan tykkään olla itteksenikin ja nyt on hyvä mahdollisuus. Pari viikkoa aikaa saada remontit sun muut valmiiksi :) Etkö itse vie vanhempia lapsia esim kerhoon? Minä vein silloinkin kun olin kotiäitinä, 2.5-3.5 vuotiaana. Luulen, että lapsikaan ei pistä pahakseen että jatkaa vielä pari viikkoa aamupäivähoidossa 3h kerrallaan 4 päivänä viikossa ennen lomaansa!

Vierailija
24/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha. Minulla on tätä syntiä jatkunut vuodesta toiseen. Lapsi on leikki-iässä ja viihtyy päiväkodissa niin hyvin, että tahtoisi olla kauemminkin. Pidän silti hoitopäivät lyhyinä. Kotona tylsistyy.

Vierailija
25/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:36"]

[/quote]

Se lomalainen voi toki pitää lapsen kotona lomansa ajan, mutta ei se paikka sillä välin kenenkään toisen lapselle mene, joten ongelma oli?

[/quote]Ei ongelma olekaan siinä paikassa vaan siinä että lapsi ansaitsee lomansa kuten aikuisetkin. omasta lapsesta ei oteta lomaa päiväkotiin viemällä.

Vierailija
26/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1v4kk ja niin rankka, että pitää siitä lomailla?

Periaatteessa en vastusta raivokkaasti sitä, että väsynyt äiti ottaa päivän vapaata myös lapsesta ja jos muuta keinoa ei ole, niin olkoon sitten päiväkodissa.

Mutta.

1v4kk on niin pieni. En veisi hoitoon, ellei olisi pakko ja pitäisin hoitopäivät todella lyhyinä. Minä jouduin viemään omani hoitoon 1v7kk:n iässä ja kaikkeni tein, jotta päivä pysyi kohtuullisena. Oli hoidossa 5h/pvä ja minä ihan aina siellä töissä (isänsä vei aamuisin klo 10:een ja minä hain klo 15).

Montako päivää tarvitset sitä omaa aikaa ilman lasta? Luulisi nyt päivän tai kahden riittävän.

Ja voiko yksi lapsi olla niin rasittava, että mieluummin kestää eron hänestä päivittäin kuin hoitaisi häntä? Meillä oli vilkas poika ja monet kerrat puolinukuksissa nökötin leikkikentällä aamuisin klo 8.30-11.30  ja usein vielä iltaisin klo 19.30 saakka, jotta toinen saisi takuulla purettua ylimääräiset energiat. Päiväuniaikaan hoidin sitten kaikki omat jutut.

Kukin tyylillään.

Vierailija
27/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:31"]Minä en ole koskaan ymmärtänyt että kukaan aikuinen ihminen haluaisi vapaaehtoisesti hoidattaa lastansa toisilla jos siihen itsekin kykenee.Tulkitsen asian siis niin että hoitoa tarvitsevien lasten vanhemmat eivät itse kykene lapsiaan hoitamaan. Sukulaisten luona kyläily hoitomielessä on toinen asia. Päiväkodit on niille lapsille joiden vanhemmat käyvät työssä.  [/quote] Mä nyt vaan tykkään olla itteksenikin ja nyt on hyvä mahdollisuus. Pari viikkoa aikaa saada remontit sun muut valmiiksi :) Etkö itse vie vanhempia lapsia esim kerhoon? Minä vein silloinkin kun olin kotiäitinä, 2.5-3.5 vuotiaana. Luulen, että lapsikaan ei pistä pahakseen että jatkaa vielä pari viikkoa aamupäivähoidossa 3h kerrallaan 4 päivänä viikossa ennen lomaansa!

[/quote]Miten kerhoissa käyminen liittyy alkuperäiseen viestiin? Ja kyllä kävin lasten kanssa yhdessä kerhoissa ja paljon muuallakin. En ole hoitopaikkaa tarvinnut lapsilleni.

Vierailija
29/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn lapsi on 4v

Vierailija
30/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:36"]

[/quote]

[/quote]Ei ongelma olekaan siinä paikassa vaan siinä että lapsi ansaitsee lomansa kuten aikuisetkin. omasta lapsesta ei oteta lomaa päiväkotiin viemällä.
[/quote]
Mutta jos lapsi saa silti lomaa? Meidän tapauksessa lapsi on 2viikkoa hoidossa äidin loman alkamisen jälkeen ja lomaa jää hänellekin.

Vierailija
31/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:31"]Minä en ole koskaan ymmärtänyt että kukaan aikuinen ihminen haluaisi vapaaehtoisesti hoidattaa lastansa toisilla jos siihen itsekin kykenee.Tulkitsen asian siis niin että hoitoa tarvitsevien lasten vanhemmat eivät itse kykene lapsiaan hoitamaan. Sukulaisten luona kyläily hoitomielessä on toinen asia. Päiväkodit on niille lapsille joiden vanhemmat käyvät työssä.  [/quote] Mä nyt vaan tykkään olla itteksenikin ja nyt on hyvä mahdollisuus. Pari viikkoa aikaa saada remontit sun muut valmiiksi :) Etkö itse vie vanhempia lapsia esim kerhoon? Minä vein silloinkin kun olin kotiäitinä, 2.5-3.5 vuotiaana. Luulen, että lapsikaan ei pistä pahakseen että jatkaa vielä pari viikkoa aamupäivähoidossa 3h kerrallaan 4 päivänä viikossa ennen lomaansa!

[/quote]Miten kerhoissa käyminen liittyy alkuperäiseen viestiin? Ja kyllä kävin lasten kanssa yhdessä kerhoissa ja paljon muuallakin. En ole hoitopaikkaa tarvinnut lapsilleni.
[/quote]
Sen verran että lapsi on lomallani saman verran päiväkodissa kuin oli kerhossa käydessään pienempänä (ilman vanhempaa). Ap

Vierailija
32/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

Vierailija
33/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:39"] [quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:31"]Minä en ole koskaan ymmärtänyt että kukaan aikuinen ihminen haluaisi vapaaehtoisesti hoidattaa lastansa toisilla jos siihen itsekin kykenee.Tulkitsen asian siis niin että hoitoa tarvitsevien lasten vanhemmat eivät itse kykene lapsiaan hoitamaan. Sukulaisten luona kyläily hoitomielessä on toinen asia. Päiväkodit on niille lapsille joiden vanhemmat käyvät työssä.  [/quote] Mä nyt vaan tykkään olla itteksenikin ja nyt on hyvä mahdollisuus. Pari viikkoa aikaa saada remontit sun muut valmiiksi :) Etkö itse vie vanhempia lapsia esim kerhoon? Minä vein silloinkin kun olin kotiäitinä, 2.5-3.5 vuotiaana. Luulen, että lapsikaan ei pistä pahakseen että jatkaa vielä pari viikkoa aamupäivähoidossa 3h kerrallaan 4 päivänä viikossa ennen lomaansa! [/quote]Miten kerhoissa käyminen liittyy alkuperäiseen viestiin? Ja kyllä kävin lasten kanssa yhdessä kerhoissa ja paljon muuallakin. En ole hoitopaikkaa tarvinnut lapsilleni. [/quote] Sen verran että lapsi on lomallani saman verran päiväkodissa kuin oli kerhossa käydessään pienempänä (ilman vanhempaa). Ap

[/quote]

Kaupunkien kerhot ovat kahdesti viikossa ilman vanhempaa ja 3-3,5h per kerta. Ja sun lapsi on vaan kahdesti viikossa, einkahta viikkoa kuten just sanoit aiemmin?

Vierailija
34/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans. Ois se saanut jäädä lotiin, mutta tahtoi hoitoon kun harjoittelevat näytelmää joulujuhlaan ja hän saa olla aasi.

Vierailija
35/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahakaan synti, jos lapsi saa myös paljon vapaapäiviä päiväkodista silloin tällöin. Silloin on synti, jos on siellä joka helkutin arki aamuseiskasta iltaviiteen.

Vierailija
36/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei se siellä tänään ole kuin 10-12. Haen lounaaksi kotiin.

-35

Vierailija
37/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivulle 2 haluaisin... vittu tätä palstaa.

Vierailija
38/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla sattui sellainen tilanne, että kahden hoitolapsen (olen pph) vanhempi kertoi lasta tuodessaan mitä ohjelmaa heillä on kun ovat vapaapäivillä (ovat usein) ja 15v lapseni oli siinä eteisessä samalla tekemässä kouluun lähtöä. Lapseni sitten myöhemmin kysyi miksi ihmiset tekevät lapsia kun eivät halua olla heidän kanssaan?

Niinpä! Ymmärrän hyvin satunnaiset vapaapäivät mutta kun niitä on viikottain ja lapsi hoidossa niin ihmettelempä itsekkin. Vapaapäivillä menee se hakukin viimeiselle sekunnille, luulisi että ehtii vähän aikaisemmin. Jokainen tyylillään ja palkkaahan tästä saan.

Vierailija
39/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:58"]

Minusta ihan ok vaikka olisit kotona loppuelämäsi, ellei äly/tietotaito/ambitiot riitä muuhun. Mutta kun minä joudun veroeuroistani kustantamaan lapsesi päiväkoteja, peruskoulutuksen, mahdollisen korkeakoulunkin ja sinä juot kahvia kotonasi niin kieltämättä verenpaine nousee. 

[/quote]

Hei typerys, lapsesta tässä on kyse etkö tajua ?

Tarvitsee se lapsikin lomaa ja todentotta tiedän, että pk:ssa sankoin joukoin ihmetellään tätä trendiä, että aikuiset lomailee ja pienet lapset ne tekee pitklää päivää vuodesta toiseen. On lapsia joilla ei ole ollut lomaa vuodessa viikkoakaan. Säälittää ne lapset, kun niillä on niin surkeat aikuiset vanhempina joista ei ole olemaan vanhempia.

Toveri on lomalla ja sä keuhkoot veroeuroistas? :D Jeah. Vois varmaan olettaa, että loman jälkeen mennään takaisin töihin ja maksetaan kiltisti veroja... Voin olla tietty väärässä... 

[/quote]

Vierailija
40/57 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:36"]

[/quote]

[/quote]

Ja sitten kun se lapsi lomallaan naama punaisena huutaa kuinka on tylsää ja ei ole kavereita, ja että tahtoo päikkäriin? Sehän on rentouttava loma kaikille.