Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ikinä pystyn kertomaan läheisille että olen vakavasti sairas?

Vierailija
10.12.2014 |

Varsinkin kun tiedän että kertomalla käytännössä pilaan heidän(kin) elämät. Mummo saa järkytyksestä varmaan sydänkohtauksen. Joulun yli haluan kertomista viivyttää mutta sitten on jo pakko. Onko ketään samassa tilanteessa olleita? Miten pystyitte siihen?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:47"]Enemmän ne järkyttyvät ellet kerro heti, salaamisesta jäät kuitenkin kiinni jossakin vaiheessa. Kyllä heillä on oikeus tietää ja sulla oikeus saada heiltä tukea, oli joulu tai ei.

Itse en sairasta vakavaa sairautta, muutama läheinen on sairastanut.
[/quote]

Totta. Mutta ennen joulua en vaan halua kertoa. Ei tää sairaus tästä mihinkään oo katoamassa, hyvin ehtii joulun jälkeenkin kertoa. Haluan vaan että voidaan olla vielä hetken aikaa ihan aidosti onnellisia, olis aika tympeä joulu tiedossa jos ihmiset vaan surkuttelis minua.

Vierailija
22/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:48"]Onko sulla ennusteesta mitään tietoa?
[/quote]

Ei tässä vaiheessa ole annettu vielä oikein minkäänlaista ennustetta. Mutta olen vakavasti sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:47"]Enemmän ne järkyttyvät ellet kerro heti, salaamisesta jäät kuitenkin kiinni jossakin vaiheessa. Kyllä heillä on oikeus tietää ja sulla oikeus saada heiltä tukea, oli joulu tai ei. Itse en sairasta vakavaa sairautta, muutama läheinen on sairastanut. [/quote] Totta. Mutta ennen joulua en vaan halua kertoa. Ei tää sairaus tästä mihinkään oo katoamassa, hyvin ehtii joulun jälkeenkin kertoa. Haluan vaan että voidaan olla vielä hetken aikaa ihan aidosti onnellisia, olis aika tympeä joulu tiedossa jos ihmiset vaan surkuttelis minua.

[/quote]

Mistä tiedät että surkuttelisivat? Tympeä joulu tulee jokatapauksessa olemaan sulla. Pystytkö näyttelemään kuin kaikki olisi ihan hyvin?

Herätät voimakkaita myötätunnon tunteita. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
24/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Itsellä syöpä ja kerroin vain miehelleni koska salaaminen olisi ollut mahdotonta. Ymmärrän myös, että läheiset pillastuvat kun eivät saa heti tietää, mutta tahdon tulla muistetuksi omana itsenäni, enkä sinä-jolla-on-syöpä.

Vierailija
25/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:47"]Enemmän ne järkyttyvät ellet kerro heti, salaamisesta jäät kuitenkin kiinni jossakin vaiheessa. Kyllä heillä on oikeus tietää ja sulla oikeus saada heiltä tukea, oli joulu tai ei. Itse en sairasta vakavaa sairautta, muutama läheinen on sairastanut. [/quote] Totta. Mutta ennen joulua en vaan halua kertoa. Ei tää sairaus tästä mihinkään oo katoamassa, hyvin ehtii joulun jälkeenkin kertoa. Haluan vaan että voidaan olla vielä hetken aikaa ihan aidosti onnellisia, olis aika tympeä joulu tiedossa jos ihmiset vaan surkuttelis minua.

[/quote]

Mistä tiedät että surkuttelisivat? Tympeä joulu tulee jokatapauksessa olemaan sulla. Pystytkö näyttelemään kuin kaikki olisi ihan hyvin?

Herätät voimakkaita myötätunnon tunteita. Kaikkea hyvää sinulle!
[/quote]

Tunnen minun lähipiirin. He surkuttelis ja säälis ja sitä en jouluna kaipaa. Ehtii joulun jälkeenkin! Pystyn näyttelemään. Jos voisin niin jättäisin kertomatta koko sairaudesta, valitettavasti se tulee vaan näkymään ulkonäöstä niin on pakko kertoa.
Kiitos!

Vierailija
26/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:53"]Ymmärrän hyvin. Itsellä syöpä ja kerroin vain miehelleni koska salaaminen olisi ollut mahdotonta. Ymmärrän myös, että läheiset pillastuvat kun eivät saa heti tietää, mutta tahdon tulla muistetuksi omana itsenäni, enkä sinä-jolla-on-syöpä.
[/quote]

Siinäpä aika hyvin tiivistyy minunkin ajatusmaailma! En haluaisi että elämä pyörii vaan sairauden ympärillä ja minusta tulee se ihminen joka on "sairas"

Vierailija
27/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus sulla sitten on?

Vierailija
28/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla lapsia tai miestä?

Vierailija
29/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:58"]Mikä sairaus sulla sitten on?
[/quote]

Syöpä. Sen enempää syövän tyyppiin paneutumatta.

Vierailija
30/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:58"]onko sulla lapsia tai miestä?
[/quote]

Ei Luojan kiitos ole lapsia. Se tästä vielä puuttuisi että joutuisi lapsille selittämään asioita. Poikaystävä on. Ei olla oltu kovin kauaa yhdessä, taidan lopettaa homman suosiolla.

Vierailija
31/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Hlunnet varmaan itsekin jouluna ainakin hetkeksi unohtaa sairautesi, mikä olisi aika mahdotonta, jos muut koko ajan surkuttelisivat.

Ota selvää ennusteestakin ensin, koska sitä he kysyvät kumminkin heti. Parempi, jos pystyt kertomaan sen samalla sitten.

Oletko varma, ette nyt vähän dramatisoi? Syövästäkin enemmistö ihmisistä paranee. Riippuu ihan syöpätyypistä, levinneisyydestä ja hoidon tehoamisesta. Ota sentään itse faktat selville, vaikket vielä kertoisikaan.

Mutta joulun jälkeen sitten. Omaisesi loukkaantuvat pahasti, jos et kerro. Se on epäluottamuslause pahimmasta päästä.

Voimia sinulle, toivottavasti joulu on toivomasi ja mukava.

syöpään sairastuneen vaimo

Vierailija
32/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei syöpä ole välttämättä elämän loppu...
voimia <3 kyllä siitä osa selviääkin.

Vierailija
33/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:03"]Joo. Hlunnet varmaan itsekin jouluna ainakin hetkeksi unohtaa sairautesi, mikä olisi aika mahdotonta, jos muut koko ajan surkuttelisivat.

Ota selvää ennusteestakin ensin, koska sitä he kysyvät kumminkin heti. Parempi, jos pystyt kertomaan sen samalla sitten.

Oletko varma, ette nyt vähän dramatisoi? Syövästäkin enemmistö ihmisistä paranee. Riippuu ihan syöpätyypistä, levinneisyydestä ja hoidon tehoamisesta. Ota sentään itse faktat selville, vaikket vielä kertoisikaan.

Mutta joulun jälkeen sitten. Omaisesi loukkaantuvat pahasti, jos et kerro. Se on epäluottamuslause pahimmasta päästä.

Voimia sinulle, toivottavasti joulu on toivomasi ja mukava.

syöpään sairastuneen vaimo
[/quote]

En dramatisoi. Pelkät lääkärien ilmeet kertovat aika paljon. Ei minua kuolemaan ole tuomittu, mutta tilanne on kuitenkin päässyt aika pahaksi.
Kiitos!

Vierailija
34/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:05"]No ei syöpä ole välttämättä elämän loppu...
voimia <3 kyllä siitä osa selviääkin.
[/quote]

Ei olekaan, tiedän kyllä sen :) Kiitos!

Vierailija
35/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:58"]onko sulla lapsia tai miestä?
[/quote]

Ei Luojan kiitos ole lapsia. Se tästä vielä puuttuisi että joutuisi lapsille selittämään asioita. Poikaystävä on. Ei olla oltu kovin kauaa yhdessä, taidan lopettaa homman suosiolla.
[/quote]

Siis lopetat suhteen vaan tämän vuoksi? Kai ees kerrot taudistas?

Vierailija
36/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:58"]onko sulla lapsia tai miestä?
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, ollaan oltu yhdessä niin vähän aikaa että en halua häntä yhtään millään tapaa velvoittaa olemaan minun tukena. Pakko varmaan kertoa, muuten hän saa jotakin muuta kautta tietää.

Vierailija
37/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:58"]onko sulla lapsia tai miestä?
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, ollaan oltu yhdessä niin vähän aikaa että en halua häntä yhtään millään tapaa velvoittaa olemaan minun tukena. Pakko varmaan kertoa, muuten hän saa jotakin muuta kautta tietää.
[/quote]

aika karu tapa ajatella mutta itsehän sää päätät. voimia!♥

Vierailija
38/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit minun tytär niin haluaisin kyllä tietää asiasta heti ja olla tukena. Toisaalta kyllä ymmärrän senkin että haluat rauhassa viettää joulua :) Halaus sinulle!

Vierailija
39/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdit enemmän siitä miten sun läheiset reagoi kun siitä miten itse voit? jaksatko varmasti joulun yli?

Vierailija
40/89 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:16"]Jos olisit minun tytär niin haluaisin kyllä tietää asiasta heti ja olla tukena. Toisaalta kyllä ymmärrän senkin että haluat rauhassa viettää joulua :) Halaus sinulle!
[/quote]

Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi