Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä prosenttiosuudelta käytät omistamiasi asioita?

Vierailija
09.12.2014 |

Mikä arviosi: Kenkien käyttöaste? Vaatteiden käyttöaste? Astioiden käyttöaste? Härpäkkeiden käyttöaste? Purjeveneen käyttöaste kesällä? jne. Oletko tyytyväinen käyttöasteeseen? Miksi haluat omistaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan olla ylipäätään ostamatta tavaraa, jolle ei tule käyttöä. Säästän tuhansia euroja asumisessa, kun en tarvitse paljoa säilytystilaa. 

Vierailija
2/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme minimalisteja ja materian käyttöaste on lähellä sataa. Syy miksi haluan jonkin asian omistaa on se, että tarvitsen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:34"]

100% käyttöastehan ei ole välttämättä mikään lainkaan tavoiteltava tilanne, se kun lamauttaa toiminnan mahdollisten rikkoutumisten ja korjausten ajaksi. Sitä toimitusepävarmuutta en kestäisi. 

[/quote]

Mitä sellaista on jota ilman et selviä toimitusajan verran? Totta kai sulla on säästötili ja vakuutus?

Vierailija
4/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% käyttöaste tarkoittaa tauotonta käyttöä. Eli kaikki mahdollinen omistettu vaatekerta on samaan aikaan päällä kesät talvet yöt päivät, astiasto ei koskaan ole kaapissa vain tyhjän panttina, jääkaappi ja pakastin on ahdettu niin täyteen tavaraa kuin mahdollista sillä vajaakäyttöä ei sallita, sähkölaitteet käynnissä 24/7 jne. 

Harva tuohon pystyy tai edes haluaa.

Vierailija
5/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emättimen käyttöaste on naisilla usein melko huono. Vaimollakin se on noin 1,4 promillea.

Vierailija
6/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 %. Joitain astioita, joita tarvitaan vain juhlissa (esim isoja tarjoiluvateja), on vähällä käytöllä. Samoin muutama vaate, joka joo puolesta ei ihan nappi, mutta joista tykkään ja siksi en laita kiertoon. Meillä on vähän tavaraa ja olen tyytyväinen.

Vierailija
7/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok käyttöaste on kutakuinkin kaikella. Muutamme usein töiden vuoksi joten tavaramäärää on tullut useaan otteeseen karsittua.

Vierailija
8/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormuksella taitaa olla 100 % kun tossa se on about aina. Silmälasit rankkaa kans aika korkealle kunnon poissa käytöstä vain nukkuessa ja suihkussa.

Vierailija
9/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin kanssa miettimään mitä tarkoittaa käyttöaste, silmälaseissa onnaika korkea mutta en mä nukkuessa niitä pidä. Sen sijaan jos niitä ei ole, niin toiminta lamautuu. Pidänkin edellisiä silmälaseja tallessa vararatkaisuna jos sattuu niin, että silmälasit hajoavat.

Vierailija
10/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi vaihtoehto? Vuokraaminen? Tutttavilta lainaaminen?

Ei pieni käyttöaste ole sama asia kuin turha hankinta. Turhia tavaroita ei kannata hankkia, mutta joku tarpeellinen tavara on tarpeen silloin kun sitä tarvii, vaikka tarvisi harovin. Vähällä käytöllä hankinta on pitkäikäinen, joku vasara kestää koko elämän, vaikka sitä tarvitsee vain pari kertaa vuodessa. Jos sillä vasaralla hakkaisi nauloja 24/7, niin se kuluisi loppuun parissa vuodessa.

Vierailija
11/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa lumilapio ja lumikola on tällä hetkellä, ja joinakin vuosina täällä lounaisrannikolla, ihan turhia, mutta jonain aamuna niiden käyttöaste pomppaa sataan ja todellakin harmittaisi jos niitä ei olisi. Jotkut tavarat ovat täysin hyödyttömiä ison osan ajasta, mutta ne on pakko olla. Ei jotain lumikolaa voi aina naapureiltakaan lainata. 

Vierailija
12/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ajatuksia, pitääkin alkaa miettimään käyttöjä tarkemmin.

Vierailija
13/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistamani omakotitalo (käyttöaste 0 %),  vaatteet (käyttöaste 80%), Astiat ja muu nykyisessä kodissa oleva tavara (käyttöaste 80 %)

Vierailija
14/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

68,4 pros.

Vierailija
15/22 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jokaiseen 100%. Kyllä vain. Näin on näreet ja näppylät. Kaikki on jatkuvassa käytössä kesät talvet. Hautaani tulloo myös kaik romppeet. Olen erittäin tyytyväinen käyttöasteeseen. Toistan: erittäin tyytyväinen.

Vierailija
16/22 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa käyttöaste? Riittääkö se, että kauniit vaatteeni roikkuvat rekillä tai astiat hyllyllä ja ihailen niitä? Se, että tiedän, että ajattelen purjevenettäni ja olen asiasta onnellinen?

Vierailija
17/22 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kysymys. Itse olen minialisoinut tavarani ja vaatteeni, että mulla on vain mitä käytä ja millä on muuten suuri arvo mulle. :)

Vierailija
18/22 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on omistaa kengät ja vaatteet, kun ei saa olla ilmankaan ja talvella tulis kylmä. Kovassa käytössä ovat joka päivä, ihan puhkikuluneita jo. Samoin astiat. On mulla kaikenlaista roinaa myös, jota käytän kun käytän, tahdon ilmaista luovuuttani. Mitään suurempaa, kuten purjeveneitä ei ole, mutta auto on kylläkin, lasten kuljetusta varten.

Vierailija
19/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi miksi haluat omistaa tuolla lopussa on aika outo. Yritätkö nyt tähdätä siihen että ihmisillä on liikaa kamaa jota eivät käytä/ tarvitse?

Vierailija
20/22 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengillä on aika huono käyttöaste. Mökillä on aika huono käyttöaste (pitäisi parantaa). Astioilla on aika huono käyttöaste (pitäisi vähentää eli karsia). Vaatteilla on hyvin jakautunut käyttöaste: toisia käytän yhtenään, toisia tuskin käytän (pitäisi rankata ja poistaa ei kärkeen rankatut). Vuodevaatteilla on kanssa aika jakaantunut käyttöaste (yksiä ja samoja tulee käytettyä). Koruista suurin osa käyttämättä (kannattaa ostaa pääasiassa nappikoruja). CD:eillä on huono käyttöaste - tulee kuunneltua musiikkia netistä. Hyvä käyttöaste: verhoilla (on vain kahdet verhot: tavalliset ja jouluverhot). Lisäksi kännykällä on hyvä käyttöaste.