Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua vaivaa kun vihaan rumia ihmisiä!

Vierailija
09.12.2014 |

Nytkin sain itseni kiinni siitä, että stalkkasin lukioajoilta muistamani henkilön fb-profiilista kuvia ja tunsin melkein käsinkosketeltavaa vihaa. Kyseessä aivan mukava naisihminen (oli mukava ainakin silloin lukiossa ja tuskin siitä mihinkään muuttunut), mutta niin kerta kaikkisen ruma että ällöttää ne kasvot. Naimisissakin on nykyään, vielä itseään rumemman miehen kanssa. Mietin, mitä mies mahtaa ajatella vaimonsa ulkonäöstä ja päin vastoin.. Ihmettelen, miten tuo nainen on kehdannutkin laittaa itsestään kuvia kaikkien nähtäväksi. Ja ystävät sitten vielä kehuvat niissä hänen "kauneuttaan". 

En ole tietenkään koskaan kertonut kenellekään näistä tuntemuksistani, mutta en vain kerta kaikkiaan voi sietää ulkoista rumuutta. En jotenkin osaa ollenkaan suhtautua siihen. Tiedän, että minulla tässä on ongelma eikä näillä stalkkaamillani ihmisillä. Onko tällaiselle tilalle jotain nimitystä ja miten tästä pääsee eroon?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:53"]

Ap, pyydän anteeksi että olen aiheuttanut sinulle ikäviä tuntemuksia. En vain ole itse tätä ulkonäköäni valinnut. Yritän toki ehostaa itseäni, mutta valitettavasti minun kohdalla sekään ei juuri auta, sillä kasvonpiirteitäni en voi muuttaa.

[/quote]

Et sinä niitä tuntemuksia aiheuta, vaan ihan oman pääni sisältö. Ei syytä pyydellä anteeksi. Tiedän, ettei kukaan valitse omaa ulkonäköään, ja siksi haluaisinkin päästä eroon tästä irrationaalisesta vihastani. Yleensä ensimmäinen askel tässä on se, että oppii ymmärtämään, millä mekanismilla tunne syntyy ja miksi. Siitä syystä tein tämän avauksen.

ap

Vierailija
2/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:57"]

Joopa joo. Ap on joku keskiverto tavis nainen joka luulee olevansa kaunis :) säälittävä tyyppi. Aloituksesi kertoo sinusta olennaisen.

[/quote]

Selvästikään sinulla ei ole kykyä arvioida, mitä tekstini minusta kertovat. Ethän ole onnistunut edes lukemaan, mitä niissä on sanottu. Sanoin tuossa edellä mm. että en pidä itseäni erityisen viehättävänä, jos nyt en rumanakaan. Ihan peruspirkko olen ulkonäöltäni ja sinut asian kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:55"]Tämä. Mulla aika sama juttu -ja jos keneltä tahansa minut tuntevalta kysytään vastaisivat minun olevan lämmin ja empaattinen ihminen, mikä on totta- jostin syystä tunnen raivoa tietynlaisista "rumista" ihmisistä :(

[/quote]

Ihanaa, kohtalotoveri! Minä olen myös ystävällisenä, hyväntahtoisena ja empaattisena pidetty ja oikeastikin sellainen. En vain voi tälle raivolle mitään (ja kyllä, raivo on parempi sana kuvaamaan asiaa kuin viha). Jos olisin ilkeä ja kylmä tyyppi, minua ei varmaan asia häiritsisi niin paljon että pyrkisin kuitenkin muuttamaan sitä. Vaan postailisin palstalle noita aloituksia, joissa haukutaan naisten ulkonäköä ja oikein mässäillään sillä, jos joku julkkis on onnistunut näyttämään jossain tavallista huonommalta jne.

ap

Vierailija
4/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua itsellesi, sairastahan toi on.

Vierailija
5/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:02"]

Minkälainen on ulkoisesti ruma ihminen? Itse olen "inhonnut" paksuhuulisia miehiä, silti puolisollani on sellaiset ja olen "hulluna" häneen.

[/quote]

No tämä kyseinen nainen on suunnilleen yhtä ruma kuin Timo Soini. Näyttää siis aivan lyhyeltä ja vantteralta mieheltä, jolla on jostain syystä rinnat ja polkkatukka. Ruma olisi vaikka olisi mies oikeastikin. Iso pää, ei lainkaan kaulaa, kasvot turpeat ja niissä outoja ylimääräisiä "pusseja", silmät suuret mutta todella syvällä päässä turpeiden luomien takana, ei juurikaan silmäripsiä, nenä yhtä suuri ja ruma kuin juuri Soinilla ja hallitsee koko kasvoja, otsan seutu sellainen neandertalin ihmistä muistuttava. Huulet kapeat ja miesmäiset muodoltaan. Kaunista hänessä on se, että hiukset ovat paksut. Toisin sanoen hän on oikeasti ruma ihminen.

Itse en käsitä esim. avokadopasta-Hannan haukkumista rumaksi tällä palstalla. Omasta mielestäni hän on tavallista kauniimpi nainen. Muutenkin olen käsittänyt, että näen ihmisissä muita herkemmin kauneutta. Sitten on kuitenkin joitakin ihmisiä, joita en vain kerta kaikkiaan voi pitää kauniina ja se häiritsee minua. Tiedän, että vika on minussa, ja haluaisin opetella asennoitumaan eri tavalla tähän aiheeseen. Siksi tein tämän avauksen.

ap

Vierailija
6/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä voisi johtua. Minuakin ärsyttää rumat ihmiset. Olen itsekin ruma ja panostan paljon meikkaamiseen ja hiustenlaittoon sekä urheiluun. Minua on nuorempana kiusattu rumuuden takia. Minulla inho rumuutta kohtaan johtuu varmaan huonosta itsetunnosta ja siitä että en hyväksy itseäni. 

Vierailija
7/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kyseinen nainen niin ruma, että ei hän voisi esimerkiksi terveillä elämäntavoilla, oikeanlaisilla vaatevalinnoilla, meikillä, kosmetologipalveluilla yms. vaikuttaa rumuuteensa siten, että ongelma poistuisi?

Vierailija
8/51 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ajatukset tekevät kauniistakin ihmisestä ruman. Näin on tainnut käydä ap:lle. Jonkinlainen "aivojen valkopesu" saattaisi olla paikallaan. Ehkä silloin päähäsi mahtuisi myös sellainen ajatus, että ihmisen ulkonäkö on vain yksi pieni osa kokonaisuudesta. Eikä se ole kuin joillekin tyhjäpäille merkittävä. Taidanpa käyttää vanhaa fraasia Hanki itsellesi elämä, niin et enää ehdi ja / tai jaksa tuijottaa toisten ihmisten ulkonäköä.

Vierailija
9/51 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:27"]

Hitlerin geenit

[/quote]

Vierailija
10/51 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumuus viittaa huonoihin geeneihin tai sairauteen, on luonnollista haluta välttää rumia.

Vierailija
11/51 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus ällöttää joidenkin ei-rumienkin ihmisten naama/vartalo/joku kohta häiritsee ihan ylipaljon. Sitten hämmennyn jos ihminen onkin niin kiva, että minun täytyisi silti pitää hänestä. Joskus se inhoaminen väistyy, joskus en vaan voi mitään.

Vierailija
12/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuovat liikaa mieleen oman peilikuvasi?

Vierailija
13/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluus

Vierailija
14/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitlerin geenit

Vierailija
15/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektio. Et kestä ajatusta että olet itse ruma, siksi projisoit sen toisiin ihmisiin. Ehkä joku on kommentoinut sinun ulkonäköäsi ilkeästi ja saanut tuntemaan omaa ulkonäköäsi kohtaan inhoa, jota et kestä kohdata tai käsitellä. Se on kuitenkin ainoa keino purkaa noita omassa mielessäsi olevia solmuja.

Vierailija
16/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:26"]Ehkä tuovat liikaa mieleen oman peilikuvasi?
[/quote]

Heh tän meinasin itsekin laittaa:D

Vierailija
17/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:26"]Ehkä tuovat liikaa mieleen oman peilikuvasi?
[/quote]

[/quote]

Heh olipas hauska juttu mistäs tiedät kuinka kaunis ap on?

Vierailija
18/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:30"]

Projektio. Et kestä ajatusta että olet itse ruma, siksi projisoit sen toisiin ihmisiin. Ehkä joku on kommentoinut sinun ulkonäköäsi ilkeästi ja saanut tuntemaan omaa ulkonäköäsi kohtaan inhoa, jota et kestä kohdata tai käsitellä. Se on kuitenkin ainoa keino purkaa noita omassa mielessäsi olevia solmuja.

[/quote]

Mielestäni en pidä itseäni rumana, en tosin mitenkään erityisen viehättävänäkään. Objektiivisesti arvioiden en myöskään ole ruma, sen tiedän. Tuossa henkilössä, johon aloituksessa viittaan, on eräs yhteinen epäviehättävä ulkonäköpiirre minun kanssani, mutta vain se yksi. Samaa ällötystä tunnen myös muita poikkeuksellisen rumia ihmisiä nähdessäni, olipa heillä minun kanssani samanlaisia piirteitä tai ei.

En myöskään pidä ihmisiä rumina kovin helposti. Vain harvoin tapaan tai näen ihmisiä, jotka aiheuttavat minussa näitä vihan tunteita.

ap

Vierailija
19/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:26"]Ehkä tuovat liikaa mieleen oman peilikuvasi?
[/quote]

[/quote]

Heh olipas hauska juttu mistäs tiedät kuinka kaunis ap on?
[/quote]

Kauniskin vvoi olla hyvin epävarma. Vääristynyt sitys omasta ulkonäöstä ei ole harvinaista. Ehkä ap alitajuisesti pelkää olevansa ruma.

Vierailija
20/51 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:30"]

[/quote]

Mielestäni en pidä itseäni rumana, en tosin mitenkään erityisen viehättävänäkään. Objektiivisesti arvioiden en myöskään ole ruma, sen tiedän. Tuossa henkilössä, johon aloituksessa viittaan, on eräs yhteinen epäviehättävä ulkonäköpiirre minun kanssani, mutta vain se yksi. Samaa ällötystä tunnen myös muita poikkeuksellisen rumia ihmisiä nähdessäni, olipa heillä minun kanssani samanlaisia piirteitä tai ei.

En myöskään pidä ihmisiä rumina kovin helposti. Vain harvoin tapaan tai näen ihmisiä, jotka aiheuttavat minussa näitä vihan tunteita.

ap

[/quote]Ehkä olet obsessiivinen perfektionistinen esteetikko.