Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä päin maailmaa tulee maailman paras ruoka?

Vierailija
12.10.2021 |

?

Kommentit (316)

Vierailija
61/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on italialainen ruoka, joka minua eniten viehättää jos yksi täytyisi valita. Vaikka kyllä rakastan myös sveitsiläistä raclettea, venäläistä bortsch-keittoa, lankoni loimulohta, sisareni ,kultaista kalakeittoa‘ ja tunisialaisia ,brickejä‘ (joiden kirjoitusasusta ein ole yhtään varma), äitini tekemiä lihapullia, uusiseelantilaisen ystäväni tekemää lammaspaistia sekä itse tekemiäni riisipiirakoita.

Vierailija
62/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiasta

Pelkkiä hiilareita, ei ihme että suomalaiset on lihavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen ja etenkin kreetalainen. Maukasta, terveellistä ja keho pysyy kuosissa paremmin kuin espanjalaisella, ranskalaisella tai italialaisella ruualla jotka tukkii suonet ja aiheuttaa selluliittia.

Vierailija
64/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon slaavilainen keittiö tai pohjoismaalainen. Rakastan näitä meidän yksinkertaisia makuja ja helppoja ruokia. Tulee niin puhdas olo jotenkin kun on syönyt jomman kumman kulttuurin perinteisiä ruokia. Karjalanpaisti ja perunamuusi, lindströmin pihvit ja perunamuusi, borscht keitto, blinit, hernekeitto, janssoninkiusaus. Ai että kun jo ajatuskin on ihana. Nam.

Vierailija
65/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan eläessäni syönyt pastaa, olen 25v. Minulla on teoria että sen takia maailman ihmiset on läskistyneet ekun sitä ei voi kakata ulos pitkään aikaan. Jokaisen pitäisi kakata kerran päivässä. Se pasta vaan jämähtää turvonneeksi mötkäleeksi mahaan ja suolen pohjaan!!

Vierailija
66/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitin keittiöstä.

Ehkä, jos äiti osaa tai ylipäätään laittaa ruokaa.

Sanoisin   -   ja olen tästä 100%sti vakuuttunut   -   parasta ruokaa tule ihan kaikkialta maailmasta.

Parasta ei välttämättä ole se, mikä istuu edes jotenkin kaikkien suuhun,  Tämmöistä on mm italialainen (josta itesekin pidän, jos se on hyvin valmistettua; ihan oikeasti, Italiassa tai italialaiselta, voi saada huonoakin ruokaa.

Olen saanut ihan kaikkialla hyvää ruokaa.  Ja jos esim kärsisin kaliumin puutteesta, niin ihan varmasti rakastaisin kaalia paljo käyttävää keittiötä, koska se tekisi oloni hyväksi.

Vierailija
67/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uzbekistanista, Libanonista ja Turkista.

Vierailija
68/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiasta. Korea, Kiina ja Japani. <3

Vierailija
69/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiasta

Pelkkiä hiilareita, ei ihme että suomalaiset on lihavia.

Italialainen ruoka ei todellakaan ole pelkkää pastaa, eikä italialaiset ole lihavia.

Vierailija
70/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaine  pikaruoka on varmaa ja tasaista laatua.

Vierailija
71/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole karjalanpaistin ja loimulohen voittanutta. Mutta jos kokonaisesta ruokakulttuurista puhutaan, niin useimmat italialaiset ruuat ovat todellisia herkkuja. Siellä on sekä suolaiset että makeat ruuat hyviä ja klassikoita. Vehnäjauhoonhan ne enimmäkseen perustuu, kun ovat vanhoja köyhien ruokia, mutta maut on kohdallaan.

Vierailija
72/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaine  pikaruoka on varmaa ja tasaista laatua.

Varmaa ja tasaista mautonta lisäainehuttua. Mainitse edes yksi hyvä Amerikassa keksitty ruoka? Hampurilainenko?

Vierailija
73/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjustakin voi päätellä selvästi, että suomalaista ruokakulttuuria ei ole. Ei edes kantasuomalaisten keskuudessa. Ruokakulttuuria ei voi tietenkään syntyäkään kun kansa ostaa eineksiä lämmittääkseen ne mikrossa. Mitä väliä mitä mättää, pääasia, että maha on täynnä. Lomilla sitten syödään muuta kuin einestä ja heti mainitaan Thaimaan, Nepalin ja Japanin ruoat maailman parhaiksi. 

Suomalainen perinteinen keittiö sisältää ruokia, kuten kanaviilokki, kaalilaatikko, karjalanpaisti, tilliliha, kaurapuuro, ohrapuuro, karjalanpiirakka, lohikeitto, kesäkeitto, hernekeitto, kaalikäääryleet, lihapullat, siskonmakkarasoppa, pinaattikeitto, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, maksalaatikko, maksakastike, palvikinkku, muikut, savusilakka, perunamuusi, leipäjuusto jne. Jostain syystä näiden syöminen ja valmistaminen on monelta jäänyt kokonaan.

Moni on tosiaan siirtynyt Italialaisen keittiön ruokiin tai sitten Aasian suuntaan ja tietenkin pikaruuan ja salaatit.

Mutta onhan lasagne, mozzarella, parmesaani, pizza, kaikki pastaruuat, prosciutto cotto ja crudo, risotot, tagliata, carpaccio, salami, arrosticinit, arancinit, calzone, cacciucco, polenta tai vaikka vitello tonnato hyviä ruokia.

Vierailija
74/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiasta

Vierailija
75/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kalasta ja äyriäisistä, sama mistä maailman kolkasta ne tulee ja ne tehdään.

Paistettuna, keitettynä, höyrytettynä, grillattuna....

Vierailija
76/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskisoosi ja perunavelli se olla pittää ja palanpainikkeeksi ruisleipää porsaan ihralla kera piimälasi. Suomi on kulinaristin taivas!

Noi ruoat on suomalaisen ruoan historiaa. Ei noita kukaan enää syö.

Minä ainakin syön! Ja teen läskisoosin itse. Ruisleivän ostan läheisestä leipomosta.

Vierailija
77/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan sanonut Japani? Kaikkihan oli niin Japanilaisen ruuan ja etenkin sushin perään joitakin vuosia ja sushi sitä ja tätä, onko nyt niin että ne eivät enää ole IN koska niistä ei oikeasti tykätty muuten kuin sen takia kun niistä sai kivoja kuvia blogeihin ja instagrameihin? 😂 Niitä syö enää ne jotka oikeasti aina tykänneet niistä?

Vierailija
78/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiasta

Mistä päin Intiaa?

En ymmärrä, miten edes voi puhua "intialaisesta keittiöstä", ikään kuin koko Intia olisi sitä yhtä ja samaa. Intiassa on väkeä saman verran kuin Euroopassa, lukuisia eri kansanryhmiä ja kieliä, ja olosuhteet vaikka rannikolla ja vuoristossa ovat aivan erilaiset.

Intialaisesta keittiöstä puhuminen on kuin niputtaisi koko Euroopan kulinarismin yhteen.

Vierailija
79/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan sanonut Japani? Kaikkihan oli niin Japanilaisen ruuan ja etenkin sushin perään joitakin vuosia ja sushi sitä ja tätä, onko nyt niin että ne eivät enää ole IN koska niistä ei oikeasti tykätty muuten kuin sen takia kun niistä sai kivoja kuvia blogeihin ja instagrameihin? 😂 Niitä syö enää ne jotka oikeasti aina tykänneet niistä?

Kymmenen vuoden ajan olen syönyt pelkkiä aasialaisia ruokia, koska ovat herkullisia. Bloggaaja en ole enkä ole koskaan syönyt sushia vain koska se on in.

Vierailija
80/316 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokkolaiset taginepadat! Sitruuna-inkivääri-kanatagine ykkösuosikki!

Terveellisiä ja maistuvia, tykkään tehdä itsekin. Nehän ovat trendikkäitä nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi