Saako miehesi sinut tuntemaan itsesi kauniiksi?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:41"]Ei saa. Vieraat miehet baarissa ja exät puolestaan saa mut tunteen itseni kauniiks. [/quote] Mulla sama. Baarissa aina useampi mies kehuu miten kaunis olen ja exät ihmettelee onko nykyinen mieheni sokea kun ei tajua miten hyvännäköinen nainen sillä on....oishan se ihan helvetin kiva kuulla nuo kehut omalta mieheltä eikä random tyypeiltä baarissa tai hitto exiltä. ...itsetunto välillä tosi huonossa jamassa vaikka toisaalta tiedän että en todellakaan ole ruma. ..
[/quote]Mullakin exät ja vanhat ihastukset ovat kehuneet kun olemme vahingossa törmänneet, ja ikää minulla on jo 40 vuotta. Mies ei kehu edes vahingossa saati tarkoituksella. Kerran syksyllä kysyin mieheltäni miksi hän ei koskaan kehu minua ja vastauksena oli, että kehuuhan hän, hän on monta kertaa kehunut valmistamaani ruokaa! Eli tie miehen sydämeen menee kai taas sitä kautta, ulkonäköni on ihan toissijainen juttu. :)
Mies sanoo ihania asioita, joka päivä eri tavalla niin että alan uskoa, että tarkoittaa sitä. Ei kukaan jaksa keksiä koko ajan jotain uutta, jos ei oikeasti ajattele niin. Mutta kumma juttu, että näyttää loppuelämä menevän parantuessa nuoruuden haavoista läheisten avulla. Pojat ja miehet kohtelivat silloin niin rumasti, että ihme että sen jälkeen uskalsin enää kehenkään mieheen tutustua.
Ei. Saattaa sanoa kauniiksi ainoastaan silloin kun otan poskeen.
Mun mies kehuu vaan kun olen laittautunut :D
Ei saa.Ei johdu sanomisista vaan käyttäytymisestä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:30"]
Saa tuntemaan, joka päivä :)
[/quote]
Lisään vielä, että kehuu siis sekä fyysistä ulkomuotoa päivittäin, koskettelee ja silittelee. Myös silloin kun on paha olla omassa kropassa ja silloin, kun olen löysempi tai lihavampi tai turvonnut jne. Mutta sen lisäksi kertoo myös usein mitä luonteenpiirteitä, tekojani ja sanojani pitää kauniina -näistä asioista minulle tulee se oikeasti kaunis ja hyvä olo :). Ihan eri tavalla kuin siitä, että kehutaan ulkonäköä.
Jos minulla on ruma ja läski päivä, niin ei se oma mielikuvani itsestäni muutu, vaikka mies sanoisi, että en ole ruma ja läski vaan kaunis ja haluttava ja ihana. Omasta mielestäni olen silti ruma ja läski. Mutta jos mies kertoo ja kehuu "sisäistä kauneuttani", tekojani ja sanoni jne, tulee minulle siitä aidosti hyvä ja kaunis olo, ja silloin tulee parempi olo myös fyysisen oman itseni kanssa. Ylipäätään kun olen onnellinen ja koen itseni siäisesti kauniiksi ja hyväksi ihmiseksi, pidän myös peilikuvastani enemmän ja silloin näytän myös ulospäin itsevarmemmalta ja paremmalta. Koen myös, että ystäväni näyttävät onnellisina ja itsevarmoina paljon kauniimmalta kuin esim. masentuneina ja vihaisina. Vaikka fyysisesti näyttäisivätkin samanlaisilta.
En usko, että tuo sisäisen kauneuden vouhkaaminen on ihan turhaa paskapuhetta.
Saa, kyllä suht.usein kuulen kehuja ulkonäöstäni.:)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:56"]
Ei miestä, olen kaunis. Ex:n kanssa olin ruma monta vuotta.
[/quote]
Sama!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:18"]
Mieheni sanoo minua kauniiksi, ja uskon hänen todella tarkoittavan sitä. Itse kuitenkin tiedän, etten ole kaunis eikä minusta tule kaunista. Seksikäs olen, sen tiedän, mutta en kaunis. Siksi vähän ärsyttää kun mies lähes päivittäin sanoo minua kauniiksi. Tiedän hänellä olevan oikeus mielipiteeseensä, mutta samalla käsitän, ettei se ole oikeasti totta. Haluaisin mieluummin, että hän sanoisi minua älykkääksi tai ihanaksi, viisaaksi tai empaattiseksi tai joksikin muuksi mikä on oikeastikin totta. Sanotaan, että kauneus on katoavaista, mutta luulenpa, ettei mieheni koskaan lakkaa pitämästä minua kauniina, ei vaikka olisin kurttunaamainen 80v mummo.
[/quote]
Kun asiat on noin hyvin, eli olet miehestäsi kaunis ja omasta mielestäsi älykäs, viisas, ihana ja empaattinenkin niin ehkä sinun ei ole syytä ärsyyntyä hänen puheistaan. Asiat voisivat olla tosinkin.
Olisin hyvin onnellinen, jos meillä asiat olisivat noin hyvin.
Kauniiksi :) Voin hyvin ja olen onnellinen. Ehkä sekin osaltaan vaikuttaa.
Sen jälkeen, kun tapasin aviomieheni itsetuntoni on kohentunut ihan hirveästi. Syynä varmaan se, että mies antaa kovasta seksuaalista huomiota ja kehuu kuumaksi ja kauniiksi jne. Eksäni sitä vastoin ei juuri koskaan tehnyt aloitetta seksiin, eikä kähminyt tai puhunut tuhmia. Semmoista huomiota alkaa kaivata jos sitä ei tuu.
En ole kaunis millään mittapuulla, joten tuntuisi vähän hullulta, jos mies minua kauniiksi alkaisi kehumaan. Enkä tarvitse sellaisia kehuja. Jos olen jonakin päivänä (jostain hullusta syystä) tyytyväinen ulkonäkööni, en halua silloinkaan kehuja, minulle riittää että olen omasta mielestäni silloin siedettävä :)
Tärkeintä on mielestäni se, ettei mieheni saa minua koskaan tuntemaan itseäni rumaksi. Ei ole ikinä arvostellut ulkonäköäni negatiivisesti, mikä on minulle tärkeää. Jos mies alkaisi minua haukkumaan, en tiedä voisinko edes jatkaa suhdetta - en vain kestäisi sitä ajatusta, etten olisi ruma vain itseni mielestä vaan olisin sitä myös rakkaimpani mielestä :(
Joo ei todellakaan saa.
Täällä oli sellainen ketju joskus missä piti kysyä mieheltä paras piirre ulkonäössä ja kertoa se tänne. Musta se oli kiva ketju, ja kysyin hieman hymyillen tätä mieheltä, mulle olisi kelvannut joku korni "silmät" oikein hyvin, mutta ei tuo osannut sanoa yhtäkään piirrettä joka mun ulkonäössä viehättäisi. Ex sanoi kauneimmaksi naiseksi jonka on ikinä nähnyt (liioittelua kylläkin tämä), ja muutenkin olen kyllä kuullut kehuja miehiltä, joskus joku kysyy saako ottaa kuvan koska olen niin kaunis jne, mutta ei vaan tuota omaa miestä sitten vissiin miellytä. Jos kuulostan katkeralta, niin myönnän ihan suoraan, että kyllä se harmittaa. Koko itsetuntoni ei perustu kauneudelle saatika miesten kehuille, mutta olisihan se mukava joskus kuulla olevansa nätti tai edes nätiksi laittautunut.
Kyllä kun olemme ensin juoneet Karhu olutta
Kyllä saa:) kehuu ulkonäköä ainakin muutamana päivänä viikossa sanallisesti, päivittäin ohimennen koskettaa ja tietty myös muutenkin kuin ohimennen:) kehuu myös panostani lasten kanssa (kolme lasta, nuorimmainen vauva) ja kertoo myös olevansa ylpeä älystäni ja siitä, miten hänen mielestään olen taitava työssäni. Minä kehun häntä yhtälailla, niin työsaavutuksista kuin fiksuati hoidetuista tilanteista kotona/ystävien kanssa jne..puhumattakaan ulkonäöstä. Mieheni on mielestäni yksi seksikkäimmistä miehistä ketä olen koskaan tavannut, älyttömän komea ja ihanan miehekäs. Kiitämme toisiamme myös päivittäin ihan arkisista jutuista- jos toinen on pessyt pyykkiä tai vaikka laittanut ruokaa. Joka päivä kerromme myös rakastavamme toisiamme ja pyrimme osoittamaan sen myös. Riidoissa ei mennä ikinä nukkumaan, eikä riidellessä ikinä mennä piikittelemään toisen heikkouksista vaan pyritään riitelemään asiasta.
Aiemmissa suhteissa asiat ei todellakaan ollut näin ja jo seurustelun alussa keskustelimme asiat halki ja päätimme että toisen kunnioitus ja arvostus on kaiken a ja o. Perhe kun perustettiin, päätettiin että pidetään kiinni siitä, että huomioimme toisiamme puolisoina, ei ainoastaan vanhempina. Ei tää todellakaan itsestäänselvyys oo, mutta veikkaan että yksi suuri tekijä yhteenkuuluvuuden tunteessa.
Anteeksi, ehkä vähän ohis, mutta halusin selventää asiaa vähän enemmän. :)
Yhdessä ollaan oltu siis 6 vuotta.
Enemmän taitaa olla omassa päässä kasvanut itsearvostus viimeaikoina. Mies on ollut rankan elämäntilanteen vuoksi ylipäänsä aika haluton eikä kehujakaan ole sadellut (ainakaan spontaanisti, asioista keskustellessa kyllä..), mutta ei mies(kään) saa minua rumaksi itseäni tuntemaan.