Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette ihmisistä joilla on 4-6 lasta?

Vierailija
05.09.2006 |

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä ei ainakaan ole miestä pakoitettu, ja ihan on lapset yhdessä " tekemällä" tehtyjä, eli tyyliin nyt voisi seuraava tulla, niin ei sitten enään ole seuraavia menkkoja näkynytkään. Juuh anteeksi kaikille lapsettomille olen todella helposti sikiävä.

Varmasti noita kuvaamasi kaltaisa onnettomiakin isojaperheitä on, mutta niin niitä on pien perheissäkin. Eli ei se lastenlukumäärästä ole riippuvainen onko onnellisia vai onnettomia.

-6xäippä

Vierailija
42/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on itse tienattua, jos voi ostaa suoraan kaikki ja vielä ylpeillä sillä... Perintöä luulisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanoin ostaneeni laspille 500 eurolla vaatteita? Ei ollut mitenkään tarkoitus ylpeillä ja perintöä ei olla saatu. Mutta tuleehan sitä laspilisääkin 6 jo yli 800 euroa kuukaudessa joten sillä täytyy laspet vaatettaa.

anteeksi jos koit että ylpeilin. Ei ollut tarkoitus.

-6xäippä

Vierailija
44/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meilläpä on, 5 lasta ja kaikki " rankoilla" hoidoilla. Vanhin koulussa ja loput alle. Ihanaa on, töissä olen ollut jokaisen lapsen välissä n. 6-10 kk, välillä ovat olleet hoidossa nuo isommat, viime vuodet kaikki kuitenkin kotona, on tehty työjärjestelyjä. Ruokaan menee. 400-600 kuukaudessa, auto on tila-auto ja asunnossa tilaa n. 160 neliötä.

Vierailija
45/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsiraukat eivät saa tarpeeksi vanhempien huomiota ja hellyyttä. Vaatteet ja varusteet ovat isommilta sisaruksilta perittyjä.

Lapsillahan on seuraa toisistaan. Enkä millään usko, etteikö nelilapsisen perheen lapset vois saada vanhemmiltaan huomiota ja hellyyttä samoissa mitoissa ku kaksilapsisen perheen. Usein vanhemmat pistävät jäihin omat menonsa ja harrastuksensa, kun lapset ovat pieniä, joten voi olla, että nelilapsisten perheiden lapset näkee vanhempiaan enemmän kuin kaksilapsisten lapset...

Ja mitä tulee tuohon vaatteiden ja varusteiden kierrätykseen. Sehän on vain positiivinen asia. Ei ole aina tarvis saada kaikkea uutena. Tietenkään ei ole suotavaa, että esim. toppapuku on vuodelta -92 ja ollut käytössä jokaisena talvena sen jälkeen. Mutta kyllä monia vaatteita ja varusteita voi periyttää.

Ei meilläkään osteta lapsille kaikkea uutena. Saamme paljon vaatteita käytettynä. Ostamme pyörät ainakin vielä käytettynä. Ja pienempi " joutuu" perimään ne. Lapsille pitää opettaa kierrätystä. Kohtuuden nimissä. Mikään luomufriikki/biopipertäjä en ole. Ihan tavallinen perheenäiti, joka on sitä mieltä, ettei kaikkea tarvi uutena ostaa. Niin, ja lapsia on kaksi ja siihen jääkin.

Vierailija
46/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin on itse tienattua, jos voi ostaa suoraan kaikki ja vielä ylpeillä sillä... Perintöä luulisin!

Miehen vanhemmat elävät kädestä suuhun samoin mun vanhemmat. Mun vanhemmilla velkaa niin paljon, että ei edes talon kivijalka ole omaa.

Kerroin vaan miten meillä on asiat, kun tässäkin ketjussa oltiin sitä mieltä että jos lapsia paljon ei ole varaa mihinkään. Ja se taitaa olla monien mielipide, että jos lapsia monta niin lapsille joutuu ostaa kirpparivaatteita ja vanhempien sisarusten kaikki vaatteet nuoremmille. En halua ylpeillä kerroin vaan että asiat voi olla toisinkin. -58-

Vierailija
47/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule niin montaa koskaan olemaan.

Vierailija
48/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no ei kait.. en vaan ymmärrä, miksi niitä lapsia tarvitsee tehdä.. ehkä saatan ajatella, että ovat työtävieroksuvia.

Onnekkaina heitä en todellakaan pidä.

Itselläni on kaksi lasta enkä voisi kuvitellakaan, että hankkisin enemmän. Todennäköistä on, että jos tulisin vahingossa raskaaksi hankkisin abortin.

Vierailija
49/49 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itselläni vain kaksi. Haluaisin lisää, mutta en voi saada.

Mutta täytyy olla kiitollinen näistä kahdestakin!