Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sulle ok, että seiskaluokkalainen lapsesi asuisi

Vierailija
09.12.2014 |

osittain kotona, mutta illat ja yöt viettäisi pihapiirissä olevassa pienessä rakennuksessa? Eli aamuisin tulisi kotiin aamupalalle, koulun jälkeen hengailisi kavereiden kanssa ja ruuan tulisi kotiin sitten syömään, mutta läksyt ja muu elämä olisi itsekseen omissa oloissaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä vielä seiskalla, mut ysin jälkeen vois olla ok.

Vierailija
2/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, 13-14-vuotias on lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seisaluokkalainen asui isomman osan vuodesta noin. Vasta kun vanhassa piharakennuksessa tule talvella liian kylmä, siirtyi sisään. En mä näe tässä mitään ongelmaa, se piharakennushan on oihapiirissä, siis osa omaa kotia, vaikka onkin eri katon alla. Se on sis toisin sanoen vain oma huone pari askelta kauempana. Ruokaa saa hakea yhteiestä jääkaapista ja seuraa saa hakea yhteiseetä ohuieesta. Ja äiti ja isä kurkkaa välillä pojan huoneeseen katsoakseen, miten ne läksyt tai pelit sujuu.

Vierailija
4/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiinni siitä, mikä on "pieni rakennus". Meillä lapset asuvat pihan toisella puolella 2h+k mökissä, jossa on kunnollinen lämmitys, pesutilat jne., mutta jos lapsi haluaa autotallin takana olevan askarteluhuoneen omakseen, niin asiasta keskusteltaisiin pitkään.

Vierailija
5/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista, ettei viihdy kotona muutoin kuin syömässä... Mitä vikaa vanhemmissa? Tai sisaruksissa tms?

Vierailija
6/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:53"]

Vähän kiinni siitä, mikä on "pieni rakennus". Meillä lapset asuvat pihan toisella puolella 2h+k mökissä, jossa on kunnollinen lämmitys, pesutilat jne., mutta jos lapsi haluaa autotallin takana olevan askarteluhuoneen omakseen, niin asiasta keskusteltaisiin pitkään.

[/quote]

Minkä ikäiset lapset teillä asuvat erikseen?

Vierailija
7/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:54"]Jotenkin surullista, ettei viihdy kotona muutoin kuin syömässä... Mitä vikaa vanhemmissa? Tai sisaruksissa tms?
[/quote]
Sure nyt vaan omia surujasi. Voi kyynel.

Vierailija
8/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:54"]Jotenkin surullista, ettei viihdy kotona muutoin kuin syömässä... Mitä vikaa vanhemmissa? Tai sisaruksissa tms? [/quote] Sure nyt vaan omia surujasi. Voi kyynel.

[/quote]

Sun mielestä siis on ok, että 13 vee asuu itsekseen, paitsi ruoka-aikaan :) ok! Ja siis kahdesti päivässä näkisit.

Vierailija
9/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:54"]Jotenkin surullista, ettei viihdy kotona muutoin kuin syömässä... Mitä vikaa vanhemmissa? Tai sisaruksissa tms? [/quote] Sure nyt vaan omia surujasi. Voi kyynel.

[/quote]

Sun mielestä siis on ok, että 13 vee asuu itsekseen, paitsi ruoka-aikaan :) ok! Ja siis kahdesti päivässä näkisit.

[/quote]

Sori, eikun 12v...

Vierailija
10/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "pihapiiri". Mä olen itse asunut juuri noin teininä, meillä oli pihalla ulkorakennus jossa oli huone ja makuualkovi ja siellä nukuin ja muutenkin vietin aikani siellä. Ruokailut jne. oli päärakennuksessa.

Vierailija
11/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:54"]

Jotenkin surullista, ettei viihdy kotona muutoin kuin syömässä... Mitä vikaa vanhemmissa? Tai sisaruksissa tms?

[/quote]

Vanhemmissani ei ollut mitään vikaa, suotta suret. Hyvät lämpimät välit onkin heidän kanssaan kun antoivat minulle sen tilan ja rauhan jota helposti rasittuvana tarvitsin. Olen sosiaalinen ja pidän ihmisten seurasta, mutta pieni poikkeavuus korvissani ja silmissäni aiheuttaa sen että tarvitsen lepuuttaa niitä, ja kun kouluaikoina se koti oli se paikka jossa sain lepuuttaa niitä niin eikö se ole vain hyvä asia? Hyvä että kotoa löytyy paikka jossa on hyvä olla niin ei tarvitse turruttaa niitä aistejaan alkoholilla joka viikonloppu.

Vierailija
12/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan olisi ok. Sen ikäinen on lapsi ja ehdottomasti vanhempien vastuulla. Jos vanhemmat näkevät aamupalalla ja iltapalalla eivätkä ole muuten yhteydessä lapseensa, olisi kyllä ls-ilmon paikka. Mikä ihmeen kuvitelma vanhemmilla on, että kun lapsi siirtyy alakoulusta yläkouluun, hänestä tulee yhtäkkiä aikuinen, joka vastaa kaikista tekemisistään ja jolla on aikuisen velvollisuudet ja oikeudet?

Vierailija
13/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:07"]

[/quote]

Vanhemmissani ei ollut mitään vikaa, suotta suret. Hyvät lämpimät välit onkin heidän kanssaan kun antoivat minulle sen tilan ja rauhan jota helposti rasittuvana tarvitsin. Olen sosiaalinen ja pidän ihmisten seurasta, mutta pieni poikkeavuus korvissani ja silmissäni aiheuttaa sen että tarvitsen lepuuttaa niitä, ja kun kouluaikoina se koti oli se paikka jossa sain lepuuttaa niitä niin eikö se ole vain hyvä asia? Hyvä että kotoa löytyy paikka jossa on hyvä olla niin ei tarvitse turruttaa niitä aistejaan alkoholilla joka viikonloppu.

[/quote]

No tuo lapsi kyllä turruttaa aistejaan ilman, että vanhempansa tietävät...

Vierailija
14/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kotonahan se on jos se pihapiirissä on, mikä sua oikein vaivaa? Millä tavalla tuo eroaa siitä että teini viettää kaiken muun aikansa omassa huoneessaan ja käy syömässä keittiössä. 

Vierailija
15/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:01"]

[/quote]

[/quote]

No pihan toisella puolella asuminen nyt ei ehkä ole mitään itsekseen asumista :) Ja toisaalta, meillä lapset asuu kyllä ihan samassa talossa mutta tuntuu, ettei niitä nytkään näe kuin ruoka-aikaan, hyvä jos silloinkaan. Ovat mieluummin omissa huoneissaan, harrastuksissaan ja kavereiden kanssa kuin istumassa iltaa vanhempien kanssa - ja mielestäni tuo on ihan ymmärrettävää.

Vierailija
16/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:14"]

[/quote]

Kotonahan se on jos se pihapiirissä on, mikä sua oikein vaivaa? Millä tavalla tuo eroaa siitä että teini viettää kaiken muun aikansa omassa huoneessaan ja käy syömässä keittiössä. 

[/quote]

Niin aamupalan ja koulun jälkeen evästää jossain kohtaa, muu perhe asuu siellä kotona ja touhuaa yhdessä, miksi yksi teini ei halua tätä, muut ovat osana perhettä, yksi ei? Tottahan sitä omassa huoneessaan saa olla, ja teinit paljon ovatkin, mutta jotenkin vaan oudoksuttaa, että yksi ei siedä perhettään yhtään. Ja annetaan hänen elää ihan omaa elämää.

Vierailija
17/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:19"]

[/quote]

[/quote]

Niin aamupalan ja koulun jälkeen evästää jossain kohtaa, muu perhe asuu siellä kotona ja touhuaa yhdessä, miksi yksi teini ei halua tätä, muut ovat osana perhettä, yksi ei? Tottahan sitä omassa huoneessaan saa olla, ja teinit paljon ovatkin, mutta jotenkin vaan oudoksuttaa, että yksi ei siedä perhettään yhtään. Ja annetaan hänen elää ihan omaa elämää.

[/quote]

Tuo sun "yksi ei siedä perhettään yhtään" on täysin sun omaa päätelmääsi. Ja enemmän sen kertoo sun ajatusmaailmastasi kuin ap:n kuvailemasta jutusta.

Vierailija
18/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Annetaan elää ihan omaa elämää eikä siedä perhettä yhtään :D Nyt kyllä teet ihan omia johtopäätöksiä.

Vierailija
19/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut just noin seiskaluokkalaisesta. Mulla oli siis oma huone eri rakennuksessa. Kukaan ei siis missään nimessä kieltänyt mua "hengailemasta" päärakennuksessa, sain olla siellä, jos halusin.
Olen nyt nelikymppinen ja minulla on erittäin hyvät välit vanhempiini ja sisaruksiini :)
En näe tuossa mitään ongelmaa.
Toki eri asia, jos tilanne on se, että lapsi EI SAA tulla sinne päärakennukseen kuin syömään ja suihkuun. Tuo olisi ehdottoman väärin.

Vierailija
20/27 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ok, varsinkin jos tiedossa on omilleen muutto ysin jälkeen. Yhden tutun lukiolainen poika asui autotallin yhteydessä olevassa huoneessa, mutta ovi huoneeseen oli n. viiden metrin päässä talon ulko-ovesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi