Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monelta sinulla loppuu uni jos kukaan/mikään ei herätä?

Vierailija
12.10.2021 |

Minulla 9-10 aikoihin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6. Jos jostain syystä olen päässyt nukkumaan vasta aamuyöllä saatan nukkua 7 sakka.

Olidi ihanaa joskus nukkua pitkään, vaikka 9 saakka! Tosin sitten tuntuisi että päivä on mennyt hukkaan

Vierailija
22/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6. Olen elämäni aikana nukkunut pari kertaa yhdeksään asti. Toisen kerran olin kuumeessa, toinen kerta oli baari-illan jälkeen. Kahdeksaan olen nukkunut lomalla jokisen kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisammalla herään hieman aiemmin mutta nyt kun aamut ovat jo pimeät niin noin 7.30-8 ilman herätyksiä. Rytmi on hieman mennyt sekaisin kun tulee nykyisin valvottua myöhään eli jopa puoleen yöhön jne. Mutta noin vajaa 8 tuntia unta on optimi.

Vierailija
24/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12 jos sais vaan niin pitkään makkoilla ja nukkua.

Vierailija
25/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään loppui n 5.30. Yritän nukkua vielä.

Vierailija
26/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 8 - 10 tuntia nukahtamisen jälkeen . Uniapnea mulla ja CPAP-laite käytössä . 

Vierailija
27/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7, en koskaan käytä herätyskelloa kun tiedän että herään joka tapauksessa sopivaan aikaan. Nukkumaan käyn 22.30-23 välillä, tällä ei juuri ole merkitystä heräämisaikaan.

Huono puoli on se, että en myöskään pysty nukkumaan tuon pidempään, ja pysyminen valveilla myöhään on lähes mahdotonta. Jos sinnittelen hereillä esim yli puoleen yöhön, tuntuu se todella pahalta fyysisesti ja herään silti mahdollisesti kuuden maissa, ja koko seuraava päivä menee ihan zombiena.

Myöhäiset bileet ovat siis täysin mahdoton ajatus, joka rajoittaa aika paljon sosiaalista elämää. Mutta iltaysin jälkeen olen vain täysin hyödytön enkä pysty ajattelemaan muuta kuin nukkumaanmenoa, ja alan tulla tosi ärtyisäksi jos en pääse nukkumaan.

Vierailija
28/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan! Mun keholla on tällainen systeemi: jos viikonloppuna ei lauantaina kello soi jostain syystä (on joku meno tai töitä), herään yleensä valitettavan aikaisin riippumatta siitä, mihin aikaan olen mennyt nukkumaan. "Aikaisin" on yleensä seitsemän aikoihin, usein ennen seitsemää valitettavasti. Joskus saan sinniteltyä johonkin puoli kasiin. Jos olen saanut lauantaiaamuna herätä ilman kelloa, sitten sunnuntaiaamuna onnistun nukkumaan pitempään. Esim. puoli yhdeksään tai joskus jopa pitempään. Mutta jos olen herännyt lauantaiaamuna kelloon, herään yleensä sunnuntainakin siinä seitsemän pintaan.

Olen joskus nukkunut pitkään, kun olen ollut yksin kotona ilman perhettä. Mua eivät siis lapset herätä, tai yleensä koirakaan. Herään ensimmäisenä ja muut nukkuvat pitkään. Mutta jos olen yksin, ilmeisesti jotenkin rentoudun.

Koronakaranteenin aikaan nukuin pitempään, kun ei tarvinnut herättää lapsia aikaisin kouluun ja hoitoon. Olin silloin työmarkkinatuella.

Vierailija
29/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin klo 7.00 jos olen illalla käynyt nukkumaan selvinpäin. Jos taas juovuksissa niin noin klo 2.00 - 4.00.

Vierailija
30/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-8 välillä eikä sillä ole väliä mihin aikaan olen mennyt nukkumaan. Joskus herään 6 tunnin jälkeen pirteänä ja joskus 8 tunnin jälkeen väsyneenä. Viikonloppuisin ei vaan nukuta, se töihin meno rytmi on aina päällä. Meen kahdeksaan töihin ja ei, en ole nyt myöhässä, sinne kävelee viidessä minuutissa. 

Vierailija
31/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koska menen nukkumaan, olenko juonut yms. Joskus herään vaan painajaiseen. Muttabyleensä nukun 9-11 h ennenkun herään

Vierailija
32/32 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän tunnin päästä nukkumaanmenosta. Luontainen rytmi minulle on nukkua 22-7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi