Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>> Huhtikuiset tiistaina <<<

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen alkuraskauden ultrassa ja siellä oli viikkoja vastaava sikiö ja sydän löi kovasti. Lääkäri teki äitiyskortinkin. Kyllä oli ihanaa ja helpottavaa nähdä vauveli siellä.

La siis 21.4.2007.

Ensi viikolla sitten neuvolaan : )

Vierailija
22/27 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensimmäinen neuvola parin viikon päästä ja itse olen käynyt netissä laskemassa la:n Ja on kyllä niin huhtikuun lopussa, että saattaa siitä vielä pompsahtaa toukokuun puolelle...Mutta tähän pinoon nyt toistaiseksi itseni lykkään:)

Toista tässä nyt sitten odotellaan, esikoinen on 1v7kk. Odotusajasta tulee ehkä hivenen edellistä rauhallisempi, olin esikoista odottaessa kolmivuorotyössä ja rakennettiin miehen kanssa omakotitaloa. Uuteen kotiin muutettiiin, kun vauva oli 2vko. Eli nyt saa jo rauhassa laittaa kaiken valmiiksi uutta tulokasta varten.

Mulla ei ole ollut vielä mitään " oloja" , tosin lihonut olen jo 3-4kg ja rintojen koko on kasvanut pari kuppia;) Kohta varmaan iskee väsymys, esikoista odottaessa en ollut pahoinvoiva mutta jumalattoman väsynyt...raksallakin nukuin istualleen runkotolppaa vasten.

Katsotaan nyt kuinka tämä tästä edistyy, enköhän minäkin taida täällä ruveta raportoimaan...mukavaa (niin mukavaa kuin se nyt voi olla;) odotusaikaa kaikille!

rv 6+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään kaamean flunssan kourissa ja olo on todella ikävä.Nenä on koko ajan tukossa eikä sitä pysty millään lääkkeilläkään aukaisemaan. Ainoo mitä oon nyt käyttäny on panadol hot, kyllä se onneksi aina hetkeksi oloa helpottaa ja sen avulla nukkuu yön paremmin.

Kävin ekassa neuvolassa tiistaina ja siellä vierähtikin 1,5tuntia. Kaikkea siinä höpöteltiin ja terkka oli sitten vähän sitä mieltä, että joudun kahteen kertaan tähän sokerirasitukseen. Mulla on painoindeksi pikkusen yli 25, mutta esikoisesta oli sillon yksi sokeriarvo koholla ja lähes joka neuvola käynnillä löytyi sokeria pissasta ja meillä kun on vielä toi sukurasitekkin mukana niin joudun oikeen syytinkiin.Sain kyllä sellaiset syömisohjeet, että tuntui etten saa syödä mitään. Terkka vielä suositteli ettei painokaan nousisi kuin 6-8 kiloa koko raskausaikana. Esikoisesta tuli 10kiloa, että en nyt ihan kauheita paineita ota ton painon kanssa. En kuitenkaan syö juuri mitään karkkia tai juo limsoja nyt raskausaikana senkin takia ettei paino nousisi ihan kamalasti ja yritän pitää noi sokerit kurissa.Ei oo kyllä tehnyt mielikään mitään makeaa...ainakaan vielä...mutta eikai sitä tarvii itteensä muutamasta namipussista raskausaikana rangaista.

Pahoinvointi alkaa olla voiton puolella, mutta entistä kovempi väsymys puskee tilalle. Onhan niitä pahoinvointi päiviäkin, mutta ei ollenkaan enää joka päivä. Nyt täytyy varmaan mennä takasin sängyn pohjalle parantelemaan....heippa!!

Helinä 8+4

Vierailija
24/27 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on muuten tänään masu vähän maltillisemman kokoinen. Ei taida olla enää turvoksissa. Työpaikan käytäväkahveilla vetäisin puseron vyötärölle, en nyt ihan kaikille jaksa kuitenkaan vielä kertoa. Oman projektin jäsenet tietää. Jos siellä nyt kuitenkin olis vaan yks pikkuinen, oishan se helpompaa. Just nyt ei oo paha olo, ihanaa! Lounaalla kyllä tuli taas, aina kun pitäis syödä enemmän kerralla, niin tulee paha olo. Syöminen on nyt niin vaikeeta. Etukäteen tekee mieli just yhtä juttua ja sit kun saa sitä, niin se inhottaakin:-/

Mulla se alkuraskauden lääkäri ja ultra on siis ensi viikolla, kun kasassa on vasta 8+2. Mut mä tiedän, et se ultra on uusi, joten toivottavasti sillä sais kaiken näkyviin:-)

Mä oon kans syönyt niitä 2+ vitamiineja, tosin vaan yhden päivässä. Pitäisköhän syödä kaksi? Muistaakseni esikoisen kohdalla söin kaks silloin kun imetin.

Flunssa raskaana ollessa on kyllä kurjaa:-( Mä olin edellisraskauden ajan ekan puoliskon koko ajan flunssassa. Normaalisti en oo melkein koskaan. Mut kai sillon saa helpommin kaikkia pöpöjä...

Hyviä vointeja kaikille!

sipisupi (7+4)

Vierailija
25/27 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä menee odotus samoissa merkeissä edelleen. Ei ole kovinkaan kummoista pahoinvointia, kun muistan syödä lyhyin väliajoin. Tosin se ihmetyttää, miten tuntuu koko ajan olevan nälkä ja edelleenkin voisin syödä vaikka kuinka paljon. Ja ihan lihakin maistuu!

Ainoa aika vuorokaudesta milloin iskee pieni paha olo on öisin, vessareissun yhteydessä sekä aamuisin heti herätessä.

Rinnat ovat yllättävän rauhalliset. Ovat ne hiukan kasvaneet, mutta mahtuvat samoihin liiveihin eivätkä kipuile.

Esikoisesta rupesivat vuotamaan nestettä muistaakseni rv 20, joten varmaan sama edessä nytkin. Saa ruveta käyttämään liivinsuojuksia hyvissä ajoin yli-innokkaiden tissien takia :)

Turvotus hävisi noin viikoksi, mutta jotenkin se on taas tulossa takaisin. Housut rupeaa kiristämään ja jos tarkasti katsoo niin vyötärön seutu ei ole samanlainen kuin aiemmin. Tosin kukaan ei ole huomannut, mutta omiin silmiin se pistää.

Odotan jo innolla että pääsen julistamaan uutista muille. Ensin kuitenkin haluan käydä siellä neuvolassa ja mahdollisesti kuulla sydänäänetkin.

Maria

Vierailija
26/27 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka neuvola jo muutama viikko sitten ja eka lääkäri eilen. Sydänäänet löytyi hienosti jo dopplerilla vaikka viikkoja neuvolan mukaan 9+6 ja kierron mukaan 9+1 vasta. Tämä sai oman äitini uskomaan (ja minutkin hieman)että siellä onkin kaksi vauvaa :-D No tosissani en tuota kyllä usko, vaikka mielessä kävi pieni epäily.Lääkäri ei kokeillut kohdun kokoa ollenkaan, katsoi vain kohdunsuun ja kokeili että onko kiinteä. Masu on myös kasvanut hurjasti ja jo mammiksia pitää käyttää. NÄrästää ja väsyttää sekä ruoka ei maistu. Kuvotusta on enää vain ajoittain. Masua nippailee välillä ja on repäisykipuakin. Vielä vähän vajaa 3vk siihen np ultraan jossa sitten näen pikkuisen. Nuo sydänäänet sai ainakin vähän helpomman olon tuon raskauden suhteen että uskaltaa sentään jo uskoa tähän..

Peltis ja pikkuinen 10+0

Vierailija
27/27 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kuulostipa rankalta tuo toimenpidehuoneessa synnyttäminen, huh!! Itsellä kävi hyvä tuuri kun esikoista pukerrettiin, oli hiljaista ja saatiin olla koko sairaalassaoloaikakin kahden hengen huoneessa ihan keskenämme, eli melkeimpä perhehuone voisi sanoa! Nyt vähän jännittää kun toista mennään synnyttämään kun esikoinen silloin vasta 1,5vuotta. Onko kellään muuten kokemusta näin pienestä ikäerosta? Olisi kiva kuulla :)

Oma olo on ihan ok, kohtalaisesti tosin tekee pahaa, posliinia en sentään ole joutunut vielä syleilemään! Ensimmäistä neuvolakertaa ja np- ultraa odotellessa, vointeja kaikille!

Toivoopi Aatun äippä, 8+1