Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi rokote ja sairastettu korona --> ei 2.rokotusta eikä koronapassia!

Vierailija
12.10.2021 |

Uusin linjaus Helsingissä on se että jos on sairastanut koronan ekan rokotteen jälkeen, ei saa lainkaan rokote nro kakkosta. Ei edes 6 kk sairastamisen jälkeen.

Koronapassia ei siis myöskään tällainen henkilö saa, koska se vaatii 2x rokotusta tai max. 180pv tartunnasta mutta toista rokotetta ei tuonkaan jälkeen anneta.

Näitä väliinputoajia on Suomessakin 40 000, ja he ovat nyt jäämässä ilman koronapassia vaikka olisivat halukkaita ottamaan 2. rokotuksen.

Miten tätä ei olla mietitty loppuun asti?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Toista rokotetta ei minullekaan anneta. Ja joululomalla olisi Kanariansaarille lähtö, ja ilmeisesti tarvitsee nyt ottaa ja maksaa lentokentällä se oliko se nyt 135 egen arvoinen koronatesti. Ja testithän eivät satavarmoja edes ole , mutta toista rokotetta en saa ...tilanne siis sama kun ap. Vithu näitä päätöksiä.

Ihan älyttömiä päätöksiä. Pakotetaan ottamaan rokote, vaikka sairastuneella on 27-kertaisesti parempi suoja.

kävisin tuossa tilanteessa ottamassa testin julkisella jollain verukkeella.

Sitä ei hyväksytä matkustamiseen. It's all business honey. Maksa, maksa, maksa!

hyväksytään kyllä, ihan normaali PCR-testi se on. Mutta joutuu jännäämään ilmestyykö kantaan ajallaan.

Vierailija
42/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saat toisen rokotteen, jonoon vaan hakemaan se.

Luulin myös näin, mutta ei saa enää.

Helsingin kaupungin sivuilta:

Onko rokotukselle tarvetta, jos on jo sairastanut koronan?

"Tutkimusten perusteella taudin sairastanut saa yhdestä rokoteannoksesta vähintään yhtä hyvän suoja kuin muut saavat kahdesta annoksesta. Toinen rokoteannos nyt käytetyillä annosväleillä ei tutkimusten mukaan enää paranna yhden annoksen antamaa suojaa taudin sairastaneilla.

Tästä syystä koronan sairastanut henkilö saa yhden rokoteannoksen kahden annoksen sijaan.

Sekä EU:ssa että Suomessa selvitetään tällä hetkellä, miten koronatodistus muodostetaan tilanteessa, jossa taudin sairastanut henkilö on saanut yhden rokoteannoksen."

https://www.hel.fi/sote/koronarokotus-fi/usein-kysytyt-kysymykset

Tämä koskee tilannetta, jossa tauti on sairastettu ennen ekaa annosta, ei sen jälkeen.

Näinhän se on tarkoitettu, mutta ovat nyt myös päättäneet, että rokote ensin on sekin riittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu ihan höpöltä ajatukselta edes hakea rokotetta, jos kerta on jo sairastanut taudin (joka oli hyvin lievä sitä paitsi). 

Miten meinasit hommata koronapassin, jos tarvitset sitä vaikka työmatkaa varten?

Se on työnantajan murhe se. 

Vierailija
44/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Toista rokotetta ei minullekaan anneta. Ja joululomalla olisi Kanariansaarille lähtö, ja ilmeisesti tarvitsee nyt ottaa ja maksaa lentokentällä se oliko se nyt 135 egen arvoinen koronatesti. Ja testithän eivät satavarmoja edes ole , mutta toista rokotetta en saa ...tilanne siis sama kun ap. Vithu näitä päätöksiä.

Ihan älyttömiä päätöksiä. Pakotetaan ottamaan rokote, vaikka sairastuneella on 27-kertaisesti parempi suoja.

No ei ole. Ulkomailla ei pelkkää sairastettua tautia passiin hyväksytä ja sillä selvä.

Vierailija
45/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein!

Sairastettu korona + 1 rokote on parempi suoja kuin 2 rokotetta. Suositellaan toisen rokotuksen ottamista vasta puolen vuoden kuluttua ensimmäisestä tuossa tapauksessa, kun se vastaa kolmatta rokotusta.

Vierailija
46/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyväksytään kyllä, ihan normaali PCR-testi se on. Mutta joutuu jännäämään ilmestyykö kantaan ajallaan.

Jep. Ja onko edes noin, eli hyväksytäänkö se testi oikeasti joka maassa. Vai pitääkö kuitenkin olla 2 rokotetta ?

Vierailija
47/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja onko edes noin, eli hyväksytäänkö se testi oikeasti joka maassa. Vai pitääkö kuitenkin olla 2 rokotetta ?

Linjaukset muuttuu niin nopeasti, ettei pysy perässä. Kesällä oli niin, ettei julkisen puolen todistus kelvannut matkustamiseen, vaan piti olla kallis yksityisen puolen todistus. Käytiin kahdessa maassa, jotka hyväksyivät joko: 2 rokotetta, sairastetun taudin tai negatiivisen testin. En toki tiedä, mikä tilanne nyt enää on, kun rokote alkaa pikkuhiljaa muuttua pakolliseksi aika monessa maassa...

Vierailija
48/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ap, lähde.

Ei Helsigissä ole mun mielestä tuollaista ollut.  Itse olen saanut 2. rokotteen, vaikka olen koronan sairastanut vuosi sitten.

Ja THL linjaa, että 2. rokotteen voi antaa myös koronan sairastaneelle.

Tämähän on enemmän lääkäri ja terveyskeskus kohtaista, kuin minkään jonkun kaupungin tekemä linjaus.

Miksi valehtelet asiasta ap?

Vierailija
49/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun rokotesarja on kesken. Tottakai sä haet sen toisen rokotteen.

Helsingissä ei suostuta sitä antamaan!

No kuka sua käskee kertoa rokottajalle sairastaneesi? Ja tosiaan tuo linjaus on yhditelmälle sairastettu tauti plus yksi annos, ei toisinpäin.

Näkee sen tietokoneelta, jos se sairastuminen on virallisesti testattu. Minulle ainakin rokottaja totesi ennen rokotusta, että olet siis sairastanut koronan puoli vuotta sitten.

Vierailija
50/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen tytär kävi ihan vaan pokkana hakemassa sen kakkosrokotteen. Tarvitsi passin matkaa varten. Kukaan ei kuulemma kysellyt mitään. Pientä lämpöä hänelle nousi rokotusreaktiona.

Vierailija
51/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan ensimmäisen rokotteen jälkeen, mutta en tietenkään kertonut sitä kenellekään. Kävin normaalisti töissä ja huokailin sitä, miten rokotteesta tulee jälkioireita. Viikon kuumeilu, hankala hengittäminen etenkin iltaisin ja näköhäiriöt oli kurjaa, mutta onneksi en mennyt testeihin. Nyt saatoin ottaa toisen rokotteen ja saan passin. Tietty harmittaa kaikki ne, jotka ehkä sai minulta tartunnan, mutta eikö se ollut niin, että rokottamaton on itsekäs ja uhka terveydenhuollolle, ei rokotettu ja tautia levittävä.

Vierailija
52/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava tietää, mihin kaikkeen sitä koronapassia oikein tarvitaan. Täällä sentään saa (ainakin vielä) toisen rokotteen, vaikka olisi sairastanut sen koronan ja saanut rokotteen sen jälkeen. Aika olisi toiseen rokotukseen kuun lopussa. Täytynee käydä ottamassa, vaikka suositukset on, että se otettaisiin vasta puolen vuoden päästä. Itse en tuosta rokotuksesta muita oireita saanut kuin kipeän käden, mutta toinen perheenjäsen sai samat oireet kuin itse koronaa sairastaessaan, onneksi kuitenkin lievempänä ja nopeampana versiona. Hänellä olisi myös aika toiseen rokotukseen.

Vierailija
53/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein!

Sairastettu korona + 1 rokote on parempi suoja kuin 2 rokotetta. Suositellaan toisen rokotuksen ottamista vasta puolen vuoden kuluttua ensimmäisestä tuossa tapauksessa, kun se vastaa kolmatta rokotusta.

Missä tämmöinen suositus on? Kiinnostaa, koska kesällä sairastaneena olen menossa kohta ensimmäiseen rokotukseen.

Vierailija
54/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa halkituksen oikeuteen kun laki syrjii

Vierailija
55/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa onnistuit ryssimään niin, että sait koronan? Juoksit baareissa ja festareilla heti eka rokotteen jälkeen?

Tätähän minäkin olen miettinyt. Itse olen todella altis angiinalle. Kärsin siitä 3 kertaa lyhyen ajan sisällä juuri ennen koronaa. Nyt kiitos maskit ja vain terveenä kaupassa, olen välttynyt siltä. Yhden rokotteen olen vasta saanut, ei hinkua mennä minnekkään ja maskista en vielä luovu.

Tiedän jos saisin angiinan, kohdeltaisiin kuin ruttoa, sinne odottamaan koronapositiivisten sekaan lääkäriin pääsyä. Ei kiitos.

Vierailija
56/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aikuinen tytär kävi ihan vaan pokkana hakemassa sen kakkosrokotteen. Tarvitsi passin matkaa varten. Kukaan ei kuulemma kysellyt mitään. Pientä lämpöä hänelle nousi rokotusreaktiona.

tällä viikolla? linjaus on uusi

Vierailija
57/60 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta, kaikkien rokotteiden tehot häviää puolessa vuodessa. Kyllä niitä sitten lisää saa.

Vierailija
58/60 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä epäreilu tilanne. En ole mikään rokotuksista kieltäytyjä. Olen taudin sairastanut ja 1. Rokotteen saanut. Suoja ok, tehostetta ei anneta. Nyt pitäisi käydä yksityisellä maksullisessa testauksessa, jos mielii pk seudulla iltaelämään....

Vierailija
59/60 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Vierailija
60/60 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL suosittaa koronapassin käytön keskeyttämistä korkean riskin tapahtumissa

www.iltalehti.fi/koronavirus/a/7fbe6237-b6d8-452a-9d4b

,

Aiemmin Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS) on kertonut vaativansa koronapassin hyllyttämistä ainakin vuodenvaihteen ajaksi.

Varsinais-Suomessa ollaan jo kieltämässä keskiviikosta alkaen kaikki yleiset tilaisuudet ja kokoukset, ja rajoituksista ei voi vapautua koronapassilla.

,

Koronapassi = "Kirjastokortti"

Koronapassi antoi väärän turvallisuuden tunteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän