Yksi rokote ja sairastettu korona --> ei 2.rokotusta eikä koronapassia!
Uusin linjaus Helsingissä on se että jos on sairastanut koronan ekan rokotteen jälkeen, ei saa lainkaan rokote nro kakkosta. Ei edes 6 kk sairastamisen jälkeen.
Koronapassia ei siis myöskään tällainen henkilö saa, koska se vaatii 2x rokotusta tai max. 180pv tartunnasta mutta toista rokotetta ei tuonkaan jälkeen anneta.
Näitä väliinputoajia on Suomessakin 40 000, ja he ovat nyt jäämässä ilman koronapassia vaikka olisivat halukkaita ottamaan 2. rokotuksen.
Miten tätä ei olla mietitty loppuun asti?
Kommentit (60)
Mä olen saanut yhden rokotteen ja sitten sairastanut koronan, en ymmärrä miksi pitäisi ottaa lisää rokotteita, olen saanut koronaa vastaan luontaisen vastustuskyvyn ja tuskin seuraava kerta on enää niin ikävä (ekalla kerralla 2 päivää vihloi päätä ja siinä se) . Liput ostettu keikalle tammikuulle.. Saas nähdä pääsenkö. Vtaa jos en.
Vierailija kirjoitti:
Oikein!
Miksi? Kyse on ihmisistä jotka ovat ihan asiallisesti käyneet ottamassa rokotteen ajallaan, ja olisivat ottamassa myös toisen.
Ymmärrän kyllä sen että siitä on seurauksia että ei jaksa tai viitsi ottaa rokotetta, mutta joku fiksu vaihtoehto tällekin ryhmälle tulee tarjota.
Joko kahta rokotetta vastaava koronapassi tai oikeus ottaa toinen rokote. Molempia ei voi evätä.
Tälle asialle pitäisi kyllä tehdä jotain. Ihme juttu että tällainen on tilanne on syntynyt.
Miten hitossa onnistuit ryssimään niin, että sait koronan? Juoksit baareissa ja festareilla heti eka rokotteen jälkeen?
Jaaha, no tämäpä oli kiva tietää. :D Me mieheni kanssa kuulumme tuohon onnekkaaseen porukkaan.
Vain Pietarissa saa koronatartunnan rokotuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut yhden rokotteen ja sitten sairastanut koronan, en ymmärrä miksi pitäisi ottaa lisää rokotteita, olen saanut koronaa vastaan luontaisen vastustuskyvyn ja tuskin seuraava kerta on enää niin ikävä (ekalla kerralla 2 päivää vihloi päätä ja siinä se) . Liput ostettu keikalle tammikuulle.. Saas nähdä pääsenkö. Vtaa jos en.
Varmaan juurikin sen takia että voisit liikkua ja elää normaalisti? Jos 6kk tartunnasta jo mennyt tammikuussa ja rokotteita vain 1 kpl niin voi olla että et pääse keikalle.
Sitten ollaan me, jotka ei terveydellisistä syistä voida ottaa rokotetta. Kukaan ei oo perään kysellyt, tarvitsetko koronapassia. Ilmeisesti meidän pitää käydä testeissä 2 vrk ennen ravintolaa/teatteria/festareita. Ei kuulkaas kiinnosta enää.
Tottakai saat toisen rokotteen, jonoon vaan hakemaan se.
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa seurataan täälläkin, ennen kuin luetaan rokotetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on aika kova kuvitelma rokotteiden suojatasosta. Ne suojaa vakavalta taudilta, mutta ei estä sairastumista.
Yksi tuttuni ainakin sai kaksi rokotetta, vaikka on sairastanut. Tarkista asia. Nämä ovat muuttuneet useaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein!
Miksi? Kyse on ihmisistä jotka ovat ihan asiallisesti käyneet ottamassa rokotteen ajallaan, ja olisivat ottamassa myös toisen.
Ymmärrän kyllä sen että siitä on seurauksia että ei jaksa tai viitsi ottaa rokotetta, mutta joku fiksu vaihtoehto tällekin ryhmälle tulee tarjota.
Joko kahta rokotetta vastaava koronapassi tai oikeus ottaa toinen rokote. Molempia ei voi evätä.
Tämä on mielivaltaa. Mitä tahansa voidaan evätä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on tasa-arvo ja demokratia. Koronapassihan ei syrji ketään. Vai syrjiikö sittenkin?
hyvin toteutettuna ei syrjisi.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ollaan me, jotka ei terveydellisistä syistä voida ottaa rokotetta. Kukaan ei oo perään kysellyt, tarvitsetko koronapassia. Ilmeisesti meidän pitää käydä testeissä 2 vrk ennen ravintolaa/teatteria/festareita. Ei kuulkaas kiinnosta enää.
Niin, tämä on erikoinen tilanne, jos lääkäri on todennut että henkilö ei oikeasti kykene ottamaan rokotetta, se voisi olla kyllä peruste saada passi. Toisaalta jos me kaikki muut olemme ottaneet riskin rokotteen mahdollisista riskeistä (itse olen riskiryhmää joten sain rokotteet pian, mutta esimerkiksi kuukautiskierto meni aivan sekaisin ja on ollut sekaisin jo 6kk) niin onko se meille reilua että joku rokottamaton tulee vaarantamaan muita hauraassa tilassa olevia yhteisiin tapahtumiin?
Sun rokotesarja on kesken. Tottakai sä haet sen toisen rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, no tämäpä oli kiva tietää. :D Me mieheni kanssa kuulumme tuohon onnekkaaseen porukkaan.
Kannattaako luulla tietävänsä, jos on lukenut Vauvalta? Ota oikeasti selvää, varsinkin jos aiot matkustaa.
Tätä on tasa-arvo ja demokratia. Koronapassihan ei syrji ketään. Vai syrjiikö sittenkin?