Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkaisiskohan yrityksen pystyyn?

Vierailija
09.12.2014 |

Olen töissä suhdanneherkällä alalla ja nyt alkaa tuntua siltä, etten enää jaksa  jatkuvaa epävarmuutta työni jatkumisesta. Kyseessä on erikoisala, jossa minun ei kannata enää vaihtaa työnantajaa vaan jos lähden, lähden kokonaan toiselle alalle. 

Nyt mietin, että pitäiskö perustaa yritys. Osaan hieroa, joten kannattasikohan sellainen? Tietenkin alku olisi kankeaa ja varmasti kestäisi aikansa löytää vakituisia asiakkaita ja kerätä mainetta, mutta olen todella hyvä manuaalisilta taidoiltani :) ja myös erittäin hyvä kuuntelija. Riittäisköhän nämä taidot hyvään alkuun? Mitä olet mieltä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimen rekisteröinti maksaa sen satasen verran, mutta sekin minulla on jo. Olenhan tosiaan tehnyt hierontaa aikaisemminkin. Toisin sanoen, olen aika tietoinen siitä, mitä yrityksen alkutaival on!

Mutta itse asiaan: käykö kukaan täällä surffaajista hierojalla? Jos et käy, miksi? Jos käyt, miten valitsit hierojasi? Taitojen, sijainnin, hinnan vai jonkun muun perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:11"]

Toiminimen rekisteröinti maksaa sen satasen verran, mutta sekin minulla on jo. Olenhan tosiaan tehnyt hierontaa aikaisemminkin. Toisin sanoen, olen aika tietoinen siitä, mitä yrityksen alkutaival on!

Mutta itse asiaan: käykö kukaan täällä surffaajista hierojalla? Jos et käy, miksi? Jos käyt, miten valitsit hierojasi? Taitojen, sijainnin, hinnan vai jonkun muun perusteella?

[/quote]

Käyn hierojalla, tai tarkemmin sanottuna fysioterapeutilla. Sain alkuun sinne lähetteen lääkäriltä. Ja tässä tuppukylässä kun on ainoastaan yksi yksityinen fysioterapeutti niin valintahan oli helppo. Lisäksi löytyy toki kunnallinen fyssari, mutta me niskapotilaat ollaan kuulemma nykyään yksityisten heiniä. Nyt on tuon lähetteen käyntikerrat jo loppuneet, mutta käynnit jatkuu kyllä edelleen. Hintakaan ei ole tavallista hierojaa enempää, korkeintaan muutaman euron heitto, ja taidoissa tässä tapauksessa ero on iso, eli parhaan avun olen sieltä fysioterapeutilta saanut. 

Vierailija
24/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:13"]

Jäi jotain olennaista kertomatta eli olen tosiaan jo valmis terveydenhuollon ammattilainen. Työkokemustakin minulta löytyy hieronnasta. Olen vain ajautunut toiselle alalle ja nyt haikailen yrityksen perustamista jotta elämäni olisi vähemmän jännittävää. 

Sain tämän idean eilen ja nyt yön yli kypsyteltyäni olen jo harkinnut toiminimellä aloittamista. Kotona en ehkä halua tehdä töitä, vaikka se olisi ehkä kannattavinta näin aluksi. Tuntuu kuitenkin että olisin koko ajan töissä jos pöytä on jonkun huoneen nurkassa..

Ono kenelläkään kokemusta naisyrittäjien keskuksesta? Starttirahaan täytyy ilmeisesti oplla työtön? Sitän en ole, ainakaan vielä. Kai jotain muitakin rahoitusvaihtoehtoja on, mutta mitä?

[/quote]

Siis olethan hieronnan ammattilainen? Kun terveydenhuollon ammattilainen nyt voi tarkoittaa vaikka vanhuksiin erikoistunutta lähihoitajaa...

[/quote]

Miksiköhän tähänkin piti tarttua? Olen fysioterapeutti jos se kovasti kiinnostaa. Pointtihan on se, että haluan työllistää itse itseni ja uskon että saan asiakkaita taitojeni vuoksi. Mikä voisi olla hyvä yhtiömuoto? Kannataako osakeyhtiö jos haluaakin esim. tehdä kotikäyntejä (= hankin auton, pöydän ja ehkä toimitilatkin)?

[/quote]

Osakeyhtiö on taloudellisesti turvallisempi, et ole samalla tavalla henkilökohtaisella omaisuudellasi firman veloista vastuussa, kuten toiminimen kanssa.

Vierailija
25/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googella nyt kannattaa vähän tarkastella montako alan yrittää alueellasi on. Tuskin sitä kymmenttä kannattaa polkasta pystyyn missään pikku paikkakunnalla.

Vierailija
26/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan lannistamisesta. Uskon kuitenkin että vaikka olisinkin täällä se kymmenes, erotun joukosta taidoillani ja.. niin, millä? Jotainhan mun pitää keksiä mikä on erilaista kuin kilpailijoillani!

Juuri sitä jotain tässä pohdin :)

Vierailija
27/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:34"]

Kiitos vaan lannistamisesta. Uskon kuitenkin että vaikka olisinkin täällä se kymmenes, erotun joukosta taidoillani ja.. niin, millä? Jotainhan mun pitää keksiä mikä on erilaista kuin kilpailijoillani!

[/quote]

*reps*

Vierailija
28/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:34"]

[/quote]

Jos sitä et itse tiedä niin... Yllättävää kyllä, mutta nyt kilpaillaan hinnoilla ei millään muulla! Laadulla ei ole mitää merkitystä, kunhan on halpaa. Ihmisillä ei ole varaa palveluista maksaa. Korvattauus yms laskee, työnantajapuoli vähentää kertoja, joita maksaa työntekijöille jne.

Realismi on negatiivisuutta ja lannistavaa. 

Vierailija
29/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasto yritystä pystyyn, jos halua ja motivaatiota löytyy! Yrittäjiä tarvitaan lisää ja heitä tulisi tukea yrittämään tällaisen lynttäysmeiningin sijaan. 

Itse valitsin hierojan sijainnin ja hinnan mukaan. Kävin kolmella eri hierojalla. Kaksi ensimmäistä eivät tuntuneet omalta. Olivat kovia höpöttämään ja minä kun haluan hieronnassa vaipua horrokseen.. Ihmislukutaito on siis tärkeä ja hyvä ensivaikutus.

Vierailija
30/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto siinä on kun nainen puhuu yrityksen persutamisesta niin hän lähtemässä matalapalkkaiselle peruspalvelualalle, jossa on yrittäjien ennemän kuin koko maassa asukkaita.

Vierailija
31/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:46"]

Ehdottomasto yritystä pystyyn, jos halua ja motivaatiota löytyy! Yrittäjiä tarvitaan lisää ja heitä tulisi tukea yrittämään tällaisen lynttäysmeiningin sijaan. 

Itse valitsin hierojan sijainnin ja hinnan mukaan. Kävin kolmella eri hierojalla. Kaksi ensimmäistä eivät tuntuneet omalta. Olivat kovia höpöttämään ja minä kun haluan hieronnassa vaipua horrokseen.. Ihmislukutaito on siis tärkeä ja hyvä ensivaikutus.

[/quote]

Ja miten ap yritys sitten edistäisi talodellista kasvua ja toisi uusia työpaikkoja. Yrittäjyyttä tarvitaa kyllä ja sitä pitäisi tukea ja kannustaa, mutta yrityksellä pitäisi olla myös kasvuhaluja, eikä vain itsenä työllistäminen. Kolme neljästä hierontapalvelujen yrityksistä työllistää vain itsensä.

Vierailija
32/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi täällä väitetään, että kommentoijat latistavat ap:ta. Yrittäjiä tarvitaan, sitä en tarkoittanut, lähinnä huvittaa tuo asenne, että yritys noin vaan pistettäisiin pystyyn, ja sillä selvä. Oma mieheni perusti toiminimen vuosi sitten, ja ei se ihan yksinkertaista ollut, oli jos jonkinlaista mutkaa matkassa. Ja on edelleen, eihän vajaassa vuodessa yritys pyöri vielä ihan noin vain. Toki tämä riippuu alastakin, miten paljon tarvitsee hankintoja jne. Ja kun ap:lla kerran on jo toiminimikin valmiina, niin siitä vaan...

t. Se, joka epäili koko ketjun olevan vitsi

Vierailija
33/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus-Suomeen yritys? Ei kannata, kuten tämän ketjun lyttääjät jo osoittaa. Kateelliset ei tule sinun yritystäsi käyttämään, joten unohda se.

Itse olen 1 hengen yrittäjä Suomen ulkopuolella ja se on ihan eri juttu. Hommia riittää ja kateellisia ruikutuksia ei kuule oikeastaan ollenkaan paitsi Suomesta.

Vierailija
34/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:46"]

[/quote]

Ja miten ap yritys sitten edistäisi talodellista kasvua ja toisi uusia työpaikkoja. Yrittäjyyttä tarvitaa kyllä ja sitä pitäisi tukea ja kannustaa, mutta yrityksellä pitäisi olla myös kasvuhaluja, eikä vain itsenä työllistäminen. Kolme neljästä hierontapalvelujen yrityksistä työllistää vain itsensä.

[/quote]

Joo, onkin parempi, että on työttömänä kuin työllistäisi edes itsensä. Näin Suomessa.

Vierailija
35/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään sitä täytyy tehdä niinkuin itsestä tuntuu parhaalta välittämättä muiden negatiivisuudesta tai realismista, miten vain. Jos en koskaan uskalla yrittää, en koskaan tule mitään saamaankaan! Voihan sitä laajentaa osaamistaan muuhunkin kuin "vain" hierontaan, jos tuntuu että joutuu liian alhaisille palkoille.

Tilanne omassa työssäni on nyt se, että teen lähes ympäripyöreää päivää, viikkoa ja vuotta (vaikka vapaapäiviäkin minulla toki on!). En vain usko, että yrittäminen olisi yhtään tämän sitovampaa. Rahaa ehkä tulee vähemmän, mutta saanpahan ainakin määrätä itse koska teen töitä!

Joka tapauksessa, kiitos kaikille vastaajille! Ehkä olen saanut jo esimakua siitä, millaisiin asenteisiin tulen matkan varrella törmäämään?

Vierailija
36/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/59 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on siinä että "polkaisee" yrityksen pystyyn? Tarviiko aloittaa anteeksi pyytämällä että olis hyvä? Eikö sitä nimenomaan lähdetä itsevarmuudella ja runsailla ideoilla matkaan ja katsota sitten onko tarpeen muuttaa toimintatapoja? Ihme ruikutusta.

Go AP!

Vierailija
38/59 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha neuvo, minkä kuulee aika usein. Itse aloitin yritykseni muutama vuosi sitten täysin nollasta ilman mitään käsitystä yrittämisestä saati alasta. Nyt on liikevaihto yli miljoona euroa ja hurja kasvu päällä.

Aloittaja kyseli paljon vaaditaan rahaa Oy:n perustamiseen. Osakeyhtiön minimipääoma on 2500€ ja se raha siis siirretään oman yhtiön tilille ja sen saa käyttää ihan normaalisti yhtiön kuluihin.

Yrittämiseen ja siinä menestymiseen vaaditaan lujaa tahtoa, paineensietokykyä ja ennen kaikkea maalaisjärkeä.

Vierailija
39/59 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:34"]

Ap täällä taas, kiitos kovasti viesteistä, palasin tänne lukemaan ja ketju olikin paisunut isoksi. Vilpitön kiitos kaikille jotka ovat antaneet mielipiteensä, myös sen mikä on mielestäni ikävä.

Olen varma että otan toiminimeni käyttöön, hion ensin suunnitelman mitä palveluja yhden naisen laitoksessani olisi hieronnan lisäksi. Hieronnan lisäksi ajattelin käydä koulutuksia, kuten esim. NLP, päähieronta, kuumakivihieronta jne. laajentaakseni osaamistani. Mikä tyyli on ollut sinulle kaikkein toimivin?

Juttelin asiasta ystävättäreni kanssa joka on ripsihuoltaja, saatammepa laittaa hynttyyt yhteen ja toimia saman katon alla puolittaen toiminnasta syntyviä kuluja. Mukaan saisi mieluusti tulla joku kolmaskin osapuoli, mutta vielä mietin minkä alan taitaja toisi lisäarvoa. Markkinointiin pitää ilman muuta panostaa, kuten esim. ottamalla suoraan yhteyttä yrityksiin tarjoamalla superedulliseen hintaan pikahelpotusta vartin hieronnan muodossa. Some ja internet pitää hyödyntää myös, nehän ovat lähet ilmaista vaikka melko aikavievää mainosta! 

Kilpailu täällä PKS:llä on aika kovaa, mutta toisaalta markkinat ovat melkoiset. Suurin osa ihmisistä ei edest tiedä kaipaavansa hierontaa ja lempeää kosketusta ennenkuin kokevat sen! Tähän rakoon aion iskeä noususuhdanteen aikana.

[/quote]

Pikahelpotus? Lempeä kosketus? Minkä ihmeen noususuhdanteen aikana? Suomi on vajoamassa totaaliseen lamaan, mistä ei nousta vuosikymmeniin. Missä maailmassa oikein elät? Kuulostaa muutenkin, että olet perustamassa thaihieromalaitosta.

Et kestä stressiä nykyisessä työssäsi mutta haluat yrittäjäksi. Ei jessus sentään.

Vierailija
40/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutyötä kannattaa kokeilla. Raha tulee itselle eikä mene rahaa ostoihin. Jos olet vielä hyvä niin koita ihmeessä. Ei se maksa kuin satkun pistää firma pystyyn. Myyntityötä en suosittele, ensin ostat tuotteet varastoon jne... Rahaa tarvii varastonhankintaan minimissäänkin 50 000e ja silti ei ole takuita että kukaan mitään ostaa. Tuon pienemällä panostuksella taas ei voi saada tuloa vaikka kaikki menis 50 % katteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan