Polkaisiskohan yrityksen pystyyn?
Olen töissä suhdanneherkällä alalla ja nyt alkaa tuntua siltä, etten enää jaksa jatkuvaa epävarmuutta työni jatkumisesta. Kyseessä on erikoisala, jossa minun ei kannata enää vaihtaa työnantajaa vaan jos lähden, lähden kokonaan toiselle alalle.
Nyt mietin, että pitäiskö perustaa yritys. Osaan hieroa, joten kannattasikohan sellainen? Tietenkin alku olisi kankeaa ja varmasti kestäisi aikansa löytää vakituisia asiakkaita ja kerätä mainetta, mutta olen todella hyvä manuaalisilta taidoiltani :) ja myös erittäin hyvä kuuntelija. Riittäisköhän nämä taidot hyvään alkuun? Mitä olet mieltä?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:13"]
Jäi jotain olennaista kertomatta eli olen tosiaan jo valmis terveydenhuollon ammattilainen. Työkokemustakin minulta löytyy hieronnasta. Olen vain ajautunut toiselle alalle ja nyt haikailen yrityksen perustamista jotta elämäni olisi vähemmän jännittävää.
Sain tämän idean eilen ja nyt yön yli kypsyteltyäni olen jo harkinnut toiminimellä aloittamista. Kotona en ehkä halua tehdä töitä, vaikka se olisi ehkä kannattavinta näin aluksi. Tuntuu kuitenkin että olisin koko ajan töissä jos pöytä on jonkun huoneen nurkassa..
Ono kenelläkään kokemusta naisyrittäjien keskuksesta? Starttirahaan täytyy ilmeisesti oplla työtön? Sitän en ole, ainakaan vielä. Kai jotain muitakin rahoitusvaihtoehtoja on, mutta mitä?
[/quote]
Siis olethan hieronnan ammattilainen? Kun terveydenhuollon ammattilainen nyt voi tarkoittaa vaikka vanhuksiin erikoistunutta lähihoitajaa...
kuka ostaa hierontapalveluita laman aikana?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:18"]
kuka ostaa hierontapalveluita laman aikana?
[/quote]
Minä ainakin käyn fysioterapeutilla hieronnassa, oli aika mikä tahansa. Pään pitää kääntyä ja sängystä päästä ylös lamasta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:16"]
Jäi jotain olennaista kertomatta eli olen tosiaan jo valmis terveydenhuollon ammattilainen. Työkokemustakin minulta löytyy hieronnasta. Olen vain ajautunut toiselle alalle ja nyt haikailen yrityksen perustamista jotta elämäni olisi vähemmän jännittävää.
Sain tämän idean eilen ja nyt yön yli kypsyteltyäni olen jo harkinnut toiminimellä aloittamista. Kotona en ehkä halua tehdä töitä, vaikka se olisi ehkä kannattavinta näin aluksi. Tuntuu kuitenkin että olisin koko ajan töissä jos pöytä on jonkun huoneen nurkassa..
Ono kenelläkään kokemusta naisyrittäjien keskuksesta? Starttirahaan täytyy ilmeisesti oplla työtön? Sitän en ole, ainakaan vielä. Kai jotain muitakin rahoitusvaihtoehtoja on, mutta mitä?
[/quote]
Siis olethan hieronnan ammattilainen? Kun terveydenhuollon ammattilainen nyt voi tarkoittaa vaikka vanhuksiin erikoistunutta lähihoitajaa...
[/quote]
Miksiköhän tähänkin piti tarttua? Olen fysioterapeutti jos se kovasti kiinnostaa. Pointtihan on se, että haluan työllistää itse itseni ja uskon että saan asiakkaita taitojeni vuoksi. Mikä voisi olla hyvä yhtiömuoto? Kannataako osakeyhtiö jos haluaakin esim. tehdä kotikäyntejä (= hankin auton, pöydän ja ehkä toimitilatkin)?
Fysioterapeuttina voin tehdä hierontaa ALV0% joten se voisi olla helpompaa. Lisäksi FT voi ottaa vastaan lääkkärin lähetteellä saapuvan asiakkaan jollon asiakas saa KELA-korvauksen hieronnastakin. Tämähän on kilpailuvaltti verrattuna "tavalliseen" hierojaan, eikö? Kaikella kunnioituksella hierojia kohtaan!
XD joo, polkaise vaan. Niinhän me muutkin vain polkaisevat yritykset pystyyn ja voilà!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:15"]XD joo, polkaise vaan. Niinhän me muutkin vain polkaisevat yritykset pystyyn ja voilà!
[/quote]
*Ne XD
Onko sinulla hierojan tutkinto? Raskasta työtä tehdä täyspäiväisesti, joten vosiko sen yhdistää kevyempään kauneudenhoitoon tms? Työajatkin osuvat helposti yksityisyrittäjänä iltoihin ja viikonloppuihin. Sopisiko tämä rytmi perheellesi? Varaudu ainakin puolen vuoden hiljaisempaan aikaan. Voitko tehdä palkkatyötä lisäksi vai löytyykö säästöjä?
Tää ketju on varmaan vitsi...? Ei kai kukaan kuvittele, että yritys "noin vaan polkaistaan pystyyn"?! Ja kertoipa joku älykkö tuolla, että tämä kaikki tapahtuu satasen investoinnilla... jos tää ei ole vitsi, niin siitä vaan kokeilemaan jokainen.
Ei ole hierojan ammattitutkintoa mutta olen fysioterapeutti jossa hieronta menee manuaalisen terapian nimellä. Tämä on ratkaiseva ero juuri noissa KELA-kuvioissa.
Minua ei pelota se, että aluksi on hiljaista mutta ei tämä kestä ikuisuutta kun ollaan taas noususuhdanteessa ja sitten niitä "hupiasiakkaitakin" alkaa tulla. Olen myös varautunut siihen että minua pidetään aivan hulluna kun hyppään hyvin palkatusta työstä yrittäjyyteen ja että yleinen asenneilmapiiri on todella yrittäjävastainen (kuten täälläkin huomataan). Minut on jo kertaalleen lomautettu enkä aio jäädä odottelemaan irtisanomista!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:28"]
Tää ketju on varmaan vitsi...? Ei kai kukaan kuvittele, että yritys "noin vaan polkaistaan pystyyn"?! Ja kertoipa joku älykkö tuolla, että tämä kaikki tapahtuu satasen investoinnilla... jos tää ei ole vitsi, niin siitä vaan kokeilemaan jokainen.
[/quote]
En tiedä kuka puhui satasen investoinnista, mutta itse olen mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua ja sitä, tsempataanko vai lytätäänkö tämä ajatus. Näyttäisi enemmänkin lyttäämismeinigiltä!
Jaa missä puhutaan satasen investoinnista?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:16"]
[/quote]
[/quote]
Miksiköhän tähänkin piti tarttua? Olen fysioterapeutti jos se kovasti kiinnostaa. Pointtihan on se, että haluan työllistää itse itseni ja uskon että saan asiakkaita taitojeni vuoksi. Mikä voisi olla hyvä yhtiömuoto? Kannataako osakeyhtiö jos haluaakin esim. tehdä kotikäyntejä (= hankin auton, pöydän ja ehkä toimitilatkin)?
[/quote]
Ihan vaan sen takia että jos kysyt täällä että kannattaisiko hierontafirma laittaa pystyyn, niin tuohon vastaamisessa auttaa aivan hitosti tieto siitä oletko sinä hieroja vai lähihoitaja. Tässä tapauksessa nyt siis olet fysioterapeutti, hyvä!
No ei nyt ihan satkulla yritystä perusteta. Ja eka vuosi tod.näk.persnettoa.
t. Yrittäjä
Käy iltakouluna hierojan koulutus nyt kun olet vielä töissä. sitten kun valmistut, niin ala yrittämään.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:15"]
Fysioterapeuttina voin tehdä hierontaa ALV0% joten se voisi olla helpompaa. Lisäksi FT voi ottaa vastaan lääkkärin lähetteellä saapuvan asiakkaan jollon asiakas saa KELA-korvauksen hieronnastakin. Tämähän on kilpailuvaltti verrattuna "tavalliseen" hierojaan, eikö? Kaikella kunnioituksella hierojia kohtaan!
[/quote]
Itse käytän juuri fysioterapeuttia hierojana, koska alkuun sain sinne lääkäriltä lähetteen ja siitä sen Kelan korvauksen sai. Tosin olen jatkanut käyntejä vaikka lähetteen käyntikerrat on loppuneet aikaa sitten. En ikinä tule palaamaan tavalliselle hierojalle, paljon enemmän apua saanut fyssarilta, hän osaa antaa myös muuta apua, kuten jumppaohjeet joista oikeasti on apua.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:42"]
Käy iltakouluna hierojan koulutus nyt kun olet vielä töissä. sitten kun valmistut, niin ala yrittämään.
[/quote]
Miks sen pitäs käydä hierontakoulutus jo on valmiiksi fysioterapeutti?
Toisessa kommentissa puhuttiin, että firman pystyyn pistäminen maksaa satasen