onko hyväksyttävää käytöstä päiväkodin hoitajalta?
olin parin viikon työmatkalla ja sillä aikaa mieheni oli ollut yhteydessä päiväkodin johtajaan että ei halua tietyn työntekijän olevan enää niin tiiviisti lapsemme kanssa koska lapsi jostain syystä vieroksuu tätä hoitajaa, ei esim suostu puhumaan hänelle sanaakaan yms. tiesin tästä ongelmasta jo ennen lähtöäni mutta päätimme vielä katsella kuinka menee. no, nyt mies oli sitten ollut yhteydessä heihin ja kun tulin takaisin niin tämä hoitaja ei tervehdi minua ja kun kysyn miten on menny niin vastaa yhdellä sanalla 'hyvin', kun muut kertovat mitä kaikkea on tehty ja tapahtunut. onko oikein että osoittaa mieltään tällä tavalla? otanko asian puheeksi hänen vai johtajan kanssa?
Kommentit (26)
Meidänkin lapsi "vieroksuu" yhtä hoitajaa, mutta olemme sanoneet, että kaikista ei tarvitse tykätä, mutta että sellaisia asioita ei sitten sanota kyseiselle hoitajalle ääneen. Hyvin on lähtenyt homma toimimaan ja lapsi ei juuri edes puhu enää siitä, ettei pidä hoitajasta.
Mitähän pikkutyrannia te siellä kasvatatte?
No mitäpä se hoitaja teidän lapsesta uskaltaisi sanoa, jos olette vaatineet, ettei hän saa olla lapsenne kanssa tekemisissä.
Ja minä ainakin käskisin lasta puhumaan hoitajalle. Eihän noin voi käyttäytyä toista ihmistä kohtaan.
-3
Minusta teidän pyyntönne on todella kummallinen ja keskustelureittikin on ihan väärä. Tuollainen asia juteltaisiin kyseisen hoitajan kanssa ensin, eikä mennä johtajalle sanomaan, että joku ei saa olla meidän lapsen seurassa. On siinä vähän vaikea töitä tehdä, jos yhden lapsen kanssa ei saa olla, kun kuitenkin toimenkuva vaatii sitä läsnäoloa. Olette itse hoitaneet asian tosi tökerösti ja mielestäni olette anteeksipyynnön velkaa hoitajalle. Lapset eivät aina pidä kaikista, mutta siihen ei ole ratkaisu se, että niiden muiden tulisi väistellä lasta.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:11"]olin parin viikon työmatkalla ja sillä aikaa mieheni oli ollut yhteydessä päiväkodin johtajaan että ei halua tietyn työntekijän olevan enää niin tiiviisti lapsemme kanssa koska lapsi jostain syystä vieroksuu tätä hoitajaa, ei esim suostu puhumaan hänelle sanaakaan yms. tiesin tästä ongelmasta jo ennen lähtöäni mutta päätimme vielä katsella kuinka menee. no, nyt mies oli sitten ollut yhteydessä heihin ja kun tulin takaisin niin tämä hoitaja ei tervehdi minua ja kun kysyn miten on menny niin vastaa yhdellä sanalla 'hyvin', kun muut kertovat mitä kaikkea on tehty ja tapahtunut. onko oikein että osoittaa mieltään tällä tavalla? otanko asian puheeksi hänen vai johtajan kanssa?
[/quote]Menikö miehesi oikein suoraan sanomaan hoitajalle. Lapset nyt ei aina pidä kaikista. Mitä jos koulussa tulee opettaja mistä lapsi ei pidä? Päiväkodissa ei voi oikein valita hoitajia. Viekää yksityiselle.
Niin mitä hoitaja voisi sanoa,kun häntä on kielletty hoitamasta teidän lellikersaa? Eipä siinä paljon keskustella.
En minäkään moikkaisi jos olisin hoitaja.
Ei ole hyväksyttävää käytöstä - teiltä. Onko teillä tavoitteena kasvattaa lapsesta sosiaalisesti tökerö kiusaaja?
Ei ole vanhemmilta asiallista käytöstä tuollainen kantelu päikkärin johtajalle. Melkoista terroristia kasvatatte kouluun opettajien riesaksi. Syy on teidän mielestä aina päikkärin henkilökunnassa, opettajassa tsm. Noin niitä psykopaattisia I-me and mysself -tyyppejä tulee. Kuinka edes kehtaat tulla tänne valittamaan - katsoisitte peiliin.
En minäkään pidä yhdestä lapsen hoitajasta. Mutta ei hän ole mitään pahaakaan tehnyt. Ei tulisi mieleekään soittaa johtajalle.
Miksi ette hoida lastanne itse, niin me teimme, ei tarvinnut valittaa kenestäkään ja lapset saivat parhaan mahdollisen hoidon!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:35"]Miksi ette hoida lastanne itse, niin me teimme, ei tarvinnut valittaa kenestäkään ja lapset saivat parhaan mahdollisen hoidon!
[/quote]Ura naisetkaan eivät kaikkea saa.
Metsään on mennyt teidän osalta, ei lapsi todellakaan voi valita hoitajaansa ja aikuisen tehtävä on tehdä se selväksi lapselle.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:11"]olin parin viikon työmatkalla ja sillä aikaa mieheni oli ollut yhteydessä päiväkodin johtajaan että ei halua tietyn työntekijän olevan enää niin tiiviisti lapsemme kanssa koska lapsi jostain syystä vieroksuu tätä hoitajaa, ei esim suostu puhumaan hänelle sanaakaan yms. tiesin tästä ongelmasta jo ennen lähtöäni mutta päätimme vielä katsella kuinka menee. no, nyt mies oli sitten ollut yhteydessä heihin ja kun tulin takaisin niin tämä hoitaja ei tervehdi minua ja kun kysyn miten on menny niin vastaa yhdellä sanalla 'hyvin', kun muut kertovat mitä kaikkea on tehty ja tapahtunut. onko oikein että osoittaa mieltään tällä tavalla? otanko asian puheeksi hänen vai johtajan kanssa?
[/quote]
Mun mielestä toi ei ole sinulta eikä mieheltäsi hyväksyttävää käytöstä. Lisäksi jos et halua, että tämä yksi on lapsesi kanssa tekemisissä, niin mistä hän voi sitten tietää niin tarkkaan, mitä lapsesi on tehnyt/miten päivä on mennyt? Pitäisikö hänen kaukaa monitoroida? Vai pyydellä sinulta anteeksi?
Toivottavasti ap on trolli. Äh.
No sinänsä huonoa käytöstä hoitajalta, että hän on siellä töissä ja kuten muissakin ammateissa, niitä veemäisimpiäkin asiakkaita pitäisi kohdella ammattitaitoisesti ja asiallisesti.
Mutta toisaalta ette te itsekään mitenkään mallikelpoisesti ole toimineet. Ymmärtäisin, jos lapsenne esim. pelkäisi tätä hoitajaa, ja silloin olisin itsekin mennyt päiväkodin johtajan juttusille. Mutta jos vain vieroksuu (mitä ikinä sitten sillä tarkoitat), niin yrittäisin selvittää hoitajan kanssa.
Olettepa ap olleet tökeröitä! Mennä nyt päiväkodin johtajalle soittamaan tuommoisesta. Ja vielä miehesi! Kuulostaa muuten aika "ämmämäiseltä" toiminnalta lähtee miehen tuollaista toimittamaan ominpäin.
Kaikki ei pidä kaikista ja ongelma lienee teidän lapsessa, ei hoitajassa. Hoitajan toki on velvollisuus yrittää parhaansa, mutta kun lapsia ei ole kasvatettu, tuo on lopputulos. Jos vanhemmilla on sosiaaliset taidot hallussa, ne tarttuu terveeseen lapseen. Lapsi voi olla ujo, mutta moinen mullittelu (jos puhuu muille hoitajille normaalisti) on teidän vika, 100%.
En ole hoitoalalla, mutta säälin päiväkodinhoitajia, jos oikeasti tuollaisia vanhempia on!
Ap:n on pakko olla provo. Ensin kielletään täysin asiattomasti hoitamasta lasta ja sitten perätään nuoleskelua perään. Uskomatonta. Oletteko te jotain työpaikkakiusaajia?
Minusta päiväkodinjohtaja on myös tehnyt virheen. Esimiehenä toimineena tiedän, että valituksia tulee ovista ja ikkunoista. Niitä pitää suodattaa, kaikkea ei tarvi kieliä eteenpäin (työntekijöille on annettava työrauha!) ja joskus sille "asikkaallekin" voi sanoa takaisin pelisäännöt. On täysin ryhditöntä juosta toistamaan jokainen sana eteen. Kun on paikka, siihen puututaan ja asiasta keskustellaan työntekijän kanssa. Joskus pitää vetää myös ystävällisesti raja valittajalle. Joskus samasta asiasta tulee useammalta taholta, jonka jälkeen tietysti asiaan pitää puuttua. Kaiken kaikkiaan kuitenkin työntekijöitäkin pitää suojella ihmisten mielivallallta ja antaa tehdä työnsä.
Muistan, kun ensimmäisen kerran sain yli 10 vuotta sitten esimiestehtävät, antoi pomoni ohjeeksi, että työntekijöille pitää antaa työrauha. Kaikkea ei saa ja tule toistaa eteen. Pitää poimia oleellinen. Tämä on ollut hyvä ohje, joka monilta esimiehiltä unohtuu. Esimieheksi ei pitäisi päästä, jos ei ole alkeellistakaan käsitystä esimiestyön sisällöstä eli toimimisesta paskaviemärinä.
kuten sanoin niin mies oli tehnyt tälläisen päätöksen yksinään sillä aikaa kun olin työmatkalla. lapsi on 2,5v. ja lopetti puhumisen hoitajille sen jälkeen kun kerran hain hänet päiväkodista nenä ja otsa ruvella ja kukaan ei tiennyt mistä olivat tulleet. sitten selvisi että tämä kyseinen hoitaja oli ollut tuolloin lapsen seurassa. nyt puhuu jonkun verran muille paitsi tälle hoitajalle. kiitos mielipiteistä, olen itsekin sitä mieltä että oli typerää mieheltä lähteä näin hoitamaan asiaa. minä luultavasti seuraavan kerran puhun tälle hoitajalle ja selitän oman kantani. ap
Jaah,minkä ikäinen lapsi? Voisiko sille lapselle sanoa että kaikista ei tarvitse tykätä mutta olisi tärkeää tulla toimeen ja hyväksyä se "ei niin kiva" hoitajakin?
Onko siihen jokin syy ettei lapsi pidä hoitajasta,siis järkevä syy vai onko vaa "tyhmä"