Vuokralainen maksanut vuokrat 2 pvää myöhässä, peruste häädölle?
Meillä on vuokralla asunto, jota nyt ystäväperheemme tarvitsisi. Siinä on kuitenkin vuokralainen, jolla on siihen vuokrasopimus vielä yli vuoden. Olisiko mahdollista saada vuokralainen siitä häädettyä, koska hän on viimeisen vuoden aikana maksanut vuokransa pari-kolme kertaa kaksi päivää myöhässä? Eikö ole niin, että yksikin myöhästymispäivä on peruste häädölle?
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:44"]Lain mukaan on peruste häädölle. Vuokra pitää maksaa viimeistään eräpäivänä ja jatkuva laiminlyönti on peruste häädölle. Useammin kuin yksi kerta myöhässä on laiminlyöntiä. Päiväkin myöhässä on myöhästyminen.
[/quote]
:D entäs jos bessetwisserit ottas lakiasioista selvää. Joo ei voi laittaa pihalle ellei ole 2kk vuokraa rästissä :D
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"]
Me häädettiin yks vuokralainen siksi kun just tarttettiin kaverille kämppä :) kolmen lapsen yh jolla vuokrat aina oli 2-5 pvää myöhässä ja paniikissa sit selitteli pätkätöillä. Itkua vääntäen yritti anella jäämään kämppään mut häipyi lopulta vähin äänin valituksia tekemättä :D tsemppiä ap, vuokralla asuvat on mun silmissä tavallaan yhteiskunnan loisia, paitsi kaverini joka tuli ulkomailta takas Suomeen ja tarvitsi väliaikasen asunnon ennen kun sai oman ostettua.
[/quote]
yksinkertaisille tiedoksi, että tämä provo ei ole vuokanantajaa(nsa) kokaan nähnytkään, sillä oika vuokrnantaja ei koskaan heitä ulos pitkäaikaista (ja siis maksavaa) vuokralaista lyhytaikaisen (ja siis kuluja ja tulokatkoksia aiheuttavan) tieltä.
No ei todellakaan voi laittaa pihalle jos eräpäivä ylittyy kahdella-kolmella päivällä! Nykypäivänä saa olla tyytyväinen että vuokra tulee edes suht ajallaan. Jos he maksavat eräpäivänä,mutta eri pankki,kestää 1-3päivää kirjautua.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"]
Me häädettiin yks vuokralainen siksi kun just tarttettiin kaverille kämppä :) kolmen lapsen yh jolla vuokrat aina oli 2-5 pvää myöhässä ja paniikissa sit selitteli pätkätöillä. Itkua vääntäen yritti anella jäämään kämppään mut häipyi lopulta vähin äänin valituksia tekemättä :D tsemppiä ap, vuokralla asuvat on mun silmissä tavallaan yhteiskunnan loisia, paitsi kaverini joka tuli ulkomailta takas Suomeen ja tarvitsi väliaikasen asunnon ennen kun sai oman ostettua.
[/quote]
Aaaah, oon niin kateellinen. Just mun unelma ois vähän kyykyttää jotain yhäripaskaa.
[/quote]
Tuu kyykyttää mua , jos pystyt. Sadan tonnin vuositulot + Muutama omistusasunto, velaton talo, ostin juuri lapselle joululahjaksi uuden bemarin, toinen saa muutaman tonnin käteen ( 13v tehköön moisilla pikkusummilla mitä lystää) ja itse ajattelin lähteä jenkkeihin :)
Ystäväperhe tarvitsisi...Onnea vaan. Varaudu vuokranalennukseen, koska "kyllähän sä nyt kaverille vuokraat halvemmalla". Varaudu myös siihen, että vuokranmaksussa on viivettä enemmän kuin nykyisellä vuokralaisellasi (koska kaveri, ei kiirettä). Ja varaudu varsinkin siihen, että kämppä saattaa olla kaveriperheesi jäljiltä riipin raapin ja remontin tarpeessa, koska toki kaverina ymmärrät että elämä jättää jälkensä xD
Juuei. En vuokraisi kaverille. Ystävyys on erikseen ja raha-asiat aivat erikseen.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"] Me häädettiin yks vuokralainen siksi kun just tarttettiin kaverille kämppä :) kolmen lapsen yh jolla vuokrat aina oli 2-5 pvää myöhässä ja paniikissa sit selitteli pätkätöillä. Itkua vääntäen yritti anella jäämään kämppään mut häipyi lopulta vähin äänin valituksia tekemättä :D tsemppiä ap, vuokralla asuvat on mun silmissä tavallaan yhteiskunnan loisia, paitsi kaverini joka tuli ulkomailta takas Suomeen ja tarvitsi väliaikasen asunnon ennen kun sai oman ostettua. [/quote] Aaaah, oon niin kateellinen. Just mun unelma ois vähän kyykyttää jotain yhäripaskaa. [/quote] Tuu kyykyttää mua , jos pystyt. Sadan tonnin vuositulot + Muutama omistusasunto, velaton talo, ostin juuri lapselle joululahjaksi uuden bemarin, toinen saa muutaman tonnin käteen ( 13v tehköön moisilla pikkusummilla mitä lystää) ja itse ajattelin lähteä jenkkeihin :)
[/quote] Mistä näitä sikiää?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"]
[/quote]
Aaaah, oon niin kateellinen. Just mun unelma ois vähän kyykyttää jotain yhäripaskaa.
[/quote]
Voi teitä ylilautajonneja.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"] Me häädettiin yks vuokralainen siksi kun just tarttettiin kaverille kämppä :) kolmen lapsen yh jolla vuokrat aina oli 2-5 pvää myöhässä ja paniikissa sit selitteli pätkätöillä. Itkua vääntäen yritti anella jäämään kämppään mut häipyi lopulta vähin äänin valituksia tekemättä :D tsemppiä ap, vuokralla asuvat on mun silmissä tavallaan yhteiskunnan loisia, paitsi kaverini joka tuli ulkomailta takas Suomeen ja tarvitsi väliaikasen asunnon ennen kun sai oman ostettua. [/quote] Aaaah, oon niin kateellinen. Just mun unelma ois vähän kyykyttää jotain yhäripaskaa. [/quote] Tuu kyykyttää mua , jos pystyt. Sadan tonnin vuositulot + Muutama omistusasunto, velaton talo, ostin juuri lapselle joululahjaksi uuden bemarin, toinen saa muutaman tonnin käteen ( 13v tehköön moisilla pikkusummilla mitä lystää) ja itse ajattelin lähteä jenkkeihin :)
[/quote]
Kehut varallisuudellasi? Jees, olet TOSI fiksu. Sori, ei tee vaikutusta, paitsi negatiivisen. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:05"]
[/quote] Mistä näitä sikiää?
[/quote]
Samasta paikkaa kun sinulaisiakin, vai etkö ole vielä viidennellä luokalla niin, että tietäisit miten lapsia tehdään.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:05"]
[/quote]
Kehut varallisuudellasi? Jees, olet TOSI fiksu. Sori, ei tee vaikutusta, paitsi negatiivisen. Ohis.
[/quote]
Ja pari viestiä taakse päin joku kehuskeli typeryydellään sekö teki sinuun vaikutuksen?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:41"]
Meillä on vuokralla asunto, jota nyt ystäväperheemme tarvitsisi. Siinä on kuitenkin vuokralainen, jolla on siihen vuokrasopimus vielä yli vuoden. Olisiko mahdollista saada vuokralainen siitä häädettyä, koska hän on viimeisen vuoden aikana maksanut vuokransa pari-kolme kertaa kaksi päivää myöhässä? Eikö ole niin, että yksikin myöhästymispäivä on peruste häädölle?
[/quote]
Oikeuskäytännön mukaan kaksi kuukautta pitää olla rästissä.
Juristi
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:05"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"] Me häädettiin yks vuokralainen siksi kun just tarttettiin kaverille kämppä :) kolmen lapsen yh jolla vuokrat aina oli 2-5 pvää myöhässä ja paniikissa sit selitteli pätkätöillä. Itkua vääntäen yritti anella jäämään kämppään mut häipyi lopulta vähin äänin valituksia tekemättä :D tsemppiä ap, vuokralla asuvat on mun silmissä tavallaan yhteiskunnan loisia, paitsi kaverini joka tuli ulkomailta takas Suomeen ja tarvitsi väliaikasen asunnon ennen kun sai oman ostettua. [/quote] Aaaah, oon niin kateellinen. Just mun unelma ois vähän kyykyttää jotain yhäripaskaa. [/quote] Tuu kyykyttää mua , jos pystyt. Sadan tonnin vuositulot + Muutama omistusasunto, velaton talo, ostin juuri lapselle joululahjaksi uuden bemarin, toinen saa muutaman tonnin käteen ( 13v tehköön moisilla pikkusummilla mitä lystää) ja itse ajattelin lähteä jenkkeihin :) [/quote] Kehut varallisuudellasi? Jees, olet TOSI fiksu. Sori, ei tee vaikutusta, paitsi negatiivisen. Ohis. [/quote] Ja pari viestiä taakse päin joku kehuskeli typeryydellään sekö teki sinuun vaikutuksen?
[/quote]
Ei oo sit ihan kaikki muumit sulla laaksossa...? Silloin on viisaampaa pitää suunsa kiinni :-DDDD Kunnon pelle...
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:05"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"] Me häädettiin yks vuokralainen siksi kun just tarttettiin kaverille kämppä :) kolmen lapsen yh jolla vuokrat aina oli 2-5 pvää myöhässä ja paniikissa sit selitteli pätkätöillä. Itkua vääntäen yritti anella jäämään kämppään mut häipyi lopulta vähin äänin valituksia tekemättä :D tsemppiä ap, vuokralla asuvat on mun silmissä tavallaan yhteiskunnan loisia, paitsi kaverini joka tuli ulkomailta takas Suomeen ja tarvitsi väliaikasen asunnon ennen kun sai oman ostettua. [/quote] Aaaah, oon niin kateellinen. Just mun unelma ois vähän kyykyttää jotain yhäripaskaa. [/quote] Tuu kyykyttää mua , jos pystyt. Sadan tonnin vuositulot + Muutama omistusasunto, velaton talo, ostin juuri lapselle joululahjaksi uuden bemarin, toinen saa muutaman tonnin käteen ( 13v tehköön moisilla pikkusummilla mitä lystää) ja itse ajattelin lähteä jenkkeihin :) [/quote] Kehut varallisuudellasi? Jees, olet TOSI fiksu. Sori, ei tee vaikutusta, paitsi negatiivisen. Ohis. [/quote] Ja pari viestiä taakse päin joku kehuskeli typeryydellään sekö teki sinuun vaikutuksen?
[/quote]
Ei oo sit ihan kaikki muumit sulla laaksossa...? Silloin on viisaampaa pitää suunsa kiinni :-DDDD Kunnon pelle...
[/quote]
Kylläpä keksitkin persoonallisen sanonnan! Ja hienon rivin hymiöitä! Ja toi "kunnon pelle", aika paha, kolahti ja kovaa!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:41"]
[/quote]
Sä olet sairas ja sä olet pelle. Tolla perusteella et saa koskaan häätöä aikaiseksi.Mua oikein oksettaa, että millaisia kusipäitä tämä maa päällään kantaa.ja sä olet yksi heistä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"]
[/quote]
[/quote]
Tuu kyykyttää mua , jos pystyt. Sadan tonnin vuositulot + Muutama omistusasunto, velaton talo, ostin juuri lapselle joululahjaksi uuden bemarin, toinen saa muutaman tonnin käteen ( 13v tehköön moisilla pikkusummilla mitä lystää) ja itse ajattelin lähteä jenkkeihin :)
[/quote]
Sinua nyt pystyy kyykyttämään mennen tullen. Kovasti on elämäsi arvo kiinni rahassa, muttei missään oikeasti arvokkaassa.
[/quote]
Ja sit heräsit.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:18"]
[/quote]
[/quote]
Edellinen viesti oli ensimmäiseni tässä keskustelussa. Ja kaskas lautajonnethan ne vauhdissa kun artikulointi ei onnistu ja sanavarastoon kuuluu vain sanat huora, pelle ja idiootti.
No ei ole peruste vuokrasuhteen purulle. Kyllä sen vuokran pitää olla vähintää se kuukausi myöhässä, ennen kuin voit purkaa vuokrasopimuksen.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:46"]Me häädettiin yks vuokralainen siksi kun just tarttettiin kaverille kämppä :) kolmen lapsen yh jolla vuokrat aina oli 2-5 pvää myöhässä ja paniikissa sit selitteli pätkätöillä. Itkua vääntäen yritti anella jäämään kämppään mut häipyi lopulta vähin äänin valituksia tekemättä :D tsemppiä ap, vuokralla asuvat on mun silmissä tavallaan yhteiskunnan loisia, paitsi kaverini joka tuli ulkomailta takas Suomeen ja tarvitsi väliaikasen asunnon ennen kun sai oman ostettua.
[/quote]
Sulla mitään vuokrakämppää edes ole, kukaan aikuinen ei ole noin teini.