Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvikapselimekosta… jotenkin pettymys

Vierailija
09.12.2014 |

http://www.iltalehti.fi/linnanjuhlat2014/2014120818906596_lu.shtml

Huh. En tiennytkään, että mekon *sponsoroi* Nespresso (eikä siis vain lahjoittanut kierrätettäviä ylijäämäkapseleita, vaan maksoi Outi Pyylle 5500 euroa työstä).

Jotenkin syö kierrätysmuodin ideaa, jos se on samalla mainostemppu erittäin epäekologiselle tuotteelle :/

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelit? Että ei olisi mainostemppu? Kantajalle, tekijälle ja maksajalle ja kantajan miehelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, noi juhlat meni jo. Go on.

Vierailija
4/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:38"]

Mitä kuvittelit? Että ei olisi mainostemppu? Kantajalle, tekijälle ja maksajalle ja kantajan miehelle...

[/quote]

No kantajalle ja tekijälle kuvittelin olevan enemmänkin, siinä en näe mitään väärää. Jokainen mekko ainakin yrittää olla kantajalleen ja tekijälleen eduksi.

Eikö sinusta tunnu oudolta, että mekko oli Nestlén idea? Nestlé, tuo ympäristön maailmanlaajuinen vihollinen, jonka toimitusjohtajan lausunnon mukaan puhdas vesi ei ole ihmisoikeus.

Vierailija
5/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:39"]

Äh, noi juhlat meni jo. Go on.

[/quote]

Niin meni joo, mutta tuo artikkeli ilmestyi tänään.

Vierailija
6/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu oudolta. Eikä aekään että kauan markkinoitu kolttu oli ykköstyrkyn päällä. 

Vierailija
7/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkin kiinnostaa

Vierailija
8/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaiselle 80 -90-luvun vaihteen tiedostavalle nuorelle Nestle oli paha, pahempi, pahin.

Vierailija
9/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:54"]

Kyllä tällaiselle 80 -90-luvun vaihteen tiedostavalle nuorelle Nestle oli paha, pahempi, pahin.

[/quote]

Nykyään vieläkin pahempi, valitettavasti :/

Vierailija
10/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:43"]

Ei tunnu oudolta. Eikä aekään että kauan markkinoitu kolttu oli ykköstyrkyn päällä. 

[/quote]

No en minä sitä ihmettelekään, että Taiveaholla on huomiotaherättävä puku. Sitä minä tässä ihmettelen, että Outi Pyy on lähtenyt tällaiseen mukaan. Olen pitänyt häntä hyvinkin ekoihmisenä.

Tietysti tuo oli Pyylle mahtava tilaisuus (ja kiva rahasumma), joten kaipa periaatteet ovat sitten myynnissä. En tiedä.

Vierailija
11/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkosen pitää mainostaa ennen vaaleja. Näkyy se huostattu lapsikin osuneen kivaan vaalivauvasaumaan.

Vierailija
12/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:43"]

[/quote]

No en minä sitä ihmettelekään, että Taiveaholla on huomiotaherättävä puku. Sitä minä tässä ihmettelen, että Outi Pyy on lähtenyt tällaiseen mukaan. Olen pitänyt häntä hyvinkin ekoihmisenä.

Tietysti tuo oli Pyylle mahtava tilaisuus (ja kiva rahasumma), joten kaipa periaatteet ovat sitten myynnissä. En tiedä.
[/quote]
Samaa mieltä.
Outi Pyy on kuitenkin samaa ikäluokkaa kuin minä ja mielikuvani mukaan erityisen tiedostava.
Mutta onhan tuo paljon rahaa ja paljon mainosta omalle jutulle. Mikäköhän on seuraava yhteistyökumppani? Shell ;) ?
T. 8

Vierailija
13/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:43"] Ei tunnu oudolta. Eikä aekään että kauan markkinoitu kolttu oli ykköstyrkyn päällä.  [/quote] No en minä sitä ihmettelekään, että Taiveaholla on huomiotaherättävä puku. Sitä minä tässä ihmettelen, että Outi Pyy on lähtenyt tällaiseen mukaan. Olen pitänyt häntä hyvinkin ekoihmisenä. Tietysti tuo oli Pyylle mahtava tilaisuus (ja kiva rahasumma), joten kaipa periaatteet ovat sitten myynnissä. En tiedä. [/quote] Samaa mieltä. Outi Pyy on kuitenkin samaa ikäluokkaa kuin minä ja mielikuvani mukaan erityisen tiedostava. Mutta onhan tuo paljon rahaa ja paljon mainosta omalle jutulle. Mikäköhän on seuraava yhteistyökumppani? Shell ;) ? T. 8

[/quote]

Jep. Kääntää tuon sitten miten päin hyvänsä, Outi Pyy teki tuossa viherpesua Nestlélle, eikä vain hölmöyttään vaan maksua vastaan. Mikä ekoteko.

Vierailija
14/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjen kapseleiden kansissa on kaikissa neljä reikää. Puvussa ne näyttivät olleen ihan sileitä kaikki, eli käyttämättömiä. Yksi kapseli maksaa kuluttajalle vähän alle 50 senttiä. Paljonkohan niitä meni?

Mun mies juo Nespresson kahveja, ja vie kapselit metallinkeräykseen.

Vierailija
15/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puvussa oli 14 000 paljettia. Yhdestä kapaelista kuulemma aina pari paljettia...

Vierailija
16/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä muuten ensimmäinen kerta, kun pukua mainostettiin iltapäivälehdissä hyvin laajalti ennen itse vastaanottoa? En ainakaan muista toista yhtä törkeää tapausta.

Kitiseminen lapsen puutteesta, lällättäminen sijaislapsen saannista, marttyyreiksi heittäytyminen, ruikuttaminen ja muiden syyttely omien töppäysten seurauksista, jatkuvat parisuhdejutut hömppälehdissä ja viimeisimpänä tämä eipä-kerrotakaan-kenelle-tämmöinen-puku-tehtiinkään -jutut saisivat päätyä arvoisensaan loppuun: ei yhtään ääntä kummallekaan tyrkylle missään vaaleissa ikinä.

Paitsi että ääniähän sataa, kun tositeeveesukupolvi äänestää huuhaasuosikkejaan valtiopäiville.

Vierailija
17/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:37"]

Oliko tämä muuten ensimmäinen kerta, kun pukua mainostettiin iltapäivälehdissä hyvin laajalti ennen itse vastaanottoa? En ainakaan muista toista yhtä törkeää tapausta.

Kitiseminen lapsen puutteesta, lällättäminen sijaislapsen saannista, marttyyreiksi heittäytyminen, ruikuttaminen ja muiden syyttely omien töppäysten seurauksista, jatkuvat parisuhdejutut hömppälehdissä ja viimeisimpänä tämä eipä-kerrotakaan-kenelle-tämmöinen-puku-tehtiinkään -jutut saisivat päätyä arvoisensaan loppuun: ei yhtään ääntä kummallekaan tyrkylle missään vaaleissa ikinä.

Paitsi että ääniähän sataa, kun tositeeveesukupolvi äänestää huuhaasuosikkejaan valtiopäiville.

[/quote]

Kyllä aiemminkin pukuja on etukäteismainostettu, mutta ei koskaan tällä tavalla, että joku firma rakentaisi oman mainoskampanjansa jonkun puvun ympärille. Lähinnä aiemmin on ainoastaan pukujen suunnittelijat saanet mainostaa itseään. Jotenkin niin rimanalitus Taiveaholta ryhtyä mainosmannekiiniksi juuri tuossa nimenomaisessa tilaisuudessa.

Jos jotain posittista tästä tampauksesta hakee, niin se, ettei suomalaiset ihan niin tyhmiä ole, kuin mitä kapselifirma ehkä kuvitteli, että oltaisiin kaikki ihan että wau, kuinka ihanaa ja ekologista.

Vierailija
18/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ku kyllä se on just taattua taiveahoa. Kuten hypetys vaalivauvankn kanssa! Miten rikollinen edes kelpaa sijaisvanhemmaksi?

Vierailija
19/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:14"]

Käytettyjen kapseleiden kansissa on kaikissa neljä reikää. Puvussa ne näyttivät olleen ihan sileitä kaikki, eli käyttämättömiä. Yksi kapseli maksaa kuluttajalle vähän alle 50 senttiä. Paljonkohan niitä meni?

Mun mies juo Nespresson kahveja, ja vie kapselit metallinkeräykseen.

[/quote]

Jo etukäteen lehtijutuissa mainittiin, että puku ei ollut tehty käytetyistä kapseleista. Taiveaho mainitsi, että ylijäämämateriaali oli kyseessä, jostain lehtijutusta sain käsityksen, että tyhjät käyttämättömät (uudet)kapselikuoret materiaalina.

Vierailija
20/39 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin vähän ihmetyttää uudet, käyttämättömät kapselikuoret "teollisuuden ylijäämämateriaalina". Miksei niitä 14000 kapselikuorta käytetty... öö, 14000 kahvikapseliin? Miten tuo on teollisuuden ylijäämää, kun kerran noita kapseleita valmistetaan koko ajan? En tajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän