Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)

Vierailija
12.10.2021 |

Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.

Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.

Kommentit (772)

Vierailija
741/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.

Tutulta kuulostaa. Olen sua muutaman sentin pidempi ja pari kiloa kevyempi, ikää 53 v. Liikuntaa 2-4 krt/vk plus hyötyliikunta.

Vierailija
742/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko mode hyvässä yhteistyössä narsistikytän kanssa?.

Vierailija
744/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.

Tutulta kuulostaa. Olen sua muutaman sentin pidempi ja pari kiloa kevyempi, ikää 53 v. Liikuntaa 2-4 krt/vk plus hyötyliikunta.

Noin pitkänä sitä saakin kulutettua ravintoa. Yritäppä olla alle 160cm pätkä.

Vierailija
745/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin syödä mitä vaan ja niin paljon kuin haluan, en ole lihonut koskaan vaikka haluaisin.

Nykyisin syön yhden lämpimän aterian päivässä. En syö koskaan aamupalaa. En syö leipää. Syön paljon kasviksia. Käytän voita paistamiseen. Vältän prosessoituja ruokia. Syön kunnon lihaa. Pätkäpaastoan.

Vierailija
746/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen nainen 170 cm pitkä, painan 59 kg. BMI siis 20,4. 

Syön 4-5 kertaa päivässä. Lautasella on terveellistä ruokaa, en harrasta napostelua, kerran kahteen viikkoon joku pieni herkku. Yleisesti ottaen en pidä makeasta.

Päivittäin työssä kertyy 13000-16000 askelta. Lisäksi pyöräilen (myös matkat töihin), juoksen, harrastan pilatesta ja toisinaan vesiliikuntaa. Säännöllisyys ruokarytmeissä ja liikkumisessa on hyväksi. 

Vierailija
747/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kutakuinkin näin joka ikinen päivä:

Aamupalalla kaurapuuro, marjat ja raejuusto

Lounas esim. kanaa ja riisiä, salaattia

Välipalaksi hedelmä ja kourallinen pähkinöitä

Päivällinen kuten lounas

Iltapalaksi rahka ja jos on ollut treenipäivä niin pari siivua leipää esim. avokadolla ja kinkulla

Vierailija
748/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivällinen kuten lounas

Iltapalaksi rahka ja jos on ollut treenipäivä niin pari siivua leipää esim. avokadolla ja kinkulla

Mitat? 

Vierailija
749/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivällinen kuten lounas

Mitat? 

166/60kg, lihaskunto hyvä. 

Vierailija
750/772 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivällinen kuten lounas

Aikalailla täysin ravitsemussuositusten mukainen siis.

Vierailija
751/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin noin 1,5dl kaurapuuroa, 2dl maitoa, ehkä pari ruokalusikallista sokeria, 3 kuppia kaakaota työpaikan automaatista.

Kotona jauhenlihaa kourallinen, noin 200g kypsänä varmaan.

Sit 15 - 20 siivua juustoa.

2dl jäätelöä, 1rkl hunajaa.

vettä pari litraa

Tänään ei ole jäätelöä, mutta muuten täysin sama, varmaan otan enemmän juustoa illalla. Juustolättyjä on kiva rouskutella menemään.

70kg, M

Vierailija
752/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty enää syömään mitä vaan ilman että paino nousee, ilmeisesti olen pätkäpaastolla onnistunut parantamaan suoliston kunnon niin ettei se ole yks läpipasko kuten ollut viimeiset 20 vuotta. Tietty 40 kohta täynnä niin voi liittyä ikäänkin.

Vierailija
753/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syön kaurapuuroa raejuustolla ja mansikoilla, maitokahvi

Lounaalla yleensä kanaa, riisiä ja kasviksia 

Välipala ennen treeniä: pari palaa ruisleipää lisukkeineen, ehkä proteiinivanukas, maitokahvi

Treenin jälkeen yleensä heraproteiini ja lisää kanaa, riisiä ja kasviksia 

Iltapalana kananmunia joillain lisukkeilla 

Hyvin tyypillisesti näin. Hyviä rasvoja pitäisi lisätä, niitä mä saan liian vähän. Kaloreita tulee yleensä 2000-2100. 

Ja voin todellakin syödä samoja ruokia päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Toki silloin tällöin on ns. juhlapäiviä jolloin poikkean rutiinista mutta en koskaan syö tähän päälle mitään vaan sitten jätän jotain pois. 

No okei, mä en ole oikeastaan maratoonarityyppiä vaan enemmän fitness. Oon 170/58, N48

Vierailija
754/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin syödä mitä vaan ja niin paljon kuin haluan, en ole lihonut koskaan vaikka haluaisin.

Nykyisin syön yhden lämpimän aterian päivässä. En syö koskaan aamupalaa. En syö leipää. Syön paljon kasviksia. Käytän voita paistamiseen. Vältän prosessoituja ruokia. Syön kunnon lihaa. Pätkäpaastoan.

Siis syöt kerran päivässä etkä "liho vaikka haluaisit"? Wau.

Huomenet. Kirjoitin eilen toiseen ketjuun omista vakiintuneista ruokahabituaaleistani muutaman näkemyksen.

En enempää tähän ketjuun syömisistäni.

[eikä ruokapäiväkirjojani tai cm/kg kehomittojani].

Vierailija
755/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Syön kutakuinkin näin joka ikinen päivä:

Päivällinen kuten lounas

Iltapalaksi rahka ja jos on ollut treenipäivä niin pari siivua leipää esim. avokadolla ja kinkulla.'

Hyvältä kuulostaa - mäkin syön aina aamupalan + tankkaan aivoni fokusta skarppaavilla rasvahapoilla..👋

Vierailija
756/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty enää syömään mitä vaan ilman että paino nousee, ilmeisesti olen pätkäpaastolla onnistunut parantamaan suoliston kunnon niin ettei se ole yks läpipasko kuten ollut viimeiset 20 vuotta. Tietty 40 kohta täynnä niin voi liittyä ikäänkin.

En tiedä miten ennen syönyt ku läpipasko ollut. Itsellä aina maha toiminut vaikka mitä syönyt. Yrittänyt laihduttaa, viimeisin -500 kcal, hirveintä mitä tiedän. Nyt syön 4-5x/pv. Normaalia ruokaa, johon salaattia puolet lautasesta. Syön hedelmiä, marjoja, rahkaa, raejuustoa, perunaa, riisiä, pastaa täysjyvänä. Leipää en juurikaan syö. Hyötyliikunta eli kävelen työmatkat. Paino laskenu kuukaudessa 4kg. Nyk. mitat, 163/64, ikää 53v., pari kiloa vielä pois ja kaikki vaatteet mahtuu päälle. Nyt koko M, kohta S.

Vierailija
757/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N37, 156cm/47kg, mahdun edelleen samoihin vaatteisiin kuin yläasteella.

Aamupala (n. klo 7) : makeuttamattomaan soijamaitoon tehty puuro (ihan tavallisista Elovena-kaurahiutaleista, pystyy kätevästi valmistaa mikrossa), päälle marjoja suoraan pakkasesta (itse kerättyjä, varmaan joku 1-1,5 dl, en mittaa tarkkaan mutta kuitenkin kunnon keko) ja joko kourallinen pähkinöitä tai 1-2 rkl siemeniä (pähkinä-ja siemenlajeja vaihdellen), juomaksi vettä ja n. 2 dl kahvia mustana

Lounas (osuu yleensä aikaväliin 10.30-12) : iso lautasellinen itse tehtyä kasvissosekeittoa, jonka yhtenä aineosana ehdottomasti joko papuja tai linssejä tuomaan proteiinia ja kuitua (ihania erilaisia ohjeita esim. Chocochili.net vegaaniruokasivustolta, ja jos ei aina jaksa kuoria ja pilkkoa juureksia itse, voi keiton teossa hyödyntää myös valmiita soseita, esim. Pirkka punajuuri-perunasose), 1-2 palaa leipää ja päällä yleensä vaan (runsas) kerros Valkoista Keijua, joskus joku vegeleikkele ja kurkkua/paprikaa tms. Juomaksi vettä ja 2 dl kahvia mustana. Toisinaan pieni jälkiruokaherkku kahvin kanssa, tyyliin muutama lakritsitaateli tai 1 dominokeksi tai pari palaa tummaa suklaata

Välipala (osuu klo 13- 15 väliin riippuen siitä, milloin syönyt lounaan/milloin tulee nälkä): A) 1-1.5dl makeuttamatonta naturell soijajugurttia (Alpro) kera täysjyvämyslin (en mittaa myslin määrää mutta varmaan joku 2-3 rkl), lisänä joko kuivattuja tai tuoreita hedelmäpaloja fiiliksen mukaan, joskus myös pähkinöitä. Tai B) 2 palaa leipää runsaalla kerroksella Keijua (en todellakaan yhtään kursaile sen kanssa),  pikkutomaatteja (tai joskus jaksan laittaa leivän päälle paprikaa/kurkkua/tomaattia ja/tai Keijun sijaan hummusta), lasi makeuttamatonta soijamaitoa tai C) Banaani jonka päälle levitän n. 2 rkl maapähkinävoita, lasi soijamaitoa. 

Päivällinen (osuu yleensä välille 16.30-18.00): Tyypillisesti jotain pastaa (esim. Yhden vuoan linssimakaronilaatikko), tai tofukiusausta tai currya+riisiä/ruokakauraa Chocochilin ohjeilla. Joskus jaksan höyryttää/keittää lisukkeeksi jotain vihanneksia (tyypillisesti pakastealtaasta löytyiä erilaisia sekoituksia) ja/tai otan kylkeen tuoreita kasviksia (pikkutomaateja, kurkkua jne) . En mittaa annoskokoja, arvioin sen nälkäni mukaan, mutta esim. joku pastapohjainen ruoka tai kiusaus täyttää yleensä noin puolet tai vähän yli ruokalautasesta ja curry+riisiannoksen nautin syvältä lautaselta, joka tulee ihan täyteen (tyyliin 1 dl riisiä ja 1.5-2 dl currya). Jos nyt jostain syystä joskus jää nälkä, täydennän annosta leivällä). Juomaksi vettä. 

Tämän jälkeen en yleensä syö enää mitään, mutta saatan juoda kofeiinitonta teetä. Jos kuitenkin tulee aivan kauhea nälkä, en kiusaa itseäni vaan syön pienen iltapalan (esim. annos täysjyvämuroja makeuttamattomalla soijamaidolla, sekaan hieman marjoja pakkasesta ja pähkinöitä). Menen nukkumaan 21-22 välillä. 

Yllä oli tyypillinen kuvaus päivän syömisistä, mutta toki tähän tulee vaihtelua (ei oo orjallinen kaava). En kiellä itseltäni herkkuja tai "roskaruokaa" mutta kiinnitän huomiota määriin,  esim. Kotipizzan normaalipizzasta syön kerralla puolet ja toisen puolen vasta seuraavana päivänä. Ja leipä mitä syön ei ole läheskään aina täysjyväleipää. Ruisleipä ei mulle oikein sovi (turvottaa!!) vaikka siitä pidänkin, joten syön sitten (täysjyvä)kauraleipää. 

Vierailija
758/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maratoonari mutta bmi 21 joten vastaan sinulle.

-Syön aamupalaksi itse tehtyä kauraleipää jossa on soijarouhetta tuomassa proteeinia ja sitten teetä kupillinen. Leivälle yleensä vain voita, joskus juustoa ja rutosti kurkkua.

-Lounaaksi esim edellisen päivän riisit, kastiketta ja jotakin höyrytettyä kaalia yleensä,reilusti.

-Välipalaa otan jos tuntuu nälältä, en aina. Se voi olla vaikka samaista leipää kuin aamulla tai sitten vaikka mandariini

-Päivälliseksi ihan tavallista kotiruokaa, sellaista jotakin 80 ja 90-luvun perusruokia(ei sikaa) ja taas jotakin kasvishommelia 1/4 osa annosta noin.

-Iltapala voi olla teetä ja annos maustamatonta jugurttia, hilloa ja muroja

Syön leipälautaselta eli se säätää annoskokoa ja tuo illan jugurttiannos on kokonaisuudessaan max 3dl. Olen huomannut sen että jo 1-2 viikkoa riittää siihen että vatsaan ei enää mahdu entisen kokoisia annoksia jos hiljaksiin alkaa pienentää annoskokoa. Vettä kannattaa juoda ruokailujen väleillä, silleen lasillinen esim kerrallaan, monesti kun 'nälkä' voi olla ihan vain nesteen puutetta.

Viikonloppuna voi olla poppareita, tortilloja, joskus itse tehtyä pitsaa tms. Karkeista on minun pysyttävä erossa, ne vie koko käden.

Minua motivoi se että mietin suolistoani ja sen hyvinvointia, haluan että suolistoni ja sen mikrobit voivat hyvin ja siksi syön paljon kasviksia. Tiedän että jos vatsa ei voi hyvin, ei ole hyvä olo muutenkaan. 'Suolisto on toiset aivot'.

Aloita pienistä muutoksista, ihan vaikka siitä että vaihdat pienempään ruokalautaseen, siihen totuttelee vaikka viikon ja sitten joku lisä muutos jos haluaa.

Vierailija
759/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen söin noin 1,5dl kaurapuuroa, 2dl maitoa, ehkä pari ruokalusikallista sokeria, 3 kuppia kaakaota työpaikan automaatista.

Kotona jauhenlihaa kourallinen, noin 200g kypsänä varmaan.

Sit 15 - 20 siivua juustoa.

2dl jäätelöä, 1rkl hunajaa.

vettä pari litraa

Tänään ei ole jäätelöä, mutta muuten täysin sama, varmaan otan enemmän juustoa illalla. Juustolättyjä on kiva rouskutella menemään.

70kg, M

elät selvästi elämää täysillä!

Vierailija
760/772 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole maratoonari mutta bmi 21 joten vastaan sinulle.

-Syön aamupalaksi itse tehtyä kauraleipää jossa on soijarouhetta tuomassa proteeinia ja sitten teetä kupillinen. Leivälle yleensä vain voita, joskus juustoa ja rutosti kurkkua.

-Lounaaksi esim edellisen päivän riisit, kastiketta ja jotakin höyrytettyä kaalia yleensä,reilusti.

-Välipalaa otan jos tuntuu nälältä, en aina. Se voi olla vaikka samaista leipää kuin aamulla tai sitten vaikka mandariini

-Päivälliseksi ihan tavallista kotiruokaa, sellaista jotakin 80 ja 90-luvun perusruokia(ei sikaa) ja taas jotakin kasvishommelia 1/4 osa annosta noin.

-Iltapala voi olla teetä ja annos maustamatonta jugurttia, hilloa ja muroja

Syön leipälautaselta eli se säätää annoskokoa ja tuo illan jugurttiannos on kokonaisuudessaan max 3dl. Olen huomannut sen että jo 1-2 viikkoa riittää siihen että vatsaan ei enää mahdu entisen kokoisia annoksia jos hiljaksiin