Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)

Vierailija
12.10.2021 |

Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.

Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.

Kommentit (772)

Vierailija
681/772 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnostaan hoikkana voin syödä ihan mitä tahansa. En ole koskaan laihduttanut grammaakaan.

Harrastan lähinnä hyötyliikuntaa.

On typeryyttä syödä mitä tahansa. Vaikka oliskin laiha.

Enhän minä sanonut että syön mitä tahansa, vaan että VOIN syödä lihomatta. Silloin tällöin voi syödä epäterveellistäkin, jos ruokavalio on pääosin hyvä. En ole ainakaan itse huomannut siinä mitään haittaa. Kaikki arvot ovat hyvät ja kehonkoostumusmittauksen tulokset loistavat. Plus peilikuva näyttää hyvältä. En koe olevani laiha, vaan hoikka ja silti muodokas kun vyötärö on erittäin kapea.

Vierailija
682/772 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnostaan hoikkana voin syödä ihan mitä tahansa. En ole koskaan laihduttanut grammaakaan.

Harrastan lähinnä hyötyliikuntaa.

On typeryyttä syödä mitä tahansa. Vaikka oliskin laiha.

Enhän minä sanonut että syön mitä tahansa, vaan että VOIN syödä lihomatta. Silloin tällöin voi syödä epäterveellistäkin, jos ruokavalio on pääosin hyvä. En ole ainakaan itse huomannut siinä mitään haittaa. Kaikki arvot ovat hyvät ja kehonkoostumusmittauksen tulokset loistavat. Plus peilikuva näyttää hyvältä. En koe olevani laiha, vaan hoikka ja silti muodokas kun vyötärö on erittäin kapea.

Eli olet pinnallinen paska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/772 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Ap ja muut keskustelijat, tämä on ollut tosi kiinnostava ketju! En mahdu Ap:n BMI 21 kerhoon, mutta muutamia ajatusta heräsi.

Oli erittäin antoisaa lukea, miten eri tavoin ihmiset pysyvät noissa BMI 21-lukemissa. Joillakin se käy helposti, kuin itsestään, toiset joutuvat pistämään tiukkoja rajoituksia itselleen. Erityisesti ihailen teitä, jotka olette ponnistelleet tilanteeseen korkeammista lukemista!

Tuo BMI 21 on mahdollinen, mutta se vaatii paljon aikaa, työtä ja vaivannäköä sekä runsaasti välitavoitteita.

Ap:lle pari vinkkiä - itselläkin on tämä elämäntapaprojekti menossa.

- James Clearin kirja Pura rutiinit atomeiksi vaikuttaa tosi hyvältä, luen sitä juuri. Clearin mukaan muutoksessa esim. itsekuri ei ole ratkaiseva vaan ympäristö.

- Kerroit, että olet yrittänyt laihtua monesti, ja olikohan bulimiaakin, mutta parin viikon laihdutuksen jälkeen hyydyt: suosittelen, että haet lisää tukea itsellesi. Nettivalmennuksia olit kokeillutkin.

Tuo ehdotus ravitsemusterapeutista voisi olla hyvä, samoin personal trainer tai terapia. Mutta jos taloutesi on kireällä, niin voisit sopia esim. terveysaseman terveydenhoitajan kanssa, että käyt punnitsemassa itsesi 1 kerran viikossa/kk? Joku keventäjä oli saanut näin merkittävää tukea itselleen vuoden verran.

- Myös Nimettömistä ylensyöjistä voisit saada vertaistukea, heillä on myös skype-kokoontumisia.

- Kannattaa lukea suolistomikrobeista, ehkä jo tiedätkin niistä, ne vaikuttavat paljon.

- Ohjelmassa Hurja painonpudotus hääsuunnittelija Jenni Kinnarilta löytyi jonkun suolistohormonin puutos, jos saat ohjelman käsiisi, niin kannattaa tutustua.

- Kaikki keinot käyttöön: myös seurakunnasta voit saada henkistä tukea ja sielunhoitoa. Rukous ja Jumala voivat auttaa. Esim. kristillisellä toimijalla Healing roomseilla on rukousklinikoita eri paikkakunnilla.

- Kerroit, että ruoka on sinulle lohtua ja iloa, eli se on hyvin isossa roolissa elämässäsi. Sinulle voisi olla apua sen käsittelemisestä, mistä tuo lohdun tarve tulee? Arviolta 1/3:lla ihmisistä on traumatausta, voisiko olla osittain kyse siitä? Tai onko masennusta - myös runsas rasvakudos aiheuttaa hiljaista tulehdusta, joka voi myös osaltaan aiheuttaa masennusta.

Olet koettanut nyt pitkään yksin ja se ei ole ainakaan tähän mennessä toiminut. Joten vielä uudestaan: hyvä Ap, vaikka itse tietysti sen työn teetkin elämäntapamuutoksessasi, niin sinulla on oikeus hakea ja saada riittävästi tukea! Rohkeasti vaan kokeilemaan, mikä tuki tai niiden kombo sinua auttaisi

Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle, Ap!

Vierailija
684/772 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sanotte syövänne rahkaa aamulla/välipalana/illalla: Tarkoitatteko ihan maitorahkaa siltään, vai jotain maustettua sokeroitua rahkavalmistetta?

Siis ihan maustamatonta maitorahkaa. Sekoitan usein rahkaa & maustamatonta jogurttia (ehkä puolet puolet) ja sitten laitan päälle vähän hunajaa, pähkinöitä, kauraleseitä, kaurahiutaleita. Tai vaikka marjoja (rahkaa & marjoja, ei muuta, tai rahkaa, jogurttia & marjoja, ei muuta). En ole niin makean perään, ja siihen tottuu. Maustetut jogurtit ja rahkat maistuu musta usein ällömakealle ja on lähinnä jälkkäreitä.

Vierailija
685/772 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168, painoa 57kg.

Syön aamulla 1dl puurohiutaleita, 100g marjoja, 100g raejuustoa, ruokalusikallinen pähkinäseosta.

Lounaaksi annos lounasruokalan kasvisruokaa. Lautasmallin mukaan puolet annoksesta salaattia.

Välipalaksi syön 1-2 viipaletta täysjyväleipää (pidän leivästä), päällä margariinia, 6 kalkkunaleikettä, kasviksia.

Päivälliseksi yleensä annos wokkia tai kasvissosekeittoa. Joskus viikonloppuisin voin syödä tacoja tms, mutta arkisin aina terveellisesti!

Iltapalaksi sitten sama kuin välipalaksi plus yksi avokado. Joskus jogurtti lisäksi, jos olen urheillut paljon.

Viikonloppuisin yhtenä iltana saatan herkutella, mutta pidän rajana 100g karkkia, suklaata. En juo kahvia, koska kahvimaidosta ja erikoiskahveista kertyy paljon kaloreita.

Vierailija
686/772 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirin laihat naiset:

- Yksi harrastaa viittä(!) eri liikuntalajia, eikä usein edes jaksa syödä rääkkinsä jälkeen. 

- Yksi syö roskaruokaa ja karkkia isoja annoksia, siideriä menee ym. mutta on hyvin pitkä eikä tunnu lihovan millään. Koko perheensä on samaa mallia. Ei syö välipaloja.

- Yksi nälkiinnyttää itseään, koska tekee työkseen ulkonäkökeskeistä juttua. 

Itse haluaisin vinkkejä yötä vasten iskevään nälkään: miten viimeinen ateria voi olla päivällinen, jos vatsa kurnii jo neljän tunnin päästä siitä? Minulla on tämä ikuisuusongelma, eli söin mitä hyvänsä, 3-4h päästä on jo selkeä nälkä. Pitsa on ainoa ruoka, jolla nälkä pysyy loitolla hieman pidempään (kuutisen tuntia), mutta sitä en välittäisi syödä säännöllisesti. 

Mä syön 3-4 tunnin välein ja olen aina ollut hyvin hoikka. Ei se ole este hoikkuudelle. Sun täytyy ehkä vaan tarkistaa mitä syöt. Syötkö riittävästi? Saatko tarpeeksi proteiinia ja hyviä rasvoja ruoastasi? Riittävästi hiilihydraattia ja kuituja?

Vierailija
687/772 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään:

AAmulla ruisleipä ja avocadoa kahvin kanssa.

8km kävelylenkki. (lomaa, normisti en ehtisi)

Lohikeittoa (aitoon kermaan)

Mössöä (parsakaali, sipuli, paprika, tomaatti, vuohenjuusto, kolmen juuston ruokakerma ja mausteet) kera ruokakauran. (santsasin, kun oli jäänyt välipala syömättä)

Illalla teen vielä jonkun hiit-tyyppisen max 30min kestävän treenin youtubesta.

Iltapalaksi varmaan mansikka-banaani-smoothie johon yleensä myös protskujauhetta.

Mun tärkein neuvo on, että nuku riittävästi. Väsyneenä ei toimi aineenvaihdunta, ei jaksa liikkua ja hiilarihimo on järjetön. Sitä paitsi nukkuessaan ihminen ei syö.

Vierailija
688/772 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: kahvia, puuroa, marjoja, vettä

Lounas: mitä milloinkin perus kotiruokaa esim, kanaa ja riisiä, keittoja, kanasalaattia, lohta ja perunamuussia, juomaksi mehua tai vettä

Päiväkahvi: kahvia, jugurttia, mysliä, joskus leipää, hedelmä

Päivällinen: sama kuin lounas tai sit joskus jotain vähän raskaampaa esim pihviä tai nakkikastiketta

Iltapala: leipää, teetä, jälkkäriksi jätskiä tai jotai muuta herkkua

Bmi 19.0

Ikinä en jätä ruokia välistä. Mut ikinä en myöskään ole missään herkkulakossa. Alkoholia käytän harvoin.

Vierailija
689/772 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakkua ja fetapiirakkaa.

Vierailija
690/772 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee Ap? Onko urakka edistynyt?

Vierailija
691/772 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea. Kun tankkaa vähemmän tai saman mitä kuluttaa niin pysyy paino samana. Jos syö suositusten mukaan niin silloin pitää kuluttaakin suositusten mukaan että se yhtälö toimii

Vierailija
692/772 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi ruokaa, lihaa, kalaa, vihanneksia, hedelmiä ja vähän makeisia. Kohtuudella kaikkea. Ja joo, oikeeta voit ja oliiviöljyä, ei mitään kevyt versioita mistään tuotteesta.

Vierailija
693/772 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi ruokaa, lihaa, kalaa, vihanneksia, hedelmiä ja vähän makeisia. Kohtuudella kaikkea. Ja joo, oikeeta voit ja oliiviöljyä, ei mitään kevyt versioita mistään tuotteesta.

Kaikkea, siis ihan kaikkea voi syödä mikäli syö kohtuudella!

Vierailija
694/772 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaa kuulua ap:n projektiin?

Vierailija
695/772 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön miten sattuu ja mitä haluan. Yleensä joka päivä karkkia ruuan lisäksi. En käytä kevyttuotteita tai alkoholia enkä laske kaloreita. Liikuntaa harrastan jossain muodossa päivittäin. Muut perheessäni ovat pulleampia, joten en voi sanoa geenit. Ehkä nirsous?

Vierailija
696/772 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: ruisleipä (eli 2 palaa) 17% juustoa molempiin leipiin ja yhteensä 8 palaa ohutta saunapalvia, tomaattia, kurkkua, salaattia + kananmuna

Lounas: eineskeitto

Välipala: rainbow kreikkalainen jogurtti + sulaneet pakastemarjat

Päivällinen: salaatti. Esim. tonnikalapurkki, jäävuorisalaattia, tilliä, tomaattia, kurkkua, pakasteherneitä ja sinappista salaatinkastiketta

Olen etätyössä, välillä en poistu kotoa viiteen päivään, joten arkiaktiivisuus on nollassa.

Vierailija
697/772 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just bmi 21 mutta tavoittelen 19,5-20 kesäksi.

Tässä 21 kuosissa pysyn syömällä ihan mitä vaan, mutta en käy missään mäkkäreissä päivittäin tai sellaista. Syön kaikkea, mutta annoskoko ei ole jäätävä. Lisäksi napostelen hedelmiä ja kasviksia jonkin verran. Mutta olen normaali sekasyöjä.

Mut joku outo juttu tässä laihduttamisessa oikeastikin on. Olen pari viikkoa melkein "paastonnut", siis syönyt noin vajaa puolet siitä mitä normaalisti ja pari päivää ollut vesipaastolla ja lisännyt liikuntaa. Painoa on tippunut kahdessa viikossa kilo. Vähän mälsä tahti kun olis ajatellu että aluksi lähtee vielä nopeiten ja loppurutistus on vaikein? Vai onko mulla tämä 4-5 kiloa pudotettavaa vaan niin vähän et tää on ihan pelkkää "loppurutistusta"? Ajattelin et olis lähtenyt jo pari kiloa.

Mut hitaasti hyvä tulee, 1 kilo tippunut ja oletan et onneksi vain vähän aikaa pitää katsoa syömisiä. Jos kestäisi vaikka monta kuukautta niin ei voisi tällaisella dieetillä vetää vaan pitäisi olla jotain kestäviä elämäntapavalintoja, muuten menisi kuuppa sekaisin tästä paastoilusta ja kielloista.

Aiemmin kun oon joskus päässyt tähän bmi 19-20 niin sekin on pysynyt ihan helposti vaan sillä että välillä en syö enää iltaisin mitään. Nyt on vaan paino noussut kun oon syönyt kauheat määrät karkkia, ollut ihan sokerikoukussa et välillä mennyt just 300 g karkkipussi joka toinen päivä... Mut sekin koukku varmaan liittynyt stressiin parisuhteessa, ihan kamalaa ollut. Nyt mies pistetty pihalle ja olen lasten kanssa, ei himota karkki yhtään. Ja uskon että ainakin tämä liikunnan lisääminen tekee hyvää.

Vierailija
698/772 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se itsellä on vaan hyvät geenit, hyvä aineenvaihdunta tai kilpirauhanen.

Paino ei vain nouse vaikka syön täysipainoisesti. Voita, rasvaista maitoa mm. Herkkujakin.

Liikun joka päivä ja kuitupitoisesti syön.

Aina lihaa ja kasviksia ja juureksia.

Hiilareita syön, mutta en täytä mahaani niillä.

Pidän ateriarytmini ja pienet annokset. Näin ei pääse nälkä ja ahminta liian suureksi.

En syö illalla enää 8 jälkeen.

Säännöllisen unirytmi.

Vierailija
699/772 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on kuin pajunvitsa?

Vierailija
700/772 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitenkäkö syön? Syön ihan älyttömästi. Aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala.

Kaikki menee. Asun yksin ja ruokalaskuni on suoraan saa...nasta.

Mut kun kulutus on semmoista 2000 kaloria pelkästään muutaman tunnin lenkillä niin jollain pitää itsensä täyttää.

Pakko muuttaa kohta halvempaan asuntoon ja myydä auto. Juoksemista, pyöräilyä ja liikuntaa ylipäätään en nimittäin tule lopettamaan.

Ikää 54 v, mitat: 174 cm/58 kg.