Vierailija

Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.

Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.

• ylös 191
  • alas 23

Sivut

Kommentit (689)

Vierailija

Syön normaalirasvaista ruokaa muutaman kerran päivässä, en napostele. En käytä mitään "kevyttuotteita"

• ylös 324
  • alas 8
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole maratoonari, mutta bmi on 18,8. Kelpaako mun ruokavinkit?

Kelpaa. Ruokapäiväkirja. Ei mitään, syö vähemmän, liiku enemmän.

• ylös 146
  • alas 13
Vierailija

Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.

• ylös 161
  • alas 74
Vierailija

Syön yhden pakastepizzan päivässä. Ja kalorittomia energiajuomia. 1228 kaloria. Kyllä sillä laihana pysyy.

En tosin voi suositella, ei tämä terveellistä ole, muuten kuin painon kannalta.

OMAD-eli one meal a day dieettiä kannattaa kyllä ehkä kokeilla, minulle yksi ateria on todella luonnollinen ja kalorit jää vähäksi vaikka silloin söisi vähän enemmän. Toki suosittelen ehdottomasti että se on jotain muuta kuin pizzaa ainakin välillä.

Ja kaikki kalorilliset juomat pois. Vettä, kivennäisvettä tai sokerittomia limuja tai mehuja. Ja joo, tiedän että eivät nuo kaksi viimeksi mainittua ole niitä terveellisimpia mutta mielestäni niiden käyttö on kuitenkin terveydelle pienempi paha kuin ylipaino.

• ylös 75
  • alas 218
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.

Miksi alapeukut? Pari tuntia sauvakävelyä neljä kertaa viikossa, niin hoikka varsi taattu.

• ylös 98
  • alas 101
Vierailija

Syön lounaan ja päivällisen. Tavallista (koti)ruokaa, joka koostuu enimmäkseen kasviksista, mutta molemmilla ateroilla on myös yli 40 grammaa proteiinia. Sen lisäksi mitä syö, on minusta olennaista huomioida se, mitä ei syö. En syö aamupalaa, en iltapalaa, en napostele, en syö telkkarin ääressä jne. Toki satunnaisesti voin kesällä vaikka jäätelön ostaa jäätelökioskista, mutta yleisesti ottaen ruokailen vain lounaalla (arkisin töissä) ja päivällisellä.

• ylös 149
  • alas 94
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut? Pari tuntia sauvakävelyä neljä kertaa viikossa, niin hoikka varsi taattu.

Ehkä sen takia, että hoikkuus ei kuitenkaan takaa terveyttä. Ruualla on väliä, vaikka kuinka liikkuisi.

• ylös 174
  • alas 31
Vierailija

Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.

• ylös 125
  • alas 13
Vierailija

Tuleeko teille kauhunälkää? Vai onko se teille ok olotila?

Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.

Ap

• ylös 36
  • alas 171
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta Pieninä Anoksina.Ei koskan aikuisten anosta.Alussa aina nälkä,mutta pikkuhiljaa vatsalaukku pienenee ja sinne ei mahdu kuin ravintoa keralla 200g.

• ylös 114
  • alas 25
Vierailija

Olen ollut hyvin hoikka ja tiedän mitä se vaatii, mutta silloin olen joutunut tarkkailemaan jokaikisen suupalan jatkuvasti. Herkkuja tuli syötyä ainoastaan 100g suklaata/vko, max. 2 lasia viiniä/vko ja joko pulla, leivos tai n.100g annos sipsejä/vko eikä yhtään enempää. Tämän lisäksi söin hyvin terveellisesti, sopivia annoksia ja säännöllisesti kuten syön edelleenkin. Ja liikuin älyttömästi ja paljon raskasta salitreeniä per viikko.

Nykyään olen normaalipainossa alemmilla painoindexin arvoilla. Tämäkin vaatii jatkuvaa huomioimista, mutta nälkää ei tarvitse nähdä kun on tottunut pienempiin annoksiin ja herkkuja syön rajoitetusti viikossa. Toki syön niitä enemmän kuin tuolloin hoikkana ollessa, mutta harkiten kuitenkin. Lisäksi en liiku enää älyttömästi mutta perusliikuntaa, kävelyä, hölkkää, lihaskuntoa yhteensä näitä kaikkea 3-4x viikko. Tämä tapa syödä ja liikkua sopii minulle parhaiten kun ei ole koko ajan yhtä itsensä tarkkailua, mutta tarkkailla tulee kuitenkin, koska olen taipuvainen syömään liikaa. Tykkään ruoasta ja herkuista liikaa :/

Pari kaveria, jotka ovat todella hoikkia, mutta eivät harrasta liikuntaa ja syövät tosi vähän. Eivät välitä syömisestä niinkään ja kuulemma unohtavat syödä usein :o ei tule tapahtumaan minulle 😂

• ylös 140
  • alas 14
Vierailija

Syön lounaan ja päivällisen. Yleensä salaatteja tai sitten jotain kasvipohjaisia kastikkeita/keittoja (linsseistä, soijarouheesta, tofusta) ja proteiineina palkokasveja sekaan. Paljon kasviksia, täyttävät ja ovat kevyitä.

En syö leipää, pastaa, riisiä, perunaa tai mitään välipaloja, karkkia tms. Juomana paljon vettä, musta kahvi tai vihreä tee. Lounas klo 12 ja päivällinen klo 18. Ei tule nälkä ja olo on hyvä.

• ylös 64
  • alas 77
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.

Kaikkea kokeiltu jo viimeiset 5 vuotta.
Tää vinkkien haku on mun viimeinen yritys. Jos tämä ei auta, niin ollaan sitten ikuisesti läskejä.
Ap 33v

• ylös 27
  • alas 58
Vierailija

Aamupala: Puuroa ja marjoja, kahvi

Lounas: Salaatti ja kahvi

Päivällinen: Kanaa, riisiä ja vihanneksia

Iltapala: Ruisleipä ja lasi maitoa

Muuta en syö

170cm, 61kg

• ylös 129
  • alas 61
Vierailija

perusruokaa. aamiainen lounas.illallinen. 2dl. ravinto annoskerralla. Vatsalaukku supistuu.

• ylös 30
  • alas 13
Vierailija

Nykyään BMI on 23, mutta kun se oli alle 21, söin yleensä
- aamiaiseksi puuroa/jogurtin marjoilla/ruis-/kauraleivän ja päälle keitettyä kananmunaa/juustoa ja kasviksia, teetä maidolla
- lounaaksi ja päivälliseksi salaatti/munakas tai kanaa/kalkkunaa/kalaa/nautaa/sikaa, perunoita/riisiä/pastaa ja kasviksia
- tarvittaessa välipalaksi leipä/hedelmä/jogurtti tms.
- lisäksi lähes päivittäin suklaata patukan tai muutaman palan, satunnaisesti muita herkkuja

• ylös 68
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aamupala: Puuroa ja marjoja, kahvi

Lounas: Salaatti ja kahvi

Päivällinen: Kanaa, riisiä ja vihanneksia

Iltapala: Ruisleipä ja lasi maitoa

Muuta en syö

170cm, 61kg

Kiitos, ensimmäinen selvä vastaus!
Tätä lähden kokeilemaan :)
Ap

• ylös 116
  • alas 27
Vierailija

Syön yleensä aamulla ruisleipää ja kananmunan ja päivällä kanaa, porkkanaa, raejuustoa ja vähän riisiä. Noin yleensä kun en hirveästi liiku. Jos liikun enemmän ja on nälkä, syön vielä illalla saman kuin aamulla. Viikonloppuisin tulee syötyä herkkuja jonkin verran.

• ylös 21
  • alas 7

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.