Mielenkiintoisin esi-isäsi/äitisi?
Kerro nimellä tai ilman. Minulla mielenkiintoisin on eräs aikanaan kuuluisa runonlaulaja.
Kommentit (76)
Ruotsin kuninkaat 900-luvulta 1500-luvulle.
kirjoittamaan oikein?
nnistua
o
Mikä ihme mun firefoxia vaivaa? Tosi vaikeaa
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:08"]
len rajaa sitä asiaa katsoo.
o
köhän toi riipu ihan siitä kummalta pu
i
E
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:11"]
Sotasankari mutta punaisten puolelta.
[/quote]
Sotasankari on väärä ilmaisu tässä, oikea olisi kommariroisto.
[/quote]
[/quote]
Ei ole mitään mielenkiintoisia tai kuuluisia ihmisiä. Sukuni on tavallisempaa tavallisempi. Isoisäni tosin on ollut vankilassa ja tuomittu kuolemaa sodan aikana, mutta selvisi, koska sota loppui.
Vai on punaiset mielewtäs kommariroistoja.Kaiva historiallisia kirjoja,tietokirjoja sekä romaaneja,lue ja mieti,miten ne ihmiset elivät rikkaiden ihmisten vallan alla.En kiellä etteivätkö tehneet hirveitä tekoja,mutta valtava oli valkoinen kosto.Mene sinä vaan Tampereelle kumartamaan Rummin Jussia,juoppoa rikollista isäntärenkiä joka isäntiään hännystelläkseen lahtasi työväkeä minkä ennätti.Sen sijaan varsinaisen sodan aikana lusmuili,ei ollut miestä taistella valkoisten rinnalla.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:09"]Ruotsin kuninkaat 900-luvulta 1500-luvulle.
[/quote]
Mulla sama!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:00"]
Frans Emil Sillanpää ja Risto Ryti ovat mielenkiintoisimmat noista joista eniten tiedän. Tosin tiedän sukuani n 1400 luvulle asti mutta pääosin ollut paljon ratsutilallisia, kauppiaita, seppiä jne joista en tiedä kuin ammatin siis.
[/quote]
Olin tulossa vastaamaan myös F.E Sillanpään. Mänttäreitä sinäkin?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:19"]
Vai on punaiset mielewtäs kommariroistoja.Kaiva historiallisia kirjoja,tietokirjoja sekä romaaneja,lue ja mieti,miten ne ihmiset elivät rikkaiden ihmisten vallan alla.En kiellä etteivätkö tehneet hirveitä tekoja,mutta valtava oli valkoinen kosto.Mene sinä vaan Tampereelle kumartamaan Rummin Jussia,juoppoa rikollista isäntärenkiä joka isäntiään hännystelläkseen lahtasi työväkeä minkä ennätti.Sen sijaan varsinaisen sodan aikana lusmuili,ei ollut miestä taistella valkoisten rinnalla.
[/quote]
Punaiset taas lahtasivat niitä, joilla oli avaimet isänmaan nostamiseen sorron alta (eli niitä, joilla oli antaa työtä muille ja pääomaa millä kehittää yhteiskuntaa).
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:11"]
Kuuluisia tietäjiä, itkulaulajia ja noitia kaikki. Yhdeltä on mm kysytty neuvoa Kalevalan tekoon.
[/quote]
Ollaankohan jotain sukua? :) Minunkin yksi esi-sinä oli Suomen kenties kuuluisin silmänkääntäjä, josta kerrotaan juttuja vielä tänäkin päivänä, varsinkin hänen synnyin seudulla Savossa. Meilläkin oli varmaan itkulaulajia myös kun sukunimemme perustuu muinaissuomalaiseen sanaan joka tarkoittaa itkemistä. Joku kaveri voi jo minut tunnistaa mutta olkoon.
Olin salaa vähän ylpeä kun kuulin että Jaakko Ilkka on yksi esivanhemmistani. Myöhemmin kuulin että Jaakko Ilkka on yleinen vitsi suomalaisten sukututkijoiden joukossa, sillä jokatoinen löytää jonkinlaisen sukulaissuhteen mieheen jos jaksaa sen esiin kaivaa.
Jostain olen saanut tietää, että esi-isäni on elänyt jo 1700-luvulla. Se on minusta todella mielenkiintoista.
Minä olen myös Ilkan sukua, aika moni eteläpohjalainen on, mutta ei sentään kaikki. Siihen aikaan ihmisiä on Suomessa ollut aika vähän, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole. Sekä äidin puolelta olen Jaakko Ilkalle sukua jopa moninkertaisesti, ainakin neljää eri sukuhaaraa päädytään Jaakkoon tai hänen vanhempiinsa.
len rajaa sitä asiaa katsoo.
o
köhän toi riipu ihan siitä kummalta pu
i
E
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:11"]
Sotasankari mutta punaisten puolelta.
[/quote]
Sotasankari on väärä ilmaisu tässä, oikea olisi kommariroisto.
[/quote]