Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoisin esi-isäsi/äitisi?

Vierailija
08.12.2014 |

Kerro nimellä tai ilman. Minulla mielenkiintoisin on eräs aikanaan kuuluisa runonlaulaja.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Venäjän tsaareista ja sitä kautta ne kaikki muutkin.

Vierailija
2/76 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:08"]Isoäitini äiti oli Romanoveja.
[/quote]

Hei niin munkin! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:06"]

Esiäiti oli Titanicissa ja selvisi:-)

[/quote]

Tuli tästä mieleeni yksi, kuva, jossa joku kerskaili facessa että sen joku isoisä tms oli ollut rakentamassa titanicia ja  kuvan ottaja oli aikeissa kommentoida siihen että "eipä tehnyt sitten kovin hyvää työtä." ;D

Vierailija
4/76 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
5/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotasankari mutta punaisten puolelta.

Vierailija
6/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:55"]

Minä olen myös Ilkan sukua, aika moni eteläpohjalainen on, mutta ei sentään kaikki. Siihen aikaan ihmisiä on Suomessa ollut aika vähän, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole. Sekä äidin puolelta olen Jaakko Ilkalle sukua jopa moninkertaisesti, ainakin neljää eri sukuhaaraa päädytään Jaakkoon tai hänen vanhempiinsa.

[/quote]

Niin ja isän puolelta löytyy Mannerheim ja Ehrnrooth, sukukirjan mukaan. Isän puolella kun on ruotsinkielistäkin porukkaa, ja nekin on olleet silloin ennenvanhaan varmaan kaikki sukua toisilleen jotain kautta.
[/quote]

taidetaan olla samassa sukukirjassa.. ;) Yksi lähisukulaiseni aina ylpeilee tällä ja me muut lähinnä nauretaan sille ylpeilijälle. :D Aika kaukaista nimittäin. :)

Vierailija
7/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko Ilkka (juu, kuten oikeastaan kaikilla suomalaisilla), Surströmmingin sukuakin löytyy, yksi ansioiden takia aateloitu, Hirvi-Heikki (Kurikkalaiset tietää, kuka on :)), Klaus Fleming (ei suoraan, hänen isoisänsä kylläkin) ja löytyy suvusta kuningaskin (Kaarle VIII).

Vierailija
8/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 lisää vielä ruotsalaisen Kap Hornin kiertäjän, joka onkin lähempää sukua kuin muut mainitut.

Vierailija
9/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko Ilkalla voisi ehkä paremmin leveillä jos me muutkin kuin te pelkät sukulaiset tietäisimme kuka tämä tyyppi on.

;)

Vierailija
10/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerheim täällä myös

Vierailija
11/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:45"]

Jaakko Ilkalla voisi ehkä paremmin leveillä jos me muutkin kuin te pelkät sukulaiset tietäisimme kuka tämä tyyppi on. ;)

[/quote]

Jaakko Ilkka oli nuijasodan komentaja, talonpoikien puolella.

Vierailija
12/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida mun suvussa ketään mielenkiintoista olla. Juuri eilen pohdin asiaa kun uuden miesystäväni kanssa puhutrtiin meidän suvuista. Sekä isäni että äitini puolelta on näitä sukuintoilijoita jotka ovat tehneet sukututkimusta ja sukukirja on olemassa molemmista suvuista, en nyt muista kuinka pitkälle ajalle taaksepäin. Tiedän että sukujuureni ovat sekä Ruotsista että Venäjältä. Mitään mahtimiehiä tai kuuluisuuksia ei varsinaisesti ole.

Enemmänkin ärsyttää kun joka kesä tulee kutsu äitini puolen suvulta sukujuhliin, en ole ikinä osallistunut ja sukukirjaankin onnistuivat tunkemaan mun väärän syntymävuoden ja kirjoittamaan mun ex-miehen nimenkin väärin.

Vierailija
13/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me polveudutaan Ruotsin kuningas Oscarin (en muista numeroa) aviottomasta lapsesta, jonka kunkku sai jonkun palvelustytön kanssa 1700-luvulla. 

Vierailija
14/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi muinaisista sukulaisista oli tsaarin kultaseppänä ja teki mm. kuuluisia Fabergen munia. Hän myös kultasi Pietari-Paavalin linnoituksen sipulitornin ja sai siitä erityisen kunniamaininnan tsaarilta. Työ oli vaarallista, koska kultaseos sisälsi runsaasti elohopeaa.

Vierailija
15/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:23"]

Me polveudutaan Ruotsin kuningas Oscarin (en muista numeroa) aviottomasta lapsesta, jonka kunkku sai jonkun palvelustytön kanssa 1700-luvulla. 

[/quote]

Korjaus edelliseen: pienen googletuksen perusteella tän on täytynytkin tapahtua 1800-luvulla. Oskar I lienee siis joku isoisoisoisoisäni :D

Vierailija
16/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja vankien pitäjä Hämeessä.

Vierailija
17/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:26"]Jaakko Ilkka (juu, kuten oikeastaan kaikilla suomalaisilla), Surströmmingin sukuakin löytyy, yksi ansioiden takia aateloitu, Hirvi-Heikki (Kurikkalaiset tietää, kuka on :)), Klaus Fleming (ei suoraan, hänen isoisänsä kylläkin) ja löytyy suvusta kuningaskin (Kaarle VIII).
[/quote]Vai että Surströmming :D

Vierailija
18/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:55"] Minä olen myös Ilkan sukua, aika moni eteläpohjalainen on, mutta ei sentään kaikki. Siihen aikaan ihmisiä on Suomessa ollut aika vähän, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole. Sekä äidin puolelta olen Jaakko Ilkalle sukua jopa moninkertaisesti, ainakin neljää eri sukuhaaraa päädytään Jaakkoon tai hänen vanhempiinsa. [/quote] Niin ja isän puolelta löytyy Mannerheim ja Ehrnrooth, sukukirjan mukaan. Isän puolella kun on ruotsinkielistäkin porukkaa, ja nekin on olleet silloin ennenvanhaan varmaan kaikki sukua toisilleen jotain kautta. [/quote] taidetaan olla samassa sukukirjassa.. ;) Yksi lähisukulaiseni aina ylpeilee tällä ja me muut lähinnä nauretaan sille ylpeilijälle. :D Aika kaukaista nimittäin. :)

[/quote]

Onko sinulla itselläsi siis sukuyhteyttä Mannerheimiin ja Ehrnroothiin, vai ainoastaan tällä sukulaisella jolle naureskelet?

Vierailija
19/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 01:11"]

Sotasankari mutta punaisten puolelta.

[/quote]

Sotasankari on väärä ilmaisu tässä, oikea olisi kommariroisto.

Vierailija
20/76 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 19:33"]

Kerro nimellä tai ilman. Minulla mielenkiintoisin on eräs aikanaan kuuluisa runonlaulaja.

[/quote]

On se Väinämöinen tunnettu vielä nykyäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan