Olen rokotettu mutta en aio hankkia mitään koronapassia, jääköön menot käymättä
En vaan halua tukea tällaista älytöntä pelleilyä
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee sinulle automaattisesti omakantaan.
Itseni mukaanlukien moni ei ole moista "omakantaa" koskaan käyttänytkään eikä aio käyttää ellei ole pakko.
Et käytä vaikka siellä on sun terveystiedot ja reseptit?!
Ok…
Eri, mutta minä olen käynyt omakannassa tasan tarkkaan yhden ainoan kerran, silloin kun tein elinluovuituskiellon.
Olen terve eikä minulla ole mitään reseptilääkkeitä, niin miksi minä siellä kävisin?
Minäkin eri, ja olen käynyt omakannassa kerran. Tuli vaan mieleen käydä katsomassa mitä siellä on, oli tyhjää täynnä. Minä myös olen terve, ei reseptilääkkeitä, enkä käy huvikseni lääkärissä. Sellainen kerran 10 vuodessa on tähän ikään mennessä riittänyt.
Meillä on työn puolesta terveystarkastukset ja labrat säännöllisesti, ei siis tarvitse käyttää lääkkeitä tai sairastella, että omakannassa olisi tietoja!
Meillä työterveysterkka soittaa aina tuloksista perään, ei tarvi käydä itse niitä lukemassa ja arvailla onko koaikki hyvin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni mukaanlukien moni ei ole moista "omakantaa" koskaan käyttänytkään eikä aio käyttää ellei ole pakko.
Omakannassa koko sairaushistoriasi (vuodesta, en muista), eli se on keskitetty terveystietojen tilastointijärjestelmä. Sinulla on tiedot siellä, vaikka et olisi koskaan käyttänyt. Eikö sinua yhtään kiinnosta, mitä sinusta on sinne kirjattu, vaikka ei koronatiedot kiinnostakaan?
Jos se passi olisi kaikille 3 tai 2 vrk vanha negatiivinen testitulos, niin voisin passillisiin tilaisuuksiin ehkä lähteäkin. Rokotepassilla voi sairastumistodennäköisyyksiä arpoessa pyyhkiä peppunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitää sieltä joko ladata puhelimeen tai tulostaa. Minäkään en mene mihinkään missä pitää ovella näyttää joku lupalappu että saa asioida kyseisessä liikkeessä
Hyvä juttu, baareissa käyminen on aina ollut vapaaehtoista!
Jää muille enemmän tilaa 🤣
Siitä luksuksesta saattaa joutua maksamaan jotain extraa tai yrityksen toimintaedellytykset heikkenevät, kunnes kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä normaalielämässä silloin tällöin käyn baareilemassa ja festareilla tms. Oli passeja tai ei, niin en koe tarvetta ehdointahdoin itselleni koronaa saada. Voin hyvin siirtää menojeni ajankohtaa tai paikkakuntaa pienemmän esiintyvyyden alueelle. Jos rajoituksia on (ja niitä passilla kierretään), niin ei ehkä ole syytä sinne ängetä mukaan.
Vieläkö joku uskoo että kyse on jostain viruksesta???
Herätkää nyt saatana ennenkuin olette kaasu-uunissa!
Olen herännyt, mutta mitä tässä voi tehdä ettei joudu kaasu-uuniin? Olisi kiva tietää. Ahdistavia uutisia joka puolelta maailmaa, kuinka rokottamattomat eristetään eri maissa. Ihan järkyttävää!
Tää passi pelleily on typerintä turhinta shaibaa pitkään aikaan johon meidän verorahat taas kulutetaan. On se jum****** kumma kun ei porukka älyä eikä herää. Suoraan sanottuna ihmiset ovat tyhmiä zombeja. Ennen en ajatellut näin mutta tämän kahden vuoden jälkeen ei voi muutakaan todeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä normaalielämässä silloin tällöin käyn baareilemassa ja festareilla tms. Oli passeja tai ei, niin en koe tarvetta ehdointahdoin itselleni koronaa saada. Voin hyvin siirtää menojeni ajankohtaa tai paikkakuntaa pienemmän esiintyvyyden alueelle. Jos rajoituksia on (ja niitä passilla kierretään), niin ei ehkä ole syytä sinne ängetä mukaan.
Olen herännyt, mutta mitä tässä voi tehdä ettei joudu kaasu-uuniin? Olisi kiva tietää. Ahdistavia uutisia joka puolelta maailmaa, kuinka rokottamattomat eristetään eri maissa. Ihan järkyttävää!
Älkää totelko. Jos KUKAAN ei alistuisi näille typerille päätöksille niin tämä kaikki ei olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää totelko. Jos KUKAAN ei alistuisi näille typerille päätöksille niin tämä kaikki ei olisi mahdollista.
Kerro mitä se on käytännössä?
Unohtakaa laumaimmuniteetti. Koska saavutamme laumaälykkyyden ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä se on käytännössä?
Älkää totelko rajoituksia. Älkää ottako piikkejä. Yritykset haistattakoot pitkät aukioloaika rajoituksille. Vaatikaa nähdä todisteita jos jotain. Se oma mieli käyttöön nyt.
Suosittelisin jokaista perehtymään Big Pharman ja virologian sekä tarttumisteorian syntyyn. Avaa nykypäivän tilannetta laajemmin kuin uskoisikaan. Tämä pandemia on vain jäävuoren huippu mistä kaikesta meille valehdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee sulle jouluun mennessä postissa, jos et itse vapaaehtoisesti sitä lataa.
Jouluun mennessä rokote on menettänyt tehonsa
Mitä välii hei? Onhan sulla silti se passi joka on paljon tehokkaampi estämään tartuntoja kuin vaikka turvaväli tai maski..
Tämä koronapassi-spedeily on tosiaan koronavilkku vol 2. Vuoden turhake
Sama juttu. En todellakaan aio ladata sitä omakannasta, koska ainoa syy rokotteiden ottamiselle oli se, että olen niillä aiempaa paremmassa turvassa tartunnalta. En todellakaan ottanut rokotteita voidakseni matkustella tai turvatakseni yhteiskunnan pitämistä auki tällaisessa pandemiatilanteessa.
Ja jos tartuntamäärät (ja etenkin sairaalahoitoon päätyvien määrä) jatkavat tätä kasvuaan niin piakkoin luovun taas kaikesta turhasta menemisestä. Se koronapassi ei suojaa lainkaan kun vertaa siihen vaihtoehtoon että pysyy poissa ihmispaljouksista ja ryysiksistä. Jälkimmäinen tuntuu lisäksi oikealta ja järkevältä toisin kuin jonkun passin antamaan turvallisuuteen tunteeseen tuudittautuminen.
Ja jos jotain, niin sen tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana on oppinut, että ainoa mihin voit luottaa on itsesi ja oma vaisto/intuitio. Mikä itsestä tuntuu väärältä niin sitä ei pidä tehdä vaikka kuka sanoisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. En todellakaan aio ladata sitä omakannasta, koska ainoa syy rokotteiden ottamiselle oli se, että olen niillä aiempaa paremmassa turvassa tartunnalta. En todellakaan ottanut rokotteita voidakseni matkustella tai turvatakseni yhteiskunnan pitämistä auki tällaisessa pandemiatilanteessa.
Ja jos tartuntamäärät (ja etenkin sairaalahoitoon päätyvien määrä) jatkavat tätä kasvuaan niin piakkoin luovun taas kaikesta turhasta menemisestä. Se koronapassi ei suojaa lainkaan kun vertaa siihen vaihtoehtoon että pysyy poissa ihmispaljouksista ja ryysiksistä. Jälkimmäinen tuntuu lisäksi oikealta ja järkevältä toisin kuin jonkun passin antamaan turvallisuuteen tunteeseen tuudittautuminen.
Ja jos jotain, niin sen tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana on oppinut, että ainoa mihin voit luottaa on itsesi ja oma vaisto/intuitio. Mikä itsestä tuntuu väärältä niin sitä ei pidä tehdä vaikka kuka sanoisi mitä.
Jos tahdot jatkaa erakon elämää kotinurkissa maski naamalla ja verhot ummessa, niin ole hyvä vaan. Minä luotan myös itseeni ja elän normaalia elämää. Jos joku paperi vaaditaan matkailuun ja teatteriin, näytän sen. Baareja en tarvitse, mutta teatterista ja matkoista en luovu.
Ja nyt minä sain itkuputkuraivarin ja heittäydyin lattialle.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tässä rokotepassissa muka on niin ihmeellistä. Vielähän Usassa 60-luvulla ja Etelä-Afrikassa paljon sitä myöhemminkin estettiin osa porukasta pääsemästä paremman väen paikkoihin hygieniasyihin vedoten. Ihan normaalia inhimillistä toimintaa. Kukin aika tarvitsee omat sorrettunsa. Jos minä kuulun tänä aikana sorrettuihin rokottamattomuuteni perusteella, se ei ole minun vaan yhteiskunnan ongelma ja kertoo ajastamme. En taivu vaan odotan aikoja, jolloin tätä sortopolitiikkaa kauhistellaan kuten edellä mainittuja tai 30-luvun Saksan tapahtumia.
Nyt on vuosi 2021.
Homous ei enää ole sairaus eikä mielenterveysongelmaisia eristetä saarille ja monta muuta seikkaa Suomessa on muuttunut ajan saatossa. Täällä on taisteltu tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta ja esimerkiksi terveydentilan vuoksi syrjimisestä on laissa säädelty, kuten pakkokeinoista ja rokotusten vapaaehtoisuudesta.
Oli kovin tärkeää saada lapset mahdollisimman pian takaisin kouluun etäkouluista, jottei heidän tilanne vaarannu eikä kukaan syrjäydy. Oli kovin tärkeää saada rajat auki ettei Suomen talous joudu liian suurelle tappiolle. Ravintolat ja tapahtumat on olleet auki jo kaikille, nyt niihin pääsy evätään osalta, syystä että??
Rokote ei voi olla peruste, kun kaikki fakta näyttää ettei rokote ole vaikuttanut epidemian hillitsemiseen millään tavalla. Se, että ravintolatartunnat saadaan nyt pimentoon kun sinne pääsee vain rokotetut, joita ei testata, on pelkkää lukujen vääristelyä.
Passilla halutaan saada se ravintola/tapahtumatuotanto hiljaiseksi, etteivät nostelisi kanteita ym. enää rajoituksia vastaan.
Samaan aikaa kun baarissa on puolet paikkamääristä rajattu, menkää katsomaan mitä pe iltapäivän Prisman ruuhkissa tapahtuu. Miettikää sitten, meneekö ihan oikeudenmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakannassa koko sairaushistoriasi (vuodesta, en muista), eli se on keskitetty terveystietojen tilastointijärjestelmä. Sinulla on tiedot siellä, vaikka et olisi koskaan käyttänyt. Eikö sinua yhtään kiinnosta, mitä sinusta on sinne kirjattu, vaikka ei koronatiedot kiinnostakaan?
Tiedätkö, että kaikki ihmiset ei sairastele? Ei sinne kirjailla yhtään mitään, jos ei ole terveydenhuoltopalveluja käyttänyt…
Samat ajatukset kuin AP:lla. Sittenkun 5€ pikatestit hyväksytään (mitä tuskin tapahtuu koska raha) niin niitä voisin käyttää. Tehokkampi se olisi kuin joku passi jos oikeasti haluttaisiin tartuntoja vähentää.